Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Ohessa muutama räpsy ketjunvoitelijan 'asennusprojektista'. Joitain viestejä luettuani homman piti olla suurin piirtein 'heittämällä' asennettava, mutta kyllähän tässä muutama mukava ilta vierähti... Halusin asennuksesta mahdollisimman huomaamattoman ja mielestäni onnistuin siinä aika hyvin.

    Oikeastaan aikaavievin homma oli kaivaa alipaineletkulle sopiva paikka ilmansuodatinkotelon alta, mutta aikani purettuani sekin löytyi.

    Seuraavana oli vuorossa jonkin järkevän paikan keksiminen tuolle öljysäiliölle. Hyvä paikka löytyikin muutamien johtovyyhtien uudelleenjärjestelyjen jälkeen vasemman sivumuovin alta. Tyhjää tilaa ei jäänyt oikeastaan yhtään mihinkään päin ja katteessa oli juuri sopiva kolo säiliölle.


    Säiliön täyttö tapahtuu takasatulan alta ilmausletkun kautta.


    Juotin töissä (taikka kaveri juotti) jääkaapin kapillaarista ja täyttöputkesta sopivan mittaisen putken ja päällystin sen kutistesukalla ja kiinnittelin takahaarukkaan.


    Seuraavasta vaiheesta olen ylpeä. * Mietiskelin aikani miten sen loppupätkän saisi pysymään vakaana paikoillaan takarattaan lähellä ja päättelin, että tuota takapään nostimen rullaa kannattaa käyttää tässä jotenkin apuna. Etsiskelin tallista sopivaa pulttia lankarullan kierteeseen ja jarrun banjopultti oli oikeankokoinen. Aikani katseltuani sitä banjoa minulla välähti, että jos poraan sen pienen reiän läpi asti koko pultista ( banjopulttia kädessä pitäneet ymmärtänevät mitä tarkoitan ) niin saan ujutettua sen kuparikapillaarin sieltä läpi ja aseteltua sen oikeaan paikkaan rattaan viereen.


    Kun sivumuovi on paikoilla ei rasvaria juurikaan päälle päin huomaa ja se oli tarkoituskin.


    Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Ainoa mikä hieman mietityttää on noi säiliön ja takahaarukan putken kiinnitykset, jotka tein nippusiteillä.

    Toivotavasti järjestelmä myös toimii, mutta sen tietää vasta kevväämmäällä.



    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  2. #2
    Toi kapillaariputken käyttö syöttöputkena oli aikas oivallus ja kestänee käytössä alkuperäistä muovisuutinta paremmin. Kannattaisko tuota syöttöputken päätä siirtää hieman lähemmäs ketjuja? Ainakin maantienopeuksissa saattaapi öljyt muutoin lentää ohi. Mulla se väli on vain noin 5 mm, ja hyvin toimii.
    Tulin, näin, koitin
  3. #3
    Kiva katsella asennusta kun komponenttien paikat on mietitty huolella eikä vain roiskittu miten sattuu. *

    Omalla useamman kauden kokemuksella suosittelen ehdottomasti kaksipuoleista nokkaa.
    Jotain tähän tapaan on helposti tehtävissä tuosta kuparipillistä.


    Kaksipuoleinen annostelija toimii hienosti lyhyempänäkin asemoituna klo8 paikkeille.




  4. #4
    Oli muuten eSystemin asennus tosi paljon helpompaa. tais mennä kaiken kaikkiaan 30min. Ja se on siitä hyvä ettei tarvi kikkailla ton alipaineletkun kanssa kun pumppu hoitaa syötön.
    - Yamaha R6 -
  5. #5
    Lainaa (Pappis @ Tammi. 27 2010,20:13) kirjoitti
    Kannattaisko tuota syöttöputken päätä siirtää hieman lähemmäs ketjuja? Ainakin maantienopeuksissa saattaapi öljyt muutoin lentää ohi. Mulla se väli on vain noin 5 mm, ja hyvin toimii.
    Viimeistelysäätö pitää tosiaankin tehdä vasta sitten kun pääsee taas ajeleen, mutta kiitti vinkistä, siirrän sitä hieman lähemmäksi.


    Onko tässä systeemissä nyt joku juttu mitä en oivalla kun on ilmennyt seuraavanlainen ongelma? Lattialla oli öljyläikkä seuraavana aamuna koekäytön jälkeen. Öljysäiliössä ainakin silmämääräisesti arvioituna se alipaineläppä avautuu ja sulkeutuu normaalisti. Näyttää siltä, että säiliön jälkeinen letkullinen öljyä pääsee valumaan itsekseen tyhjäksi.

    Letkuna minulla on sisältä halkaisialtaan 4mm silikoniletku ja öljynä vaihteistoöljy ( 75W-90 ). Itsellä tulee mieleen että tuo silikoni ei sovi tähän vaan siinä pitäis käyttää jotain kovempaa letkua.. ?

    Kommentteja kellään..?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  6. #6
    Eikös Arkkimedeen lain mukaan viimeiset tipat mene aina housuun, eli mulla sieltä Scottoilerin suuttimesta valuu aina muutama tippa senjälkeen kun koneen on sammuttanut. Ei sieltä koko letkullista tule.
    Kirkkaasta letkusta tämä on helppo tsekata. Jos se alipaineläppä sulkeutuu tiiviisti eikä letkun varrella ole vuotavia liitoksia josta imeä ilma sisään, niin ei sieltä kyllä muutamaa nokkatippaa enempää pitäisi valua.
    Tuo 4mm sisähalkaisijan silikoniletku saattaa olla syynä tuohon Scottoilerin alkuperäisletku on aikas kovaa ja sisähalkaisija on kyllä pienempi. Tarkistamatta sanoisin parin millin luokkaa. Mä käytän öljynä samaten 75W90 GL nelosta, eikä sen kanssa ole ollut murheita.
    Tulin, näin, koitin
  7. #7
    Lainaa (Jalase @ Tammi. 27 2010,18:54) kirjoitti
    Ohessa muutama räpsy ketjunvoitelijan 'asennusprojektista'. Joitain viestejä luettuani homman piti olla suurin piirtein 'heittämällä' asennettava, mutta kyllähän tässä muutama mukava ilta vierähti... Halusin asennuksesta mahdollisimman huomaamattoman ja mielestäni onnistuin siinä aika hyvin.

    Oikeastaan aikaavievin homma oli kaivaa alipaineletkulle sopiva paikka ilmansuodatinkotelon alta, mutta aikani purettuani sekin löytyi.

    Seuraavana oli vuorossa jonkin järkevän paikan keksiminen tuolle öljysäiliölle. Hyvä paikka löytyikin muutamien johtovyyhtien uudelleenjärjestelyjen jälkeen vasemman sivumuovin alta. Tyhjää tilaa ei jäänyt oikeastaan yhtään mihinkään päin ja katteessa oli juuri sopiva kolo säiliölle.


    Säiliön täyttö tapahtuu takasatulan alta ilmausletkun kautta.


    Juotin töissä (taikka kaveri juotti) jääkaapin kapillaarista ja täyttöputkesta sopivan mittaisen putken ja päällystin sen kutistesukalla ja kiinnittelin takahaarukkaan.


    Seuraavasta vaiheesta olen ylpeä. * Mietiskelin aikani miten sen loppupätkän saisi pysymään vakaana paikoillaan takarattaan lähellä ja päättelin, että tuota takapään nostimen rullaa kannattaa käyttää tässä jotenkin apuna. Etsiskelin tallista sopivaa pulttia lankarullan kierteeseen ja jarrun banjopultti oli oikeankokoinen. Aikani katseltuani sitä banjoa minulla välähti, että jos poraan sen pienen reiän läpi asti koko pultista ( banjopulttia kädessä pitäneet ymmärtänevät mitä tarkoitan ) niin saan ujutettua sen kuparikapillaarin sieltä läpi ja aseteltua sen oikeaan paikkaan rattaan viereen.


    Kun sivumuovi on paikoilla ei rasvaria juurikaan päälle päin huomaa ja se oli tarkoituskin.


    Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen. Ainoa mikä hieman mietityttää on noi säiliön ja takahaarukan putken kiinnitykset, jotka tein nippusiteillä.

    Toivotavasti järjestelmä myös toimii, mutta sen tietää vasta kevväämmäällä.
    Hieno juttu, että olet nähnyt paljon vaivaa muiden eduksi, tosi hyvien *kuvien kera *
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  8. #8
    Mielenkiintoinen projekti. Mistä olet tuon Scottoilerin hommanut, kun näin maahantuojana en ole aikaisemmin tuon näköistä Scottoileria nähnyt? Ilmeisesti se on käytetty? Säiliön kiinnityksestä sen verran että paketin mukana tulee kolme erilaista telinettä: ruuvi-, nippuside- ja liimakiinnitteinen teline.
  9. #9
    Lainaa (compact_d @ Tammi. 31 2010,12:53) kirjoitti
    Mielenkiintoinen projekti. Mistä olet tuon Scottoilerin hommanut, kun näin maahantuojana en ole aikaisemmin tuon näköistä Scottoileria nähnyt? Ilmeisesti se on käytetty? Säiliön kiinnityksestä sen verran että paketin mukana tulee kolme erilaista telinettä: ruuvi-, nippuside- ja liimakiinnitteinen teline.
    Ebaysta Saksasta tilasin ja käytettynä.

    Sinä osaatkin sitten sanoa miksi se kusee säiliön jälkeisen öljyn pihalle yön aikana? Arvelin jo tuossa aikaisemmassa viestissäni silikoniletkua...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  10. #10
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    mulla tiputteli samalla tavalla, saa ilmeisesti korvaus ilmaa tosta ylimmästä liitoksesta laitoin omaani klemmarin ja heti auttoi.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  11. #11
    Tuo säiliön pään läpi tuleva korvausilmaletkun alku kannattanee säätää suoraan.
    Tiedä vaikka pääsisi vääntämään jotain tiivistettä hieman vinoon?

    Tuskin vaikuttaa vuotoon, mutta ompahan yksi mahdollisuus suljettu pois.



  12. #12
    Mulla tossa eSystemissä tuli sellanen takaiskuventtiili tuohon heti säiliön perään. Unohdin nimittäin ( ) ensin laittaa sen ja oireet oli juuri samanlaiset, eli valutti letkut tyhjäksi lattialle. Takaiskuventtiili paikoilleen ja aVot, johan loppu vuoto.
    - Yamaha R6 -
  13. #13
    voisin myydä edullisesti 12v magneettiventtiilin tuohon tarkoitukseen. 12V,1/8" jännitteettömänä kiinni ja ei paine-eroa. loppuu turha tiputtelu.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  14. #14
    Lainaa (waiski10 @ Tammi. 31 2010,21:28) kirjoitti
    voisin myydä edullisesti 12v magneettiventtiilin tuohon tarkoitukseen. 12V,1/8" jännitteettömänä kiinni ja ei paine-eroa. loppuu turha tiputtelu.
    Eikös tuollaisella olisi fiksua korvata koko alipainehässäkkä?
  15. #15
    Lainaa (Jalase @ Tammi. 31 2010,20:05) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Tammi. 31 2010,12:53) kirjoitti
    Mielenkiintoinen projekti. Mistä olet tuon Scottoilerin hommanut, kun näin maahantuojana en ole aikaisemmin tuon näköistä Scottoileria nähnyt? Ilmeisesti se on käytetty? Säiliön kiinnityksestä sen verran että paketin mukana tulee kolme erilaista telinettä: ruuvi-, nippuside- ja liimakiinnitteinen teline.
    Ebaysta Saksasta tilasin ja käytettynä.

    Sinä osaatkin sitten sanoa miksi se kusee säiliön jälkeisen öljyn pihalle yön aikana? Arvelin jo tuossa aikaisemmassa viestissäni silikoniletkua...
    Pissiikö se ketjuöljyn öljysäiliöstä vai letkusta? Veikkaan tuon yksilön iäksi 10-20 vuotta, kun ainakin 2000 luvulla kaiki Scottoilerit on väritykseltään keltamustia. Vaikka Scottoilerit ovat pitkäikäisiä, niin tuon ikäisessä laitteessa sisuskalut saattavat jo olla sen verran happamassa kunnossa ettei sille ole enää mitään tehtävissä.

    Toisaalta jos ainoastaan öljyletkun verran pissii lattialle, niin säiliön ja takahammasrattaalle menevän pillin välissä on todennäköisesti ilmavuoto tai sitten tuo pillin sisähalkaisija on liian iso. Asennuksessa kannattaa vetää säiliöltä yhdellä katkeamattomalla letkulla aina pillille asti, niin jää tasan kaksi vaihtoehtoa ilmavuodon paikaksi.
  16. #16
    Tulipa taas todistettua ettei köyhän kannattaisi aina sitä halvinta mahdollista ostaa !

    Kyllä öljy valuu lattialle koko höskästä, eli sekä letkusta että säiliöstä. Kuten tuossa ylläolevassa viestissä kerrotaan niin vika on ilmeisesti huonoissa tiivisteissä säiliön sisällä. Tätähän ei pysty purkamaan, joten viraaton taitaa olla...

    Ainoa positiivinen puoli tässä jutussa on, että myyjä lupasi ottaa tämän takaisin ja hyvittää rahat kokonaisuudessaan.

    Että näin tällä kertaa.

    Ps ei kellään sattuisi olemaan halpaa (mielellään ehjää) Scottoilerin säiliötä myytävänä?
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  17. #17
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    meeppä kuule kauppaan ja osta uus, ei ne niin kauheesti maksa on sitten ainakin toimiva ja luotettava.

    Oot muuten saanut asennettua tosi hienosti, ikävä jos epäluotettavan vehkeen takia menee hukkaan.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  18. #18
    Mahtoi olla tosiaan aika vanha Oileri kyseessä.

    Tässä pari räpsyä mihin toi tuli asennettua:





    Toiminut hyvin, tyhjäkäynnillä tosin tiputtaa pari tippaa minsassa pihamaalle kun ei tossa ole elektronisten mallien vipstaakkeleita, mut ei ainakaan tarvii miettiä toimiiko vai ei.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  19. #19
    Lainaa (marko.fzs @ Helmi. 03 2010,19:38) kirjoitti
    meeppä kuule kauppaan ja osta uus, ei ne niin kauheesti maksa on sitten ainakin toimiva ja luotettava.
    Jep, nyt on uusi oileri asennettu ja hyvin pelaa. Onneksi myyjä suostui palauttamaan rahat ensimmäisestä, joten loppu hyvin kaikki hyvin.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  20.  
  21. #20
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tidnab @ Helmi. 12 2010,18:53) kirjoitti
    Toi oilerin alakappale on ihan sika hintainen ainakin 2 vuotta sitten kun niitä kattelin. Makso muistaakseni 60e. Ostin 30 senttisen jarru putken pätkän ja kimpaleen aluminia ja tein samanlaisen aikaa meni n. 2tuntia ja osat maksoi 9 euroa. tosin työstö kalut pitää olla.
    Laikkakone, porakone. jenkatappi ja poranteriä.

    Ja on toiminut todella hyvin.

    jalase kannattaa kokeilla, sulla on sille paikkakin valmiina (Toi pultti) ja toimii paremmin kuin toi vain toiselle puolelle tiputtava
    Elämä on onneksi mutkikasta