Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Ostin siis tänään tuollaset(hinta 25€). Hinnan huomioiden, ihan mukavan tuntuiset kädessä ja lämpeevätkin!

    Ostin lisäksi akkulaturin ja pakkauksessa olleiden akkujen lisäksi pari lisää. Kotona sitten huomasin, että hanskojen paristokotelon sisälle on präntätty, ettei hanskojen kanssa saa käyttää Ni-Mh akkuja, joita siis tuon laturin mukana oli. Pitäisi käyttää VAIN Ni-Zn akkuja. Mitä eroa noilla nyt sit on? Syttyykkö noi hanskat palamaan jos käytän ostamiani Ni-Mh akkuja?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  2. #2
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 27 2010,14:00) kirjoitti
    Ostin siis tänään tuollaset(hinta 25€). Hinnan huomioiden, ihan mukavan tuntuiset kädessä ja lämpeevätkin!

    Ostin lisäksi akkulaturin ja pakkauksessa olleiden akkujen lisäksi pari lisää. Kotona sitten huomasin, että hanskojen paristokotelon sisälle on präntätty, ettei hanskojen kanssa saa käyttää Ni-Mh akkuja, joita siis tuon laturin mukana oli. Pitäisi käyttää VAIN Ni-Zn akkuja. Mitä eroa noilla nyt sit on? Syttyykkö noi hanskat palamaan jos käytän ostamiani Ni-Mh akkuja?
    Löytyikö Pargasin honkkarista? Vois itsellekin käydä katsomassa..
    Honda CB1300 -04
  3. #3
    Sieltähän niitä löyty pienen etsiskelyn jälkeen hyllykaupalla.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  4. #4
    Jospa oikein muistan, niin noi Ni-Zn akut on nikkeli-sinkkiakkuja.

    Ei taida olla ihan niin yleisiä..

    Ni-Mh akun ongelma on, ettei kestä pakkasta (lämmitettävät hanskat kylmälle ilmalle.. ).

    Saattaapi olla vielä sekin, että noiden akkujen lataus tapahtuu hiukan eri tavalla toisiinsa nähden (virta & aika) eli laturit ei yhteensopivia.

    Samaten niiden hanskojen lämpövastus kuomittaa akkuja (no tietysti ) ja saattaapi olla ettei ne Ni-Mh akut tykkää siitä kuormitusmäärästä.

    Äkkiseltään en siis käyttäis Ni-Mh akkuja, mut viksummat antakoon luvan jos ei ongelmaa eroista aiheudu.

    Jostain hyvästä (yleensä) syystähän ne kiellot annetaan.

    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  5. #5
    Pienellä nettikurkistelulla asia tai ainakin ero selvisi. Ni-Mh akuissa on 1,2V ja Ni-Zn akuissa 1,5V, niin kuin tavallisissa AAA-paristoissa. Nooo, eiköhän noille akuille nyt jotain käyttöä löydy.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #6
    Itsekin kävin tämän foorumin keskusteluiden innoitamana eilen hakemassa Honkkarista samanlaiset lapaset.Eilen toimi lämpimässä autossa ihan hyvin eli kintaat lämpenivät selvästi. Tänään ääriolosuhteissa eli aamulla (-22) pakkasessa ne ei enää tuntuneet lämpeävän sen enempää kuin tavalliset hanskatkaan.
    Pitänee vielä huomenna suorittaa uudet testit jotta päästään selville hanskojen todellisista kyvyistä?
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  7. #7
    Ai lämmitettäviä hanskoja tosiaan on olemassa. Itsekseni mietin yks päivä että voi kun olis sellaset ni hankkisin heti. Täältähän se vastaus löyty. Täytyy käydä hakemassa elleivät nyt sitten "koekäyttäjien" mielestä osoittaudu ihan susiksi...?
  8. #8
    ^Onhan niitä ollut iät ja ajat. Myös sellaisia löytyy, joihin ei tarvita omaa akkua..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 28 2010,12:23) kirjoitti
    ^Onhan niitä ollut iät ja ajat. Myös sellaisia löytyy, joihin ei tarvita omaa akkua..
    Noi pyöräkäyttöön tarkoitetut, Gerbing ja mitä niitä nyt on, ovat vaan perkeleen kalliita(100€:sta ylöspäin) ja lukemani mukaan myös melko jäykkiä käytössä. Etuna tietysti myös, ettei tarvii pattereiden kanssa pulata. Nää Honkkarin tumput ovat aika miellyttävän joustavat, tosin ei varmasti suojaavuuskaan ole prätkähanskojen veroinen muksis-tilanteessa.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  10. #10
    Tulipa kokeiltua noita hanskoja äsken kun tein lumityöt(noin kolme varttia olivat hanskat kädessä). Tuntui siltä, että lämmittää vaan kämmenien päältä, mutta ei juurikaan sormia, jotka mulla ovat herkät palelemaan. Ovatko muut huomanneet saman, vai onko tää asteen pakkanen vaan liikaa noiden teholle tai lämpeevätkö vaan helvetin hitaasti?
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #11
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 31 2010,14:20) kirjoitti
    Tulipa kokeiltua noita hanskoja äsken kun tein lumityöt(noin kolme varttia olivat hanskat kädessä). Tuntui siltä, että lämmittää vaan kämmenien päältä, mutta ei juurikaan sormia, jotka mulla ovat herkät palelemaan. Ovatko muut huomanneet saman, vai onko tää asteen pakkanen vaan liikaa noiden teholle tai lämpeevätkö vaan helvetin hitaasti?
    Kämmenen puolelta lämmitystä hoitaa kahvanlämmittimet.

    Rystyset ja sormet selkäpuolelta mulla tuppaa jäätymään, -10' c alkaa olla kipukynnyksen äärirjoilla
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  12. #12
    Lainaa (Kawa LTD @ Tammi. 31 2010,16:21) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 31 2010,14:20) kirjoitti
    Tulipa kokeiltua noita hanskoja äsken kun tein lumityöt(noin kolme varttia olivat hanskat kädessä). Tuntui siltä, että lämmittää vaan kämmenien päältä, mutta ei juurikaan sormia, jotka mulla ovat herkät palelemaan. Ovatko muut huomanneet saman, vai onko tää asteen pakkanen vaan liikaa noiden teholle tai lämpeevätkö vaan helvetin hitaasti?
    Kämmenen puolelta lämmitystä hoitaa kahvanlämmittimet.

    Rystyset ja sormet selkäpuolelta mulla tuppaa jäätymään, -10' c alkaa olla kipukynnyksen äärirjoilla
    Mulla ongelmana ovat ainoastaan oikean käden sormien paleltuminen. Kun lämpötila laskee alle +10 asteen alkavat sormet paleltua ajaessa. Palellutin sormeni aikoinaan armeijassa, kun vetyä ja ilmapalloja käsittelin... Kaikenlaisia hanskoja olen kokeillut, mutta riittävän lämpimiä, joissa vielä jotenkin edes tuntuma ajamiseen säilyisi, en ole löytänyt.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  13. #13
    Voi olla ettet löydäkkään... Jos pintaverenkierrossa on häiriö niin eipä siinä ihan pieni rukkanen lämmitä.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  14.  
  15. #14
    Lainaa (SenioRR @ Tammi. 28 2010,12:31) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Tammi. 28 2010,12:23) kirjoitti
    ^Onhan niitä ollut iät ja ajat. Myös sellaisia löytyy, joihin ei tarvita omaa akkua..
    Noi pyöräkäyttöön tarkoitetut, Gerbing ja mitä niitä nyt on, ovat vaan perkeleen kalliita(100€:sta ylöspäin) ja lukemani mukaan myös melko jäykkiä käytössä. Etuna tietysti myös, ettei tarvii pattereiden kanssa pulata. Nää Honkkarin tumput ovat aika miellyttävän joustavat, tosin ei varmasti suojaavuuskaan ole prätkähanskojen veroinen muksis-tilanteessa.
    Tuli mieleen että saisikohan noi Honkkarin hanskat lämpiämään pyörän virran ulosoton virtapistokkeen kautta. Hanskoissahan oli tuo normaali jakkipistoke ts. siihen jos löytyisi 4,5 V muuntaja tupakinsytyttäjä pistokkeella. Piuhat voisi vielä vetää takin vuorien väliin ja hihojen kautta alas ulosotolle
    ... vai tuleekohan vaara että sateella syttyy koko ukko tuleen *
    Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
    Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
    Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil