Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Mikä avuksi, kun mielestäni etupää sukeltaa liian helposti.
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Tarski @ Tammi. 27 2010,12:09) kirjoitti
    Mikä avuksi, kun mielestäni etupää sukeltaa liian helposti.
    Helpottaa vastaamista jos kerrot mikä pyörä on kyseessä. Onko keulassa säätöjä? Milloin keula on viimeksi huollettu? Kuinka paljon kuski painaa ajokamoissa?

    Lyhyesti vastattuna: Keulassa on joko liian vähän vaimennusta tai liian löysät jouset. Vaimennuksen puute voi johtua joko säädöistä, huollon puutteesta tai se on ominaisuus. Jos säätöjä ei ole, voi vaimennukseen vaikuttaa keulaöljyn viskositeettia muuttamalla. Tuo tosin on aika karkea tapa, enkä suosittele jos ei tiedä mitä on tekemässä. Jousen jäykkyyteen taas vaikuttaa esijännityksen säätö ja jousen jousivakio.
    Superbike #7
  3. #3
    Progressiiviset jouset, jos ei ole. Ja uudet öljyt + yleinen kunnon tarkastus siinä samalla. Siis jos ei ole säätöjä tai eivät auta.

    Ja vaihda moottoriöljy Delvaciin *
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  4. #4
    Lainaa (Tympeysmies @ Tammi. 27 2010,21:50) kirjoitti
    Progressiiviset jouset
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #5
    No ei sit. Tissit?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  6. #6
    Jos ne on kovin isot, niin ongelma varmaan pahenee.

    Mut joo. Jämäkämmät vieterit kyllä korjaa kummasti sukellusta. Progressiiviset on katupyörissä yleensä vakiokamaa, mutta niissähän on idea se, että jouston alussa vieteri on löysä, joten ei kaikki pikku epätasaisuudet lyö näpeille. Toki aftermarket-progressiiviset on kait pääsääntöisesti jämäkämpiä kuin orggikset. Jos on valmis tinkimään mukavuudesta, niin sitten lineaariset vieterit niin ylimääräinen squatti poistuu jopa siihen pisteeseen, että pyörää kääntäessä pitää painaa keulaa kasaan jarrulla.

    Mutta tosiaan, uusista öljyistä taitaa olla hyvä lähteä liikkeelle.



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  7. #7
    uudet öljyt niin luultavasti ongelma ratkeaa
    Suzuki gs 500 e 2008
    Yamaha xj 600 2010
    Honda vfr 750 2012
    Honda cbr fireblade 929 2013
    Suzuki bandit 600 2015
    Kawasaki vulcan 1500 2017
    Honda cbr 1000f 2018
    Honda cbr 1100 xx blackbird nykyinen
  8. #8
    Lainaa (PoS @ Tammi. 27 2010,22:16) kirjoitti
    Mut joo. Jämäkämmät vieterit kyllä korjaa kummasti sukellusta. Progressiiviset on katupyörissä yleensä vakiokamaa, mutta niissähän on idea se, että jouston alussa vieteri on löysä, joten ei kaikki pikku epätasaisuudet lyö näpeille.
    No kun ei tiedetä mihin tässä neuvotaan ja "neuvotaan"

    Minulle tuli tietysti ekana mieleen tuo toinen oma härveli jossa on karuista karuin peruskeula ilman mitään säätöjä ja jossa oli vakiona lineaariset. Siinä etupään "sukeltelu" sun muu nyökkiminen vähentyi melko ratikaalisti vaihtamalla jälkiasennus-progressiiviset. Ja parani muutenkin huomattavasti mutta se on jo eri tarina.

    Mutta eiköhän tämä tästä kun paljastuu onko kyseessä vanha intruder vai uusi kiksautin vai muumi, kä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  9. #9
    Pyörämallin lisäksi olisi hyvä tietää myös kuskin paino. Yhden koon progressiivisia vietereitä on aika turha väkertää minkään paksun pojan pyörään.
  10.  
  11. #10
    Lainaa (miZZu @ Tammi. 27 2010,22:51) kirjoitti
    uudet öljyt niin luultavasti ongelma ratkeaa
    Juu auttaa monesti mut ei esim mun tapauksessa. -01 kilogixu ja keula on ihan liian löysä varsinki rata-ajossa. Muut konstit on kaikki kokeiltu, enää ei ole jäljellä ku uusien jousien vaihto.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.