Moe
ollaan mamman kanssa toukokuun puolessa välissä Saksan LT-Treffeillä Bad Schussenried -nimisessä paikassa Etelä-Saksassa. Paluureitiksi olen kaavaillut koukkaamista Sveitsin kautta ja sieltä edelleen Itävaltaan ja Tsekinmaan *ja Puolan läpi kohti Via Balticaa.
Kyselenkin paluumatkallemme tuolla reissanneilta reittiehdotuksia tai visiitin arvoisa paikkoja. Lähtö paluumatkalle tuolta Etelä-Saksasta on sunnuntaiaamu 16.5 ja tavoitteena olisi olla Tallinnan lautan satamasa seuraavana sunnuntaina joskus iltapäivällä. Eli viikon verran aikaa ajella Tallinnaan Sveitsisitä.
Menomatkan reitti ja koreografia on selvä. Finnlinesillä Traveen ja sieltä muutaman pakollisen paikan kautta pelipaikalle. Mutta se paluun reitti tarvitsisi vähän vinkkejä...
Mitäs tulee mieleen?
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Hyvää pakkaspäivää.
Minä en tekisi minkäänlaista matkasuunitelmaa mainitsemallesi paluumatkalle. Aamusella kysyisin rouvalta, että mihin ilmansuuntaan kultaseni tänään haluaa. Ja sitten itse päätät minne menette. Jos nyt jotain ihan väkisin pitää puristaa, niin ohita Varsova lännestä ja ota yhdeksi yöpymispaikaksi Ilawa pohjois Puolassa. Kaikkialta löydät majoitusta ja hyvää ravitsevaa ruokaa sekä tien varsilta, että kaupungeista. Valitkaa pääväylien sijasta jotain mutkaisempaa ja mielenkiintoista. Akaasiat kukkii tuohon aikaan Puolan eteläosia myöten, älä missaa niitä metsiä. Nauttikaa vapaudestanne.
015
Kiitosta ehdotuksestasi. Olishan se tietysti aina aamusella mukava tiedustella armaalta, että minnekkäs päin tänään mennään - vai katsellaanko kenties vielä toinen päivä tätä kylää.Mutta kun tuota aikaa ei nyt ole viikkoa enempää... *
Kohtuusuoralla Garminin reitityksellä matkaa on vähän reilu 2500 km, joka jossain jenkkilässä on huitaistu parissa päivässä - mutta silloin ei ole ollut repsikkaa kyydissä pyytelemässä pissa- ym. pausseja...
Elikkäs jotain näkemisen arvoisia paikkoja ja reittejä tässä kokeneemmilta kyselen.![]()
Siis Varsovan ohi lännen puoleta ja yöksi Ilawaan, ja muista Puolan metsätiet ja akaasiat. Tässä on jo hyvää alkua.
Missäs Tsekinmaalla ja Itävallassa kannattaa poiketa?
T. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
tsekeistä tietysti praha ja matkalla kohti krakowaa kutna hora luukirkkoineen,puolan ja tsekin välinen rajaseutu maisemallisesti hienoa.krakowan liepeillä ne suolakaivokset ja reitti ehdottomasti varsovan kautta ja mahdollisimman itäistä reittiä.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Krakowa on hieno kaupunki. Siinä kannattaa pysähtyä ja nauttia vanhan keskustan fiiliksistä ja poiketa noissa kaivoksissa tai Auschwitz:ssa. Krakowasta järjestetään käteviä opastettuja matkoja molempiin. Kysy hotellistasi.
Jos ette välttämättä halua ajaa Balttian läpi niin kannattaa tulla Gdyniasta yli ja käyttää säästyvä aika Gdansk-Sopot alueella ja käydä katsomassa samalla se pitkä niemenkärki siinä lahdella. Hieno paikka!
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Viime kesän reissussa kävimme vaalean oluen syntykodissa, Urquelin panimossa.
Se ei nyt taida sopia ihan teidän paluureitille... mut suosittelen kuitenkin
Plzen kaupunki, Tsekeissä.
http://www.prazdroj.cz/en/come-and-visit/pilsen-brewery
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Tuollai itsekkin sen tekisin, Kutna- Horan kirkko varsin poikkeuksellisesti sisältä koristeltuna mieleenpainuva kohde. Varsovasta selviää gepsillä ilman suurempaa härdelliä, ruuhakka siellä tuntuu olevan silti aina. Puola on majoitustarjonnan suhteen yksi parhaista maista Euroopassa.(Tuppervaari @ Helmi. 01 2010,23:20) kirjoitti
Edellisestä Puolan-visiitistäni 10 vuotta, ensikesänä saatan olla menossa taas.(julles @ Helmi. 02 2010,09:25) kirjoitti
Olisiko heittää jotain arviota hintatasosta (versus majapaikan taso)... ja löytyykö vielä hyvin majapaikkoja ´lennosta´, siis pääpiirtein ilman ennakkovarauksia? Toki jos on turistipaikka ja viikonloppu, se voi olla eri juttu - mutta noin yleensä?
Onkos liikenne parempaa/pahempaa vai minkälaista? 10 vuotta sitten oli ainakin hieman viidakon lakia havaittavissa meiningissä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Liikenne on aika kiivastahtista ja tuntuu että koko ajan on kilpailufiilis kaikilla. Aina pitää ohittaa ja pujotella jos mahdollisuus. Navi tai muuta ei kannata kauaa tuijotella suorillakaan koska vastaantulija voi lähteä ohittamaan ja joutuu itse väistämään.(pecha @ Helmi. 02 2010,09:38) kirjoitti
Tuolla pätee vielä paremminkin Suomessa se perustotuus että kannattaa pitää vauhti sellaisena että tilanteet tulee edestä. Silloin voit ittse niitä hallita.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Hyviä vinkkejä, kiitos noista *Varsinkin tuo Teron vihje jättää Via Baltica väliin ja tulla Gdyniasta yli! Tuota Via Balticaa onkin tullut jo sahatuksi työn puolesta ihan riittämiin...
Näkyy olevan ainoa meille sopiva laiva lähdössä Gdyniasta perjantaina klo 11, ja se vaikuttaa ihan passelilta ajoitukselta. Siis viidessä päivässä Sveitsistä Gdyniaan...
Näyttää siellä Gdanskin lahdella olevan parikin pitkää niemeä, toinen kaartuu alaspäin kohti kaakkoa ja toinen ylöspäin kohti koillista. Kumpaakos Tero tarkoitit visiittipaikkana?
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Tuo niemi mikä lähtee Wladyslawowosta ja siitä tie Jastamiaan. En ole itse käynyt mutta juttelin erään paikallisen kanssa ja se ylisti luonnoltaan upeaksi paikaksi. Kertoi että mm. mahtavat hiekkarannat.(pozo izquierdo @ Helmi. 02 2010,11:04) kirjoitti
Jos majoitutte Gdanskiin niin suosittelen hotelliksi tätä Sijaitsee vanhan kaupungin kupeessa. Todella siisti 4:n tähden hotelli. Käsittämätön aamupala ja löytyy mm. sauna suomalaisella kiukaalla. Lomasesongilla maksoimme 92e huoneesta. Pyörän saa piikkimaton ja portin suojaan respan ikkunan eteen.
Kannattaa kävellä vanhaa kaupunkia. Tarjolla mm todella edullista ja hyvää ruokaa. Jos joku eksyy tuonne heinä-elokuun vaihteessa niin silloin 2 viikkoa kestävät markkinat joka kattaa koko vanhan kaupungin.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Oletko muistanut että Saksassakin on valtavasti nähtävää/koettavaa/ihmeteltävää.....Upeaa seutua ajella ja ihmetellä & maistella paikallisia viinejä ja juustoja ym. herkkuja on Moselin laakso ja vaikka Saksan vanhin kaupunki Trier.
Siellähän on sitten lähellä vaikka Nurburgring ym. moottoriaiheista ajanvietettä. Adenaun ympäristössä paljon kivoja paikkoja ajella ja käydä, Adenaussa mm. bikerhotelli Blaue Ecke, ym.
Saksa on täynnä hienoja juttuja, suurin osa mieltää sen vain läpiajomaaksi...
Jos menette Gdanskiin, niin kannattaa käväistä katsomassa Malborkin linna http://www.zamek.malbork.pl/en/index.html. Siihen kannattaa varata aikaa muutama tunti.
Komppaan tätä, Gyntterilässä on paljonkin nähtävää, kunhan vaan malttaa pysyä pois autobaanoilta.(Gari @ Helmi. 02 2010,12:17) kirjoitti
Esimerkiksi Rheinfall-putoukset Schaffhausenin lähellä (...aijaa, niin tämä taitaakin olla niukasti Sveitsin puolella) ja siitä sitten Schwarzwaldin komeiden metsien ja huikeiden mutkateiden kautta Baden-Badeniin. Jos vaan keli natsaa, on ihan loistavaa pätkää ajella. Ylipäätään Etelä-Saksassa ja varsinkin Alppien lähellä on kovin motoristiystävällisiä teitä ja paljon.
Mites oliko niistä Puolan majoituksista / majapaikkojen hintatasosta tuoretta infoa..? Jos budjetoisin vaikka 50 euroa per yö per huone, niin löydänkö itseni kuinka usein kuusen juuresta...
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Löytyy Puolasta hyvin majapaikkoja, sekä teitten varsilta pieniä motelli/hotellisysteemejä ja tietysti kaupungeissa on hyvin tarjontaa. Tienvarsipaikat mahtuu komeasti tuohon sinun 50 egen budjettiin ja kyllä kaupungeistakin löytyy mukavia paikkoja tuohon hintaan. Puolahan on kyllä vaihteleva maa, oli sitten kyseessä majoitus, tiet, liikenne, ruoka tai oikeastaan mikä vaan... etukäteen ei oikein tiedä mitä vastassa on(pecha @ Helmi. 02 2010,14:12) kirjoitti
![]()
Hyvin tyypillinen hinta double roomista on 150 -180PLN, eli pitäisi budjetin riittää hyvinkin.(pecha @ Helmi. 02 2010,14:12) kirjoitti
Aikalailla siinä haarukassa, usein pyörän vartioitu parkki/talli on melko arvokas huoneen hintaan nähden. Ja tilaa on ollut yleensä hyvin ilman ennakkovarauksia, poislukien ehkä kirkolliset juhlapyhät... polakit ei silloin paljon töitä tee.(kemikaali @ Helmi. 02 2010,14:36) kirjoitti
Kyllä kyllä...oikeassa olet, Saksassa on kovasti paljon nähtävää sielläkin. Nyt on viides kerta kun ollaan LT-Treffeillä, tällä kertaa taas etelässä. Aiemmat ovat olleet Moselin alueella, Berliinissä, Baijerissa ja Bremenissä, joten Saksaa on jonkin verran raapaistu. Itse asiassa Saksan läpi en ole vielä ajanut kertaakaan kun en ole sieltä päässyt pidemmälle.(Gari @ Helmi. 02 2010,12:17) kirjoitti
Nyt pitäisi vähän kerätä lisää noita maatarrojakin takalootaan ja sen vuoksikin noita muitakin maita tässä haikailen.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Sveitsistä Suomeen 48h, ajettu on ja Ruåtsinkautta.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Wautsi, taidat olla ihan rautaperseilijöitä...(poku @ Helmi. 02 2010,21:47) kirjoitti
![]()
Minäkin oon kerran lentänyt Zürichistä Hesaan eikä mennyt kuin reilu 3 tuntia...
Oliskos sulla muita Itä-Euroopan reittivinkkejä?
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Jos Saksa on tuttu jo, kierrä treffeiltä Alpeille ja vie Tykkilavetti tutustumaan Alppien hyväpintaisiin mutkateihin. Poisluettuna kaikkein syheröimmät (Stelvio-itä, Splugen, ym. jokunen muu) Alppitiet ovat myös Lotjalle ja Wingille mainioita ajettavia matalanpainopisteen ja vääntävän koneen ansiosta.![]()
![]()
Eräs suositeltava paikka on myös Frantiskovy Laznen kylpyläkaupunki Tsekeissä. Tuolla Hotelli Pawlik. Osuu hyvin reitille jos olette tähtäämässä Gdynian lautalle ja haluatte lokoisasti lepuutella kylpylässä illan tai päivän.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Asiaa puhut kuomaseni! Suunnitelmissa on kyllä taas kerran viedä vaimokulta joltisenkinlaiselle syherölle, vaikka siitä sanomista onkin odotettavissa...(Gari @ Helmi. 03 2010,10:02) kirjoitti
![]()
Tuo repsikoiden suhtautuminen mutkateihin kun on aika usein erilainen kuin kuskilla. Viime kesänäkin Norjassa vaimo ei vain jaksanut innostua sokeitten mutkien takaa eteen tupsahtelevista ranskalaisista turistibusseista tai siitä, että LoTjan jalkatapit raapii asfalttia aina silloin tällöin tai että ojan syvyys luetaan sadoissa metreissä...![]()
Tai että ylämäkeen oli mukava vinguttaa vähän reippaammilla kierroksilla ( ja vauhdilla) kun ei se LT:n K-kone nyt mitenkään niin kauheen vääntävä kuitenkaan ole - ainakaan Wingiin verrattuna ja noin 600 kilon kokonaiskuormalla varsinkaan...
Mutta mutta...katsotaan taas onnistuuko "koulutus" yhtään vai tuleeko tuo Zürich-Helsinki lentolippu kenties käyttöön...
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Mainio ja ajamisen kannalta helpohko reitti upeine maisemineen olisi esim.:
-CH:Andermattin ympäristön solat Grimsel/Susten/Furka/Nufenenpass josta Oberalppassin kautta Thusikseen josta Davosiin Tiefencastelin kautta. Davosista Fluelapassille josta Zerneziin ja Ofenpassia vaikka Glorenzaan(I).Siitä Reschenpass-Nauders(AUT)-Landeck ja Innsbruckin motaria itäänpäin...vaikka Gerlos strasselle ja katsomaan Itävallan suurinta vesiputousta Krimmliä.
Ja Zell amSeehen josta vaikka Saalfeldenin kautta upea mutkatie Dienten Sattel Bischofshofeniin ja siitä kohti Linziä vaikka Hallstattin upeiden alppijärvimaisemien kautta josta Tsekkeihin kohti Ceske Budejoviziä..![]()
Tossa olisi upeita maisemia, helpohkoja ja hyväpintaisia alppiteitä sekä muutama maa bongattavaksi aika nopeella noin 3 pv:n periodilla![]()
Tai jos Baijerista lähdet ja haluat säästää aikaa ja kilsoja, aja Baijerista suoraan vaikka Klostersin kautta Davosiin ja edellisen reitityksen mukaan etiäpäin....