Mites tota kun oon ostamassa ekaa pyörää (ER-6n) ja nää tiedot vähän vähissä, niin pitääkö pyörään kun sen ostaa ni heti tehdä joku luovutushuolto?? ja muutenkin miten usein pyörä huolletaan?
Suzuki GSX650F & Yoshimura oval cone & Bi-xenon
Jos ostat uuden pyörän, niin manuaalin mukaan huollot. Eikä niiden nyt ihan kilometrilleen tarvi olla. Jos ostat käytetyn pyörän niin voit joko luottaa liikkeeseen tai tehdä/teettää pienen huollon heti - nesteet, rasvaa käsikirjan mukaisiin paikkoihin jne. Itse tekisin jotain pientä huoltoa heti käytettyyn pyörään.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Jos ostat uuden pyörän niin liike tekee ns. luovutushuollon eli kasaa pyörän ja tarkastaa että kaikki on OK ja huolto kuuluu tietysti pyörän hintaan. Sen jälkeen huollot ohjekirjan mukaan. Jos taas ostat käytettyä niin itse ainakin tekisin/teettäisin ns. öljynvaihtohuollon ja jos enempi ajettu niin ns. ison huollon.
Niin ja ei ne aina muista luovutushuollossakaan kaikkea. Itselle on sattunu vuosien mittaan mm: Väärät rengaspaineet, kiristämättömiä pultteja, väärä valojen suuntaus ja muuta sellaista. Kerran ostin uuden pyörän silleen että teen luovutushuollon itse eli kuljetusliike toi pyörän kotiin ja itse laitoin ajokuntoon, ei ollut huomauttamista.
Taivas saa odottaa
Kiitoksia, tänäänkin opin jotain uutta![]()
Suzuki GSX650F & Yoshimura oval cone & Bi-xenon
Mitä pyörän luovutushuollossa tehdään muuta kuin nesteet koneeseen ja akku paikoilleen. Käytetäänkö esim. renkaita irti? Oman pyörän luovutushuolto oli jäänyt vähän vaiheeseen, akku oli ainakin irti ja hapottamatta. Olen vähän pelännyt mitä muuta on jäänyt vaiheeseen. Ja tänään sitten paljastui, että ABS:n johto on vedetty väärältä puolen jarrusatulaa. Piuha oli aikautunut jarrulevyn ja jarrusatulan kiinnikkeiden väliin ja kuoriutunut paljaaksi. Myyjäliike saa tietysti korjata, mutta olisi mukava tietää onko johto asennettu jo tehtaalla väärin vai luovutushuollossa. Onko renkaat irti laivauksen aikana?
Suzuki DL 650 V-Strom -10
Suzuki DR-Z 400 SM -06