Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Olen hommaamassa xl tonniseen mra variotouring pleksin. Vaihtoehtoina on kirkas, mieto savu tai tummempi savu.
    Onkos kokemuksia, mikä noista kannattaisi ottaa? Lähinnä heräsi kysymys: Jos on savun värinen pleksi (eli siis tummennettu), ajan aurinkovisiiri silmillä ja sitten vielä kirkas visiiri niin alkaako jo menemään etumaisema liian tummaksi?
    Onko yleisesti ottaen kirkas pleksi kuitenkin "luonnollisin" vaihtoehto, vai...?
    T7
    Mulla on tuo tummin vaihtoehto. Ei ole ikinä tullut mieleen, ennen tätä keskustelua, ettei tuosta näkisi läpi. Sopii mielestäni myös pyörän muuhun väritykseen paljon paremmin kuin kirkas.

Tuon varion hyvyydestä voidaan sitten olla montaa mieltä. Itse sain tuosta toimivan rakentelemalla talvi-iltojen ratoksi tuohon kirkkaasta pleksistä n. 5 senttimetrin jatkopalan. Ennen tuota pyörteet kypärässä olivat itkettävän ja naurettavan väliltä.

Mutta ei tunnu tuo Varre kovin hyvin toimivan oikeen millään pleksillä. Sain jo pyörän ostaessani mukaan kaksi tarvikepleksiä. Toinen toistaan huonompia. Nyt tuolla vario-pleksillä ja jatkopalalla toimii kohtuullisen hyvin. Pituuteni on 183 ja kokeillut kypärät BMW ja Schubert.
    <p>2002-2014</p>
    Mullaki on tuo ikkuna ja tuo savunvärinen. Hyvin näkee läpi siittä ja peilivisiiriä tulee käytettyä noin koko kauden.

Mulla ei mitään pyörteilyä ole ja oon noin 186cm pitkä. Kypärämelu tuolla X-Lite 801r kypärällä on aika kovaa luokkaa. Sinisalon motokrossipotalla ajaessa meno on miellyttävän vakaata kans.

Mun mielestä hyvä ratkaisu ja mullaki on muutama muuki ikkuna olemasa tuohon. Hiljaisinta on tuolla ihan nahoksi vedetyllä alkuperäsellä, mutta siinä ei ole kun pelkät ruuvinpaikat.
    Ei 100-varmasti ratkaisun avain Varre-kuskeille, mutta mainitsen kuitenkin: Sutsuki Veestrompassa on varsin samantyyppinen etukate ja (kuulemma!) sekä 650:ssa että 1000:ssa valtavan suuri ongelma tuon samaisen pyörteilyn/plexin kanssa. Itse ratkaisin sen pulttaamalla kiinni selkeästi alkuperäistä MATALAMMAN sporttiplexin, ja se on kelvannut jo ainakin 50tkm.

Tuulta ja ääntäkin tulee kyllä päähän ja hartioihin vakiota enemmän, muttei mielestäni häiritsevästi. Ja pyörteitä taas on selkeästi vähemmän. Tosin lienen juuri sopivan mittainen pyörääni, esim. muutaman sentin pidempänä voi olla että matala plexi olisi huono.

Kylmillä keleillä tuo kehoon osuva lisäilma on miinusta, kuumalla plussaa. Mutta siihen eteen jotain kirkontornia rakentelemalla saadaan yleensä näkyvyys eteenpäin heikommaksi (ei hyvä) ja pyörteitä vaan lisää. Ikinä siitä ei tule yhtä hiljaista ja tyyntä kuin siellä Volvo V70:n puikoissa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Itse ruuvasin kiinni tuon mra variotouring pleksin, savulla väritettynä. Aikaisemmin paikalla GIVIN isohko pleksi.

Toimii hyvin, vaikka ensivaikutelma oli todella matala, jopa niin matala, että sen yli näkee, eikä tarvi pleksin takaa tietä seurailla. Niin ja pituutta 195cm... pyörteet hävisi, humisee kyllä vieläkin, mutta koskapa tämä pää ei humisisi.

-Shrekfin
    Lainaa (pecha @ Touko. 05 2010,20:46) kirjoitti
    Ei 100-varmasti ratkaisun avain Varre-kuskeille, mutta mainitsen kuitenkin: Sutsuki Veestrompassa on varsin samantyyppinen etukate ja (kuulemma!) sekä 650:ssa että 1000:ssa valtavan suuri ongelma tuon samaisen pyörteilyn/plexin kanssa. Itse ratkaisin sen pulttaamalla kiinni selkeästi alkuperäistä MATALAMMAN sporttiplexin, ja se on kelvannut jo ainakin 50tkm.

Tuulta ja ääntäkin tulee kyllä päähän ja hartioihin vakiota enemmän, muttei mielestäni häiritsevästi. Ja pyörteitä taas on selkeästi vähemmän. Tosin lienen juuri sopivan mittainen pyörääni, esim. muutaman sentin pidempänä voi olla että matala plexi olisi huono.

Kylmillä keleillä tuo kehoon osuva lisäilma on miinusta, kuumalla plussaa. Mutta siihen eteen jotain kirkontornia rakentelemalla saadaan yleensä näkyvyys eteenpäin heikommaksi (ei hyvä) ja pyörteitä vaan lisää. Ikinä siitä ei tule yhtä hiljaista ja tyyntä kuin siellä Volvo V70:n puikoissa.
    Itse olen huomannut samaa vaikka onkin eri pyörä. Eli sen sijaan että yrittää epätoivoisesti korottaa pleksiä, mitoittaakin sen siten että kypärä on vapaassa tuulessa. Melu on huomattavasti pienempi ja silti ilman paine kroppaan on poissa. Ei ole ongelmia myöskään läpinäkyvyyden kanssa, kun ei joudu tirkistelemään pleksin läpi.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Myöhästyneet kiitokset vinkeistä; en ole vielä saanut tuota aikaiseksi, mutta alanpa testailemaan näiden perusteella.
    T7
    Tuo Pechan vinkki on ihan hyvä. Kannattaa muistaa, että yleensä pyörteet voi poistaa kahdella tavalla:

- peittoa lisäämällä (=isompi/korkeampi pleksi), joka ohjaa ilmavirran yli/ohi kypärän
    - pienemmällä, matalammalla pleksillä (=ilmavirta ohjautuu kypärän allle)

Omakohtaisesti opettelin tuon aikanaan BMW 850R:n Touring-pleksin kanssa. Pyörteily kypärässä ja jyrinä oli aivan helvetillinen. Kun otin huoltoa varten pleksin veks ja jouduin käymään huoltoasemalla koin herätyksen! Ei kohinaa, ei pyörteitä, ei ääntä! Tuolloin opin sen, että pleksi aiheuttaa myös pyörteitä ja ääntä.

Lyhentämällä tuota Touring-pleksiä 10cm siitä tuli aivan kelvollinen!
    <p>2002-2014</p>
    Itselläni oli tuo savunvärinen mra ja siinä tosiaankin jäi kaipaamaan hiukan lisää korkeutta lipalle. Myöhemmin vaihdoin Givin tummaan pleksiin mikä mielestäni liiankin tumma, varsinkin ilta tai yöajoihin. Myös korkeus oli Givissä mielestäni jopa liiankin korkea verrattuna mra:han. Siis mra savunvärisenä toimii mielestäni parhaiten.
    F800GSA
    Kun en tuota vanhaa vakiota enää tarvitse jos ostan jonkun uuden jokatapauksessa niin kokeilenpa vetäistä kulmahiomakoneella siivun pois. Meneehän siinä tietysti muotoilu (suht oleellinen seikka varmasti) ja rakenne pilalle, mutta voihan sitä kokeilla( jos ei sitten mene säpäleiksi).
    Toivottavasti vaihdon jälkeen ei tarvitse palata vakioon

Jep, melu ja viima on olennainen osa mopoilua, mutta jos nyt saisi vaikka alle 200db tuon melun ja pää poukkoilisi puolelta toiselle alle 10cm niin olis mukavampaa. Pottana c3, joten sen pitäisi olla kunnossa.

T7
    Tuli kans vaihdettua tuo MRA:n VT pleksi, on kuin eri pyörä. Pyörteet hävis, myös takapenkiltä, eikä vipota enää motarillakaan.
    TDM 850 -95
    XL 1000 V -05
  12.  
    Lainaa (pkallion @ Kesä. 26 2010,23:03) kirjoitti
    Tuli kans vaihdettua tuo MRA:n VT pleksi, on kuin eri pyörä. Pyörteet hävis, myös takapenkiltä, eikä vipota enää motarillakaan.
    Jep, sama juttu. Ajomukavuus muuttui täysin ja nimenomaan tuo motariajo. Oli kyllä hyvä sijoitus. Mulla on muuten kans -05 malli.
    T7