Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 165:sta
  1. #61
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2010,16:48) kirjoitti
    Lainaa (amakela-66 @ Helmi. 13 2010,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 13 2010,08:28) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö *.
    Käsittääkseni Pro-Oilerin öljynsyöttä perustuu kuljettuun matkaan - ei nopeuteen. Syöttääkö se öljyä suhteessa enemmän kun ajat 100 km:n matkan 200 km/h, jos normaalisti ajaisit sen 80 km/h?
    Pro-oilerin öljynsyöttö perustuu

    - matkaan
    - uusimmissa versioissa vekotin osaa vähentää öljynsyöttöä pitkässä, jatkuvassa matka-ajossa (korjauskerroin)
    No jos tuota Pro-oilerin speksejä katsoon, niin siellä sanotaa suoraan: "PRO-OILER only looks at the distance". Eli vain pyörän ajomatkalla on merkitystä, eli mitään "älyä" tuossa ei näyttäsi olevan. Tuossa tulisi vähintään olla lämpötilan kompensointi, koska Pro-oiler syöttää saman määrän öljyä oli sitten -10 tai +30 lämmintä.

    Vuosien varrella olen testannut kaikki yleisimmät rasvarit ja kyllä tämä nykyinen CLS on ollut paras. CLS osaa ottaa huomioon lämpötilan muutokset ja toimii hienosti ajoit sitten talvella tai kesähelteillä.

    Tässä on minun TOP5-lista:

    1. CLS
    2. Scottoiler/Pro-oiler
    3. Loobman
    4. OSCO oiler

    Kun nykyinen pyörä menee vaihtoon vuoden/parin päästä, niin pitää testata tuota uutta Scottoiler eSystemiä. Onkos kellään vielä siitä kokemuksia?
  2. #62
    Tuo CLS vaikuttaa aika fiksulta systeemiltä myös. Erona pikaluvun perusteella Pro-oileriin on vissiin tuo lämpötilan kompensoinnin mahdollisuus. En sitten kyllä keksi mihin suuntaan öljyn määrää pitäisi lämpötilan perusteella muuttaa? Nopeus tutkitaan rattaalta magneetin avulla. Se ei liene ihan yhtä luotettava kuin suoraan nopeusmittarilta saatu tieto? Helpompi tietysti asentaa.

    Scottoiler Vsystem sen sijaan on jo selvästi vaatimattomampi; se *perustuu öljyn valumiseen, jota säädetään venttiilillä. Jos lämpötila muuttuu, muuttuu myös viskositeetin kautta valuvan öljyn määrä. Alipaineella ainoastaan suljetaan venttiili, jos pyörä ei ole käynnissä. Jos pyörä seisoo ja käy, virtaa myös öljyä.

    Scottoiler E vaikutti minusta aluksi kovasti hienolta (kiihtyvyysantureita ja kaikkia). Mutta sitten kun luet eteenpäin homma tuntuisi toimivan siten että kiihtyvyysanturilla ainoastaan päätellään että pyörä on liikkeessä (mikä on pieni parannus tuohon alipaineella toimivaan V-versioon). Määrän joutuu käsin säätelemään, se ei muutu esim nopeuden/matkan perusteella. Öljy syötetään pumpulla, joten lämpötila ei vaikuta määrään kuten V-versiossa. Ohjaustankoon kiinnitettävä näyttö on aika juhlavan kokoinen.

    Sitten markkinoilla on myös Acumen. Siinä öljyn määrä muuttuu nopeuden/matkan perusteella, mutta öljyä ei syötetä pumpulla vaan paineistetusta öljysäiliöstä. Hankaluutena on että joudut ostelemaan noita säiliöitä kun tarvitset lisää öljyä.

    Em. tarkastelu perustuu pelkästään manuaalien lueskeluun eikä kokemukseen. Korjatkaa jos sisälukutaito ei ollut riittävän hyvää.

    Rasvauksenkin voi tehdä tieteeksi * . Eri asia on sitten onko noilla kaikilla oikeasti mitään käytännön merkitystä. Kukin päätelköön itse.



    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  3. #63
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2010,16:48) kirjoitti
    Lainaa (amakela-66 @ Helmi. 13 2010,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 13 2010,08:28) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö *.
    Käsittääkseni Pro-Oilerin öljynsyöttä perustuu kuljettuun matkaan - ei nopeuteen. Syöttääkö se öljyä suhteessa enemmän kun ajat 100 km:n matkan 200 km/h, jos normaalisti ajaisit sen 80 km/h?
    Pro-oilerin öljynsyöttö perustuu

    - matkaan
    - uusimmissa versioissa vekotin osaa vähentää öljynsyöttöä pitkässä, jatkuvassa matka-ajossa (korjauskerroin)
    Viilataan pilkkua sen verran, että:
    Tuo on siis "Trailing average speed correction - TASC",
    ei se varsinainen korjauskerroin.
    Se varsinainen korjauskerroin, "Correction factor", on se nopeusanturin signaalin suhteellisesta taajuudesta riippuva.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #64
    Lainaa (amakela-66 @ Helmi. 13 2010,21:25) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Helmi. 13 2010,16:48) kirjoitti
    Lainaa (amakela-66 @ Helmi. 13 2010,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 13 2010,08:28) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö *.
    Käsittääkseni Pro-Oilerin öljynsyöttä perustuu kuljettuun matkaan - ei nopeuteen. Syöttääkö se öljyä suhteessa enemmän kun ajat 100 km:n matkan 200 km/h, jos normaalisti ajaisit sen 80 km/h?
    Pro-oilerin öljynsyöttö perustuu

    - matkaan
    - uusimmissa versioissa vekotin osaa vähentää öljynsyöttöä pitkässä, jatkuvassa matka-ajossa (korjauskerroin)
    No jos tuota Pro-oilerin speksejä katsoon, niin siellä sanotaa suoraan: "PRO-OILER only looks at the distance". Eli vain pyörän ajomatkalla on merkitystä, eli mitään "älyä" tuossa ei näyttäsi olevan. Tuossa tulisi vähintään olla lämpötilan kompensointi, koska Pro-oiler syöttää saman määrän öljyä oli sitten -10 tai +30 lämmintä.
    Tuosta läpyskästä kun lukee kolmososion, niin ymmärtää pro-oilerin logiikan:
    http://www.pro-oiler.com/pdf/PO-Manual-3304.pdf

    Eli sen lisäksi että saat valita kuinka paljon öljyä se syöttää, saat halutessasi valita myös "kartan", joka sitten taas määrää kuinka paljon se syötön suhteellinen määrä muuttuu nopeuden funktiona.
    Ja lisäksi vielä sen, että kuinka paljon pitempään jatkuva tasainen nopeus vaikuttaa öljyn syöttöön.

    Muita ominaisuuksihan siinä on tietty +-napit joista saa ajon aikana säätää, jos esim sadekelin takia tarvii.
    Ja pakkosyöttö-moodi jolla voi syöttää öljyä pelkästään aikaperusteisesti.
    Ja +nappia pitkään painamalla saa pumpattua yhden pienen annoksen öljyy suoraan.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #65
    Aikanaan kun itse olin rasvaria hankkimassa tutkailin noita CLS:stä Osco:on ja kaikki siltä väliltä. Pro-oiler tuli hankittua ja hyvin on pelittänyt todella vaihtelevissa oloissa, AT:lla kun tuo tiestö tuppaa olemaan kohtuullisen monipuolista..

    Siitä valmistajasta jonka nimeä ei mainita on jäänyt ainakin edellisten tuotteiden kohdalta todellinen rahastuksen maku. Tästä uudesta en tiedä, mutta jos senkin toiminta perustuu öljyn valutteluun niin.. no näyttö on ainakin riittävän "hieno" ja veikkaan myös myyntipakkauksessa käytetyn värejä
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  6. #66
    Itse tuli asennettua tuo Osco omaan pyörään. Laadukkaan oloinen laitos ja pitkään pohdiskeltua tulin siihen tulokseen, että paras ratkaisu omiin tarpeisiini.



    Honda CB1300 -04
  7. #67
    Itsekkin käpistelin tuota Osco:a kaupassa ja mahdollisesti olisi tullut ostettuakin jollei olisi löytynyt Pro-oileria suomalaisen kaupan hyllystä..
    muistaakseni tuo Osco tiputtelee tuohon ketjun keskelle ainoastaan öljyä ainoastaan.. kerroppa kokemuksia laitteesta kuinka on pelittänyt.. siis sitten kun joskus kesäkuussa lumet sulaa
    ei löytynyt kauheasti juttuja netistäkään ainakaan silloin,kun itse olin rasvaria etsimässä
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  8. #68
    Mulla on toi Osco pelittänyt jo kaksi kesää, eikä ole valittamista, ei tarvii pähkäilla ketjumömmöjen kans. Tein sen ketjulle tiputtelian tilalle sellaisen t-mallisen suuttimen, jolloin rasva tippuu molemmille puolille niveliin, käytän 90 autom. öljyä.
    Savage 650
    Kawasaki VN 800
    Suzuki GSX 1400
    Suzuki Bandit 1250
    Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
  9. #69
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 14 2010,09:58) kirjoitti
    Tuo CLS vaikuttaa aika fiksulta systeemiltä myös. Erona pikaluvun perusteella Pro-oileriin on vissiin tuo lämpötilan kompensoinnin mahdollisuus. En sitten kyllä keksi mihin suuntaan öljyn määrää pitäisi lämpötilan perusteella muuttaa? Nopeus tutkitaan rattaalta magneetin avulla. Se ei liene ihan yhtä luotettava kuin suoraan nopeusmittarilta saatu tieto? Helpompi tietysti asentaa.

    Scottoiler Vsystem sen sijaan on jo selvästi vaatimattomampi; se *perustuu öljyn valumiseen, jota säädetään venttiilillä. Jos lämpötila muuttuu, muuttuu myös viskositeetin kautta valuvan öljyn määrä. Alipaineella ainoastaan suljetaan venttiili, jos pyörä ei ole käynnissä. Jos pyörä seisoo ja käy, virtaa myös öljyä.

    Scottoiler E vaikutti minusta aluksi kovasti hienolta (kiihtyvyysantureita ja kaikkia). Mutta sitten kun luet eteenpäin homma tuntuisi toimivan siten että kiihtyvyysanturilla ainoastaan päätellään että pyörä on liikkeessä (mikä on pieni parannus tuohon alipaineella toimivaan V-versioon). Määrän joutuu käsin säätelemään, se ei muutu esim nopeuden/matkan perusteella. Öljy syötetään pumpulla, joten lämpötila ei vaikuta määrään kuten V-versiossa. Ohjaustankoon kiinnitettävä näyttö on aika juhlavan kokoinen.

    Sitten markkinoilla on myös Acumen. Siinä öljyn määrä muuttuu nopeuden/matkan perusteella, mutta öljyä ei syötetä pumpulla vaan paineistetusta öljysäiliöstä. Hankaluutena on että joudut ostelemaan noita säiliöitä kun tarvitset lisää öljyä.
    CLS on hieno systeemi ja homma toimii käytännössä, ketjut on aina oikein öljyttynä ja vanteet puhtaina. Pro-oilerin ja vsystemin lasken samaan kategoriaan. Kumpikin niistä voitelee ketjut ja sotkee vannetta hivenen. *

    Esystem ei näyttäisi paperilla olevan mitenkään erikoinen. Fiksumpi kuin perinteinen vsystem, mutta luulen että eipä lopputulos poikkea paljonkaan vsystemistä. Esystemiin kun keksisivät laittaa varashälyttimen, niin ois aika messevä laite. Siinähän on valmiina G-anturit, niin olisi varmaan aika helppo värkätä hälytinkin mukaan...
  10. #70
    No proilerin tilaajien kannatta nyt pitää pikkasen paussia tilauksissa. Minä tilasin ja maksoin tuotteen 15.02 ,mutta toimittajan henkilökohtaisten ongelmien vuoksi tuotetta ei vieläkään ole tullut. Odotellaan toimitusta nyt vielä jonkin aikaa.
  11. #71
    Lainaa (kake10 @ Maalis. 19 2010,22:27) kirjoitti
    No proilerin tilaajien kannatta nyt pitää pikkasen paussia tilauksissa. Minä tilasin ja maksoin tuotteen 15.02 *,mutta toimittajan henkilökohtaisten ongelmien vuoksi tuotetta ei vieläkään ole tullut. Odotellaan toimitusta nyt vielä jonkin aikaa.
    Mulle tuli lähetys sieltä viimein, ja pahoittelut sähköpostiin viiveestä. Ilmeisesti yhden miehen firma ja mieheltä kuoli vaimo 2 viikkoa sitten niin omien sanojen mukaan "it's turned everything upside down.", joka ymmärrettävää.

    Uudessa pro-oilerissa on pienempi nokka jolla on tarkoituksena ruikkia öljyä rattaalle tähän tyyliin

    Onko kokemuksia riittääkö tuo tosiaan voitelemaan o-renkaat vai lentääkö öljyt minne sattuu?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #72
    Uudet nokat on jotakin komposiittia ja "veistetty yhdestä puusta."

    Pitkä malli.


    Ja samalainen lyhyt, asennettuna pyörääni.


    Hyvin toimii mutta silti säätöjen kohdilleen saaminen on kaiken a ja o.
  13. #73
    Lainaa (kake10 @ Maalis. 19 2010,22:27) kirjoitti
    No proilerin tilaajien kannatta nyt pitää pikkasen paussia tilauksissa. Minä tilasin ja maksoin tuotteen 15.02 *,mutta toimittajan henkilökohtaisten ongelmien vuoksi tuotetta ei vieläkään ole tullut. Odotellaan toimitusta nyt vielä jonkin aikaa.
    sama vika rahikaisella, 1.3. pablo laittoi postia että hänestä kuuluu pian, mut onhan tuota jo kolme vko menny.

    toki murheen ja surun ymmärrän. en ole kehdannu hoppuutella. jos sitä ens vko:n vielä odottelis, ehkä sen jälkeen vois laittaa postia...

    kunhan nyt tulis ennen ku lumet on sulanu kokonaan.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #74
    Lainaa (KariFi @ Helmi. 12 2010,11:05) kirjoitti
    Tuosta tulikin mieleen että tilasin ja maksoin uuden tuplanokan jo liki 2 kk sitten eikä ole mitään kuulunut. Pitänee alkaa kyselemään perään.
    Tulihan se nokka sieltä ennen kesäkelejä.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  15. #75
    Moi !

    Asentelin tuossa itsekin pro-oilerin ja vaikuttaa kyllä hyvältä vehkeeltä, saa nähdä mikä on mielipide kun pää tien päälle kokeilemaan.

    Pari kysymystä jäi kuitenkin kaivertamaan, olisikohan kellään viisaalla mitään vinkkiä asiaan:

    - käytän reed switchiä + magneettia ja systeemi laskee tyypillisesti 2 pulssia / kierros kun takapyörän pyörimisnopeus on pieni ( ehkä luokkaa alle 10 km/h ). Onko tietoa haittaako ? Itse kuvittelisin että ei koska isommissa nopeuksissa tuntui pelaavan OK. ( muuta syytä tähän en osannut arvailla kuin tämän speksin figure 4:n close arean muoto joka mielestäni natsaa tuon nappimagneetin asennon kanssa ). Ja, joo, kokeilin ainakin melkein kaikki kytkimen asennot ja vaihdoin uuden kytkimen ja aina sama juttu.

    - tuntuu vetävän akun tyhjäksi aika herkästi jos unohtuu pyörään virta päälle, jäi avaimet virtalukkoon pariksi tunniksi ja akku oli totaalisen tyhjä sen jälkeen. Kuvittelen että syy oli proilerin emergency mode, ei saanut pulsseja -> meni emergency modeen ja yritti pumpata öljyä mutta kevätväsynyt akku sippasi ennen kuin ölyä oli lattialla. Mitenkäs tältä välttyisi ? Auttaakos se että laittaa sen emergency moden asetuksen nollille ?

    T: Martti



  16. #76
    Ettei vaan ota häiriötä pulssipiuhaan?

    Jos tuntuu useinkin unohtuvan virrat jauhamaan, niin ota syötön releelle heräte vaikkapa ajovaloista.
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  17. #77
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 12 2010,18:00) kirjoitti
    Paketti on tullut noin parissa viikossa ja sähköposteihin vastaus päivässä.
    Hommat varmasti hoituu aikanaan ja rahalle tulee vastinetta, siihen voitte luottaa.

    Jos tuolla on kiirettä niin malttia, ette noita tarvitse vielä pitkään aikaan. *
    Mihin voi luottaa?
    15.02.2010 tilattu ja vielä toimittamatta.
    Ja minä kun uskoin sinua.
    Kohta varmaan pitää laittaa postia Pay Palille.
  18. #78
    Lainaa (K-man @ Maalis. 21 2010,20:13) kirjoitti
    Moi !

    Asentelin tuossa itsekin pro-oilerin ja vaikuttaa kyllä hyvältä vehkeeltä, saa nähdä mikä on mielipide kun pää tien päälle kokeilemaan.

    Pari kysymystä jäi kuitenkin kaivertamaan, olisikohan kellään viisaalla mitään vinkkiä asiaan:

    - käytän reed switchiä + magneettia ja systeemi laskee tyypillisesti 2 pulssia / kierros kun takapyörän pyörimisnopeus on pieni ( ehkä luokkaa alle 10 km/h ). Onko tietoa haittaako ? Itse kuvittelisin että ei koska isommissa nopeuksissa tuntui pelaavan OK. ( muuta syytä tähän en osannut arvailla kuin tämän speksin figure 4:n close arean muoto joka mielestäni natsaa tuon nappimagneetin asennon kanssa ). Ja, joo, kokeilin ainakin melkein kaikki kytkimen asennot ja vaihdoin uuden kytkimen ja aina sama juttu.

    - tuntuu vetävän akun tyhjäksi aika herkästi jos unohtuu pyörään virta päälle, jäi avaimet virtalukkoon pariksi tunniksi ja akku oli totaalisen tyhjä sen jälkeen. Kuvittelen että syy oli proilerin emergency mode, ei saanut pulsseja -> meni emergency modeen ja yritti pumpata öljyä mutta kevätväsynyt akku sippasi ennen kuin ölyä oli lattialla. Mitenkäs tältä välttyisi ? Auttaakos se että laittaa sen emergency moden asetuksen nollille ?

    T: Martti
    Tyhmän kysymys, mutta miten ihmeessä pyörään unohtuu virrat päälle?
    <p>2002-2014</p>
  19. #79
    Lainaa (kake10 @ Maalis. 26 2010,17:41) kirjoitti
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 12 2010,18:00) kirjoitti
    Paketti on tullut noin parissa viikossa ja sähköposteihin vastaus päivässä.
    Hommat varmasti hoituu aikanaan ja rahalle tulee vastinetta, siihen voitte luottaa.

    Jos tuolla on kiirettä niin malttia, ette noita tarvitse vielä pitkään aikaan. *
    Mihin voi luottaa?
    15.02.2010 tilattu ja vielä toimittamatta.
    Ja minä kun uskoin sinua.
    Kohta varmaan pitää laittaa postia Pay Palille.
    laita ensin sähköpostia pablolle.

    mulle tuli häneltä sähköpostia että tehdas seisonu hänen puolison/vaimon kuolemantapauksen vuoksi ja tuotantoa taas käynnistää. valitteli viivästymistä mutta onhan se ymmärrettävää täysin.

    23.3. valmistui mun kampe hihnalta ja 25.3. oli postilaatikossa eli tosi nopea postitus!

    tilauksen olen tehnyt kai joskus helmikuun alussa.

    hyvin oli pakattu tuote ja näyttää kyllä varsin kestävältä kapistukselta. ei kaduta tilaus ainakaan vielä, vielä ehtis asentamaan jossian vaiheessa, työt haittaa harrastuksia..



    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #80
    Lainaa (kake10 @ Maalis. 26 2010,17:41) kirjoitti
    Mihin voi luottaa?
    15.02.2010 tilattu ja vielä toimittamatta.
    Ja minä kun uskoin sinua.
    Kohta varmaan pitää laittaa postia Pay Palille.
    Kieltämättä alkaa olla jo kohtuuton aika, mutta ei varmaan ole helppoa toisessa päässäkään. *

    Sinulla on oikeus perua kaupat mutta jos on pakko niin tee se suoraan sähköpostilla, älä sotke heti paypalia tuohon.

    PS: Minä edelleen luotan mieheen että tuote tulee, toimitusaika alkaa olla venyvä käsite.



  21. #81
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Koittakaa nyt prkl ymmärtää. Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin ketjuvoitelijan saaminen näihin loskakeleihin.

    Kun heppu kertoi tilanteestaan helmikuun puolivälissä niin vastasin notta eipä kiirettä, asiat tärkeysjärjestykseen ja lähetä sitten kun tilanne sallii. En kysellyt perään sen jälkeen. Kuukausi siinä meni, mutta tulihan se sieltä. Eli voisin väittää että kyllä te muutkin ne tilaamanne oilerit saatte, kyselitte tai ette. Olkoonkin kyse liiketoiminnasta, niin silti hieman inhimillisyyttä peliin.. Miettikääpä omalle kohdalle.

    Tämä tuli 23.3.

    Lainaa kirjoitti
    Thanks for your kind thoughts.

    Despite my best intentions, I had been unable to keep the production and customer service going - for which I apologise sincerely.

    We have just restarted production, and your kit goes out today.

    Thanks for your patience

    Brgds
    Pablo
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  22. #82
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 27 2010,19:50) kirjoitti
    Tyhmän kysymys, mutta miten ihmeessä pyörään unohtuu virrat päälle?
    Helposti, räpeltää tallissa vaikka tuon poro-oilerin kanssa niin lähtiessä jää avaimet virtalukkoon *...


    Mutta noista tuplapulsseista joista aikaisemmin kyselin: jostain kumman syystä kun laitoin magneetin eri ruuvin reikään ja toisinpän ( eli E-P suunta ehkä kääntyi ) parani toiminta selvästi, aiemmin tuli ehkä 9/10, nyt vain 1/10 tuplapulsseja.

    Omalta osaltanikin täytyy sanoa että joskus on vähän hitaanlaisesti Pablolta tullut vastauksia kysymyksiin jne mutta kaiken kaikkiaan apu on ollut asiallista ja minusta firman kanssa on ollut mukava asioida. Toivottavasti värkki osoittautuu vielä toimivaksi ja kestäväksi.

    T: Martti



  23. #83
    Lainaa (K-man @ Maalis. 28 2010,09:31) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Maalis. 27 2010,19:50) kirjoitti
    Tyhmän kysymys, mutta miten ihmeessä pyörään unohtuu virrat päälle?
    Helposti, räpeltää tallissa vaikka tuon poro-oilerin kanssa niin lähtiessä jää avaimet virtalukkoon *...


    Mutta noista tuplapulsseista joista aikaisemmin kyselin: jostain kumman syystä kun laitoin magneetin eri ruuvin reikään ja toisinpän ( eli E-P suunta ehkä kääntyi ) parani toiminta selvästi, aiemmin tuli ehkä 9/10, nyt vain 1/10 tuplapulsseja.

    Omalta osaltanikin täytyy sanoa että joskus on vähän hitaanlaisesti Pablolta tullut vastauksia kysymyksiin jne mutta kaiken kaikkiaan apu on ollut asiallista ja minusta firman kanssa on ollut mukava asioida. Toivottavasti värkki osoittautuu vielä toimivaksi ja kestäväksi.

    T: Martti
    OT: Kannattaa opetella kyllä ottamaan ne avaimet mukaan sieltä tallista lähtiessä, niin ei tule ongelmia vakuutusyhtiönkään kanssa, jos Kennadi ystävänsä Vladimirin kanssa siirtää skootterisi rajan yli...

    Ja kyllä se akku tyhjenee takuuvarmasti ilman Pro'takin, jos virrat jätät päälle.
    <p>2002-2014</p>
  24. #84
    Lainaa (riisor @ Maalis. 28 2010,01:04) kirjoitti
    Koittakaa nyt prkl ymmärtää. Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin ketjuvoitelijan saaminen näihin loskakeleihin.

    Kun heppu kertoi tilanteestaan helmikuun puolivälissä niin vastasin notta eipä kiirettä, asiat tärkeysjärjestykseen ja lähetä sitten kun tilanne sallii. En kysellyt perään sen jälkeen. Kuukausi siinä meni, mutta tulihan se sieltä. Eli voisin väittää että kyllä te muutkin ne tilaamanne oilerit saatte, kyselitte tai ette. Olkoonkin kyse liiketoiminnasta, niin silti hieman inhimillisyyttä peliin.. Miettikääpä omalle kohdalle.

    Tämä tuli 23.3.

    Lainaa kirjoitti
    Thanks for your kind thoughts.

    Despite my best intentions, I had been unable to keep the production and customer service going - for which I apologise sincerely.

    We have just restarted production, and your kit goes out today.

    Thanks for your patience

    Brgds
    Pablo
    Eipähän tuo tilausta ja rahoja vastaanottaessa maininnut mitään toimitusajan muutoksesta. Olisi kaiketi ollut sopiva ilmoittaa, että tavara ei liiku ja tehdas on jumissa. Miksi se inhimillisyys ja tahdikkuus olisi vain toispuolista? Varsinkin kun kyse on liiketoiminnasta.
  25. #85
    mikähän se mahtais lopulta olla se paras öljy tuohon proileriin..?

    tuntuu, että porukka käyttää öljyjä laidasta laitaan, vaihteistoöljy saattaa tuoksahtaa, moottoriöljy taas olis halpaa, teräketjuöljy ehkä notkeinta, valitseppa siitä sitte sopiva..

    vaihteistoöljyä toki hondan omaki manuaali suosittaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  26. #86
    Lainaa (XX-xenon @ Maalis. 28 2010,22:29) kirjoitti
    mikähän se mahtais lopulta olla se paras öljy tuohon proileriin..?

    tuntuu, että porukka käyttää öljyjä laidasta laitaan, vaihteistoöljy saattaa tuoksahtaa, moottoriöljy taas olis halpaa, teräketjuöljy ehkä notkeinta, valitseppa siitä sitte sopiva.. *
    FAQ 3.1 What oil should I use in the PRO-OILER?
    The quick answer is: use any clean new motor oil.
    Mineral, semi-synthetic, fully synthetic... it doesn't really matter.

    Lisää tuolta: http://www.pro-oiler.com/faq_htm/FAQ01r6-Oils.htm
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #87
    Lainaa (XX-xenon @ Maalis. 28 2010,22:29) kirjoitti
    mikähän se mahtais lopulta olla se paras öljy tuohon proileriin..?

    tuntuu, että porukka käyttää öljyjä laidasta laitaan, vaihteistoöljy saattaa tuoksahtaa, moottoriöljy taas olis halpaa, teräketjuöljy ehkä notkeinta, valitseppa siitä sitte sopiva.. *

    vaihteistoöljyä toki hondan omaki manuaali suosittaa..
    On varmaan öljyn puolesta sama mitä laittaa. Itse hommasin huoltoasemalta perämoottorin vetolaitteeseen tarkoitettua öljyä. Syynä se että oli 90:stä, pienessä pakkauksessa, kohtuuhalpaa sekä purnukassa on sellainen pitkä nokka, josta on kiva puristella öljyä säiliöön myös jatkossa (kun on vähän hankalassa paikassa). Näkyi löytyvän myös kahden desin pullo, joka voisi olla kiva jos lähtee pitkälle turneelle ja tarvii lisää öljyä.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  28. #88
    Lainaa (kake10 @ Maalis. 28 2010,11:04) kirjoitti
    Lainaa (riisor @ Maalis. 28 2010,01:04) kirjoitti
    Koittakaa nyt prkl ymmärtää. Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin ketjuvoitelijan saaminen näihin loskakeleihin.

    Kun heppu kertoi tilanteestaan helmikuun puolivälissä niin vastasin notta eipä kiirettä, asiat tärkeysjärjestykseen ja lähetä sitten kun tilanne sallii. En kysellyt perään sen jälkeen. Kuukausi siinä meni, mutta tulihan se sieltä. Eli voisin väittää että kyllä te muutkin ne tilaamanne oilerit saatte, kyselitte tai ette. Olkoonkin kyse liiketoiminnasta, niin silti hieman inhimillisyyttä peliin.. Miettikääpä omalle kohdalle.

    Tämä tuli 23.3.

    Lainaa kirjoitti
    Thanks for your kind thoughts.

    Despite my best intentions, I had been unable to keep the production and customer service going - for which I apologise sincerely.

    We have just restarted production, and your kit goes out today.

    Thanks for your patience

    Brgds
    Pablo
    Eipähän tuo tilausta ja rahoja *vastaanottaessa maininnut mitään toimitusajan muutoksesta. Olisi kaiketi ollut sopiva ilmoittaa, että tavara ei liiku ja tehdas on jumissa. Miksi se inhimillisyys ja tahdikkuus olisi vain toispuolista? Varsinkin kun kyse on liiketoiminnasta.
    Tänään tuli lopulta postia, että toimitus lähtee torstaina. Siinä sitä menee taas mukavasti pyhien yli monta päivää.
    Toivottavasti paketti tulee nyt kuitenkin ennen ensi loskakelejä. Ensi viikon jälkeen asiaa hoitaa Pay Pal, koska 2 kuukautta on hiukan liian pitkä odotusaika minulle.
  29. #89
    ^ meinaatko hankkia sitte eri oilerin tilalle vaiko tilata saman tuotteen mutta eri kautta..?

    odottele vielä hetki, tuote tuntuu kyllä laadukkaalta eli malttia vielä..

    itelläki oli sama tunne kun maksusta oli menny jo pitkä aika, mutta odotus palkittiin vihdoin, enkä ole katunu.

    kai olet postia sinne laittanu, mitä tuli vastaukseksi..?



    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  30.  
  31. #90
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 02 2010,08:07) kirjoitti
    ^ meinaatko hankkia sitte eri oilerin tilalle vaiko tilata saman tuotteen mutta eri kautta..?

    odottele vielä hetki, tuote tuntuu kyllä laadukkaalta eli malttia vielä..

    itelläki oli sama tunne kun maksusta oli menny jo pitkä aika, mutta odotus palkittiin vihdoin, enkä ole katunu.

    kai olet postia sinne laittanu, mitä tuli vastaukseksi..?
    Eipä noi muut rasvarit oikein sytytä. Odotellaan nyt vielä hetken aikaa. Postiin tuli vastaus, että torstaina 1.4. pitäis lähteä matkalle, mutta niinhän sitä on lupailtu aikaisemminkin.
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen