Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 165:sta
  1. #31
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 27 2010,01:35) kirjoitti
    Lainaa (riisor @ Tammi. 26 2010,23:35) kirjoitti
    No eihän tolla pikkusäiliöllä sit vedetä edes parin viikon alppireissua

    Pystyykö sitä syöttöä säätämään ihan oikeasti niin pienelle, että se voitelee vain ketjut? Siis siten, ettei se sotke koko takaratasta takavanteesta puhumattakaan. Kaikki asennukset jotka olen nähnyt, on olleet enemmän tai vähemmän p*skasia kaikki (eli ketjuja saa pestä jatkossakin?)
    Pystyy. Tossa 20t ajetut -05 orginaaliketjut joita ei oo koskaan pesty. Pro-oileri on vaan tuupannu menemään sitkostamatonta teräketjuöljyy:
    http://www.ip.fi/~scuuba/ketju/
    Syötön oon säätäny niin minimiin, ett vaan o-rinkulat on kosteina. Ja koska öljy on ohutta, niin paska ei tartu/ lentää öljyn mukana pois.

    Öljynkulutus on ollu jotain säiliöllinen per 5tkm tjsp.
    Minkälaiset asetukset sinulla on tuolla "minimiin" asetuksella?
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  2. #32
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 27 2010,01:35) kirjoitti
    Lainaa (riisor @ Tammi. 26 2010,23:35) kirjoitti
    No eihän tolla pikkusäiliöllä sit vedetä edes parin viikon alppireissua

    Pystyykö sitä syöttöä säätämään ihan oikeasti niin pienelle, että se voitelee vain ketjut? Siis siten, ettei se sotke koko takaratasta takavanteesta puhumattakaan. Kaikki asennukset jotka olen nähnyt, on olleet enemmän tai vähemmän p*skasia kaikki (eli ketjuja saa pestä jatkossakin?)
    Pystyy. Tossa 20t ajetut -05 orginaaliketjut joita ei oo koskaan pesty. Pro-oileri on vaan tuupannu menemään sitkostamatonta teräketjuöljyy:
    http://www.ip.fi/~scuuba/ketju/
    Syötön oon säätäny niin minimiin, ett vaan o-rinkulat on kosteina. Ja koska öljy on ohutta, niin paska ei tartu/ lentää öljyn mukana pois.

    Öljynkulutus on ollu jotain säiliöllinen per 5tkm tjsp.
    Eihän nuokaan puhtaat ole, mutta kieltämättä 20tkm nähden ihan hyvin..
    Pitäisköhän laittaa kuva omista ketjuista
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  3. #33
    Lainaa (riisor @ Tammi. 27 2010,11:59) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 27 2010,01:35) kirjoitti
    Lainaa (riisor @ Tammi. 26 2010,23:35) kirjoitti
    No eihän tolla pikkusäiliöllä sit vedetä edes parin viikon alppireissua

    Pystyykö sitä syöttöä säätämään ihan oikeasti niin pienelle, että se voitelee vain ketjut? Siis siten, ettei se sotke koko takaratasta takavanteesta puhumattakaan. Kaikki asennukset jotka olen nähnyt, on olleet enemmän tai vähemmän p*skasia kaikki (eli ketjuja saa pestä jatkossakin?)
    Pystyy. Tossa 20t ajetut -05 orginaaliketjut joita ei oo koskaan pesty. Pro-oileri on vaan tuupannu menemään sitkostamatonta teräketjuöljyy:
    http://www.ip.fi/~scuuba/ketju/
    Syötön oon säätäny niin minimiin, ett vaan o-rinkulat on kosteina. Ja koska öljy on ohutta, niin paska ei tartu/ lentää öljyn mukana pois.

    Öljynkulutus on ollu jotain säiliöllinen per 5tkm tjsp.
    Eihän nuokaan puhtaat ole, mutta kieltämättä 20tkm nähden ihan hyvin..
    Pitäisköhän laittaa kuva omista ketjuista
    Eihä ketjut koskaa voi olla ihan puhtaat jos ja kun niissä on öljyy. Öljyn paksuudesta ja tyypistä sit taas riippuu se, kuinka paljon paskaa se öljy jaksaa pitää kiinni siinä ketjussa, ja kuinka helppo ketjut on puhdistaa.

    Noi lähtis ihan puhtaaks räsyllä pyyhkäsemällä. Mut ku o laiska, nii ei jaksa vaivautuu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Noissa Pron (piinallisenkin) perusteellisissa asennusohjeissa annetaan kyllä aika tarkat ohjeet siitä miten tuon öljynsyötön voi minimoida ja säätää optimaaliseksi. On vaan sen verran über-tekninen vekotin, että minä ainakaan en jaksa kerrata/tavata noita ohjeita alkaakseni vatuloida muutamaa öljyroisketta vanteelta.
    <p>2002-2014</p>
  5. #35
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 27 2010,16:48) kirjoitti
    Noissa Pron (piinallisenkin) perusteellisissa asennusohjeissa annetaan kyllä aika tarkat ohjeet siitä miten tuon öljynsyötön voi minimoida ja säätää optimaaliseksi. On vaan sen verran über-tekninen vekotin, että minä ainakaan en jaksa kerrata/tavata noita ohjeita alkaakseni vatuloida muutamaa öljyroisketta vanteelta.
    Juurikin tuon manuaalin lukemisen jälkeen totesin että toihan on insinöörille ihan pakkohankinta, ihan sama tekeekö sillä oikeasti mitään
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  6. #36
    Lainaa (riisor @ Tammi. 27 2010,16:51) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 27 2010,16:48) kirjoitti
    Noissa Pron (piinallisenkin) perusteellisissa asennusohjeissa annetaan kyllä aika tarkat ohjeet siitä miten tuon öljynsyötön voi minimoida ja säätää optimaaliseksi. On vaan sen verran über-tekninen vekotin, että minä ainakaan en jaksa kerrata/tavata noita ohjeita alkaakseni vatuloida muutamaa öljyroisketta vanteelta.
    Juurikin tuon manuaalin lukemisen jälkeen totesin että toihan on insinöörille ihan pakkohankinta, ihan sama tekeekö sillä oikeasti mitään
    Ja toisaalta, ei siihen tarvi pistää muuta ku se korjauskerroin nii homma pelittää ilman sen kummempii säätämisiä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #37
    Minusta tämä on ainut laitteista joka ainakin toimintaperiatteeltaan tuntuu hyvältä. Uskoisin että kerran kun säätää kohdalleen niin eiköhän se siitä.

    Kun tutkin noita muita niin mikään ei ollut oikein hyvä. Yksi valutti öljyä koko ajan oli pyörä käynnissä tai ei, toinen osasi vain sulkea valumisen alipaineen avulla kun pyörä sammuu, kolmasta joutui käsin koko ajan säätämään, jos halusi maantienopeuksiin eri virtauksen. Monissa määrä muuttui kun öljyn viskositeetti muuttui lämpötilan mukaan.

    Toivottavasti vain tulisi niin pääsisi asentelemaan (nimim. ei muuta tekemistä näin pakkasella)
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8. #38
    Lainaa (riisor @ Tammi. 27 2010,16:51) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 27 2010,16:48) kirjoitti
    Noissa Pron (piinallisenkin) perusteellisissa asennusohjeissa annetaan kyllä aika tarkat ohjeet siitä miten tuon öljynsyötön voi minimoida ja säätää optimaaliseksi. On vaan sen verran über-tekninen vekotin, että minä ainakaan en jaksa kerrata/tavata noita ohjeita alkaakseni vatuloida muutamaa öljyroisketta vanteelta.
    Juurikin tuon manuaalin lukemisen jälkeen totesin että toihan on insinöörille ihan pakkohankinta, ihan sama tekeekö sillä oikeasti mitään
    Ai perskeles, pitäskö hommata vaikka on keppivetoinen mopo
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  9. #39
    Lainaa (jorim @ Tammi. 28 2010,11:29) kirjoitti
    Lainaa (riisor @ Tammi. 27 2010,16:51) kirjoitti
    Juurikin tuon manuaalin lukemisen jälkeen totesin että toihan on insinöörille ihan pakkohankinta, ihan sama tekeekö sillä oikeasti mitään
    Ai perskeles, pitäskö hommata vaikka on keppivetoinen mopo
    Tietty tarvii, mä ainakin hommasin ja kovasti oon ollu tyytyväinen ! *
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  10. #40
    Lainaa (jorim @ Tammi. 28 2010,11:29) kirjoitti
    Lainaa (riisor @ Tammi. 27 2010,16:51) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Tammi. 27 2010,16:48) kirjoitti
    Noissa Pron (piinallisenkin) perusteellisissa asennusohjeissa annetaan kyllä aika tarkat ohjeet siitä miten tuon öljynsyötön voi minimoida ja säätää optimaaliseksi. On vaan sen verran über-tekninen vekotin, että minä ainakaan en jaksa kerrata/tavata noita ohjeita alkaakseni vatuloida muutamaa öljyroisketta vanteelta.
    Juurikin tuon manuaalin lukemisen jälkeen totesin että toihan on insinöörille ihan pakkohankinta, ihan sama tekeekö sillä oikeasti mitään
    Ai perskeles, pitäskö hommata vaikka on keppivetoinen mopo
    Pitää olla molemmat. Keppi ja vitja...
    <p>2002-2014</p>
  11. #41
    Mulla tulee tulee vielä pientä pistettä takavantteelle muttei haittaa. Enemmän sotkua oli aikana ennen rasvaria ja se oli vielä sitkeää.

    Pyöräytän ketjun rätin läpi aina pesun jälkeen niin lähtee vesi ja tiepöly kököt pois. Muuta ei tarvitse tehdä.
  12. #42
    MotOrgBike-vastaava, moderointivastaava, tapahtumavastaava riisor:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Moderaattori
    Hallitus
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Pete2 @ Tammi. 24 2010,21:00) kirjoitti
    Tulihan se tarjous sieltä. Pistin tilaukseen. Saa nähdä milloin tulee kun tuntuu siellä päässä olevan noita ongelmia. Toivottavasti mies toipuu, jotta saadaan rasvari tänne ja asennus työn alle.
    Joko Pete2 sai proilerinsa?
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohje <<
    >> Veturin vinkit <<

    Ducati SFV4S
  13. #43
    Lainaa (riisor @ Helmi. 12 2010,11:02) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Tammi. 24 2010,21:00) kirjoitti
    Tulihan se tarjous sieltä. Pistin tilaukseen. Saa nähdä milloin tulee kun tuntuu siellä päässä olevan noita ongelmia. Toivottavasti mies toipuu, jotta saadaan rasvari tänne ja asennus työn alle.
    Joko Pete2 sai proilerinsa?
    Tuosta tulikin mieleen että tilasin ja maksoin uuden tuplanokan jo liki 2 kk sitten eikä ole mitään kuulunut. Pitänee alkaa kyselemään perään.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  14. #44
    ite tilasin proilerin joitain päiviä sitten, kauanko teillä on toimitus kestäny keskimäärin..?

    viikolla putsasin eturattaan kopan samalla ku ketjut puhdistin, olihan sinne vahasta kertyny melkoinen kestorasvari.. kirosin siinä itseäni ja moneen kertaan vannoin, ettei vahaa enää ikinä näihin ketjuihin..



    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  15. #45
    Minä laitoin kyselyä Pro-oilerista toissapäivänä, mitään vastausta ei ole vielä tullut.
  16. #46
    Paketti on tullut noin parissa viikossa ja sähköposteihin vastaus päivässä.
    Hommat varmasti hoituu aikanaan ja rahalle tulee vastinetta, siihen voitte luottaa.

    Jos tuolla on kiirettä niin malttia, ette noita tarvitse vielä pitkään aikaan. *



  17. #47
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 12 2010,18:00) kirjoitti
    Paketti on tullut noin parissa viikossa ja sähköposteihin vastaus päivässä.
    Hommat varmasti hoituu aikanaan ja rahalle tulee vastinetta, siihen voitte luottaa.

    Jos tuolla on kiirettä niin malttia, ette noita tarvitse vielä pitkään aikaan. *
    Samoilla kokemuksilla mennään täälläkin, eli pari viikkoa tais mennä.
    ZZR1400 -06
  18. #48
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 12 2010,18:00) kirjoitti
    Paketti on tullut noin parissa viikossa ja sähköposteihin vastaus päivässä.
    Hommat varmasti hoituu aikanaan ja rahalle tulee vastinetta, siihen voitte luottaa.

    Jos tuolla on kiirettä niin malttia, ette noita tarvitse vielä pitkään aikaan. *
    Äläs nyt. Mielestäni vuorokausikin on jo ihan riittävä aika vastata.





    Kuka sanoi näin 11.02.2010?



  19. #49
    joo, vrk sähköpostiin on riittävä aika. eikä paketilla kiirus ole, täällä kyllä lunta riittää vielä toistaiseksi ihan tarpeeksi ettei ajelemaan pääse ihan heti.. kunhan vaan pohdin asiaa.

    eilen viimeksi rapsahti viis senttiä lunta pihalle.. *

    johan tuo kohta alkais riittää pikku hiljaa.. alkaa pian kohta tulla viha-rakkaus-suhde vanhan lumikolan kans..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  20. #50
    No, vastaus tulikin heti valittelujen jälkeen. Mites toi Pay Pal maksu Visalla on sujunut?
  21. #51
    Lainaa (kake10 @ Helmi. 12 2010,19:22) kirjoitti
    Äläs nyt. Mielestäni vuorokausikin on jo ihan riittävä aika vastata.

    Kuka sanoi näin 11.02.2010?
    Pidä tunkkis ja treenaa luetun ymmärtämistäsi... *

    Ei edes liity tähän mitenkään mutta enkös tuossakin juuri todennut minä en ainakaan odota vastausta tuon pikaisemmin.



    Paypalmaksut toimii ihan normaalisti.
    Voit maksaa myös tilisiirtona jos paypal ei ole tuttu.

    Eli pyydät Pablolta joko paypal invoicen tai tilitiedot ja teet normaalin EU-tilisiirron.



  22. #52
    Ei nyt tahtois olla ilonpilaaja, mutta eikös toi ketjujen rasvaus vähän niinkuin kuulu tämän harrastuksen ihan perusluonteeseen? Automaattirasvari = ketjujen ja rattaiden puhdistuksen ym. samalla muidenkin pikkuhuoltojen automaattinen unohduslaite?

    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?

    Ja syystä että:
    Tuleepahan ketjua rasvaillessa yleensä sitten siinä samalla perusrutiinilla katseltua vähän mopon muutakin yleiskuntoa ja tehtyä yleishuoltoja? Tai näinhän sen ainakin pitäisi olla?

    Harraste-ajoneuvollahan sitä tässä ajellaan, ja näille vehkeille kun kannattaa tehdä sitten näitä n. 500 - 1000km. , tankkausvälein/välimatkoin pieniä tarkastus- ja huoltotoimenpiteitä
    (mm. sis. just sen ketjujen ja rattaiden putsaus/rasvaushommat)

    -Tämähän sitten on vain ja ainoastaan ihan minun henkilökohtainen, ja mopojen valmistajan antama näkemys.-
    Murjaanien kuningas!
  23. #53
    Lainaa (riisor @ Helmi. 12 2010,11:02) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Tammi. 24 2010,21:00) kirjoitti
    Tulihan se tarjous sieltä. Pistin tilaukseen. Saa nähdä milloin tulee kun tuntuu siellä päässä olevan noita ongelmia. Toivottavasti mies toipuu, jotta saadaan rasvari tänne ja asennus työn alle.
    Joko Pete2 sai proilerinsa?
    Maanantaina on tulossa kuriiripostilla. Aika pitkään sain kysellä, mutta tuleehan se vihdoin.

    Ennenkuin kovasti aiotte haukkua Pabloa, niin kerron sen verran että hänellä on vaimo terminaalihoidossa (ja ehkä nyt kuollutkin, jos ymmärsin oikein). Näin kertoi kun soittelin. Tuntui olevan mies kovasti maissa. Varmaan normaalisti toimii ihan ripeästi, mutta nyt voi olla vähän enemmän viivästystä.



    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  24. #54
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö .

    Uskoisin että kaiken järjen mukaan ketjun ikä pitäisi olla merkittävästi pitempi ja pysyvän puhtaampana,



    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  25. #55
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 13 2010,08:28) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö *.
    Käsittääkseni Pro-Oilerin öljynsyöttä perustuu kuljettuun matkaan - ei nopeuteen. Syöttääkö se öljyä suhteessa enemmän kun ajat 100 km:n matkan 200 km/h, jos normaalisti ajaisit sen 80 km/h?
  26. #56
    Lainaa (amakela-66 @ Helmi. 13 2010,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 13 2010,08:28) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö .
    Käsittääkseni Pro-Oilerin öljynsyöttä perustuu kuljettuun matkaan - ei nopeuteen. Syöttääkö se öljyä suhteessa enemmän kun ajat 100 km:n matkan 200 km/h, jos normaalisti ajaisit sen 80 km/h?
    Olet oikeassa. Tuota yritin sanoa, mutta kirjoitin näemmä väärin. Eli idis kuitenkin vissiin on että öljyä annostellaan enemmän per aikayksikkö jos ajat matkanopeutta kuin jos pyörit kaupungissa (mikä on erona noihin muihin vastaaviin).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  27. #57
    Lainaa (amakela-66 @ Helmi. 13 2010,09:43) kirjoitti
    Lainaa (Pete2 @ Helmi. 13 2010,08:28) kirjoitti
    Lainaa (trj @ Helmi. 13 2010,00:20) kirjoitti
    Eikös tämä rasvaus/putsaus pitäis olla ketjuvetoisen ihan sitä normi perushuoltoa?
    Näin itsekin ajattelin ja pidin melko turhana vempeleenä. Sitten kun mietin tuota eroa; Ennen ruiskuttelin paksua tarttuvaa tököttiä ketjun ulkopinnalle silloin tällöin. Paksu rasva ei tietenkään pysty voitelemaan juuri niitä pintoja mitä pitäisi eli ketjun niveliä. Eli jää vain pintaan tökötiksi joka kerää hiovia hiekkapartikkeleja itseensä. Honda suosittelee tuon tökötin sijaan käytettäväksi vaihteistoöljyä joka tunkeutuu paremmin ketjun sisälle. Paras tietenkin luulisi olevan laite joka annostelee öljyä tippa kerrallaan ja annostelumäärä muuttuu sen mukaan miten nopeasti ketju liikkuu. Tähän pystyy minusta vain Pro-Oiler. Muiden määräsäätö on vakio (jota voi tietysti muuttaa) eli käytännössä joudut säätämään määrän suurinta tarvetta ajatellen. Öljymäärä on muissa olosuhteissa liian suuri ja öljyää vain takapyörää. Näin siis teoriassa, aika näyttää kuinka lie käytäntö *.
    Käsittääkseni Pro-Oilerin öljynsyöttä perustuu kuljettuun matkaan - ei nopeuteen. Syöttääkö se öljyä suhteessa enemmän kun ajat 100 km:n matkan 200 km/h, jos normaalisti ajaisit sen 80 km/h?
    Pro-oilerin öljynsyöttö perustuu

    - matkaan
    - uusimmissa versioissa vekotin osaa vähentää öljynsyöttöä pitkässä, jatkuvassa matka-ajossa (korjauskerroin)

    Eli vekotin osaa keksiä, että kun jonkin aikaa tulee pulsseja määrätyllä taajuudella niin ajellaan varmaan pidempää matkaa. Silloin vähennetään syöttä.
    <p>2002-2014</p>
  28. #58
    tuohan on kohta jo kuskia viisaampi laite, jos osaa tuon kaiken..

    ja kyllä itellä tulee seurattua muutenki pyörää ja sen tilannetta, että tuskin tuo oilerin laitto kuitenkaan vähentää yleishuoltoa/tarkastuksia sen kummemmin..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #59
    Mietitäänpäs tilannetta että joudutaan ajamaan 150 kilomteriä sateessa. Aika puhtaat rupeaa ketjut olemaan tämän matkan jälkeen, mutta pro-oileripa pitää huolen myös sateella että siellä kettingilla on rasvaa.

    Eikä sitä viitsi sateen jälkeen pysähtyä ketjuja rasvaamaan.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  30.  
  31. #60
    saati sateessa...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen