Niin, ko. popot meinasin hommata, siis ei goretex kalvolla olevat.
Laittakaahan omistajat kommenttia missä vaiheessa vesi alkaa tulla sisään vai kannattaako ostaa suoraan se gore-tex malli?
Meinaan kun oon sellanen poutapäivä ajaja, yllätyskuurot kenkien pitäisi pitää. Mahtaako noista olla siihen?![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
...tiiä sitten mikä itte kellekki on parasta, mutta voin suositella kyllä goretexiä lämpimästi (...ja kuivasti...), esimerkiksi tuosta merkistä löytyvää saa ihan samoihin hintoihin kuin ilman parempaa vedenpitävyyttäki olevia kenkiä. Itte uusin aikasemmat goret juurikin noihin Competizionen Gore-Texeihin viime kesänä ja maksoin alle 200 euroa, RM-Heino Tre (tais olla joku tarjous, mutta eikös noista aina jossaki ole?)
Pitävät vettä. Ulkopuolella.
edit: ja kyllä nuo mainittemasi melekosella varmuuella pitävät varpaat kuivina, ellei tartte ajella kovin paljoa päälle sattaa kilometriä kovassa satteessa...
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Itse ostin aikanaan samaisesta kengästä gore-tex mallin ja päivääkään ei ole tarvinnut katua.(säätäjä @ Tammi. 18 2010,22:55) kirjoitti
Ei haittaa isompikaan yllätys sadekuuro ajoreissulla. Ainakaan itselläni ei ole jalat kertaakaan kastuneet Competizionen Gore-Tex kengissä, vaikka kovassakin sateessa pitkiä matkoja olen joutunut ajamaan.
Harri
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Testasin omien gore Oxtarien (joka siis nykyään TCX boots) saumateippejä uutuuttaan laittamalla ne painon kanssa vesiämpäriin.
Hyvin pitivät pitkänkin seisottamisen jälkeen.
Rasvasin ne hyvin popojen kuivuttua ja ovat ne sadekuurot pitäneet sen jälkeenkin.
Tosin joskus satuin kuuroon pelkät nahkat mukana joten bootsit pitivät myös lahkeita pitkin sisään valuneet vedet oikein hyvin - sisällään.
Huoltiksen vessaa siivonnut tytskä repesi hieman kun kaatelin , liki suuta myöten täysistä, saappaista vettä pois.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Joo hyvin pitää veden sisällään nuo kengät. Toisaalta, eihän sitä pääse fiilikseen jos jalat on kuivat. Sateessa kastuu![]()
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Väitän, että pitää yllätyskuurot kyllä vettä! Mulla oli noi samat viime kesän ja olivat muutenki äärettömän hyvät saapikkaat! Niitä ennen oli Oxtarin kalvottomat, joilla pärjäsin rankoissakin sateissa ilman gorea. Kyllä nahka aina sen verran pitää hoidettuna vettä. Saumoille ei tietty voi mitään....(säätäjä @ Tammi. 18 2010,22:55) kirjoitti
Riippuu tietysti mopon mallista, et kuinka paljon viskoo vettä kengille, mutta itellä on käytössä competitzione rs:t enkä meinaa goreen vaihtaa yllärikuurojen takia.
Ite oon kans samanlainen poutasäänkuski, ku sinäkin!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Mulla on vanhan mallin Oxtarin kalvottomat T.C.S. Evot ja ainakaan pienissä sateissa ei jalat kastu. Toisaalta ei haittaa vaikka sateessa pari kertaa kesässä kastuisikin jos vaihtoehtona on kastella varpaat hikoilemalla gore-tex kengissä joka reissulla.(b_tommi @ Tammi. 19 2010,11:01) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
No joo, tarkennettakoon tota omaa epäreilua kommenttia, että vesi tuli läpi vasta aika rankassa sateessa ja juuri saumoista alkoi tuo hiipiminen. Eipä se muuten lämpimässä ilmassa haitannut mitään. Ja hyvin nuo hengittää, eli jalat ei kastu helteessä.
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
Sen verran off topic, että itsehän hankin tuon köyhemmän SS performance-mallin, joka pitää vettä ja toimii mainiosti. Esittelin naapurin HD-miehelle niitä ja se totesi nauraen että "No dzuuz fakin araund!"![]()
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Eehhehe, kirja luettu(Eroz @ Tammi. 19 2010,14:50) kirjoitti
Menishän ne noikin mutta haluan sen TCS systeemin, nimimerkillä nilkat ruhjottu riittävän monta kertaa.
Se saumateippausten onnistuminen onkin juuri kyseenalaisin juttu uusissa kapoissa.(Geeäsäxähvä @ Tammi. 19 2010,11:23) kirjoitti
Siksi näen vaivan että testaan hommaamani Gore kengät hetikohta ostamisen jälkeen, jolloin vaihtaminen ehjiin on helpompaa.
Kalvolliset kengät kun tapaavat maksaa, joten olisi miellyttävää että ne olisivat edes uutuuttaan ehjät.
Esim. vaelluskengissä ei ole mitenkään mahdottoman pitkää takuuta millään merkillä - vaikka käytössä olisikin paksumpi jalkineisiin tarkoitettu kalvolaatu.
Joskin tyypillisesti, jos saumojen teippaus on onnistunut, ensimmäinen paikka joka kulutuksen takia alkaa vuotamaan on kohta josta kenkä taipuu päkiän sivulla pottuvarpaan nivelestä taaksepäin. Ilmeisesti riittävän monen taivutuksen jälkeen PTFEhen tulee väsymismurtuma kurttuun tms.
Prätkäbootseilla ei toki tampata mitään mittaamattomia jotoksia joten yleisin kypsymismekanismi voi olla jokin aivan muu.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Ajattelin hankkia kyseiset kengät kalvoilla varustettuna, mistähän niitä kannattaisi lähteä tilailemaan? Hirveän monesta paikkaa niitä ei tunnu löytyvän.
Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
Itse tilasin vähän aikaa sitten omat TCX:ni tuommoisesta liikkeestä erittäin kohtuulliseen hintaan..http://www.topgearsuperstore.com/ , jaahas tarkoititkin kalvollista mallia. Itse tilasin kalvottomat. Tiedä sitten löytyykö kalvollisia.(Borsas @ Tammi. 21 2010,19:31) kirjoitti
.....Teoista mies tunnetaan!
Moto morini corsaro 1200 '09-ex
Z1000 ´07-ex
Goret superstoresta
Goret Helmetcity
Ite hommasin RS:t tuolta Helmet citystä ja hienosti hoitivat homman! RS replicat 149 puntaa!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
goret kunniaanMulla jotkut oxtar kengät vuodelta puukko ja kirves kilometrejä ajettu apaut, 100000km ja kenkien pohjat rupee olemaan kuviottomat. Mutta pitää vettä. Viime kesänä vesisateessa 200km ja jalat oli kuivat. Olen muuten kiivennyt kyseiset popot jalassa tonne:
http://media-cdn.tripadvisor.com/media....len.jpg
Tosiaan kannattaa kokeilla heti ostettua laittaa painot popoihin ja kahdeksi tunniksi ämpäriin ja jos on kostunut edes jostai niin käy palauttamassa/vaihtamassa.
P.S. mulla ei goret ole liian kuumat kesällä tosin on maku asia tai siis haju asia![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Noh, stormilta tuli sitten haettua goretexit. Kyllä vatkasin pitkään kun verrokkina oli dainesen torque out. Vaikutti tosi hyviltä ja mukavammalta jalassa.
Mutta jos lippaa 150kmh:n vauhdista niin siinä vaiheessa pidän mieluummin TCX popot jalassa.
Hyvät kengät ne onkin. Dainesen kengissä on niin kapea lesti ettei ne oikein suomalaiseen jalkaan käy.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Omat TCX Competizione GoreTexit pitää vettä eikä popo hikoa pitkässäkään ajossa kuumalla, tiedä sitten onko mulla niin kylmät jalat vai mikä.
Tuo nilkan suojaus systeemi on kyllä ihan huippu, ei pahemmin haittaa kävelyä mutta estää nilkan kääntymisen vääriin asentoihin.
Iskin kyseisiin monoihin myös metalliset kantapääsuojat ja varvaslaaharit, ne muoviset varvaslaaharit kulus puhki muutamassa setissä
'96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
Itselläkin on Gore-Tex versiot näistä saappaista ja pakko myöntää, että aika olemattomat ne mukana tulevat muoviset suojapalat. Näköjään pitää tilata teräksiset, kun Duellin kuvastosta bongasin sellaiset![]()
Core kengässä jalan hikoiluun vaikuttaa myös paljon jalsassa oleva sukka. Keinokuituiset toimivat puuvillaista paljon paremmin. Esim. coolmax sukat on ihan loistavat.
Itsellä juurikin vanhempi malli, eli Oxtarin TSC Competition CoreTex vai mikä se nyt oli.. Pari kesää niillä mennyt ja sateessa tullut myös ajettua eikä ole vielä ainakaan vesi tullu sisään.
Suojaavuudessa ihan hyvät kengät, toki ei pärjää Alpinestarin supertecheille, mutta ne ovatkin täysin omaa luokkaansa irrallisen sisäkengän kanssa.
"The Slow And Pathetic"