Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Kävin tänään katsomassa tuollaista vm-93, 100tkm ajettua siistikuntoista yöhaukkaa. Kilometrit hieman pelästytti mutta moottori kehräsi kuitenkin niin nätisti ettei kilsat ainakaan siinä kuulunut. Muutenkin perusasiat olivat kunnossa: renkaat, rattaat, ketjut... En kummoista koeajoa tietenkään näillä keleillä saanut tehtyä. Mitään koneremppaa ei ole koskaan tehty, huollettu kuitenkin aina ajallaan. Viikon päästä olisi tarkoitus mennä kärryllä hakemaan. Sanokaas että onko tässä nyt mitään järkeä ja haukkaanko paskaa pahasti? Tuon CB750:n ilmajäähykoneen pitäis vissiin kuitenkin kestää isältä pojalle, eikä huolta ole ollut venttiilien säädöistäkään kun on kerran hydrauliset nostajat, eli konetta ei ole rikottu ainakaan venttiilien säätämättä jättämisellä...
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  2. #2
    Nighthawk on Sevenfiftyn sisarversio, joten muutamaa seikkaa lukuunottamatta puhutaan samasta tekniikasta. Omalla -92 Sevenfiftyllä on ajettu 126 tkm ilman suurempia murheita moottorissa, mutta muuten tuo kilometrimäärä alkaa näkyä kuluvissa osissa ( esim. pyörän laakerit ). Toki yksinkertainen ja edullinen malli myös huoltoasioissa, onnistuu kotioloissa...
    Ihan kelpo käyttöpeli, ostohintahan määrää hankinnan järkevyyden *
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  3. #3
    Samoilla linjoilla kuin edellinenkin vastaaja eli hinta määrittelee järkevyyden.

    Tuo Nighthawk taitaa olla joku US -versio eli ei ole tainnut olla Brandtin valikoimassa ksokaan, vaan uitettu muualta. Kannattaa tietty varmistaa että nää suomen varaosat sopii ilman kommervenkkejä. Saahan noita osia tietty kaikista ebay ym paikoista, mutta on se aina pikku säätämistä jos ei ns. tavalliset osat sovikaan.

    Jos sellaista pyörää etsit ja hinta on sopiva, niin ei kun kaupoille. Aina voi tsekata vielä mitä muuta samalla rahalla saa. Toisaalta kaikki pyörät, jotakin Winhaa lukuunottamatta, on tuontipyöriä. Itse oon Saksasta tuottanu 4 pyörää eli "ulkomaanelävät" on hyväksi todettu. Oli tosin sellasia, mitä löyty myös virallisen maahantuojan aikanaan tuomana.

    Onnea kaupantekoon
  4. #4
    Muistelisin eroa olevan ulkonäön lisäksi sen verran, että Sevenfiftyssä tuplalevyjarrut edessä ja takana yksi levy kun taas Nighthawkissa edessä yksi levy ja takana rumpu.

    ... ja asia varmistui vertailemalla -93 Sevenfiftyä ja Nighthawkia osoitteessa www.totalmotorcycle.com. Nighthawkin ainokainen jarrulevy saman kokoinen kuin samanvuotisessa (-93) Sevenfiftyssäkin olevat. Moottorit identtisiä sylinterin halkaisijan ja iskunpituuden osalta, mutta ilmoitetussa tehossa ja väännössä pieni ero Nighthawkin hyväksi. Nighthawkissa hitusen pienempi tankki ja satula sentin alempana. No pointti oli, että mitä ilmeisimmin osia saa yhtä helposti molempiin pyöriin.

    Jos saat ykkösellä alkavalla lukemalla niin
    Itse kärsin loppukesästä hankkimastani kertakaikkisen siististä ja kulutusosiltaan hyvästä -94 Sevenfiftystä karvan yli kaksi rahaa, mutta sillähän onkin ajettu vasta 70 tkm.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  5. #5
    Kiitos kommenteista. En ole hankkimassa tätä suoraan rahalla vaan vaihdan ylimääräiseksi jääneen harrasteauton päittäin tuohon pyörään. Autosta olisin 3000eur halunnut mutta paras tarjous siitä on puolen vuoden aikana on ollut 2000eur...

    Sen verran tein salapoliisityötä että löysin firman joka toi pyörän -2004 suomeen. Silloin oli mittarissa jo 91tkm eli suomessa ei viiden vuoden aikana ole ajettu kuin se reilu 10tkm. Tuonnin yhteydessä uusittu ainakin akku, ketjut, rattaat, renkaat ja sitten edestä pumppujen stefat. Muista huolloista ei juuri tietoa.

    Saattaisin mieluummin ehkä "tyytyä" uudempaan CB500:een mutta en saa autoa vaihdettua sellaiseen. Rahaa kun ei projektiin ole nyt laittaa yhtään. Ja kyllähän tuo 750cc vääntää mukavammin kakspäällä, kesällä on tarkoitus jotain reissuakin tehdä.

    Mukana tulee takaboksi ja pleksi eteen.

    Kuulemma joku ukko on taittanut tuolla kesäisin työmatkansa, 30km suuntaansa ja varmaan muutakin ajoa. Kyllähän siitä varmaan tuon 12tkm saa tulemaan viidessä vuodessa.

    Olisi mielenkiintoista tietää missä käytössä tuo on USAssa ollut. Alkuperäisellä rekisterinumerolla lähtisi penkomaan. Tuntuu nighthawk-fanittajia riittävän kun googlella hakee.



    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  6. #6
    Noniin. Pyörä on haettu eilen ja tallissa. Totesin vasta kauppoja tehdessä että onhan se kertaalleen kaadettu. Pakoputki on saanut hieman osumaa ja vääntynyt ja koneen oikea poski ottanut hittiä. Tankki on ilmeisesti vaihdettu kertaalleen, sen verran uudennäköinen.

    Tänäaamuna menin pyörää ihmettelemään ja tietty piti käyntiin laittaa ja kuunnella ääniä. Lähtihän se laakista käymään, kolmella pytyllä ja hirveen savupilven kanssa. Muutaman minuutin käytön jälkeen neljäskin pytty alkoi heräilemään ja seuraavaksi huomasin että koneen vasemmasta poskesta tihkuu öljyä putken päälle ja siitä maahan. Mitään tällaista ei pyörän katselukäynnillä ilmaantunut, tietysti. Alanko varailemaan jo parin tonnin koneremppa-aikoja että saa kesäksi kuntoon vai onko tiivisteet vain pakkasesta kutistuneet?

    EDIT: No googlaus kertoo että jos pyörä on saanut kylmää ja öljy jäykkää niin saattaa puskea jostain huohotusreiästä pihalle... Taidanpa tutkia kun kelit hieman lämpenee.



    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  7. #7
    Liekö vain käytön puutetta, josta pääsee huoltamalla. Ja konerempan sijaan kysymykseen voisi tulla 600 eurolla 48 tkm ajettu -93 Sevenfiftyn purkukone vaikka tuolta MP-Pitstop.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  8. #8
    Lainaa (perttuvv @ Tammi. 24 2010,13:28) kirjoitti
    Liekö vain käytön puutetta, josta pääsee huoltamalla. Ja konerempan sijaan kysymykseen voisi tulla 600 eurolla 48 tkm ajettu -93 Sevenfiftyn purkukone vaikka tuolta MP-Pitstop.
    Niin tosiaan, eihän ne kokonaiset koneet sen enempiä maksa... Täytyy pitää mielessä kun tilanne vaatii.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  9. #9
    Jaa, piti vaihtaa vati sanomalehden tilalle sinne pyörän alle. Öljyä valuu pihalle tasasen tappavaan tahtiin. On vaan niin helvetin kylmä niin ei pysty alkaa selvittämään mistä sitä tulee ja miksi.



    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  10. #10
    Älkää nyt jumalauta turhaa talvipakkasilla käynnistelkö noita laitteita, mitään hyvää siitä ei seuraa.
    Siihen en ota kantaa johtuiko toi öljyvuoto siitä, mahdollista sekin jos pakkasessa starttasit, mutta esim pakoputket saa kätevästi talvikäynnistyksillä mätänemään.
    Kosteutta kerääntyy lämmetessä putkiin eikä se paikallaan käyttäen sieltä mihinkään poistu vaan jää sinne muhimaan, sama propleema vaikka prätkä seisoisi lämpöisessä ehkä jopa pahempi.
  11. #11
    Lainaa (WBS @ Tammi. 27 2010,22:09) kirjoitti
    Älkää nyt jumalauta turhaa talvipakkasilla käynnistelkö noita laitteita, mitään hyvää siitä ei seuraa.
    Siihen en ota kantaa johtuiko toi öljyvuoto siitä, mahdollista sekin jos pakkasessa starttasit, mutta esim pakoputket saa kätevästi talvikäynnistyksillä mätänemään.
    Kosteutta kerääntyy lämmetessä putkiin eikä se paikallaan käyttäen sieltä mihinkään poistu vaan jää sinne muhimaan, sama propleema vaikka prätkä seisoisi lämpöisessä ehkä jopa pahempi.
    Joo, tyhmä kun on... En tosiaan tiennyt asiaa, osaaminen on mopoajoilta kun ajeltiin ympäri vuoden. Nyt kun hieman käyttää aivojaan niin hoksaa ettei talvistarttailu kovin järkevää ole. Kylmässä tallissa se nyt majailee. Toivottavasti ei tarttisi keväällä ruveta ensimmäiseksi konetta halkomaan...



    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  12. #12
    Kyllä sitä kannattaa talvella käytellä niin ei oo keväällä kaasarit tukos.

    Itellä seuraavat metodit:

    - auton sisätilalämmittimellä puoli tuntia puhallusta moottoriin niin että lämpö osuu öljypohjaan ja öljynsuodattimeen.
    - sen jälkeen tyhjäkäyntiä / pientä kaasua kunnes kansi on lämpöinen.
    - lisää runtua jotta saa pakoputken kuivaksi sisältä (= savu lopuu), kestää n. 5 min.

    Tämän pyrin tekemään 2 viikon välein ja vain kun pakkasta on -5 astetta tai vähemmän.

    3:tta talvea näin ja no problem.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  13. #13
    Tutkin lisää tuossa viikonloppuna kun lämpötilat oli nollassa niin öljyä näyttäisi tiputtelevan vaihteenvaihtajan akselin juuresta.Yksi pytty käy huonosti mutta tulee mukaan reilummilla kierroksilla. Savutus on melkoista ja öljyntiputtelu vauhdittuu kun kone (ja öljy) lämpenee. Voisinpa sanoa että pikkaisen vituttaa kun mopo oli vielä täysin kunnossa ostohetkellä.

    Ei muuta kuin paikalliseen mopokorjaamoon kun kelit sallii ajaa sen sinne.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  14. #14
    Lainaa (dj_pirtu @ Helmi. 01 2010,11:53) kirjoitti
    Tutkin lisää tuossa viikonloppuna kun lämpötilat oli nollassa niin öljyä näyttäisi tiputtelevan vaihteenvaihtajan akselin juuresta.Yksi pytty käy huonosti mutta tulee mukaan reilummilla kierroksilla. Savutus on melkoista ja öljyntiputtelu vauhdittuu kun kone (ja öljy) lämpenee. Voisinpa sanoa että pikkaisen vituttaa kun mopo oli vielä täysin kunnossa ostohetkellä.

    Ei muuta kuin paikalliseen mopokorjaamoon kun kelit sallii ajaa sen sinne.
    Kannattaisko nyt rauhassa odotella että ulkolämpötila nousee plussan puolelle ja käyttää kone sitten lämpimäksi ja tehdä johtopäätöksiä sen perusteella ja mielellään ottaa mukaan kaveri joka noista laitteista jotain ymmärtää.

    (+30 v. kokemuksella) joka vuotinen ihmetyksen aihe on tuo keskustelu talvikäynnistelystä, tuskin se ainakaan hyvää tekee tekniikalle repiä konetta käyntiin kylmästä muuten vaan huvikseen, ja miksi ihmeessä käynnistellä moottoria lämpimästä tilastakaan jos nyt ei ole ajamaan lähdössä, WBS tähän asiaan hyvin viittasikin.

    AH
  15. #15
    Noniin, nyt on kelit sen verran lämmennyt että otin haukan tallista ja lähdin pienelle totuttautumislenkille. Savuttelu loppui ja käynti parani ajon aikana. Mukava laitos tosiaan ajella, raskas mutta tukeva eikä yllätä milläänlailla. Ei mikään tykki (enkä nyt ruvennut todellakaan heti huudattamaankaan) mutta vääntää perkeleesti.

    Öljyä tihkuu vaihdevivun juuresta jossa stefa ilmeisesti saanut talven aikana kipeetä. Ei vaikuta suuritöiseltä vaihtaa. Vien kuitenkin tuon isoon huoltoon ennenkuin sillä enempää ajelen. Asiantuntijat saavat käydä pyörän läpi ja varmistaa ettei sillä jää tielle.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  16. #16
    Kellään tietoa käykö yöhaukkaan sevenfiftyn sivulaukut? Ei tuo peräboksi tahdo riittää kesälomamatkoille.

    Jotain yleisasennussarjoja on olemassa mutta ei viitsisi sikaa säkissä ostaa.
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75
  17.  
  18. #17
    Nyt on huollettu ja kiiltää. Mainio peli kerrassaan. Otin parit kuvatkin:

    http://www.nbl.fi/~nbl2192/naithook/
    Honda VF750C Magna -93

    Exät:
    Kawasaki ER-5 -97
    Honda VFR800FI -01
    Yamaha FJR1300A -03
    Honda CB750 Nighthawk -93
    Kinroad Black Cyclone XT125 -06
    Honda CB125 -75