Eli EI vakuutuksia enää Pohjolassa 13.10-08 jälkeen. Tänään tuli karhukirje vakuutuksista ajalta 1.1-08 - 13.10-08. Vaan kymmenen kuukautta myöhässä
Ja karhukirje tuli suoraan, ei yhtään muistutuslaskua sitä ennen. Homma on aika *:stä!
Edit: Meni näköjään otsikkokin persiilleen...
Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?
Joo, minulta yrittivät karhuta touko-heinäkuuta 2009, vaikka vakuutus lähti heiltä pois 20.4.2009 alkaen. Perintäkulut ja kaikki jo lisättynä laskuun ja eräpäivä tietysti per heti.
Hyvä meininki ja toimii varmaan Suomessa liiankin hyvin, kun kunnon kansalaiset maksaa kiltisti laskut sitä mukaa kun niitä tulee *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Melko kohteliasta.. että edes vaivautuvat itse karhuamaan nykypäivänä ilman että käyttävät maksullista kirjefirmaa.. eli ns perintäpuljua. (intrum ,sergel jne)Toisaalta sekaannukset vakuutusyhtiöissä ovat tavallisia. Yleensä sekannuksiin syynä tietokatkos esim perusteissa,osoitteenmuutoksissa jne.. Tämä ei ole mutua.. vaan *elettyä ja koettua.
Ps. Perintäfirmat eivät sitten peri väkisin yhtikäs mitään ovat vain kirjeautomaatteja,joidenka taksat taivaista.
Vapaaehtoisen vakuutuksen ollessa kyseessä.. 14 pv eräpäivästä .. tapahtuu jotain melko mielenkiintoista. Ne ehdot kannattaa tavata,ei tule ylläreitä.(vakuutus on automaattisestri irtisanottu)
liikkuva shikaani
Otsikko korjattu...
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Kiitos!(Holtsu @ Kesä. 05 2009,13:53) kirjoitti
Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?
Itelle tuli lasku myydystä pyörästä **
Homma selvis kyllä helpolla soittamalla (tai ainakin vielä elän siinä toivossa), mutta jotenkin tuntuu kummalliselle kun huhtikuussa on pyörä siirtynyt uuden omistajan nimiin ja kaksi päivää sitten pamahti lasku postissa jossa pyydetään maksua kesäkuun-syyskuun (tai jotain sinnepäin) ajalta.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Tästä kaikille vinkiksi: tehkää aina se vanhanmallinen erillinen luovutussopimus! Sen saa vakuutusyhtiöistä tiskiltä, sen täyttäminen kestää kahvikupillisen verran ja on verraton tosite myyjälle. Tuolla nykyisellä teknisellä osalla myyjälle ei jää mitään dokumenttia kaupasta, voi olla kova selittely joissain tilanteissa. Itse olen yhden myymäni auton hinaus- ja säilytyskustannukset saanut sillä säästettyä, oli uusi omistaja jättänyt rekisteröimättömänä ja vakuutuksettomana tienposkeen leiman vanhennuttua ja minä olin runkonumeron perusteella viimeinen omistaja sille. Lasku oli silloin 90-luvun alussa jotain 2000 mk tietämillä, nyt voi olla stadissa saman verran euroja. *(slip @ Kesä. 05 2009,14:54) kirjoitti
Mulle tuli tapiolasta muistutuslasku vakuutusmaksusta jonka eräpäivä oli ollut kuukausi aikaisemmin. Tosin sitä alkuperäistä laskua ei ollut ikinä tullutkaan. Liekö posti jotain sekoillut sitten mutta taitaa viivästyskorot joutua seuraavalla kerralla maksamaan![]()
Z 750
Mulle on muutaman kerran käynyt niin, että karhukirje on tullut ja en mielestäni ole saanutkaan alkuperäistä laskua... soitto kyseiseen firmaan ja vapautus viivästyskoron maksusta.(frozen man @ Kesä. 05 2009,15:56) kirjoitti
KTM 950 Superenduro R
kokemukseni on osoittanut että se on normaalisti itella joka kirjeet hukkaa.. ainakin täällä päin.
luottokorttilaskuistanikin itella hukkasi kaikki ekat kirjeet, ensimmäinen joka tuli perille asti oli toisen laskun muistutuslasku.. olinpa melko kiitollinen itellalle ylimääräisistä kuluista ja harmista.
![]()
VT750C2 -2000
näinpä.(Pahus @ Kesä. 05 2009,15:21) kirjoitti
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Eikös itella ole = posti? Pitäis varmaan siirtyä noihin e-laskuihin niin ei haittaa postipetterin sekoilut.(Hellevi @ Kesä. 05 2009,16:35) kirjoitti
Z 750
Kävi samalla lailla viime vuonna Pohjolan kanssa. Jouluna tuli karhukirjeet kesän ja syksyn vakuutuksista, vaikka en ollut saanut edes mitään vakuutuspapereita, saatika laskuja, aiemmin. Pyörän oston jälkeen kysyin tarjouksen, sain sen ja lopulta sen sitten hyväksyin. Sen jälkeen täydellinen hiljaisuus kunnes pärähti karhut postiin. Otin laput mukaan ja lähimpään konttoriin juttelemaan asiallisesti. Ei ollut ongelmia eikä tarvinnut maksella ylimääräisiä.
Eikä sitä luovariakaan mistään tarvitse hakea valmiina kaavakkeena.
Vastaavan planketin voi kynäillä itse vaikka mihin klubiaskin kanteen, ei se valmis kaavake tee siitä yhtään sen lainvoimaisempaa kunhan on molempien tiedot ja allekirjoitukset sekä asia selvitettynä.
Itse tekisin joka tapauksessa kauppakirjan kahtena kappaleena, sekin ajaa saman asian eli omistus- ja haltijasuhteen päättyminen selviää.
Luultavasti luovarin saa myös printattua jostain netistä jos googlella etsii, minä en nyt viitsi kun en tarvitse.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Saa nähdä miten pohjola toimii jos ja kun pyörän saan kaupaksi, kehotti maksamaan syyskuuhun vakuutusmaksut jos nytten ja sanoivat antavan palautuksia jos pyörä menee kaupaksi. Kenelläkään tietoa miten kauan palautuksien saannissa menee? kuukausia?![]()
Tapiolassa meni n. 1,5kk siitä, kun vakuutusyhtiö vaihtui... Tänään juuri soittelin ja ihmettelin missä mennään ja olivat kuulemma pari päivää sitten saaneet rahat matkaan...(SB2 @ Kesä. 05 2009,17:37) kirjoitti
you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
Olisikohan kuukauden päivät mennyt kun viime syksynä rahoja palauttivat. Joskus vuosia sitten kun olin maksanut vahingossa liikaa niin hyvittivät seuraavassa laskussa mut se on varmaan miten asian sopii.(SB2 @ Kesä. 05 2009,17:37) kirjoitti
Z 750
Posti kämmäsi mulla postinsiirron, kun muutin. Sain heiltä korvauksen kaikista viivästyskoroista ja perintäkuluista eikä tarvinnut edes tapella. Kannattaa laittaa se maksamaan joka kämmää.(Hellevi @ Kesä. 05 2009,16:35) kirjoitti
xxx
Kaikki saa tietää vakuutuslaskujen eräpäivän vakuutusta ottaessa. Onko se vaikeaa maksaa ne laskut eräpäivään mennessä, ettei tule ylläreitä?(Arwidson @ Kesä. 05 2009,13:53) kirjoitti
BMW K1200S
Tokihan ne antaa listan eräpäivistä mutta itse olen vaatinut aina siirtämään ne eräpäivät kuun loppuun. On erittäin typerää laitokset jotka edes yrittää eräpäiviä kesken kuukauden. Toki sillä poistettaisiin kuun lopun ruuhkia mutta nykyajan tietokoneistetuissa sähköisissä järjestelmissä ei pitäis olla mitään ongelmaa että kaikki maksaa laskunsa samana päivänä.
Kantsii myös kysellä yhtiöstä mahdollisuutta maksaa 12 erässä. Pohjolassa se onnistuu jos on hyvä asiakas ja tekee suoraveloitus sopparin. Huomattavasti mukavammin sattuu nuo summat kuin se että juuri kesäkuussa kun pitäis lähtee matkalle, ostaa renkaat, huollattaa pyörä jne... tupsahtaakin joku 300-400 euron lasku siihen päälle.
Kaikki saa tietää vakuutuslaskujen eräpäivän vakuutusta ottaessa.".. ihanko totta eipä ole vielä minulle kerrottu vain vakuutuskauden laskujen lukumäärä ja senkin olen itse sopinut..Piccu muutos on tapahtunut noissa vapaaehtoisissa..vakuutuksissa siitä tuo irtisanomisjuttukin on peruja.
Mutta tapaus..jossa esim ei tule laskua tai lasku tulee eräpäivän jälkeen 3 vk.. ja hupsista sattui pieni vahinko.. Kenempä luulet.. joutuvan maksumieheksi siinä vahingossa... Ei muuta kuin kättä säkkiin..tai riitelemään oikeuteen tulos epävarma,lasku sitäkin varmempi.,kun oikeusturvavakutuuksessa olikin katto.. sitä pientä ja typerää pykälätekstiä .( on muuten elävää elämää,eikä teoretisointia)
NOita mokia kun vakuutusyhtiöille sattuu ja tapahtuu luvattoman paljon olkoon kyse sitten mistä hyvänsä asiasta.. Ja tämän väitteen en luule vaan tiedän todeksi.. Koska niitä mokia on joutunut selvittelemään.. NO ainoa missä homma toimii on rahojen palautus.. se kestää ja sitä saa odottaa mutta missä luulet rahojesi makaavan ja kenelle keräävän korkoa.. Hyvitys seuraavaan laskuun ei onnistu vaikka millä kielellä puhut.. kun ei ole meidän yhtiön tapa..Ja taas se raha makailee siellä yhtiön tileillä.. ja kaivat kuvettasi.. Ja kiroat.. Hyvässä lykyssä perintäfirma karhuaa ja ulosottomies kolkuttaa ovea samanaikaisesti samasta laskusta.. kun oikein asiat menevät ristiin niin maksat sekä perintäfirman kulut sekä ulosoton kulut siitä samasta ja yhdestä laskusta mitä et ole ikinä saanut. *ja joka vielä useasti on aiheeton *tai väärän suurunen pahimmoillaan se sitten peritään palkasta,veronpalatuksista tai jopa muusta jos tiukka paikka tulee.. sen epäselvyyden selvittely kun ei ole sen perijän tehtävä..
Ps.. Mr Murphy... on kiva kaveri ja todellisuus on monesti sarjakuvia ihmeellisempää..
![]()
![]()
liikkuva shikaani
tänään taas tuli vuosimaksu ja noussu 5-10 prossaa. ei paljon perkele auta vaikka bonukset nousee![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
Auttaahan se. Vakuutusmaksu ei juurikaan nouse, kuin vasta sitten, kun bonukset on tapissa...(tpower82 @ Helmi. 09 2010,17:47) kirjoitti
636 -> 998
no niin mutta ei rahallisesti vähemmän tuu maksettavaa vaikka bonukset nousee(lario @ Helmi. 09 2010,17:55) kirjoitti
Kawasaki Ninja ZX-10R
mulle rimputtelivat pohjolasta ja sanoivat että auton liikennevakuutusta on mahdollista laskea. että haluanko tarjouksen. minä että joo..miksei. nyt tuli laput ja käsin sutattu tarjouksen alalaitaan että tää on noin 30% halvempi kuin nykyinen. nyt kyllä epäilyttää että mikä koira tähän haudattuna. varmaan joku tosi suolainen mopo vakuutuslasku tulossa..ja koettavat pehmittää muutaman kympin autovakuutus "säästöllä"![]()
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Jep pohjola yllätti taas korotuksilla. Vakuutus siirtyi heti tarjouskyselyn jälkeen pohjantähteen ero melkein 500egee vuosi. Siis liikenne+kasko
Zx 10r 05