Elikkäs kyseinen pyörä ois lähössä vaihtoon ensi kesäksi. Zeta vuosimallia -06. Tällä hetkellä mielessä pyörii Suitsan Sv 1000S, ihastuin pyörään kun kävin yhtä katsomassa ja kuuntelemassa.
Oisko muita vaihtoehtoja?! Hakusessa siis sporttinen pyörä, mutta paremmilla matkaominaisuuksilla kuin zeta, siis hieman tuulisuojaa pitää olla. budjetti ois n. 8-9000€.
Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14
TDWTF 2013
Jos V2 kiehtoo tsekkaa Apriliat mille/tuono
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Ite valkkasin CBF1000:n juuri noilla perusteilla.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Joku kilonen kyykky suoraan, noihin vajaamukisiin kannata seota![]()
Itselläni oli aikanaan sama ajatus, muuten hyvä yleispyörä mutta matka-ajossa kaipasi hiukan katetta. SV1000 olis varmaan hyvä, samoin Tuonoa harkitsisin.
Itsellä vaihto tuli niin pikaisesti, ei siinä ehtinyt kauheasti etsiä pyörää (kun Z meni lunariin) ja Ducati 748 sattui olemaan juuri sopivasti myynnissä... nyt noita italoja onkin sitten pari kappaletta.
Mä itse asiassa luulen, että Z750:ssä on paremmat matkaominaisuudet kuin SV1000S:ssä, mukavamman ajoasennon takia. Riippuu tietysti minkä kokoinen kuski. Itselleni toi sukisuki tuntui kovasti ahtaalta. Zetaa en ole kokeillut.
Silläkin uhalla sanon, vaikka moni katettujen pyörien omistaja saattaa älähtää, että noi pyörien katteet toimivat tietysti tuulenhalkojina hyvin kun nopeutta on +120. Sen alle on mun mielestä aivan sama onko tuota katetta vai ei. Mulla on ollut kolme katettua ja neljä(jos HD lasketaan tähän kategoriaan..) nakupyörää. Sateella ajaessa noilla mun katetuilla(ZZR1100, VFR, GPZ500S) kastui siinä kuin kattamattomillakin(ZRX, Zephyr, SRX600, Street Bob). Ja matkaa ajaessa Suomessa, about rajoitusten mukaan, ei katteet paljoakaan hyödytä. No tää meni pikkasen off-topiciksi...taas.Ja nämä VAIN mun mielipiteitä.
Mutta jos kuitenkin katetut lämmittävät, niin VFR 800 vois olla yks varteenotettava vaihtoehto. Tosin tää V-TEC koneen "tehopotku" tasan 7000 kierroksella on ärsyttävä... Mutta muuten pyörä on ihan bueno. Vaiks onki Honda...![]()
Taikka miten ois Ducatin ST sarja? ST4S on helvetin kiva pyörä! Taikka sitten Trumpan Sprint ST?
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Kokeile busaa, niin minäkin teen(Hemppo87 @ Tammi. 16 2010,11:24) kirjoitti
![]()
Tuolla sun budjetilla saa jo hienosti busan.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Meillä tallissa Z750 ja SV1000s *
Vois sanoo että eroaa toisistaan aika paljon, Z on tosi näppärä pyöriteltävä kaupungissa ja hallittavuus on kevyttä. SV on taas jäykkä ja painava hitaassa ajossa, mutta kate suojaa vauhdissa aika hyvin.
Mutkapätkälle kyllä ottaisin tuon oman SV:n ja matka-ajoon suomen rajoituksin kyllä Z:n.
Mutta on tuo Z aika hajuton ja mauton(kuten muutkin rivi 4:set) verrattuna V2 pärinään ja tärinään
Emäntä vaihtoi SV650s:n Z750:een ja on ollut tyytyväinen sen helppouteen!
Voin kyllä omasta puolesta suositella SV:tä.
Samaa oon miettinyt ittekkin et tuon kawan vois vaihtaa isompaan, cb1000r himottas mut katellaan.
Z 750-06
CBR1000RR- 05
Itsellä oli alkukeväästä käytössä tuo z750 -07 joka vaihtui sitte keskikesän tietämillä hayabusaan
Suosittelen![]()
This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
KTM SM 690 2007
Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
X: Suzuki Hayabusa 2003
X: Kawasaki Z750 2007
Mille
peilit on per... ei niillä taakse näe, mutta kun on oltava (voi modata uuden piikin peilit sopii ja jo näkee)
Kevyt ja ketterä aina ja joka paikassa
Alusta (R-malli) bueno
Jarrut Brempo mainot (paitsi takajarru, mutta sitä ei tarvitse)
Kate suojaa pitkälti +200km/h nopeuksiin.
V2 luonnetta
Merkki -eksttosisempi kun Japanian merkit
Kone - Rotax made in Austria
2v ajossa meikäläisellä ja juu tykkään...
Ai niin meikkikseltä puuttuu takapenkki, joten en ota kantaa kyyditettäviin ;)
edit: ja juu vaikka on kyykky niin ranteet pääsee huomattavasti vähemmällä kuin entisessä SV650S Suizassa.
Matka mopona ei ehkä paras mahdollinen ;)
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Kiitosta vaan! SV edelleen ykkösenä mielessä, mutta toi Aprilia RSV rupes kans kiinnostamaan![]()
Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14
TDWTF 2013
Ite jo viime kesästä miettiny tuota pyörän vaihtoa, eli z750s vaihtuis sv1000s:ään. Kävin jopa syksyllä koeajamassa yhtä vantaan bikeworldissä, mutta koeajoa seuraavana päivänä tullut lomautuslappu tyrmäsi ostoaikeet lopullisesti.
Ajoasento poikkesi kyllä zetasta reilusti ja sv tärinän takia tuntui kuin oma zeta kävisi sähköllä (tämä siis positiivisessa mielessä). Hienoin asia oli kyllä ne äänet ja se vääntö, ai jumalauta! Sen sanon, että vaihtoon menee heti, kun vaan rahaa taas riittää eikä tartte ansiosidonnaisilla kituuttaa. *
Nonni! nytte on zeta myyty ja vkloppuna kait se pitää hakea tilalle Sv 1000 S![]()
TDWTF 2013