Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mitä mitä?? Voiko olla suzuki näin vammanen?? Eli avopuolison moposta vaihdoin takajarrupaloja, ja mikä ihme siinä on että palojen "tappi" ei liiku sitten mihinkään?? Jouduin ottamaan koko jarrukengän pois ja laittamaan atomeiksi että sain palat irti

    Tiedä sit mikä "tapin" oikea nimi on mutta tarkoitan jarrupalojen läpi menevää "tappia". Sokat otin tietenkin pois



    Nyt on jarrukenkä pöydällä ja tapit sojottavat toisessa puolisossa kiinni Lukkopihdeilläkään en eloa saanut niiden liikkeelle lähtöön!! crc:tä löyty nyt juureen jos auttaisi? Eihän tämä kenkä nyt niin tyhmästi ole rakennettu että jos palat haluat vaihtaa niin joutuu kengän avamaan atomeiksi??

    Väkivalta ratkaisu? Väkivaltaa on kyllä käytetty jo paljon
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  2. #2
    Minkä vuosimallin SV, 1 generaation (-2002) vai 2 generaation (2003-) ? Omassa 2004 vm SV:ssäni takajarru on kertaalleen jumiutunut, huomattin 24 tonnin huollossa. Jarrupaloja ole vielä vaihtanut, mutta seuraavan huollon yhteydessä lienee tarpeen.

    Anyway, 2Gen huoltomanuaali antaa palojen poistamiselle seuraavat vaiheet. Manuaalin kuvat korvattu epätäsmällisillä suomenkielisillä kuvauksilla:
    1) Remove the plug (ilmausruuvin takana sijaisteva tulppa)
    2) Loosen the pad mounting pin (tulpan alla oleva "pin")
    3) Remove the caliper bracket bolt (em. systeemin alapuolella oleva iso pultti)
    4) Remove the pad mounting pin and brake pads with the rear caliper pivoted up.
    5) Clean up the caliper especially around the caliper pistons.

    Näin näppäimistön takaa vaikuttaa kyllä helpolta hommalta. Koko jarrusatulan irrottamisen ei pitäisi olla tarpeen.

    Edit: Arvaan, että sulla on vanhemman mallinen, 1Gen SV, jolloin em. suoritus vaikuttaa hieman rasvaisemmalta: Suzuki SVS Rear Brake Pad Replacement . Syystäkin rakenne muutettu uuteen malliin.

    Edit2: Termit korjattu.



  3. #3
    Lainaa (scapade @ Tammi. 15 2010,23:01) kirjoitti
    Minkä vuosimallin SV, 1 generaation (-2002) vai 2 generaation (2003-) ? Omassa 2004 vm SV:ssäni takajarru on kertaalleen jumiutunut, huomattin 24 tonnin huollossa. Jarrupaloja ole vielä vaihtanut, mutta seuraavan huollon yhteydessä lienee tarpeen.

    Anyway, 2Gen huoltomanuaali antaa palojen poistamiselle seuraavat vaiheet. Manuaalin kuvat korvattu epätäsmällisillä suomenkielisillä kuvauksilla:
    1) Remove the plug (ilmausruuvin takana sijaisteva tulppa)
    2) Loosen the pad mounting pin (tulpan alla oleva "pin")
    3) Remove the caliper bracket bolt (em. systeemin alapuolella oleva iso pultti)
    4) Remove the pad mounting pin and brake pads with the rear caliper pivoted up.
    5) Clean up the caliper especially around the caliper pistons.

    Näin näppäimistön takaa vaikuttaa kyllä helpolta hommalta. Koko jarrukengän irrottamisen ei pitäisi olla tarpeen.

    Edit: Arvaan, että kyseessä on vanhemman mallinen SV, jolloin em. suoritus vaikuttaa hieman rasvaisemmalta: Suzuki SVS Rear Brake Pad Replacement . Syystäkin rakenne muutettu uuteen malliin.
    Heh

    Helpolta kuulostaa kylläkin ja ikinä ei ole tarvinnut päätä vaivata palojen vaihdossa

    Tämä rotisko oli nyt sitten ensimmäinen

    Tapit sojottavat edelleen kengän toisessa puoliskossa. Nyt on helpompi kylläkin putsata koko rotisko ja laittaa osia kiinni, mutta ei hirveästi houkuta ensi kerralla taas purkaa koko rotiskoa

    Taitaa tapit olla vaan niin ruostunut kiinni että ei lähde irti.....

    Sitä en nyt osaa sannoa mikä tämä yksilö on? 1 vaiko 2:nen? Mikä ero
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  4. #4
    Lainaa (tkard @ Tammi. 16 2010,06:58) kirjoitti
    Sitä en nyt osaa sannoa mikä tämä yksilö on? 1 vaiko 2:nen? Mikä ero
    Vuosimalli ero. Ne on vähän eri näköisetkin. Mutta jos on ihan pihalla, niin erottaa myös siitä, että 99-02 oli kaasuttimet, 03-> ruisku. Jos mittaristossa on FI-merkkivalo, niin on melko korkea todennäköisyys sille, että kyseessä ruiskupeli.

    Siellä ei muuten mitään jarrukenkiä ole, kun on levyjarrut.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    1-gen on curvy eli pyöreällä keulalla ja runkoputkilla
    2-gen on pointy eli terävällä keulalla ja runko on kanssa kulmikkaampi



    563+
  6. #6
    Lainaa (pecha @ Tammi. 16 2010,08:48) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Tammi. 16 2010,06:58) kirjoitti
    Sitä en nyt osaa sannoa mikä tämä yksilö on? 1 vaiko 2:nen? Mikä ero
    Vuosimalli ero. Ne on vähän eri näköisetkin. Mutta jos on ihan pihalla, niin erottaa myös siitä, että 99-02 oli kaasuttimet, 03-> ruisku. Jos mittaristossa on FI-merkkivalo, niin on melko korkea todennäköisyys sille, että kyseessä ruiskupeli.

    Siellä ei muuten mitään jarrukenkiä ole, kun on levyjarrut.
    No nyt olen viisaampi, kiitos! Ruiskupelihän tämä taitaa olla. Niin ja sanat menee sekaisin vähän väliä Joutunut suomentamaan sanastoa sen verran että ei osaa enään kirjoittaakkaan Kengillä tarkoitin tietenkin satulaa
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  7. #7
    Kun jarruissa on jotain jumeksessa, kaikkein yleisin syy on ongelmaan se, ettei niille ole tehty vuosikausiin yhtikäs mitään. Tietysti jos vielä oma ajotyyli on sellainen ettei käytä esim. takajarrua paljoakaan, se vielä edesauttaa takajarrun ´maatumista´...

    Listassa seuraavina ovat sitten esim. pulttienkiristys apinanraivolla, taikka vääränlaiset kierrelukitteet. Jos käyttelee satulat talvisin irti, ja vähän putsailee paikkoja, sekä vaihtaa nesteet ajallaan (varsin tärkeä mutta usein ´unohdettava´ jobi), on aika todennäköistä, ettei jarrut tuota päänsärkyä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Oli joskus meikkiksellä se "curvy" en muista, että olis ollut jarrujen kanssa haasteita - tosin kun vaihdoin palat taakse niin samalla vaihdoin ne "tapit" jotka pitää palat kiinni ei muistaakseni olleet edes kalliita. En viitsinyt ruveta vanhoja putsaamaan.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  9.  
  10. #9
    Lainaa (Jussi M @ Tammi. 16 2010,13:01) kirjoitti
    Oli joskus meikkiksellä se "curvy" en muista, että olis ollut jarrujen kanssa haasteita - tosin kun vaihdoin palat taakse niin samalla vaihdoin ne "tapit" jotka pitää palat kiinni ei muistaakseni olleet edes kalliita. En viitsinyt ruveta vanhoja putsaamaan.
    PORVARI

    Kirjoittelinkin jo tuolla talli puolella että jarrut on jo kasattu

    Ostin kaasupolttimen ja lämmittelin jarrusatulaa ja sain tapit suht helposti irti satulasta... Yllättävän tehokas tuollainen poltin, kiinteä liekki, lämpötila n. 1300 °C. ja toimii
    butaanikaasulla... (n.25e)

    Samat vanhat tapit laitoin kiinni, vähän hiekkapaperia näytin ja kuparitahnaa perään. Uudet tapit olisi maksanut 14e ja pihi kun on niin mielestäni vanhoissa ei ollut mitään vikaa

    Kiitos vastanneille!
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön