Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Mielenkiinnolla kysymään sellaista aloin kokeneilta kuskeilta taikka kuulopuheista että mitä ovat lyhyesti listattuna Dr 800:sen hyvät ja huonot puolet?

    Ja varsinkin mitä kannattaa katsoa tarkemmin kun menee kauppoja hieromaan?
    Kurapaukutin
  2. #2
    Moro,tsekkaappa tuolta.Siellä pyörästä paljon tietoa.

    www.matkaendurot.net
    V-Strom 1000
  3. #3
    Juu katteltu on, jäsenenä myös...
    Kurapaukutin
  4. #4
    hyvät puolet
    -iso, eli mahtuu ajamaan isompikin kaveri, myös kaksi päällä menee hyvin
    -hyvin suojaavat katteet, jotka myös kestää aika hyvin kaatuilua
    -helppo ja halpa huoltaa, erittäin luotettava perus tekniikka
    -iso tankki ja pieni kulutus, joten käy vaikka pidemmällekkin reissulle
    -kevyempi kuin kilpailijat, mielestäni näyttää myös paremmalta kuin esim at, xtz, gs...

    huonot puolet
    -laiska kone
    -alusta ei oikein kovemmassa menossa toimi
    -painava keula
    -5 vaihdetta

    kun omani ostin niin muut vaihtoehdot karsiutui nopeasti pois lahinnä painonsa ja hinnan perusteella, vaihtoehtona oli siis at 750 ja xtz 750, olen tykännyt ajella tällä, mutta olisi ehkä pitänyt sittenkin ostaa suoraan se oikea enduro, koska nyt on hirveä hinku päästä metsään eikä tuo dr ole mitenkää helpoin pyörä vaikeassa maastossa
    isompia vikoja ei ole ollut, enkä ole kuullut että tässä mitään pahoja tyyppivikoja olisikaan, eli ostotilanteessa kato perus jutut, sekä että pyörä lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana.
    ps. keväämmällä olis mulla myydä täysin huollettu dr -95 *
    jeah!
  5. #5
    Siinäpä ne näytti olevan tiivistettyvä, tänks!
    Ilmoittele kun ja jos tulee mopos myyntiin niin katsellaan jos en ole moista vielä hommannut...
    Kurapaukutin
  6.  
  7. #6
    Jovvain..



    Kokemuksia on sekä DR750:stä että DR800:sesta, molemmilla tuli aikoinaan useita norweegian reissuja viskottua. Molemmat söi ketjuja ja rattaita mutta olihan nuo aikoinaan maailman suurimmat yksimukiset Takapyörän laakerikin oli kovilla ja meni vaihtoon heti jossain 40tkm:n kieppeillä. Yllättävän suojaavat "katteet" ja tankki vaikka Ivalon räntäsateessa ajettaessa. Tuplakaasarit hyvä kun kerrankin alkoi maaliskuun lumisateella kurkku jäätämään etelänorjassa motarilla mut ei hyytynyt kokonaan minkä olisi ykskurkkunen taatusti tehnyt !

    Tankkaaminen hidasta kun 2 korkkia (DR800) eikä se yhdysletku kerinny sitä bensaa kovin nopeasti toiselle puolen siirtää. Keula oli mielestäni tosi hyvä, vaikkei siinä mitään säätöjä ollut (Showa). Kiharat "ui" nätisti kun lisäsi vain kaasua. Sivutuuliherkkä oli Ruijan tuulissa. Käsiryyppy jolla aina lähti herkästi käyntiin pakkasillakin. Painopiste vaan aika korkealla, en muista onko norweegian tuuli muuta pyörääni saanut nurin mut tuo kupsahti kyljelleen keskellä yötä Gamviikin majakalla vaikka olin kivillä sen jokapuolelta tukenut
    (sivutuuliherkkä,sanoinko jo..)

    Huoltaminen oli kyllä minusta työlästä kun sitä tasapainotusakselin ketjua piti säädellä/tarkistaa aina joka 5000km:n välein (hmm..olikohan noin ?) mutta kuitenkin: ota aina pohjapanssari irti, laske öljyt pihalle ja irroita 7-9-11 kpl:tta niitä pieniä pultteja irti ja oikea koppa pois paikoiltaan, että jatkuvasti sai olla "pukilla" tuo ....en mie joutanut ku piti jutailla....vaihoin bemariin (luetaan kardaaniin)

    Hyvä peli se / ne silti oli, öljyäkään ei vienyt yhtään...mutta kun piti saaha romua mukaan ja viimaa pakoon....ajoasentoa sai muuteltua helposti ja molemmat jalat sai roikkua aivan suorana (182cm) että ei päässyt väsymään lainkaan !