Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    IBA Finland ry järjestää SS1000 Jääperseajotapahtuman 5.2.2010-6.2.2010

    Matkaan lähdetään Lahden MP-messuilta perjantaina noin puolen päivän aikoihin ja paluu MP-messuille lauantaina noin puolen päivän paikkeilla.

    Tapahtumaan on ilmoittautunut viisi kuljettajaa reitille: Lahti-Varkaus-Kajaani-Kemijärvi-Rovaniemi(Napapiiri)-Kemi-Jyväskylä-Joutsa-Lahti.

    IBA Finland ry:n messuosastolla A16 ja A17 ajonseuranta livenä.

    Mahdollisesti hyväksytysti ajonsa suorittaneiden kuljettajien pyöristä tullaan kaksi ajamaan näytteille IBA Finland ry:n "stagelle" A16 ja A17.

    Samalla osastolla näytteillä myöskin maailman vanhin moottoripyörä (Royal Enfield vm. 1931),jolla ajettu virallisesti hyväksytty IBA-ajosuoritus sekä pyörä jolla tullaan ajamaan IBA-marathon ajotapahtuma kevään/alkukesän kuluessa.Mikäli olet kiinnostunut "rautaperseajoista", ei muuta kuin osastolle tutustumaan tulevan juhlavuoden (10-v) tapahtumiin ja toteamaan että kyseessä on paljon muutakin kuin SS1000, tai pelkkä ajaminen.

    Jotkut sitä oikeasti ajaa riippumatta vuodenajasta!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  2. #2
    Juu, -32C pakkasta ja tuuli päälle.. ei muuta kun "perse edellä puuhun" ! Vielä jokunen lumimyrsky, avot... Odotan INNOLLA miten selviätte...
  3. #3
    Kunnioitettava ajo suoritus jos onnistuu.

    Toivottavasti pojilla on jälkikasvu jo tehtynä, tai sitten lämmitettävät "Tenat" päällä.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  4. #4
    En voi väittää olevani varsinaisesti talviajoekspertti, mutta olen nastarenkaisilla ja talvikeleillä jonkinverran ajellut, käynyt mm. kerran talviaikaan Lapissa soolopyörällä.

    Keskituntinopeus, joka tehtävän suorittamiseen vaaditaan, voi kovilla pakkasilla, tai sankassa lumipyryssä jne, olla aika tiukka vaatimus.

    Aikataulu puolestaan taitaa sanella sen, että on ajettava isoja teitä, joilla on runsaasti muutakin liikennettä, eikä siellä voi alkaa olemaan muiden jaloissa. Jäällä hyvän pidon tarjoavat nastat kuluvat paljaalla asfaltilla tosi nopeasti, joten siinäkin kohti joutuu tekemään mielenkiintoisia kompromisseja.

    Poutakeleillähän tuo varmaan saattaa vielä jotenkin mennäkin, pakkasta vastaan kun on sentään monenlaisia virityksiä esim. kelkkapuolella olemassa.

    Mutta henkkoht jäisin kyllä ihan suosiolla kotio, jos on kovin sakeasti lunta luvassa, siinä nimittäin voipi tulla äiteetä ikävä. Varsinkin jos vielä pitäisi samalla jotain aikataulua yrittää noudattaa.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    Lainaa kirjoitti
    Aikataulu puolestaan taitaa sanella sen, että on ajettava isoja teitä, joilla on runsaasti muutakin liikennettä, eikä siellä voi alkaa olemaan muiden jaloissa.
    Mitä tuolla IBA:n sivuilla olen keskustelua lueskellu niin enemmän pelkäävät että autot jää jalkoihin tuolla kelillä
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  6. #6
    Lainaa (pecha @ Tammi. 07 2010,09:45) kirjoitti
    En voi väittää olevani varsinaisesti talviajoekspertti, mutta olen nastarenkaisilla ja talvikeleillä jonkinverran ajellut, käynyt mm. kerran talviaikaan Lapissa soolopyörällä.

    Keskituntinopeus, joka tehtävän suorittamiseen vaaditaan, voi kovilla pakkasilla, tai sankassa lumipyryssä jne, olla aika tiukka vaatimus.

    Aikataulu puolestaan taitaa sanella sen, että on ajettava isoja teitä, joilla on runsaasti muutakin liikennettä, eikä siellä voi alkaa olemaan muiden jaloissa. Jäällä hyvän pidon tarjoavat nastat kuluvat paljaalla asfaltilla tosi nopeasti, joten siinäkin kohti joutuu tekemään mielenkiintoisia kompromisseja.

    Poutakeleillähän tuo varmaan saattaa vielä jotenkin mennäkin, pakkasta vastaan kun on sentään monenlaisia virityksiä esim. kelkkapuolella olemassa.

    Mutta henkkoht jäisin kyllä ihan suosiolla kotio, jos on kovin sakeasti lunta luvassa, siinä nimittäin voipi tulla äiteetä ikävä. Varsinkin jos vielä pitäisi samalla jotain aikataulua yrittää noudattaa.
    Ei ne nastat mihinkään häviä jos ei vaan sudittele asfaltilla. Ainakin enskanastoissa on se kärki niin kovaa ainetta ettei juuri kulu rauhallisesssa ajossa mutta jos ajaa suditellen niin nastat taittuvat alle ja kuluvuat kyljestä puhki.
  7. #7
    Noh, siitä on yli 10 vuotta, kun olen viimeksi mp-nastarenkaiden kanssa ollut tekemisissä. Joten onhan ne voineet kehittyä. Ainakin vielä silloin ´trade-off´ oli käytännössä tehtävä jääpidon ja paljaan asfaltin kestävyyden välillä. 1600km on kuitenkin jonkinmoinen matka, varsinkin jos on sitä paljasta asfalttia tarjolla merkittävä osuus.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #8
    Jovvain..



    Tuola mmmitäään nastoja tarvii ! Pääteitähän nuo kaikki ja siellä näkyy mustaa. Onhan se kevätki jo "pitkällä" toho aikaa....

    Mutta katteita siellä tarvii tai sanomalehtiä ryysyjen alle + sähköt niin moneen paikkaan kun vaan keksii. (huom. laturin tehot !)

    Hyvällä (pakkas-) kelillä voipi ajella "visuaalissa" , no probleimou, mut jos tupruttaa/räntää/vessaetta/jne. nii sit näkyvyys menee "mittariajoksi" + visiiri + thuulilasi jäätää, lamput muurautuu umpeen (yöajo), levyjarrut jäätää ja kaasarivehkeissä jos sopivasti lumi pääsee kurkkujen / ilmanottoon ympärille se jäätää niin voipi kierrokset alkaa hiipumaan. Ylimääräisiä stoppeja tulee väkisin ! Rengasrikko jos yllättää niin spräyt voi unohtaa pakkasilla. Kotiloiden takana ei kannata jutailla kun lentelee niitä nastoi kypäriin. Rekat, sekä vastaantulevat + samaan suuntaan menevät on pahoja kun katolta, ressujen päältä lentelee sellaisia "ladonoven" kokoisia jäälauttoja teille tai syliin aivan *varoittamatta vaikka se olis ajanut jo kymmeniä kilometrejä matkavauhtia (se jäätynyt vesi tai lumi + tärinä + tuulet). Vastasatanut lumi jos sattuu niiin rekat vetää jopa sen 1000:m:n verhon että ei tarvihe ohitella jne. Mutta otetta on hemmoilla * kohta mieki voisin alkaa innostua....

    ps. jos yhden pienen vinkin saapi antaa niin semmonen pieni kaasupöhötin josson se säteilijä on ehdoton taukopaikoilla, saapi vaikka jarrut sulaksi nopiaan....tai tsajut, tms, jne..
    niin ja onhan teillä kaikilla PMR:t ? Ja keltaliivit eivät ole "mamistelua" talvikelillä, se pitää takana ajavat kotilot oikealla turvavälillä ! Poronhoitoaluella liikkuu hirviäkin hämärässäkin jne.


    pss. jutaahan joku ton nakulla / avopotalla *



  9. #9
    Lainaa (mchuurre @ Tammi. 07 2010,12:49) kirjoitti
    Hyvällä (pakkas-) kelillä voipi ajella "visuaalissa" , no probleimou, mut jos tupruttaa/räntää/vessaetta/jne. nii sit näkyvyys menee "mittariajoksi" + visiiri + thuulilasi jäätää, lamput muurautuu umpeen (yöajo), levyjarrut jäätää ja kaasarivehkeissä jos sopivasti lumi pääsee kurkkujen / ilmanottoon ympärille se jäätää niin voipi kierrokset alkaa hiipumaan.
    Tuossa mittariajo kohdassa räjähdin nauruun. Toivottavasti ne tyypit lukee tän viestin, jotka laittaa pyörät seisomaan jo syyskuussa. Tämän kaltainen hulluus (pakkasperseily ja mchuurteen ihmiskokeet omalla ruumiilla) on jo niin sairasta, että sitä täytyy arvostaa.

    Omalla gsa:llä olen sen verran tuota kesärengaslumihankiajoa kokeillut, etten sillä maantielle lähtis (ja muutenkin täytys hommata talviajokamppeet, kun ei tule sunnuntaihesari). Miten helvetissä joku LT pysyy kesärenkailla urissa, polanteissa ja mutkissa pystyssä? Tiedän että se on miehestä kiinni, mutta kai fysiikan lait vielä vaikuttaa eturenkaaseen? Ilmeisesti sulla on lämpimät suhteet vakuutusyhtiöön ja pyöriä ei kuitenkaan mene parin viikon välein lunariin (ei ole näkynyt AVK:n listoilla).
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  10. #10
    Juu, no onhan se kevät toki jo pitkällä helmikuun alussa....Rovaniemellä varmaan jo lehdetkin pian puissa

    Reipas lumisade taitaa tosiaan olla se kaikista veemäisin ajokeli. Ja hyvä huomio, rekkojen tielle heittämät ´yllärit´ on varsin veikeitä, kannattaa pitää väliä ajoi ne mihin suuntaan tahansa. Minua nuo jänskätti myös lämmön ollessa päälle nollan eli loskakelillä, pienikin paakku lunta on vetisenä aika painava.

    edit. pyörän kokonaispainolla on liukkailla suuri merkitys, siis kevyttä pyörää alle. Itse hölmöilin 750-kuutioisella +200kg ja vielä mahdollisimman yläpainoisella mammutilla, ei mikään optimivalinta noihin olosuhteisiin.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #11
    Ne, jotka tuolle reissulle lähtevät, ei taida kesäisin valitella "kylmiä" kelejä.
    Ei ...tana ja minä kun palelin hetki sitten koirankusetus lenkillä, eikä se reissu edes kestänyt kauaa.
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  12. #12
    Lainaa (mchuurre @ Tammi. 07 2010,12:49) kirjoitti
    pss. jutaahan joku ton nakulla / avopotalla * *
    Tuon sivun neljäs viesti, taiettu jo surauttaa "nakulla". Tosin enduro mutta verrattavissa nakupyörään katteiden osalta.. * Kylmää menoa

    Edit: Linkki näppärästi unohtui *



  13. #13
    KLIKS tossa näppärästi poistettu muutaman ylimääräinen http
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
  14. #14
    Pakko varmaan jotain tänne heittää.........
    Tosiaan niin lumisade ei pahemmin pelota,se "mitä pelottaa" on suolattu tie ja kaikki loskapaska naamaan,tai vesi mikä heti jäätyy kiinni samaan paikkaan *

    Ei täsä mitään hätää ole,pitää yrittää pitää itteensä nahoissa vaan et olis jottain nastoja loppumatkallekin *

    Eikä tämmönen etelän mies suomen Miamista sitä lapin kylmää pelkää,sehän on niin kuivaa ettei tunnu miltään,toista se on se saaristokylmä kun on niin pirun kosteakin

    Kunhan mopotin ei vaan hyydy niin eiköhän tästä vielä hyvää tulee
    kyll se siitä menee
  15. #15
    Mä nyt ajelen ympäri vuoden pikkufantilla mutta kuitenkin kohtuulyhkäisiä matkoja verrattuna tuohon suunnitelmaan.Ihan turhaa on kuvitella ettei pohjoisen -30-35 tunnu miltään kun on kuivaa.Kyllä tuntuu,aikuisten oikeasti ja vaikka mies tarkenisi pätkiä vetää niin pyörä voi alkaa sakkailemaan imuilman mukana tulevan lumipölyn vuoksi.Jossain mantsassa tarkenee koska siinä on liikettä ja vääntämistä koko ajan.Niinkuin Huurre sanoi niin sähköä käsiin,takkiin ja saappaisiin jos vaan saa.Sitten jos keli on oikein sopiva,jossain kympin ja alle pakkasta niin kyllä mahdollisuudet on oikein hyvät ellei osu yölle kovaa lumituiskua.Sitten kyllä keskinopeus romahtaa.Ei muuta kuin yrittämään,sitten sen näkee kuin onnistuu.
  16. #16
    Piti kirjautua uudestaan kun ei vissin tykännyt tost mun ekasta viestistä mitä tähän foorumiin olen kirjoitellut siit kun liittysin -06 *


    Eli jonkko tääl.



    Kyll mä tiedän et -30 on kylmää,en mä sitä sano!
    Mutt kostea kylmä on paljon pahempi kun kuiva,se nytt vaan on niin!

    Ajelen minäkin Advel ympäri vuoden,ylensä kylläkin nää pienemmät tiet ja semmoisella ajotyylillä et vähäisempikin vaatetus riittä ja silti on hiki *

    En edes tiedä pääsenkö läpi,mutt kokeilla meinaan *

    On goret,on kahvalämppärit+rukkaset (ja tanko eristetty ettei vie tehoja lämppäreist,-13 niin ei voi pitää täydellä teholla kun kädet paistuu) on kasa aluskerrastoja,on sähkölämmitys jaloille ja sinne minne katson tarpeelliseksi,olen muovista bokannut "pappistuiskun" mitä pitää ajoviiman pois jaloist/reideist,mutt teen vielä toisen version kun en tykännyt ekast protost.

    Jos nytten vaikka aloitettais se yrittäminen tällä listalla,vielä ehdin muokata/lisätä/poistaa tarpeen mukaan.


    Niin ja kaveri lupas olla vastassa jääkylmän oluen kans kun/jos ajon saa kunnialla läpi *
  17. #17
    Lainaa (Adve @ Tammi. 07 2010,19:46) kirjoitti
    Niin ja kaveri lupas olla vastassa jääkylmän oluen kans kun/jos ajon saa kunnialla läpi *
    Suola = salt, Kylymä = kalt...jne..



    Juu ei muuta kun respectit & onnea & menestystä täältä suunnalta ja varsinkin kun siellä oli jollain piikkinen matkassa ....

    Mäkin tarjoon teille kaikille ohjastajille jätskit jos reitillä vaan tavataan

    Tuo onnistuminen on ihan keleistä kiinni, (juu, monikossa ihan tarkoituksella koska tuohon matkaan ja aikaan sopii jo niin monenlaista...). Pitää osata myös antaa sitten periksikin jos siltä näyttää, ettei hommasta tule mitään !

    ps. muistakaa ne liivit, ihan oikeasti - päivä kun on vielä aiikas lyhyt helmikuussakin !
  18. #18
  19. #19
    Kyllä mä toivon että tuo onnistuu teiltä,se on kuitenkin ihan eri juttu kuin kesähelteissä ajettu.Ei muuta kun tsemppiä reissuun!
  20. #20
    http://kuvat.ts.fi/uutisvideot/luettelo.aspx?k=2010012818593602557940429&o=uutisv ideot&h=uusimmat
  21. #21
    Hienoa juttua!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  22. #22
    Pikkasen paineita vaan lisää et saa sen ajon läpi kunnialla *

    Hyvä suunnitteluhan on kuulema puol reissu,sen takia varasin jo lipun after partyyn *
    Pitää saada ajo läpi kunnialla,hillua vähän messuilla,saunaan,nukkumaan muutama tunti ja sitten *

    Tosa * http://sites.google.com/site/dustywo...iders-1/jonkko * alhal on se linkki mikä toimii.



  23. #23
  24. #24
    oman kylän jätkälle!

    Onnea ja tsemppiä koitokseenne!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  25. #25
    Tsemppiä täältäkin suunnalta, olette te aika äijiä! Lahdessa ollaan vastassa odottamassa *
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  26. #26
    Kiitokset kaikille!
    Palaverioluet juotu ja nytt pikkuhiljaa koisimaan kun aamupala on 07.00.

    Eiköhän se siitä?
  27. #27
    Huomenna varmaan nähdään vielä ennen starttia Lahdessa!
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #28
    Reaaliaikainen seuranta matkan taittumisesta olisi olut kiva nettiin. Olisi meidänkin, jotka ei edes tarkene lähteä tallille, kiva seurata näyttöpäätteeltä matkantekoa. Kivasti menisi 24h täplää seuratessa suomenkartalla.



    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  29. #29
    Lainaa (iaj @ Helmi. 04 2010,22:40) kirjoitti
    Huomenna varmaan nähdään vielä ennen starttia Lahdessa!
    Siellä nähdään.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  30.  
  31. #30
    toivottavasti jätkät ajaa homman kotiin
    aika "lämminhän"tuo keli nyt on,huomenna ollaan vastassa!
    T:vilukissa
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen