Elikkäs jos tuosta pyörästä poistaa katalysaattorin mitä muita muutoksia siihen pitää tehdä?
lähinnä mietityttää se hapetus järjestelmä mikä antaa lisä happea pakoputkistoon?
mites seoksien säätö, penkkiin on meininki viedä mutta pystyykö tuota vakio osilla säätämään vai pitääkö se commander ostaa?
mitä muuta mahdollisesti otettava huomioon?
(ja pyörä on yamaha R1 2009)
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Kiinnostaisi tietää myös jos vakioputken tyhjentää eli poistaa katin jne. niin vastaako se sen jälkeen kokoputkistoa vai nouseeko äänet vain?
äkkiseltään veikkaan ettei koko putkistoa vastaa, äänet nousee kyllä
itselläni on leovincen sliparit vaihdettu ja nyt mietteissä tilata heiltä katin korvaava y putki, alkuperäiset osat säilyy tallessa ja ehjinä kaiken varalta. tiedä vaikka se perhanan katsastus pakko tulee lähi aikoina.
DT125R-92 -> pitkä tauko -> R1-98 -> R1-09 -> lyhyt tauko -> R1-04 -> R6-02 -> pitkä tauko -> R1-09
Budjetoitava sakkokiintiö harrastuskustannuksiin ja matka-aikatauluja suunniteltaessa varauduttava poliisin teknisiin tienvarsitarkastuksiin sekä muutoskatsastusmääräykseen.(obsesson @ Tammi. 04 2010,02:32) kirjoitti
![]()
High Stuck Are Wit To
Tuntuu että viimenen asia mitä mietitään näitä asioita tehdessä on luonto. Itselleni ainakin tuli hieman huono omatunto.
Jos katin poistat niin melkeempä säätäisin pyörän ruiskua jottei syy jäisi vain tuoksi melun lisäämiseksi. Teho ei nouse itsestään, jos edes ruiskusäädöillä.
Yksi syy poisaa katti on lämpö. Katalysaattorin kanssa mun pyörän päällee ei tullut mieleenkään laittaa pressua heti ajon jälkeen, koska vaimennin oli aivan tajuttoman kuuma. Eli nykyisellä putkistolla voin ottaa pressun suoraa ajon jälkeen mopon "takaluukusta" ja laittaa päälle. Säästyy aikaa ja vaivaa
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Kyl tos katin poistossa on todellakin järkee. Mitä sillä edes tekee? Painoa vaa turhaan, katti pois nii saa edes mopon toimimaa jotenki...
--GsxR:iä--
Niin, mitähän varten ne katit on tosiaan kekkastu ja vielä pistetty ihan kiusaksi tuonne pakoputkeen, hyi hyi !(Poko @ Tammi. 07 2010,12:21) kirjoitti
Voiko nykypäivänä joku tosissaan ihmetellä "mitä sillä edes tekee?"
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Itse leikkasin -08 R1:stä katit (kaksi kappaletta) viime kesänä pois ja kyllä ainakin äänet kasvoi aikas perhanasti. Lisäksi huomasin ennen ruiskuun koskemista, että ainakin minun rykkönen alkoi käymään tosi laihalla (i.e. kyllä se tekee siis muutakin kuin kasvattaa ääniä). Kone pyrki lämpenemään ihan normiajossa. No, en enempää ajanut vaan laitoin komentajaan netistä kartan jollekin akran y-haaralle vakio änkkäreillä. Pienen hienosäädön *jälkeen alkoi pelaamaan ihan ok. Piti viedä kyllä jo syksyllä säätöön, mutta enpä sitten ehtinyt/muistanyt/jaksanut. Mielestäni persaustuntumalla kone toimii paremmin ja ehkä potkii enemmän. Mutta en osaa sanoa johtuuko tuosta eri kartasta vai kattien poistamisesta.
Enpä usko, että mitkään pakokaasujen laimennusjärjestelmät kattien poistosta tykkää kyttyrää. Joku viisaampi osaa sitten varmana jatkaa mitä lambda-anturille pitäisi tehdä tämän jälkeen, mutta täältä tähän *.
Äänet muuten sitten oikeasti lisääntyvät aika rajusti ja soundista tulee vakiokannuillakin jotenkin räkäiset. Ihan jees oikeastaan.
OT: Itselle ei prätkän katin poistamisesta vielä yöunet mene, mutta ehkä käyttöautossa annan vielä olla...
Harrikka
eli pyörän käytös pysyy ihan samanlaisena, mutta äänet nousevat vain katin poistamisen myötä?
lues nyt toi jannun teksti uudestaan
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake