Kokopitkä ohut alusasu toimii kanssa helteillä ihan hyvin. Itse on jo sen verran vanha ja kankea, että yksiosainen piukka puku aiheuttaa melkein paniikkireaktion päälle pukiessa ja etenkin hikisenä riisumista yrittäessä.
Dixi et animam levavi
Olen 180cm/92kg ja pieni elintasokumpu löytyy. Koko 54 menee pienen taistelun jälkeen päälle ja löysiä ei juuri jää. Selän pituus on se kriittinen tekijä, kulkusille ei jää yhtään ylimääräistä tilaa mutta ajoasennossa ei onneksi purista. Vaikuttaa aika hyvältä ja vähän hoikistelemalla istuvuus kenties vain paranee.
Kuten tuossa aikaisemmin jo mainittiin niin ohut tekninen alusasu auttaa paljon, ainakin riisumisessa.*
http://www.varusteleka.fi/showproduc...uct=_2R41CVOOI
CBR600RR
H-D XL883R
ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
Eikös oleellista ole se miten se istuu päälle ajoasennossa???(tidnab @ Tammi. 18 2010,16:50) kirjoitti
Ihmettelen kyllä miten joku uskaltaa ostaa nahkapuvun sovittamatta. Eri valmistajilla kun on niin erilaisia mitoituksia esim selän ja reiden pituudelle yms. Pelkkä pituus/paino kun ei kerro mittasuhteista ja vaikka joku puku istuu hyvin saman pituiselle ja painoiselle kaverille niin mikään ei takaa istuuko se minulle.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Itse ostin toissa talvena Sweepin S2R:n kokoa 50. Itsellä on kokoa 170/72. Puku meni päälle ihan ok ja tiukaltahan se tuntui kuten pitääkin. Mutta selkäpanssari ei mahtunut alle ja juurikin tuo selän liian lyhyt pituus ei oikein toiminut.
Vaihdoin sitten vastaavaan pukuun kokoa 52 ja sillä korjaantui kaikki turhat kiristelyt.
Joten jos se tuntuu mahdottoman kireältä eikä oikein asetu kohdalleen + selkäpanssari ei mahdu alle niin se on liian pieni, eikä siitä niin paljon veny, että alkaisi toimia. Venyminen on enemmänkin sellaista väljenemistä, ei kasvamista pari numeroa suuremmaksi.
Ekan yksiosaisen puvun hankkiminen ei ole helppoa, joten ymmärrän hyvin nämä keskustelut.
//Andy
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Nahkapuvun ostaminen on kyllä sovittamatta aikamoista lottoamista!(TeroT @ Tammi. 27 2010,19:26) kirjoitti
Vaikka toiselle sopii, ku hanska käteen niin toiselle (suht saman mittasellekkin) ei käy sit millään...
Jos puku (1-os) on "ratakiree" niin vasta ajoasennossa se toimii halutulla tavalla. Ei niitä ole suunniteltu abc:n kahvijonoon...jos meinaa kahvitella nahkoissa niin sit ylikokonen. Toki eri valmistajien ja erityisesti mallikohtaisesti on suuriakin eroja (arkipäiväisen) käytännöllisyyden kanssa...
Mut 1-os nahkat on mun mielestä aina pikkumuotoinen kompromissi turvallisuuden ja käytännöllisyyden välillä... ja jos on "ratapuku" niin arkipäiväinen käytännöllisyys on unohdettu kokonaan.
Ite käytän 1-os nahkoja.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Ja sanotaan mitä sanotaan niin kyllä hintaluokka vaikuttaa istuvuuteen ja mukavuuteen. kalliimmissa puvuissa on käytetty erilaisia ratkaisuja jotka parantavat istuvuutta ja mukavuutta.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
+1(TeroT @ Tammi. 27 2010,20:52) kirjoitti
ehdottomasti!
...ja ainoastaanselviää lopulta se toimivuus, ei niinkään liikkeen sovituskopissa...
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Tää oli asiallinen kommentti.(AnDy @ Tammi. 27 2010,19:56) kirjoitti
Olen koittanut pukua pari kertaa, kerran pyörän päälläkin ja olen kyl sitä mieltä että tää on liian kireä. En ajatellut edes tuota selkäsuojaa, joka todennäköisesti ei sovi sinne alle.
Jotenka, nyt ois käyttämätön Probikerin sini/musta puku myytävänä, koko 54![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Meinaatko että olen vähän yksinkertainen? On tietysti oleellista. Turvallisuuden vuoksi olisi myös oleellista saada se päälle *(TeroT @ Tammi. 27 2010,19:26) kirjoitti
Eipä ole ennen tullut ostettua mitään ajovarusteita; kypärää, ajotakkia, housua, hanskaa yms. koettamatta. Että ensi kertaa mennään tällä tavalla. Ajattelin ettei tuossa nyt tonneja menetä, jos ei käy päälle. Kokeilen venytellä, jos ei mahdu päälle, niin pistetään eteenpäin.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
En meinaa. Ihmettelin vaan. Nahkapuvussa (ja kypärässä) istuvuus merkkaa vaan paljon enemmän kuin monessa muussa ajovarusteessa. Meillä ihmisillä kun on niin monenlaisia mittasuhteita raajojen ja vartalon suhteen ja siihen ei puvun venyttely auta. Eli ei se ole pelkkä koko asia. Tämä selviää hyvin kun käy sovittelemassa eri valmistajien pukuja. Hintaluokan merkitys istuvuuteen selviää ihan samalla tavalla eli käymällä sovittelemassa eri hintaluokan pukuja.(tidnab @ Tammi. 28 2010,09:15) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Pistä suosiolla heti eteenpäin ja ostat multa sisäänostohintaan samanlaisen, mutta koon 54 !!(tidnab @ Tammi. 28 2010,09:15) kirjoitti
![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
Itse menin tilaamaan tuolta PRX-4:n kokoa 54 ja tuntuu juuri sopivan kireältä ensiyrittämällä päällä. Pituutta mulla 182-183 ja paino 90. Hartioiden kohdalta tuntuu kireimmältä, mutta ei liian epämiellyttävällä tavalla. Ostin siis periaatteessa sian säkissä, mutta tätä ketjua lukeneena oli joku käsitys noiden Probikerin pukujen mitoista. Kiitosta muille rohkeille infosta.
Triumph Street Triple R 2013
ex
-Suzuki TS125
-Ducati Monster 600
-Ducati Monster 1100
-Suzuki SV1000N
Minkäslainen mitoitus noissa Richan puvuissa on ? Tai onko kenelläkään tietoa missä noita pääsis oikein sovittamaan helsingin seudulla ? Googlettamalla ei meinaa löytyä yhtään myyjää.......(eeroolli @ Tammi. 08 2010,13:37) kirjoitti
Mitoitus oli tossa Richa R1-puvussa suhteellisen sama kuin esim. Sweepin ja Cloverin kamoissa/puvuissa. Eli itsellä on aiemmin hankittu Cloverin 52 takki ja 52 (L) Sweepin Spa-housut.(Libertystreet driver @ Maalis. 12 2010,20:12) kirjoitti
Ja tuo motoshopuk.com:sta hankkimani (koko UK 42 EURO 52) Richa R1 oli melkoisen passeli itselle (hieman kireähkö rinnan/hartiatasolta mutta vatsan kohdalta saapi hieman kasvaakin ja pituusjuttu miltei ok, mitä nyt vähän haaruksista puristaa ;) Itsellä pituutta n. 176 ja painoa 77 kg ja suht. normivartaloinen ilman "outokumpua"...
PS. Oli muuten tavattoman hidas toimitus tuolta motoshopuk.com enkuista (kesti n. 7 viikkoa ennen kuin puku saapui kotio, 4 kpl sähköpostipatistelun jälkeen)
Vaikkakin hemmetin hieno puku *
Eikös Reliatecillä ollut justiinsa tuo puku "kimppa" tms. tarjouksessa:
Richa R1
zx10r
No niin, nyt 8kg hoikempana puku sopii minusta hyvin. Sillä on tullut jo jonkin verran ajettua ja tuntuu että nahka pehmenee ja muotoutuu koko ajan paremmin kropan mukaiseksi. Suojien lisääminen (lonkka + selkä) ei muuttanut istuvuutta. Kyllä tällä tämä kausi mennään.(Mulleteer @ Tammi. 27 2010,19:06) kirjoitti
CBR600RR
H-D XL883R
ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65