Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789
Tulokset 241:stä 254:een 254:sta
  1. #241
    Hieman vanha ketju, mutta onko tosi ettei tonnikakssatasta Tenereä enää suomessa myydä? Yamahan sivuilla ei ainakaan löydy kuin seitensatanen.. Tämmöstä miettii Suzukikuski, vielä toistaiseksi.
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  2. #242
    super tenere 1200 ja fjr ei täytä euro 5 päästörajoituksia = ei myydä
  3. #243
    Niinhän se meni, valitettavasti ja moni muukin merkki/ malli tippui pois.
  4. #244
    Herätellään vanhaa keskustelua. SuperTenere ilmestyi pihaan ja nyt pitäis pohtia miten sitä pitäisi varustella/koristella/muokkailla.

    Mitäs muut teneren omistajan on omiinsa laittaneen? Ainakin ne tuulenhojaimet sinne näytön molemmin puolin ilmeisesti on ihan hyvä lisäys?

    Omat valotkin on ihan kohtuulliset, toki kantama jää aika lyhyeksi? Ootteko mitä lisävaloja laittaneet?

    Muita ideoita ajatuksia?
  5. #245
    Lainaa pexi_u kirjoitti Katso viesti
    SuperTenere ilmestyi pihaan ja nyt pitäis pohtia miten sitä pitäisi varustella/koristella/muokkailla.
    tuulenohjaimet, säädettävä tuulilasikehikko, etulokasuojan jatke, pohjapanssari

    mikä vuosimalli? mikäli 2010 - 2013 niin ecun päivitystä suosittelen
  6. #246
    -18 vuotinen, ruotsista piti hakea kun kurssi oli suotuisa

    Mikäs toi säädettävä tuulilasin kehikko on? Joku fiksumpi systeemi kun toi Yamahan oma ihme rimpula millä sitä säätöä nyt tehdään?

    Ja onko tuulenohjaimilla merkitystä tilaako kiinanihmeet vai yamahan omat? Kokemuksia?
  7. #247
    Lainaa pexi_u kirjoitti Katso viesti
    Herätellään vanhaa keskustelua. SuperTenere ilmestyi pihaan ja nyt pitäis pohtia miten sitä pitäisi varustella/koristella/muokkailla.

    Mitäs muut teneren omistajan on omiinsa laittaneen? Ainakin ne tuulenhojaimet sinne näytön molemmin puolin ilmeisesti on ihan hyvä lisäys?

    Omat valotkin on ihan kohtuulliset, toki kantama jää aika lyhyeksi? Ootteko mitä lisävaloja laittaneet?

    Muita ideoita ajatuksia?
    itse luovuin tänä kesänä pyörästä, mutta 7 kokemusrikasta vuotta sen kanssa tuli elettyä. Ei siis mitään ongelmia vaan puhdasta ajoa. Pyörässä oli nuo sivulevikkeet... ei ole kokemusta minkälainen oli ilman noita härpäkkeitä mutta ei ainakaan palellut pyörän kanssa ja toisaalta hellepäivät oli tukalia. Toisaalta pyörässä oli myös OEM touring pleksi, liekkö se osaltaan vaikuttanut tuohon ilmankierron vähyyteen. Vaihdoin vakio takalaukun isompaan giviin, mutta siinä tuli ongelmaksi sivulaukkujen luukut, jotka eivät auenneet ilman, että takalaukun irroitti. Varmaan semmoinen kantti kertaa kantti givi/kappa menisi(42L). Ainakin Trekker 46L oli liian leveä.. En pitänyt tuota nyt ihan mahdottomana ongelmana.

    En ajellut yöllä, joten vakiovalot toimii ihan riittävän hyvin.. Eikä kyllä tunneleissakaan tullut tunnetta, että pitäisi lisää valoa saada. Suojaraudat on MUST tämäntyyppisissä pyörissä, saa myös lisälaukkuja kiinni ja ne lisävalot jos kokee tarpeelliseksi. Akun irrotus/vaihto voi tietysti hankaloitua näillä, mutta ei esim. käyttämäni GIVI ollut kuin pari mutteria irti niin sai raotettua rautaa riittävästi.

    Aika valmis pyörä se on loppujen lopuksi.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  8. #248
    2010-2013 malleissa ei mahd. säätä tuulilasia, tolla tulee varmaan toimeen mikä päivitetyssä(2014-) versiossa on.

    vakio tuulilasi ainakin omaan makuun liian lyhyt

    Yamaha omat tuulenohjaimet ainakin toimii !

    lokasuojan jatketta suosittelen, pysyy venakoppa puhtaana
  9. #249
    Lainaa pexi_u kirjoitti Katso viesti
    -18 vuotinen, ruotsista piti hakea kun kurssi oli suotuisa

    Mikäs toi säädettävä tuulilasin kehikko on? Joku fiksumpi systeemi kun toi Yamahan oma ihme rimpula millä sitä säätöä nyt tehdään?

    Ja onko tuulenohjaimilla merkitystä tilaako kiinanihmeet vai yamahan omat? Kokemuksia?
    Touratechilla on (väittää, että käy -13 mallista ylöspäin, mutta mitä eroa on -10 mallin kiinnikkeillä??)

    https://fi.touratech-nordic.com/wind...to-2013.html??

    Tilasin tuon omaani (-14 malliin) sain kulman ja korkeuden hyväksi, omalla vakiolasilla.

    Eli varmaa tietoa ei ole, käykö
    XT1200Z
    M1800R2
  10. #250
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    itse luovuin tänä kesänä pyörästä, mutta 7 kokemusrikasta vuotta sen kanssa tuli elettyä. Ei siis mitään ongelmia vaan puhdasta ajoa. Pyörässä oli nuo sivulevikkeet... ei ole kokemusta minkälainen oli ilman noita härpäkkeitä mutta ei ainakaan palellut pyörän kanssa ja toisaalta hellepäivät oli tukalia. Toisaalta pyörässä oli myös OEM touring pleksi, liekkö se osaltaan vaikuttanut tuohon ilmankierron vähyyteen. Vaihdoin vakio takalaukun isompaan giviin, mutta siinä tuli ongelmaksi sivulaukkujen luukut, jotka eivät auenneet ilman, että takalaukun irroitti. Varmaan semmoinen kantti kertaa kantti givi/kappa menisi(42L). Ainakin Trekker 46L oli liian leveä.. En pitänyt tuota nyt ihan mahdottomana ongelmana.

    En ajellut yöllä, joten vakiovalot toimii ihan riittävän hyvin.. Eikä kyllä tunneleissakaan tullut tunnetta, että pitäisi lisää valoa saada. Suojaraudat on MUST tämäntyyppisissä pyörissä, saa myös lisälaukkuja kiinni ja ne lisävalot jos kokee tarpeelliseksi. Akun irrotus/vaihto voi tietysti hankaloitua näillä, mutta ei esim. käyttämäni GIVI ollut kuin pari mutteria irti niin sai raotettua rautaa riittävästi.

    Aika valmis pyörä se on loppujen lopuksi.

    Kiitos hyvistä neuvoista! Saako vielä kysyä mikä sai luopumaan pyörästä?
  11. #251
    Lainaa plösöpötsi kirjoitti Katso viesti
    2010-2013 malleissa ei mahd. säätä tuulilasia, tolla tulee varmaan toimeen mikä päivitetyssä(2014-) versiossa on.

    vakio tuulilasi ainakin omaan makuun liian lyhyt

    Yamaha omat tuulenohjaimet ainakin toimii !

    lokasuojan jatketta suosittelen, pysyy venakoppa puhtaana

    Pitää tutustua yamhan ohjaimiin! Eipähän tuu sitte hankittua pilipalipalasia!
  12. #252
    Lainaa M.I Boor kirjoitti Katso viesti
    Touratechilla on (väittää, että käy -13 mallista ylöspäin, mutta mitä eroa on -10 mallin kiinnikkeillä??)

    https://fi.touratech-nordic.com/wind...to-2013.html??

    Tilasin tuon omaani (-14 malliin) sain kulman ja korkeuden hyväksi, omalla vakiolasilla.

    Eli varmaa tietoa ei ole, käykö

    Joo pitänee tutustua sopiiko tuo myös tuohon uudempaan, ainakin simppelimmän näköinen laitos kun toi yamahan oma systeemin!
  13. #253
    Lainaa pexi_u kirjoitti Katso viesti
    Kiitos hyvistä neuvoista! Saako vielä kysyä mikä sai luopumaan pyörästä?
    Vaihtelu.. kolmas yamaha ja pitkään mietin vaihtaisinko uudemman malliseen super tenereen, mutta saman pyörän olisin saanut vakionopeuden säätimellä. Pitää kokeilla välillä jotain muuta kuin japanialaista. Kolmas vaihtoehto olisi ollut, että olisin ajanut tuon loppuun, tosin aiemmin olisi tullut tilanne, ettei bensaa enää mistää saa kuin että pyörä lakkaisi toimimasta.

    Italialaiset ja britit on myös kokeilematta.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S
    2008: Honda CBR 600 F
    2009: Suzuki 1250 Bandit S
    2010: Suzuki Hayabusa
    2011: Yamaha FJR1300
    2014: Yamaha FJR1300
    2017: Yamaha Super Tenere 1200
    2023: bmw r 1250 gs
  14.  
  15. #254
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    Kolmas vaihtoehto olisi ollut, että olisin ajanut tuon loppuun
    ajan loppuun ja sit vaihdan uudempaan 2014 -
    kaikkia on kokeiltu, ei se vaihtamalla parane
Sivu: 9 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789