-12 tenere 1200 ja sen öljyistä.Kilsoja kertyi n.25.000 ja näillä kilsoilla alkoi öljyvalo palamaan hetkellisesti,joo kyllä
manu sanoo normaalia?öljyä lisättiin max määrään(paljonko,ei tietoo)kohta kolmekymppiä ajettu ja se öljyn pinta
alenee.....Mites noin muitten teneret kadottaa öljyjä.Joo kyllä hyvä moottori kuluttaa![]()
Sei ole nii
Samoilla moottoriöljyillä ajettu 25tkm?![]()
Tää on pakko olla joku helteiden aiheuttama läppä...
Kylätason kurapyöräilijä.
Joo läppähän se varmaan olis samoilla öljyillä,mut kilsoja 25.000 ja alko kone nauttimaan öljyä ja öljymerkki pysynyt sama koko ajan.Kysyin muilta vastaavan prätkän omistavilta öljyn kulutusta?GO GO spel.
Sei ole nii
Samoilla oljyilla tai samalla oljymerkilla on kaksi eri asiaa ja viestistasi, saa kuvan etta vaihtamatta on menty.
Tunnen useita SuTeren omistajia ja lisaksi veli Yamahalla toissa. Hiukan jos vie niin normal mutta jos vaihtovalilla pitaa lisata yli 0,5 l niin joko kak oljy tai jotain vikaa. PuuPuuPotka.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Mulla ei kyllä kone syö öljyä, eli ei tarvi lisäillä öljynvaihtojen välillä. Kilometrejä ajettu nyt 38500tkm.
Kuulostaa kyllä aika ihmeelliselle, kannattaa varmaan selvittää mihin hukkaa öljyt..
Mitä öljyä on nyt koneessa??
Mun pyörä kävi neljänkympin huollossa ja siellä vaihtoivat 15w-50 öljyt.
Mun mielestä kone rupesi taas pitämään ylimääräistä ääntä ja laatikko paukkua. Taitaa olla liian ohutta.
Joten palailin takaisin tuohon hyväksitodettuun 10w-40.
Onkos muilla miten nuo teneren perän seudut hionneet öljystä tai hyvin selkeää öljyyntymistä ?
Ulkomailla jonkun verran sitä ollut.. Kuten myös omassakin teneressä.. Huomaa helposti kun lämpimässä ajelee.
Nyt reippaan 3vkon testillä ulkomailla 2011 vuoden tenereni perä hikoilee ihan kunnnolla.. Huomenna varmaan tarkistaan öljyt ja mahdollisesti tutustuun Yamahan Kreikan huoltoon!
Penkkiäkään en hirveästi kehuisi pitemmällä matkalla. Kahvanlämppärit lopetti myös toimintansa tänne ajellessa. olikohan silloin alle 13tkm nyt reipas 15tkm. Taitaa olla maanantai päivän kappale tuo oma tenere :P
Onkohan mahdollista ajotietokonetta ohjelmoida että ilmoittaa pa loppumisen kun on esim 4 litraa jäljellä. Nyt ilmoittelee jo kun on yli 7 litraa jäljellä ainetta tankissa..
4.3l/100km oli paras keskikulutus mitä matkalla pääsin.
[
Millaisia tuulilaseja olette laittaneet Super Tenereihin.
itse olen 178 pitkä ja vakiolasilla ainakin Schubert c3 suhisee mielestäni liikaa.
Antakaapa vinkkejä t. Felix
Teneren öljynkulutus?
Eli siinähän se kysymys jo tulikin. Miten muilla, syökö 1200-kone öljyä. Itsellä vm -10 ja n. 4000km ajon
jälkeen pinta vajonnut lähelle alarajaa. Kuuluuko asiaan kuten Bemarin boxerikoneessa, vai mitä?
Pyörä ajettu kaikkiaan n. 15tkm, mutta minulla ollut vasta tuon 4tkm. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Jussi
Juurikin näin, kaikki eivät vie: Minun entinen R1150 kone vei desin /1000km ja Heinon huollossa sitä
pidettiin normaalina. Mutta nyt kuulisin mielelläni Teneren omistajien kokemuksista öljyn suhteen.
Jussi
Ei ainakaan oma ole syönyt.. Viime kesänä hommasin ja kävin ajamassa vajaan 7.500km lenkin Euroopassa, sinä aika tarvinnut 2dl lisätä öljyä.. Öljyt vaihdettu 20tkm kohdilla. Nyt mittarissa 22tkm joista omaa ajoa n.12tkm.
[
Eipä tenere syö öljyä. Ei ole kyllä pyörälläkään ajettu vielä kymppitonnia.Hyvä vehe kaikinpuolin.![]()
Yamaha toki xj 900 ajettu 145 tkm ei syö oljyä. Eikös Biken jossain jutussa sanottukin, että Yamaha omistajat, ovat tyytyväisempiä, valintaansa tai joitain sinne päin.
Tänään ajelin tenerellä reipasta matkavauhtia 100km ja kun ajon jälkeen kokeilin käsin sitä kardaanin päässä olevaa perää, niin se oli niin kuuma ettei käsin kärsinyt paljon koskea. Mitenhän se noin kovin lämpenee.![]()
Jos siellä aika pienessä liemessä lilluu vaikka mitä pyörimässä kitkaa aiheuttaen, niin eikö sen kuulukin olla aika kuuma?
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kyllä se perämurikka lämpeää , se kuuluu asiaan.
Öljynkulutukseen vaikuttaa moni asia ja saattaa olla jopa pyöräkohtaista, mutta riippuu kuitenkin useasti öljynlaadusta ja ajotavasta. Itselläni ei vielä paljoa ole kokemusta Tenerestä, vasta 3tkm ajanut sillä, mutta kilometrejä pyörässä tosin on 37tkm. Ekalla kolmella tonnilla ei öljytaso ole vajonut lainkaan ja koneessa on Yamalubet sisällä.
Mulla on orkkis korkeampi pleksi ja olen 183cm pitkä ja kypäränä Nolan N103 . En koe että kovin pahasti kypärämelu häiritsisi , käytän kylläkin tulppia korvissa kokoajan. Meluun kyllä tuntuu vaikuttavan myös se että kuinka kova tuuli ja mistä suunnasta tulee.
Ei syö öljy minunkaan pörä 19t ajettu.On hyvä pyörä ajella ei tarvi istua jalat koukussa
Pleksi sais ehkä olla vähän isompi ei paha kypärä melu kun käyttää tulppia
Yamaha ei pamaha,toivottavasti ainakaan
Viimeksi muokannut: suikka1; 31.05.2015 klo 05:28.
Suikka GSF 1250S -08
Yammu Super Tenere 1200XTZ -13
No niin. Niihän siinä sitten kävi, että jutaus huumassa piti vielä jutaiila vantaalle ja vaihtaa varre tennariin.Hyvät oli ensi fiilikset pyörästä kotia päin ajellessa.
Ostitko uuden vai käytetyn ?
Mä oon nyt ajanut omalla päivää vaille kahta kukautta sitten hankitulla -11 mallilla 5tkm ja edelleen tuntuu hyvältä. Yllätti vaan että joko ne renkaat pitäis alkaa vaihtaan ja joko se 40tkm huolto on ajankohtainen![]()
11 mallia se tämäkin 28t rullattu. Eilen asentelin kahvanlämppärit jotka oli edellisellä omistajalla jääneet pöytälaatikkoon. Niin ja pitihän siihen jo tilata wold grosser tarrasarjakin.
Tuli vaihdettua KTM 990 SMT, XT 1200Z -11:aan. Vaihdosta on nyt 1,5 viikkoa ja pari tuhatta kilometriä ajoa tenerellä. Hain kokemuksia tenerestä alkuvuonna Espanjan andalucian vuoristossa, vuokrapyörällä kaksi päällä vaimokkeen kanssa. Tuolloin sain kimmokkeen tähän vaihtoon, toki muutkin merkit oli tutkinnan alla.
Espanjasta jäi vähän raskas vaikutelma pyörästä, johtuen varmaankin kyytiläisen tuomasta yläpainosta ja vuoriston todella mutkaisista teistä. Edellisellä reissulla ajoin yksin BMW F 800GS:llä. Kotimaan tiestöllä yksin ajellessa XT on tuntunut huomattavasti kevyemmältä.
Pari juttua tullut mieleen. Laitoin heti ensimmäiseksi orkkis pleksiin wunderlich:n pikku spoilerin ja auttoi kypärämeluun aikalailla. Joten kokemukset alkuperäisestä korkeammasta pleksistä tai givin, ym. vastaavista kiinnostaa. Saatan päästä pienellä wunderlich lipalla samaan.
Sitten kiinnostaa lisävarusteena myytävät lisätuuliohjaimet pleksin sivuille kahvojen tuntumaan, onko hyötyä ja miten vaikuttaa?
Myös penkkiä tekisi mieli muokata talven aikana samalla mukavammaksi ja "loivemmaksi" jalkojen kohdalta jotta jalat ylettäisi paremmin liikuteltaessa maahan( 173cm) Tästäkin löytyy varmasti paras vaihtoehto suoraan käyttäjiltä..
Erittäin mukava pyörä melkein missä tilanteessa vain, kun takana on neljä kyykkyä ja SMT. Olen vain jossain asioissa hysteerisen kriittinen, ja tuulen suhinat haluaisin aisoihin. Kypäränä Shoei neotec.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Mulla on nuo tuulenohjaimet, en ole ilman niitä ajanut kuin vuokrapyörällä reilu vuosi sitten. Ilman ja niiden kansssa ajamisesta en siis voi vertailua tehdä, mutta kokeile mun pyörää jossain välissä. Yamahan Oma touring pleksi on ihan mahdoton, kaikki tuuli tulee leukaan ja meteli on hirveä. Ensi viikolla pitäisi tulla Giwi AirFlow, kokemuksia tästä myähemmin.
.
Mulla oli touringscreen ja sivuohjaimet, mutta paras varuste oli turhatekin plexisäätö gps-telineellä.
katso: http://www.nettimoto.com/rmhkaikki/yamaha/xt/1810963#
PS mulla olis hyllyssä vielä jonkun toisen valmistajan plexisäätöraudat (saa noutaa pois)(meni jo).
BMW R1250GS
ex R1200GSA, XT1200Z, FJR1300, GS1200, GS850, ST-2, XJ600, CX500C, GSX750ES, GR650XF
Käykö noihin pleksin säätörautoihin orkkis pleksi? Kai ne kerkii mennä tämmösenä kesäpäivänä kun ei ehdi netissä notkua.
Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
Xt 1200......vfr1200
Meikäläisen tennarissa on tuo Giwin airflow. On osoittautunut kyllä todella hyväksi. Ei aiheuta minkäänlaista turbulenssia/ suhinaa, olipa nopeus mikä hyvänsä. Aluksi näytti vain pirun rumalta, mutta käytännöllisyys parantanut ulkonäön. Noin seitsemän tonnia kokemusta tuosta.