Onkos kellään kokemuksia kyseisest taka gummist???
KYSE OLIKI METZELERIN Z6 TAKAGUMMIST!!!!
Katsos Martta Tarzanin käsivartta.
nyk. Z750 -2004
ex. FZ6-S *-2006
ex. *FZS600 -2002
ex. AR125 -1984
ex. Suzuki S1 -1990
Tuskin on, ei liene tuollaista tyyppiä koskaan valmistettu.(jamahafzs @ Joulu. 26 2009,20:58) kirjoitti
Jos kyse ei ole aivan uudesta kumista, niin haulla löytyy juttua uupumukseen asti, likimain rengasmallista riippumatta.
1000
Tarkoittanet roadtec Z6 mallia?
Metzelerin ME Z3 malli on ollut olemassa, mutta en tiedä koska sitä on viimeksi valmistettu, ei muutamaan vuoteen ainakaan.
-nomen est omen-
Juu Z6:sta tarkotan.
Katsos Martta Tarzanin käsivartta.
nyk. Z750 -2004
ex. FZ6-S *-2006
ex. *FZS600 -2002
ex. AR125 -1984
ex. Suzuki S1 -1990
aika äkkiä tulee rajat vastaan,eteenkin kovaa ajaessa.pito karkaa ihan suoralla ajaessa moottorijarrussa.oli aika kivasti rakkuloilla kun sain tien sivuun.noin 15 min vedin urku auki ja sit vaan rengas oli kun olis öljyssä käytetty,tai sit se ei halunut mennä porvooseen?kai ihan ok on perus ajossa jos ei enempiä vaijereita kiristele...![]()
Elämäntapatyhmä
on se useimmille meistä ihan oivallinen perusrinkula. Omassa matkaenskassa luonnehtisin sitä jopa normikumeja pitävämmäksi varsinkin sateella. Nuo normikumit tosin ei kovin pitäviä olekaan.
mutta kyllä netin nopeimmille superkuljettajille tottakai pitää olla ihan omat motogeepeegummit, jos edes ne kestää, kun meno on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kovaa....![]()
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Riippuu ajotyylistä. Rauhalliseen köröttelyyn juuri sopivat ja radallakin pärjää, kunhan muistaa päästää kiireisimmät ohi. Oman sarjansa ehkä paras valinta.
Kesto riippuu sekin ajotavoista, omassa ajossani noin 6500 km. Jotkut ovat ajaneet reilusti yli 10 tkm. Mikäli haluaa lisää pitoa, pitää mennä askel sporttisempaan (pitävämpään/pehmeämäpään) suuntaan ja menettää samalla pari tuhatta km - ja ihan vastaavasti sitten toiseen suuntaan...
-hh-
Onkohan tämä rengasmalli yhä tuotannossa? Useampikin nettikauppa niin Suomessa kuin myös Saksassa myy näitä vielä. Ovatko siis ihan tuoreita rinkuloita vai rajusti ylivuotisia?
Jos Z6 on jokin mittakeppi, niin mikä tahansa 5v sitten tai myöhemmin julkaistu touring rengas hakkaa sen kevyesti joka suhteessa. Nykyrenkaat pitävät paremmin joka tilanteessa ja kesto on lähes tuplat. Joku kymppi voi mennä enempi rahaa rengassarjaan ostaessa, mutta kestää kauemmin. Suosittu misukan Road4 on esim jo halvennuksessa uuden 5 version myötä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Vai että Kiinassa tehdään nuo. No en kyllä sitten semmoisia hanki.
Edellisessä pyörässäni oli välillä Continentalin Road Attackit alla ja niistä en kyllä pitänyt, Z6:t olivat paremmat.
Täytyy nyt sitten laajentaa hakua, jotain kun pitää hommata pikapuoliin melko loppuun ajettujen 30/10 -leimoilla varustettujen nakkien tilalle.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No tuota.. Jos alla on nyt vuonna 2010 paistetut Bridgestone Battlax BT-012 -renkaat, niin onko niin että kauheasti ei voi mennä huonompaan suuntaan ajo-ominaisuudet vaikka mitä valkkaisi tilalle?
Mikäköhän muuten mahtaisi olla suora seuraaja tuolle rengasmallille?
Mitään varsinaisia sporttirenkaita en tosiaankaan ole vailla enkä halua välttämättä ostaa parhaimpia ja kalleimpia gummeja enkä toisaalta ihan huonojakaan..
Siksi tämä Metzeler Z6 tuli ekana mieleen kun niistä on kokemusta eikä niistä jäänyt mieleen mitään erityisen negatiivista.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Laittaisin misukan Road4 tai metukan Z8, jos ei ihan tuoreinta kehitysversiota kaipaa. Muitakin hyviä vastaavan sukupolven renkaita on useita.
Itsekin ajoin aikanaan kaksi sarjaa Z6:ta, kunnes hoksasin vaihtaa. Eihän tuo umpisurkea ole, mutta eipä hankkimisen arvoinenkaan.
Viimeksi muokannut: hidas57; 27.04.2018 klo 16:09.
Bridgestonen katusporttirengas on nykyään S21. Tätä ennen on ollut ainakin s20evo, s20 ja bt16.
S21 on pari penniä kalliimpi kuin Michelin Pilot Power3, jota on täälläkin foorumilla kovin kehuttu. Itse en kuitenkaan ollut pp3:n suurin fani, koska kumiseosten rajalla tuntuma vaihtuu ja rengas kuluu epätasaisesti. Sattui itselläni juurikin siihen kohtaan se raja, jossa rengas eniten kului, mikä taas teki renkaasta kulmikkaamman paljon ennen kulutuspinnan loppumista.
Michelin Pilot Power(se "ykkönen" tai 2ct) on edullinen, sporttinen, pehmeä, mukava ja kaiken lisäksi helppo asentaa pehmeän rungon ansiosta. 2ct:n pehmeämpi seos on niin pieninä soiroina reunoilla, ettei siitä ole mitään hyötyä rauhallisessa kaupunkiajelussa. PP3 on mielestäni kosteassa ja suuremmissa kallistuksissa luottamustaherättävämpi kuin PP.
Paljon ajavalle pitkäkestoisemmat tourinkirenkaat tulevat halvimmaksi, vaikka olisivatkin hieman perussporttirenkaita kalliimmat hankkia. Sunnuntaikruisailijalle sporttirenkaat voivat olla parempi valinta, sillä pitkäkestoiset renkaat saattavat kovettua pilalle aivan samassa ajassa kuin sporttirenkaat kuluisivat loppuun.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Viimeksi muokannut: hidas57; 27.04.2018 klo 16:32.
Itsehän ostin juuri Road5. ...kunhan vain posteljooni toisi renkaat.
Edellisiin Pilot Power 2ct renkaisiin verrattuna halusin parempaa märän/niljakkaan tien tuntumaa ja kustannustehokkuutta kuitenkaan tinkimättä liikaa "sporttisuudesta". Uskalsin ottaa tourinkikumin, koska ovat kovasti kehuneet(valehdelleet?) Road5:n olevan sporttisempi kuin koskaan ennen.
Kuvio näyttää myös siltä, että saattaisi soratielläkin mennä mukavasti.
ContiRoad3:ssa olisi ollut sitten portaattomasti muuttuva kumiseos, joka ainakin Road2evossa toimi todella hyvin - hyvä tuntuma ja kului tasaisesti takarenkaan osalta (eturengas kului ihan vituilleen kuvion takia, mikä on kolmoseen korjattu). 2evo oli sitten profiililtaan vähän laakeampi, eikä niin sporttinen. En ole kuullut, että kolmosesta olisi tehty mitenkään älyttömästi sporttisempaa, vaikkakin ilmeisesti vähän siihen suuntaan kaikkia tourinkikumeja taidetaan kehittää.
Metzeler 01 on vaan ruman näköinen, eikä näytä hyvältä instagram-kuvissa
Tourinkikumi sporttirenkaan rungolla kelpaisi, kun en kuitenkaan aja niin hurjia vauhteja aina puhtaalla ja kuivalla tiellä, että kisaisemmasta kumista olisi iloja.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
laitappa raporttia road5 kumista kunhan kertyy kilometrejä, ite pähkäilin sen ja 4:sen välillä täksi kesäksi. viimekesänä tahkosin 4:silla n 15tkm (suurin osa 2 päällä laukut täynnä) ja olin niin tyytyväinen etten viittiny vaihtaa mallia vaikka mieli teki. toi 4:lonen toimii matkapyörässä ku junanvessa
tolla 4:losella kaatosateessa kehtaa työntää motarilla rajotusten mukaan vaikka autot tulee jo peräeellä vastaan ja kantata voi niin reippaasti rampissa ku vaan uskaltaa
R1250RT -23
R1250RT -20
R1200RT -14
r1200rt -12
1200 bandit
650 aprilia pegaso
yamaha rd 350
yamaha rd 125
Michelin 5 on kyllä hiton lähellä Michelin RS:sää että tässä miettii itekin että rs vai 5 noitten pilot power 3 jälkeen mitkä hyllyssä ja menee seuraavaksi alle.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Michelinin markkinointipuheiden mukaan 5 olisi 4:ää nopeampi märällä radalla. Eli märkäpito parempi aivan suurimpia kallistuksia lukuunottamatta.
Olikin tänään saapunut renkaat, vaikken ollut vielä edes saanut lähetysvahvistusta tai seurantatunnusta. 5 päivää kesti tilauksen tekemisestä. Tilasin Reifenversandilta eli Reifen-Bergiltä.
Laittelen alle vasta joskus vapun jälkeen, kun ei oikein ehdi heti ja vanhoissa Pilot Powereissakin on vielä aika hyvin pintaa.
IMG_20180427_164637.jpg
Aika hurjasti on kallistusvaraa näin asentamattomana katsottuna (ainakin profiilin perusteella)
47 & 50/17 paistit
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Näinpä asentelin mopolleni uudet Michelin Road 5 -renkaat. Tässä ensivaikutelmat renkaasta.
Hyvä tuntemus ja varmuus soraisella. Asfalttikadulla kankea ja nihkeä suunnanmuutoksissa, mutta kallistuksessa vakaa. Kovassa jarrussa eturengas jurmuaa. Ei aivan yhtä hiljainen ja sulava kyyti kuin Pilot Powerissa.
Renkaan runko on keskeltä pehmeä mutta sivuvallit jäykähköt.
Taitaapi tämäkin olla vähän jakomielitautinen rengas - isommissa kallistuksissa vakaa, hyvä ja "sporttinen" mutta keskialueella vähän tumpelo (kuten PP3)
Epätasaisella ja kuppaisella tiellä luottamustaherättävä ja hitausajossa helppo.
Ei ohjaudu kovin terävästi.
Sileälle ja kuivalle asfaltille kovaan mutka-ajoon löytyy paljon parempiakin renkaita. Toisaalta kallistusvaraa tästä löytyy ihan yhtä paljon kuin "oikeista sporttirenkaistakin".
Helppo asentaa. Menee vanteelle melkeinpä paljain käsin ja tiivistyisi käsipunpullakin.
Täytynee säätää mopoa hieman enemmän nokalleen, jotta saa kääntyilemään terävämmin. Mutta kaitpa tuohonkin tottuu.
collage (1).jpg
Viimeksi muokannut: Miikam; 05.05.2018 klo 23:29.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Toihan alkaa näyttää jo joltain katu-sora kumilta. Raffin näkönen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)