Mitä alennuksia tai tilpehöörejä olette saaneet neuvoteltua kylkiäiseksi uutta pyörää ostettaessa? Mitä kannattaa yrittää?
Riippu siitä, onko vaihtopyörä, käteiskauppa vai osari. osarila ei oo irronnu muuta kuin kaulahuivi. (ilmeisesti huono tinkijä). Mut jotain räsyä voi irrota jos tarpeeks vääntää ja kauppias vaikuttaa tietty siihen. oletus on, että hinnoissa ei paljoa tinkivaraa. saatan olla toki myös väärässä.
Yrittäähän nyt voi vaikka mitä.. Sisäänajohuoltoo, varusteita, lahjakorttia yms
Riippuu liikkeestä ja kulloisestakin tilanteesta. Jos esim liikkeellä saman mallin pyörää useampi varastossa voi olla enempi haluja päästä eroon ja kylkiäisiä voi irrota. Itse sain ylivuotiseen bemariin 1500€:n arvosta lisävarusteita (oli tosin bemarin oma kampanja).
Kawasaki versys 1000 -16
Bmw f800gs -15
Kawasaki vn900 classic -08
Suzuki gsx 1400 -07
Yamaha dragstar 1100 classic -00
En tiedä miten rätkäpuolella, mutta autokauppa kannattaa tehdä kuukauden lopussa.
Myyjäliikkeellä on kuukausi / vuosikiintiöt ja jos se on yhestä pirssistä kiinni, niin se kauppa on myyjälle arvokas.
Kauppias saa rahoituksesta rahaa rahoitusyhtiöltä.
Siksi myyvät mielellään rahoituksella kikottimia. Rahoituksen saa maksaa pois kun eka erä tulee maksuun.
Itse olen tingannut kypärää, ajohanskaa, takkia yms. Viimeksi tinkasin Neljän tonnin välirahaan schuberthin C4 kaupan kylkiäisiksi.
Ducati Diavel
Viimeksi muokannut: pupu; 09.05.2018 klo 22:32.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Ihmisillä on pinttynyt käsitys siitä, että käteiskauppa olisi paras vaihtoehto. Rahoituksella saadaan sekä rahoittajalle että myyjälle lisää tuottoa(rahoittajalle toki ei tulisi mitään ilman osaridiiliä).
Jos ei ole mikään absoluuttinen pakko ostaa jotain tiettyä pyörää, niin testaile vähän mitä ovat valmiita tarjoamaan. Suhteessa toki aina halvempaa tarjota x euron arvoista kilkettä kaupantekijäiseksi vs. pelkkä hinnan laskeminen.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Viimeksi kun ostin uuden pyörän, maksoin sen vekselilläTosin se oli vuonna 1977
FJR -17