Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Onko tietoa, mikä on oikea öljyprosentti bensiinin joukkoon tollasessa kx125:ssa pyörässä. Tällä hetkellä käytetty 3 prosenttista, mutta lykkää putkesta ihan valumalla öljyä.

Kaveri kaipailee tietoa.

Itse käyttänyt Kx 250 ja pojan kX80 MYÖS 3% seosta mielummin liikaa luin liian vähän..
    Reissut mielessä........
    Morjensta. 2% riittää aivan helposti. Hyvin on toiminu mun 2t peleissä viime vuodet.
    taitaa olla muualla kun prosenteissa tuo vika. ilmanputsari tukossa? väärät suuttimet? kulunut neula? Kaasarista lähtisin ekana etsimään ongelmaa, kovin rikkaalla taitaa käydä jos änkkärin villat uittaa.
    Ei pitäisi nykyöljyillä tiputella pakoputkesta vaikka vetäiset 5%,ne palaa kyllä käyttölämpötiloissa savuttelematta.Mä olen nähnyt kun mikroautoon on jäälle vedetty 12% seos eikä kuumana edes savuta...
  6.  
    Lainaa (rellonen @ Joulu. 24 2009,14:27) kirjoitti
    Ei pitäisi nykyöljyillä tiputella pakoputkesta vaikka vetäiset 5%,ne palaa kyllä käyttölämpötiloissa savuttelematta.Mä olen nähnyt kun mikroautoon on jäälle vedetty 12% seos eikä kuumana edes savuta...
    Sallinet sanoa, että puhut hieman hervottomia.

Seos on ihan hyvä kun se on siinä 3% nurkilla. Käytön mukaan tietysti, että jääradalle voi vaikka pistää hieman enemmän.
    Mikroautot naukuu aika pirusti kierroksia ja käyvät aika lämpösenä joten sen vuoksi niissä reilut öljyseokset sallittanee. Ite ollaan ajettu 8%. Mikroautolla alkaa ajella pintakaasulla niin alkaa se savutus, täys kaasulla tai reilulla kaasun käytöllä ei juuri mikään 2t savuta.

Jos putken päästä tulee öljymöhnää niin kone käy liian rikkaalla. Pintakaasulla vois sanoa, että antaa käydä röpöttämällä. Joskin enduro käytössä saa äkkiä pyörän tukkoseksi ja joutuu polkemaan konetta puhtaaksi. Osakaasu alue ja täyskaasulla hieman tarkasteltava säätöjä, sillä useinhan niillä alueilla ajetaan. Varsinkin piikistä puhuttaessa.

Eli: laihennat seosta, ehkäpä pääsuutinta muuttamalla, tai neulaa laskemalla. Riippuen millä kaasunasennolla pyörä ei käy terävästi. Kätevä testata tasakaasulla ajelemalla vähän ja kuulostella moottorin käyntiä. Iceroadracing.com on muutama hyvä keskustelu mistä löytyy vinkkiä säätämiseen. Ja selostus neulojen merkintöjen lukemisesta.