Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Onko täällä kokemusta kellään '05 - '07 GasGas 450 FSE:stä? Sellainen kummittelee saksanhakuna?

    Kellään kokemusta tuollaisesta täällä? On 4t ja oliko se nyt 29kW tehoinen.

    Ja minkä tehoisena se kannattaa/voi rekisteröidä Suomeen? Ja voihan sen rekata tänne !?! *

    No, kuume on kova saada talveksi kuntopyörä...

    Kaikenlainen kommentointi kiinnostaa ja kokemus varsinkin. *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  2. #2
    Meikäläistä kiinnostaisi kanssa tollanen gasgas!
    Laatuosista kasattu pelihän tuollainen on!

    Kilpiin pitäisi saada täällä jos on ollut kilvissä saksassakin.

    Virossa olisi muuten -06 450 myynnissä molemmilla vanteilla ja hintaakin oli vaan noin 3500e.

    Sen verran olen noiden gasgasien taustaa selvitellyt, että < -04 mallisia nelitahteja kannattaa välttää. On kuulemma jotain ongelmia, mutta -05 ja uudemmat toimii niin kuin gasgasin 2t:kin, eli pirun hyvin.
    Jos löytyy oikeen kunnon kokemuksia laitteista, niin minäkin olen pelkkänä korvana.
  3. #3
    eikös se kannata rekata mahdollisimman pieni tehosena tänne,ennhän mä tiedä mut pojat on puhunu et saa vakuutukset halvemmalla
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  4. #4
    Eikös katsastussetä katso vanhasta otteesta tehot??

    Noi pienet tehot otteessa on vissiin seurausta jostain eu:n päästöhässäköistä?

    Muistaakseni gasgasit on 28kW:n papereilla, joka on vielä ihan järkevä teholukema.
    Husabergeissä kun on muistaakseni, ainakin osassa 6kW.

    Gasgas on sen verran harvinainen merkki ainakin supermotopuolella, että ei siitä tahdo löytyä tietoa oikeen mistään.
    Tuolta varmaan löytyy mukavasti tietoa laitteista: http://www.gasgasrider.org/forum/index.php
  5. #5
    Noniin! Nyt aukes salainen sana-arkku, kun noin suoraan kysytään.

    Mulla on 450cc -07 FSR, punakilpisenä (ilmeisesti suomen ainut). Ostin sen vuosi sitten marraskuussa. Jos ihan suoraan sanotaan, niin en voi suositella ko. pyörää kenellekkään. Mielestäni ko. laite on täys ..ska!!! En ole saanut sitä koskaan pakkasella käyntiin. Pakkanen tarkoittaan tässä tapauksessa alle 0 keliä. Akku hyytyy noin kolmen starttauksen jälkeen. Polkemalla pyörä ei lähde käytiin, eikä sitä poljin rattaat edes kestä. Olen särkenyt niitä kahdet. Lisäksi tuo kytkinkopan lohko on aika heppoisen oloinen, ja voin helposti kuvitella että lohkon saa rikki juuri poljinakselin juuresta (jossakin ulkolaisella nettipalstalla sellainen olikin myynnissä, siis lohkovikainen). Jotkut ovat tuon polkimen ottaneet kokonaan pois. Öljyt on belrayn herkintä MP-öljyä mitä olemassa. Vitut se auta...

    Ruisku ei mielestäni toimi kuten kuuluu. Jääradalla ajaessa vetää aika laihalle, ja jytinä putkessa on aikamoista. Sama tilanne supermotossa moottorijarruissa. Paukuttaa aika reilusti. Mitäs tuo haittaa, kesällä varmasti OK mutta talvella jäällä on tuo moottoririkon vaara aikas suuri. Lisäksi vantaan motoradalla vieressä oli muita ruisku-kurapyöriä jotka lähti lämpösenäkin kolmannella polkaisulla käytiin. GasGasia sai houkutella startilla jonkun kerran.
    Magneti Marelli ruisku ei välttämättä ole kovin hyvä. Tästä kertoo jotakin se, että nykyisin pyörä varustettu käsittääkseni kokusan:in ruiskulle (kuten suzuki rmz450).

    Kävi vituttamaan oman pyöräni huono käynnistyvyys ja helvetillinen huohotus, joten purin syksyllä koko padan levälleen. Kaikki laakerit, mäntä ja kiertokanki uusiksi ja tiivisteen luonnollisesti myös. Kannessa ei juuri vikaa, joten hioin venttiilit ja säädin ne (pala säätö). Kampuran laakerit ilmeisesti aika loppu, sillä vauhtipyörässä oli staattorin raapimajälkiä. Remontti sujui muuten ihan OK, ja käyntiääni muuttui kerrasta. Kunnes, eräänä päivänä, olikohan kolmas lämminkäyttö remontin jälkeen, (huom!! pyörällä ei ajettu remontin jälkeen missään) koko laite vaan meni mykäksi. Yritin saada tietokoneella yhteyttä ruiskuboksiin (ostin vitutuspäissäni technoresearch:n systeemin, jolla säätää ruiskua) ohjelma herjasi että "connection to interface module lost". Eli erittäin suurella todennäköisyydellä se ECU-on palanut paskaksi. Tämä ihan kiva sillä se maksaa 460EUR....

    Eli ostin pyörän marraskuussa -08. Olen ajanut sillä pari kertaa jääradalla, joka piti lopettaa helvetillisen huohotuksen takia. Kesällä supermotoa, ehkä pari tuntia. Tehnyt kantta lukuunottamatta täydellisen koneremontin. Ja nyt tuo ECU-juttu. Joten näillä omilla kokemuksillani en todellakaan voi suositella pyörää kenellekkään. Samalla rahalla saa tunnetuimpia merkkejä, jossa ongelmatilanteissa tietotaitoa oikeasti saatavilla. Noh tasoituksen sen verran että ostin oman pyörän kyllä tietoisena siitä että sillä oli ajettu paljon (mm. päitsi -08). Yleensä jos hommataan uutena liki 9000EUR:n pyörän niin kyllä sitä sitten koko rahan edestä käytetään. Uskoin yleiseen puheeseen, että jos pyörää huolletaan, kyllä ne kestää. Ja siinäkin uskossa että ei ihan paskoja laitteita voida 2000-luvulla voi tehdä. GasGas ei kuitenkaan ihan pieni merkki ole. Mikä yksilö lie minun pyörä ollut, mutta mielestäni mm. koneen laakerin oli loppu..... *

    Mobile.de:stä löytyy vielä joitain kurapyöriä (muita kuin GG) ajamattomina laatikossa, jopa -07 mallia. Näistä pyydetään alle 5500 EUR. Jos ostaa vaikka 3500-4000EUR:lla käytetyn 4t kurapyörän, voi henkisesti varautua koneremonttiin. 1000EUR on aika helposti poltettu, jos vaihdetaan just mäntää, tehdään ventiiliremonttia yms. Joten hyvällä tuurilla ollaan 5000EUR:ssa, helposti. Tällöin mielestäni ylivuotinen, tai jopa yliylivuotinen alkaa olemaan ihan hyvä vaihtoehto.

    Joten en oikeasti voi suositella 4t GG:tä kenellekään. Tai noh uusi 4t 250cc on varmasti hyvä, mutta se onkin yamahan moottorilla. Ja 2t pyörät on ihan varmasti hyviä. Sellainen 250cc minullakin on ollut. Harmittaa kun hävitin..

    Nyt on jonkun tietysti helppo sanoa mulle että osta oikeen merkkinen pyörä. Niinpä niin, mutta kerkesin 2t aika jo hommata oheismateriaali. Eli vanteita on motovanteet hyvillä jarruilla, jääpiikeille omansa ja vielä pyörässä kiinni enskagummit. Noita ei ihan pienellä rahalla uuteen pyörään hommata. GG:n navat ei oikein taida käydä helpolla kuin KTM:ään.

    Jääratakeliäkin alkais pikkuhiljaa olemaan. Hyvä kun on toimivat vehkeet tallissa.....
  6. #6
    No uhhuh, TTM....

    Onpas ollut kova koulu sulla ton GG:n kanssa. Paljonko sulla on kilometrejä/käyttötunteja mittariin kertynyt?

    Kummalta tuntuu minusta tuo laakeroinnin meno. On siellä limput heittänyt, jos ovat jurmua tehneet.

    Siinä on ollut koneen ympärillä kaikki harmit. Tekniikka siis on se heikoin lenkki!?!

    Ja kiitti muuten siitä Viron vinkistä, Jussa. Ois just sellainen, mistä kyselinkin. Enpäs huomannut. Vähän tuo into tässä vaan hiipuilee.. *

    Olis kyllä kiva saada sellainen peli talveksi, millä pääsisi kiertämään polkuja ja metsäteitä. En välttämättä verstasta aio pystyttää, alakerrassa kun on talvehtimassa kolme motoa ja kaksi mopoa. Jokaiselle pitää tehdä jotakin maalauksesta männän vaihtoon.

    Jos tonnin pari sijoittaisi, niin millaisen kilpipelin sillä voisi saada? Kauhean painavaa laitetta ei tuolta ojista jaksa nostella. Tehoa en (vielä heti..) kauheasti kaipaa, ainakaan luotettavuuden kustannuksella. Remppaa voi kyllä tehdä -jos se ostohinnassa huomioidaan, mutta sen jälkeen ajoa ja normihuoltoa, ei rakentelua.

    Siis kuntopyörää..
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  7. #7
    Lainaa (TTM @ Joulu. 20 2009,15:49) kirjoitti
    Noniin! Nyt aukes salainen sana-arkku, kun noin suoraan kysytään.

    Mulla on 450cc -07 FSR, punakilpisenä (ilmeisesti suomen ainut). Ostin sen vuosi sitten marraskuussa. Jos ihan suoraan sanotaan, niin en voi suositella ko. pyörää kenellekkään. Mielestäni ko. laite on täys ..ska!!! En ole saanut sitä koskaan pakkasella käyntiin. Pakkanen tarkoittaan tässä tapauksessa alle 0 keliä. Akku hyytyy noin kolmen starttauksen jälkeen. Polkemalla pyörä ei lähde käytiin, eikä sitä poljin rattaat edes kestä. Olen särkenyt niitä kahdet. Lisäksi tuo kytkinkopan lohko on aika heppoisen oloinen, ja voin helposti kuvitella että lohkon saa rikki juuri poljinakselin juuresta (jossakin ulkolaisella nettipalstalla sellainen olikin myynnissä, siis lohkovikainen). Jotkut ovat tuon polkimen ottaneet kokonaan pois. Öljyt on belrayn herkintä MP-öljyä mitä olemassa. Vitut se auta...

    Ruisku ei mielestäni toimi kuten kuuluu. Jääradalla ajaessa vetää aika laihalle, ja jytinä putkessa on aikamoista. Sama tilanne supermotossa moottorijarruissa. Paukuttaa aika reilusti. Mitäs tuo haittaa, kesällä varmasti OK mutta talvella jäällä on tuo moottoririkon vaara aikas suuri. Lisäksi vantaan motoradalla vieressä oli muita ruisku-kurapyöriä jotka lähti lämpösenäkin kolmannella polkaisulla käytiin. GasGasia sai houkutella startilla jonkun kerran.
    Magneti Marelli ruisku ei välttämättä ole kovin hyvä. Tästä kertoo jotakin se, että nykyisin pyörä varustettu käsittääkseni kokusan:in ruiskulle (kuten suzuki rmz450).

    Kävi vituttamaan oman pyöräni huono käynnistyvyys ja helvetillinen huohotus, joten purin syksyllä koko padan levälleen. Kaikki laakerit, mäntä ja kiertokanki uusiksi ja tiivisteen luonnollisesti myös. Kannessa ei juuri vikaa, joten hioin venttiilit ja säädin ne (pala säätö). Kampuran laakerit ilmeisesti aika loppu, sillä vauhtipyörässä oli staattorin raapimajälkiä. Remontti sujui muuten ihan OK, ja käyntiääni muuttui kerrasta. Kunnes, eräänä päivänä, olikohan kolmas lämminkäyttö remontin jälkeen, (huom!! pyörällä ei ajettu remontin jälkeen missään) koko laite vaan meni mykäksi. Yritin saada tietokoneella yhteyttä ruiskuboksiin (ostin vitutuspäissäni technoresearch:n systeemin, jolla säätää ruiskua) ohjelma herjasi että "connection to interface module lost". Eli erittäin suurella todennäköisyydellä se ECU-on palanut paskaksi. Tämä ihan kiva sillä se maksaa 460EUR....

    Eli ostin pyörän marraskuussa -08. Olen ajanut sillä pari kertaa jääradalla, joka piti lopettaa helvetillisen huohotuksen takia. Kesällä supermotoa, ehkä pari tuntia. Tehnyt kantta lukuunottamatta täydellisen koneremontin. Ja nyt tuo ECU-juttu. Joten näillä omilla kokemuksillani en todellakaan voi suositella pyörää kenellekkään. Samalla rahalla saa tunnetuimpia merkkejä, jossa ongelmatilanteissa tietotaitoa oikeasti saatavilla. Noh tasoituksen sen verran että ostin oman pyörän kyllä tietoisena siitä että sillä oli ajettu paljon (mm. päitsi -08). Yleensä jos hommataan uutena liki 9000EUR:n pyörän niin kyllä sitä sitten koko rahan edestä käytetään. Uskoin yleiseen puheeseen, että jos pyörää huolletaan, kyllä ne kestää. Ja siinäkin uskossa että ei ihan paskoja laitteita voida 2000-luvulla voi tehdä. GasGas ei kuitenkaan ihan pieni merkki ole. Mikä yksilö lie minun pyörä ollut, mutta mielestäni mm. koneen laakerin oli loppu..... *

    Mobile.de:stä löytyy vielä joitain kurapyöriä (muita kuin GG) ajamattomina laatikossa, jopa -07 mallia. Näistä pyydetään alle 5500 EUR. Jos ostaa vaikka 3500-4000EUR:lla käytetyn 4t kurapyörän, voi henkisesti varautua koneremonttiin. 1000EUR on aika helposti poltettu, jos vaihdetaan just mäntää, tehdään ventiiliremonttia yms. Joten hyvällä tuurilla ollaan 5000EUR:ssa, helposti. Tällöin mielestäni ylivuotinen, tai jopa yliylivuotinen alkaa olemaan ihan hyvä vaihtoehto.

    Joten en oikeasti voi suositella 4t GG:tä kenellekään. Tai noh uusi 4t 250cc on varmasti hyvä, mutta se onkin yamahan moottorilla. Ja 2t pyörät on ihan varmasti hyviä. Sellainen 250cc minullakin on ollut. Harmittaa kun hävitin..

    Nyt on jonkun tietysti helppo sanoa mulle että osta oikeen merkkinen pyörä. Niinpä niin, mutta kerkesin 2t aika jo hommata oheismateriaali. Eli vanteita on motovanteet hyvillä jarruilla, jääpiikeille omansa ja vielä pyörässä kiinni enskagummit. Noita ei ihan pienellä rahalla uuteen pyörään hommata. GG:n navat ei oikein taida käydä helpolla kuin KTM:ään.

    Jääratakeliäkin alkais pikkuhiljaa olemaan. Hyvä kun on toimivat vehkeet tallissa.....
    Pari makuasiaa mutusteltavaksi:

    Miksi yleensäkkään nelari kurapyörä?

    Riittävän kokoluokan 2t koneella varustettu laite (>250cc) riittää taatusti kaikenlaiseen kurvailuun. Voima on raaempaa, mutta sitä on ainakin riittävästi.

    Kadulle kisaenskaa (tahdeista riippumatta) ei ole edes suunniteltu.

    FSR:n vanteet käy myös EC:hen.

    2t huollot ja korjaukset ovat murto-osan 4t hinnoista.

    2t pakokaasun tuoksuun tulee riippuvaisksi

    Kuten aluksi totesin, nämä ovat vain henk. koht. ajatuksia. Jokainen ajaa millä tykkää. Itse en kuitenkaan nelariin vaihtaisi.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  8. #8
    Lainaa (TiTu @ Joulu. 20 2009,16:58) kirjoitti
    Lainaa (TTM @ Joulu. 20 2009,15:49) kirjoitti
    Noniin! Nyt aukes salainen sana-arkku, kun noin suoraan kysytään.

    Mulla on 450cc -07 FSR, punakilpisenä (ilmeisesti suomen ainut). Ostin sen vuosi sitten marraskuussa. Jos ihan suoraan sanotaan, niin en voi suositella ko. pyörää kenellekkään. Mielestäni ko. laite on täys ..ska!!! En ole saanut sitä koskaan pakkasella käyntiin. Pakkanen tarkoittaan tässä tapauksessa alle 0 keliä. Akku hyytyy noin kolmen starttauksen jälkeen. Polkemalla pyörä ei lähde käytiin, eikä sitä poljin rattaat edes kestä. Olen särkenyt niitä kahdet. Lisäksi tuo kytkinkopan lohko on aika heppoisen oloinen, ja voin helposti kuvitella että lohkon saa rikki juuri poljinakselin juuresta (jossakin ulkolaisella nettipalstalla sellainen olikin myynnissä, siis lohkovikainen). Jotkut ovat tuon polkimen ottaneet kokonaan pois. Öljyt on belrayn herkintä MP-öljyä mitä olemassa. Vitut se auta...

    Ruisku ei mielestäni toimi kuten kuuluu. Jääradalla ajaessa vetää aika laihalle, ja jytinä putkessa on aikamoista. Sama tilanne supermotossa moottorijarruissa. Paukuttaa aika reilusti. Mitäs tuo haittaa, kesällä varmasti OK mutta talvella jäällä on tuo moottoririkon vaara aikas suuri. Lisäksi vantaan motoradalla vieressä oli muita ruisku-kurapyöriä jotka lähti lämpösenäkin kolmannella polkaisulla käytiin. GasGasia sai houkutella startilla jonkun kerran.
    Magneti Marelli ruisku ei välttämättä ole kovin hyvä. Tästä kertoo jotakin se, että nykyisin pyörä varustettu käsittääkseni kokusan:in ruiskulle (kuten suzuki rmz450).

    Kävi vituttamaan oman pyöräni huono käynnistyvyys ja helvetillinen huohotus, joten purin syksyllä koko padan levälleen. Kaikki laakerit, mäntä ja kiertokanki uusiksi ja tiivisteen luonnollisesti myös. Kannessa ei juuri vikaa, joten hioin venttiilit ja säädin ne (pala säätö). Kampuran laakerit ilmeisesti aika loppu, sillä vauhtipyörässä oli staattorin raapimajälkiä. Remontti sujui muuten ihan OK, ja käyntiääni muuttui kerrasta. Kunnes, eräänä päivänä, olikohan kolmas lämminkäyttö remontin jälkeen, (huom!! pyörällä ei ajettu remontin jälkeen missään) koko laite vaan meni mykäksi. Yritin saada tietokoneella yhteyttä ruiskuboksiin (ostin vitutuspäissäni technoresearch:n systeemin, jolla säätää ruiskua) ohjelma herjasi että "connection to interface module lost". Eli erittäin suurella todennäköisyydellä se ECU-on palanut paskaksi. Tämä ihan kiva sillä se maksaa 460EUR....

    Eli ostin pyörän marraskuussa -08. Olen ajanut sillä pari kertaa jääradalla, joka piti lopettaa helvetillisen huohotuksen takia. Kesällä supermotoa, ehkä pari tuntia. Tehnyt kantta lukuunottamatta täydellisen koneremontin. Ja nyt tuo ECU-juttu. Joten näillä omilla kokemuksillani en todellakaan voi suositella pyörää kenellekkään. Samalla rahalla saa tunnetuimpia merkkejä, jossa ongelmatilanteissa tietotaitoa oikeasti saatavilla. Noh tasoituksen sen verran että ostin oman pyörän kyllä tietoisena siitä että sillä oli ajettu paljon (mm. päitsi -08). Yleensä jos hommataan uutena liki 9000EUR:n pyörän niin kyllä sitä sitten koko rahan edestä käytetään. Uskoin yleiseen puheeseen, että jos pyörää huolletaan, kyllä ne kestää. Ja siinäkin uskossa että ei ihan paskoja laitteita voida 2000-luvulla voi tehdä. GasGas ei kuitenkaan ihan pieni merkki ole. Mikä yksilö lie minun pyörä ollut, mutta mielestäni mm. koneen laakerin oli loppu..... *

    Mobile.de:stä löytyy vielä joitain kurapyöriä (muita kuin GG) ajamattomina laatikossa, jopa -07 mallia. Näistä pyydetään alle 5500 EUR. Jos ostaa vaikka 3500-4000EUR:lla käytetyn 4t kurapyörän, voi henkisesti varautua koneremonttiin. 1000EUR on aika helposti poltettu, jos vaihdetaan just mäntää, tehdään ventiiliremonttia yms. Joten hyvällä tuurilla ollaan 5000EUR:ssa, helposti. Tällöin mielestäni ylivuotinen, tai jopa yliylivuotinen alkaa olemaan ihan hyvä vaihtoehto.

    Joten en oikeasti voi suositella 4t GG:tä kenellekään. Tai noh uusi 4t 250cc on varmasti hyvä, mutta se onkin yamahan moottorilla. Ja 2t pyörät on ihan varmasti hyviä. Sellainen 250cc minullakin on ollut. Harmittaa kun hävitin..

    Nyt on jonkun tietysti helppo sanoa mulle että osta oikeen merkkinen pyörä. Niinpä niin, mutta kerkesin 2t aika jo hommata oheismateriaali. Eli vanteita on motovanteet hyvillä jarruilla, jääpiikeille omansa ja vielä pyörässä kiinni enskagummit. Noita ei ihan pienellä rahalla uuteen pyörään hommata. GG:n navat ei oikein taida käydä helpolla kuin KTM:ään.

    Jääratakeliäkin alkais pikkuhiljaa olemaan. Hyvä kun on toimivat vehkeet tallissa.....
    Pari makuasiaa mutusteltavaksi:

    Miksi yleensäkkään nelari kurapyörä?

    Riittävän kokoluokan 2t koneella varustettu laite (>250cc) riittää taatusti kaikenlaiseen kurvailuun. Voima on raaempaa, mutta sitä on ainakin riittävästi.

    Kadulle kisaenskaa (tahdeista riippumatta) ei ole edes suunniteltu.

    FSR:n vanteet käy myös EC:hen.

    2t huollot ja korjaukset ovat murto-osan 4t hinnoista.

    2t pakokaasun tuoksuun tulee riippuvaisksi *

    Kuten aluksi totesin, nämä ovat vain henk. koht. ajatuksia. Jokainen ajaa millä tykkää. Itse en kuitenkaan nelariin vaihtaisi.
    Vastakommenttia pukkaa..

    Miksi yleensäkkään nelari kurapyörä? Jos ajelee silloin tällöin omaksi huviksi, niin eipä sitä juuri mihinkään tarvitsekkaan. Mutta itselläni oli tarkoitus ajaa tuota supermotoa ihan kisamielellä. Sunnuntaiharrastelija-amatööri antaa liian paljon tasotusta 2t250:lla 450 4t:lle. Huippunopeudessa kulkupuoli on kunnossa mutta nelari vaan kurvin jälkeen häviää sinne suoran päähän. Niin vaan äkkinäiselle käy.Tämä siis tod. näk äkkinäisen kuskin ongelma. Paljon ajanut varmasti pätkii päihin huonoa nelari kuskia 2t vehkeellä mennen tullen. GG:ltä löytyy kyllä 300 kuutioinen, mutta se menee isolohko-luokkaan, ainakin motoissa

    GG vanteet käy varmaan kaikki ristiin, jos ei lasketa trial-pyöriä, Niistä en tiedä. Tarkoitin alunperin et GG vanteet ei ihan helpolla mene esim. yamahaan.

    Kisaenska ei varmastikkaan ole kadulla pitkäikäinen. Näin olen ymmärtänyt. GG450 varmaan siinä olis ihan hyvä, sillä olen siinä uskossa että kyseessä on periaatteessa katupyörä. Ainakin nämä uudemmat on ns. EU-saastepäästö-vehkeitä.

    Kyllä se taitaa niin olla et jos haluaa harrastaa kohtuu kustannuksilla, ei kannata nelaria havitella. Öljyn ja suodattimen vaihdoista vaan kertyy sitä kustannusta. Varsinkin motokäytössä, jos ei luistokytkintä, GG:n kytkinkorista lähtee aika paljon tavaraa. Eli öljyä vaihtelisin kohtuu tiheään. Muutenkin kisaenskan tuntimääräinen öljynvaihto tulee kadulla äkkiä täyteen.

    Totta, ajakoon kukin niin monella tahdilla kuin haluaa. Allekirjoittaneen kanssa samalle radalle mahtuvat molemmat. Kysyttiin mielipidettä ja kokemusta 4t GG:stä, joten sen annoin.

    PS. Jos se nyt välttämättä pitää tollanen saada, itse katsoisin niitä ruotsista. www.blocket.se ja sinne hakusanaksi GasGas. Kruunu on halpaa ja noutokustannukset mielestäni murto-osan saksaan verrattuna.
  9. #9


    Kiitos ja kumarrus kaikille vastaajille! Ja kommenteistä vielä extrapojot!

    Tosiaan, harrastusta talveksi olen kaipaamassa. Liikuntaa pitää lisätä ja enskaa en ole harrastanutkaan. Eli sen mahdollisuuksia haron tässä.

    Noita Jammun WR pyöriä olen katsellut, mutta on hemmetin kalliita, ainakin mulle. Niitä on kilpien kanssa ja kuulemma ikiliikkujia. Sitä en osaa *sanoa, onko niiden liike sitten nopeaa... Eli laajentaen aihetta muihinkin merkkeihin. (Olisipa ton otsikon osannut laajemmaksi väsätä..)

    Kiitos myös Ruåtsin nettisivuista, enpä tuota löytänyt ole. Aika vähän siis olen ruåttalaisten sivuilla seikkaillut, mutta nyt sinne..

    Jostain olen saanut päähäni, että kevyt pyörä ja maltillinen teho -ei siis kisapeli mutta saa siinä vääntöä olla. Siksi kai nelaria tässä olen ajatellut *

    Mutta, miksei se voi 2t peli olla... *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  10. #10
    2t pyörät ovat melkolailla pomminvarmaa tekniikkaa. Itse aloittelin valkokilpisellä 2000 vm. EC200:lla. Tehoja oli alkuun ihan riittävästi. Tuli sillä viime vuonna parit kisatkin ajeltua maaliin asti.

    Vanhempaa kisaenskaa ostaessa on aina myyjän sanan varassa siitä, miten laitetta on huollettu ja pidetty. Hyvällä tuurilla saa helmen - huonolla työntää kätensä p*****n.

    Itse en suosittele alkuun nelaria, mikäli et istu kultaharkko kasan päällä :-)



    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  11. #11
    Lainaa (TiTu @ Joulu. 21 2009,10:19) kirjoitti
    Itse en suosittele alkuun nelaria, mikäli et istu kultaharkko kasan päällä :-)
    Melkoista nelarivastaisuutta..

    Ameriikan foorumeita hiukkasen aikaa lueskelleena isot pojat ovat siellä kirjoittaneet esim. Kotarin nelarienduroilla päästelleensä lähemmäs 200h pelkillä venttiilinsäädöillä,öljynvaihdoilla ja ilmanputsarinpesuilla.

    Oma lehmä sen verran ojassa että tuli juuri varattua KTM EXC-F 250 ensimmäiseksi kurapyöräksi...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  12. #12
    Lainaa (ValeRossi @ Joulu. 21 2009,12:34) kirjoitti
    Lainaa (TiTu @ Joulu. 21 2009,10:19) kirjoitti
    Itse en suosittele alkuun nelaria, mikäli et istu kultaharkko kasan päällä :-)
    Melkoista nelarivastaisuutta.. *

    Ameriikan foorumeita hiukkasen aikaa lueskelleena isot pojat ovat siellä kirjoittaneet esim. Kotarin nelarienduroilla päästelleensä lähemmäs 200h pelkillä venttiilinsäädöillä,öljynvaihdoilla ja ilmanputsarinpesuilla.

    Oma lehmä sen verran ojassa että tuli juuri varattua KTM EXC-F 250 ensimmäiseksi kurapyöräksi... *
    Jäärata/smoto on asia täysin erikseen.

    Jotain sunnuntai harrastelua suomi enskassa kestää nelarinkin kone aika kivasti, 2t vielä pitempään.
  13. #13
    Siis minä puhun koko ajan GG 4t pyörästä ja omasta kokemuksesta. En yleistä tätä kattamaan koko 4t-maailmaa.

    Olen kuullut ja nähnyt että nelarilla voi ajaa varsin vakuuttavia tuntimääriä, ilman ongelmia. Sillä on kuitenkin merkitystä mitä ajetaan ja miten pyörää pidetään. Endurossa moottori voi päästä helpommalla kuin esim. crossissa ja vaikka jääradalla. Ovat kuitenkin molemmat enemmän tuollaisia täyskaasu-lajeja. En sano etteikö enskaakin ajettaisi kovaa, mutta ei varmaankaan jatkuvasti täydellä kaasulla. Väitän että harrastekäytössä se nelari on oikein huollettuna ihan yhtä kestävä kuin 2t pyöräkin. Huonolla pidolla kaikki särkyy.

    "ValeRossi" olet ostanut ihan varmasti hyvän pyörän! Edelleen, kysyttiin mielipidettä GG-tuotteesta ja sen annoin. OFFROADPRO:n palstalta sitten löytää kommenttia/kokemusta liki merkistä kuin merkistä
  14. #14
    Lainaa (TTM @ Joulu. 21 2009,13:18) kirjoitti
    Siis minä puhun koko ajan GG 4t pyörästä ja omasta kokemuksesta. En yleistä tätä kattamaan koko 4t-maailmaa.
    Roger...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  15. #15
    Jep!

    Ei tästä kannata tahtivääntöä tehdä
    Noita 450 Gasseja ei juuri enskakisoissa Suomessa näe, kertoohan sekin jotain ko tuotteesta. Hinnankiroissa ne ei ole, joten se ei varmaan ole syy moiseen.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  16. #16
    Hehheh... Nyt voin kyllä kumartaen kiittää kun olen saanut *osviittaa enskasta. En rakennussarjaa ole kaipaamassa. Jos rakentaa tahtoisi, niin sitten kai olis urpo-turbo gikseri alakerrassa *

    Kalustoa kun kotiin raahaa myös pojat, jolloin olen etuoikeutettu osallistumaan -ainakin oppimisvaiheessa- rakentamiseen ja sen ohjaamiseen. Siinä *menee aikaa -ja hyvin vietettyä aikaa se onkin.

    Kun en hiihtäjä ole ja lenkillä lyhyitä juoksusingahteluja koiran kanssa harrastan, niin monipuolistua -ja vähän eri maisemissa- haluan ja päähäni olen enskailun saanut nyt.

    Tässä tuli mieleen muuten sitten Jammun wr250. Siinä olis tehoakin (<25kW)sopivasti juniorille, kun 18v täyttää ja saa autokortin. Ja on ilmeisesti pomminvarmaa tekniikkaa eikä ole liian raketti...

    Pitää avata mieli useammalle vaihtoehdolle kait. *
    Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
    Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
    Now '14 VFR1200F
    161.6mph/LPR'09
    175.8mph/Halli'10&SS1000
    177.1mph/Halli'11&SS1600K
    167,2mph/Halli'13&SS1000
    168.4mph/LPR'14&SS1600K
  17.  
  18. #17
    Enskailu on hieno kuntoilumuoto. Ja tehokas. Ainakin omalta kohdaltani voisin näin väittää. Hurahdin vuosi sitten 38 iässä ko. lajiin suht totaalisesti heti ensikokeilun jälkeen. (Aiemmin en ollut mitään kuramotoilua harrastanut, eli nollasta lähdettiin.)

    Seuraus:

    - Puolessa vuodessa 10 kg painonpudotus
    - Kunto alkaa olla kohillaan (ei se huono ollut aiemminkaan)
    - Kolmas pyörä jo menossa (125, 200, 300, kun nälkä kasvaa syödessä)
    - Kuljetuskalustoa piti hankkia
    - Kaikki ylimääräinen aika ja raha on historiaa *

    Tollaseen kannattaa varautua *



    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750