Nyt kun ei ole kiire ajelemaan, on aikaa pohtia tulevaa mopon rengastusta. Ensimmäinen setti on lopussa ja kevääksi pitää uudet hankkia, mutta minkälaiset?. Ajelen yleensä yhden pidemmän reissun, 4000-8000 km, kesässä ja viihdyn pienemmillä teillä myös kotonakin. Motareita on joskus pakko ajaa, mutta vauhdit eivät kovin suuriksi nouse. Reissussa kun sataa, sitä etelämpänä tulee kerralla kunnolla. Eli renkaan täytyy olla hyvä sadekumi. Mutkaakin tulee otettua, eli pitäisi pitoa olla reunoillakin. Pyörä painaa joku 185 kg ja kamat korkeintaan kuskin kanssa 90 kg. Tehoa on takapyörällä vajaat 100 hp. Rengaskoko on normaali 17 " ja leveydet 120 ja 180. Ongelma, jos se nyt sitä on, löytyy vanteista. Ne ovat pinnavanteet ja sisärenkaan käyttö suotavaa. Onkohan porukalla kokemusta tällaisesta kombinaatiosta ja kenties suosituksiakin. Viime kesänä Multistradassa oli Pirellin Scorpion Syncit ja ainakin yhden kerran Sloveniassa taisi henki säilyä niitten avulla. Eivät oikein vaan passaa nykypelin tyyliin. Joku vastaavantapainen kunnolla uritettu, *muttei tietenkään enskarengas, olisi tavoitteena. Pilot Roadia en osta, mutta niin minkä?
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
En minäkään ostaisi enää Pilot Roadia kun kerran on olemassa Pilot Road 2...(aj@ @ Joulu. 11 2009,17:50) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Eikai tuohon ole pilot roadia (2) parempaa rengasta keksitykkään? Itsellä oli about samat specsit omaavassa riumpissa alla ja jos ei radalle eksy niin loisto kumi. Kestää isältä pojalle, pitoa riittä mutkapätkälle ihan loistavasti ja sateella ihan järjetön pito pystyi mm. nappaamaan kytkimellä keulan ihan helposti ylös märälläkin kelillä.
Eiköhän tämä sama käyty läpi jo viime keväänä.(aj@ @ Joulu. 11 2009,17:50) kirjoitti
Olenpa näitä joskus pohtinutkin ja kanssasi keskustellutkin, valitettavasti kauppoja ei silloin saatu aikaiseksi. Se vain ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että nyt puhutaan ihan erilaisesta vehkeestä ja varsinkin renkaiden sopimisesta kyseisen laitteen vanteille ja sitä kautta ominaisuuksista. Jos sopii, käydään tämä läpi tällä kertaa jos jollakulla vaikka olisi jotain annettavaakin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Metzeler Roadtec Interact Z6.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Olet siis luopunut Multistradasta, minkä olet hankkinut tilalle(aj@ @ Joulu. 11 2009,19:33) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
jos entinen on ducati ja nykyisessä on pinnavanteet, niin olisko joku sport classic tai sitä suuntaa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
^No lukeehan se tuolla kun tuota rimpsua tarpeeksi sihtaa:
nykyisin Ducati GT 1000
Pilot Road 2 jos ei kelpaa niin Metukka Z6 Interact ja Avon Storm ST esimerkiksi voisi olla sinnepäin jos ei siis ihan sporttigummia halua.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
+1(wekkuli @ Joulu. 11 2009,18:03) kirjoitti
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
erotu joukosta osta dunlop... Dunlop Roadsmart 3TC
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Osta Dunlop ja eroat pyörästäsi![]()
Moision Mopoilija
Kawasaki Z750 -09
Kawasaki ZX-6R -05
+1(Athene @ Joulu. 11 2009,19:54) kirjoitti
Parempaa et tarkoituksiisi löydä *![]()
Michelin Anakee pitää hyvin sateella ja salli soratieajelutkin.
jep, ei se tosin pidä niin riivatusti kuin jotkut puhtaat katukumit, mutta ihan passelisti kuitenkin, ja käyttäytyy myös märällä varsin loogisesti.(OldEric @ Joulu. 22 2009,14:36) kirjoitti
Olen päässyt Anakeella myös varsin hämmästyttäviin 16-17.000 kulutuslukemiin 2-päällä ja raskailla matkatavaroilla (DL650-pyörällä), ja kaiken huipuksi loppuivat edestä ja takaa about samaan aikaan.
Oikeastaan aika pirun hyvät allround-kumit, jos ei hae maksimipitoja vaan tasaisuutta. Nykyversio tosin taitaa olla Anakee2, en tiedä eroaako oleellisesti, omat kokemukseni on 1-versiosta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sopiiko kysyä miksei pilot road käy? Tietysti sen takia jos pilot road 2 on saatavilla![]()
Olen joka threadissa käynyt mainostamassa pilot road kakkosta, ja on hyvä rengas. Märkäpito uskomaton, cbr 600:lla ei suttaa sateella ykkösellä täyskaasukiihdytyksessä.
Kuivalla k8 busa (pitkä akseliväli ja 197hp..) pyrkii pystyyn ennemi kuin sutii, märällä en ole toistaiseksi uskaltanut kokeilla.
Niin ja se kestävyys.. Takarenkaassa on uutena 7mm pintaa, 15 000+km takana cebarilla, sisältäen yhden ratapäivän ja autobaanaa tavarat kyydissä ja pintaa on jäljellä keskellä 4mm.
Kokemusta myös diablo stradasta (joka on sama rengas kuin Z6 mutta vähän eri kuviolla) ja valitsen ennemi PR2:n
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Syynä Pilot Roadin välttelyyn ovat kokemukset, jotka tosiaankin taitavat olla edellisestä ? mallista. Pirun kovat, liukkaat, enemmän kuin yhden kerran tuli moottorijarrussa perä sivulle. En tiedä niiden kestosta, kun myin pyörän ja renkaat siinä sivussa pois, mutta luulen sellaisen muovin kestävän ajoani ainakin 15000 km. Anakeestakin on kokemusta. Yhdessä enskassani oli sellaiset katukumeina ja ihan hyvät sellaiset. Eivät vain sovi tyyliin. Yhdessä Ducatissa ja Bemussa oli Bridgestonet, mutta niilläkin vehkeillä ajoin sen verran vähän, ettei osaa sanoa juuta, ei jaata. Multistradassa oli Scorpion Syncit ja olivat tosi hyvät, eivät vain sovi tyyliin. Onhan näita Continentaleja sun muita näkynyt testivoittajina, mutta mitä ne tykkäävät sisäkumista, jotka on oltava kun on pinnavanteet. Jos tuo Pilot Road 2 on tosiaaankin kunnolla kuvioitu kumirengas, voisi harkita. Sama pätee Mezeen tai Contiin. Tämä on ihan oikeasti hemmetin vaikeata. Niin, onko kellään hyväkuvioidusta Pirellistä kokemusta ? Tärkeintä kun ei kuitenkaan ole se kilometrikestävyys, vaan pito, silloin kun sitä tarvitaan tosissaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Kyllä minä komppaan tätä(Athene @ Joulu. 11 2009,19:54) kirjoitti
![]()
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
Siinä tapauksessa ´matkailu´-sana lienee otsikossa hieman harhaanjohtava... useimmilla meistä kun tuppaa reissunpäällä olemaan nuo km-kestävyys/pito-vaatimukset juuri päinvastoin.(aj@ @ Joulu. 22 2009,16:54) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jos tietäisit sopivan seoksen niin voisin saipata sinulle renkaat haluamallisi kuvalla.
ps. saippaamalla saa myös z6:seen keskiuran
Juu, ideahan on se, että kuvion täytyy mennä kumin keskiosan läpi tai halki, tai miten se nyt sanotaan. Kunhan ei renkaassa ole sen keskikohta sileä. Niitähän on useammasta kumiseoksesta tehtyjä, semmonen voisi olla hyvä. Mitä tulee siihen renkaan kestävyyteen ja tourinkiin, epäilen, että monikaan tuskin pitenpiä reissuja tekee kuin meikäläinen siinä 2 - 3:ssa viikossa. Jos se takunen happanee matkalla, mitä tosin ei ole oikeilla, lue riittävillä, painella tapahtunut, saahan niitä siloisen tilalle uusia reissun päältä *Se kumi kun on yksi niitä pieninpiä kustannuksia siinä hommassa.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Helppo valita kun on edessä 16" ja takana 18", ei meinaan oo montaa vaihtoehtoa.(aj@ @ Joulu. 22 2009,16:54) kirjoitti
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Useimmille riittää oikeasti sellainen musta, pyöreä, jossa on reikä keskellä ja kaikki muu on hifistelyä, sanooka mun sanoneen... hik...
Ja ihan oikeasti, tuollaisessa sekalaisessa ajossa, kun tuosta niin ymmärsin, on joku Metzelerin Z6 ja muut vastaavat kohdillaan. Merkki ja malli on ITSE haettava kun kyselyiden lopputulos on kuitenkin silkkaa mutua ja ristiin rastiin meneviä silkkoja mielipiteitä.
Oma valintani on noissa kokoluokissa ja lähinnä matka-ajossa ollut jo pitkään ME 880. Sitä ei ole kuitenkaan ollut 185/55 -kokoisena vaan olen käyttänyt 170/60 -kokoa takana.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Noissa renkaissa on minun mielestäni hyvä pito:
-Michelin pilot road 2, kuin myös pilot power 2.
-Dunlop roadsmart.
-metzeler z6 interact.
Halvemmista renkaista continental road attack myös pitää aika hyvin.
Bridgestone bt 021:ssä on myös aika hyvä pito, mutta iso miinus tulee kestosta, alle 8000km.
Sen verran kevyt kuitenkin toi mp että PR2 voisi olla hyvä valinta, 100kg lisää painoa mp:n niin Z6 Interact parempi omien kokemusten mukaan.
Tämä mielipide perustuu ainoastaan pyörän painoon tässä tapauksessa!
Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Tullut tuossa kaverin kanssa ajeltua aika monta zettiä Z6 kumeja ja oltiin niihin tyytyväisiä... (molemmilla 600 luokan mopo. CB6f+Fz6s).
Kunnes viime kesänä päätettiin kokeilla "sporttikumeja", ja tilattiin lasti Pilot Power 2CT renkuloita.
Ei ole paluuta enään metukkaan. Ainut huolenaihe oli alkuun, että miten kestää matka-ajoa, mutta näyttäisi, että profiili säilyy paremmin, kuin Z-kutosessa. Takakumilla pääsin liki 10tkm, eikä vielä ollut edes ihan loppu.
Misukassa on "parempi" profiili ainakin omaan makuun ja ajopeliin. Ei ole niin herkkä kaartamaan kuin Mez.
Z6 alla tuntui, että kun kielen siirtää poskesta toiseen, niin mopo jo kallellaan![]()
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex