tere tere, mulla on kiintoisa kysymys kawasaki miehille(ja naisille) , ostin er6sen tekniikan ja asensin sen mönkijän rungolle, nyt kahden kuukauden iltatöiden jälkeen saatiin se kuntoon ja alettiin testailemaan, hyvin käy kylmänä, ja hienosti ottaa kierroksia, mutta kun lämpenee, läpät aukea, ei jaksa käydä paitsi kahvaa vääntämällä, siis aivan mukava vika, eipysty ajamaan ollenkaan pienillä kierroksilla, vain kovaa.. tyhjäkäyntiä on yritetty säädellä, mutta siihen se ei auta, on hieman kun se tukehtuisi. bensapumppuna toimii 3,0 barin pumppu jossa tuotto on hieman suurempi mitä kawa olisi vaatinut, joten ei mielestäni voisi siitäkään johtua. kone on siis vuosimallia 06 ja kaikki paitsi tankki ja orkkis pumppu on kawasakia, ja tietysti ilmanputsarit ja putkisto.. tietoa ja veikkauksia kaivataan..
Miksi rikkinäinen pitäisi korjata..
ER-6n ryyppy?
Kutos Erkissähän on ruisku ja silloin käyntihäiriöihin voi vaikuttaa kaikki ruiskun ohjaukseen vaikuttava imu ja pakopuolella.
Taivas saa odottaa
kaikki siinä on muuten kunnossa , siis tarkistettu, mutta polttoaine linja ei ole alkuperäinen vaan rakennettu tarvikkeista, ja nyt siis luulen että paine tai tuotto ei kuitenkan riitä, ja ryypyllä tarkoitin tuota alkukäynnistys tilaa missä kone ei saa ilmaa kovinkaan paljon , läpät kiinni, mutta kun siis vähän lämpenee niin alkaa tyhjä käynti ns tukehtua, mutta heti kun kaasua käyttää, niin kiertää tosi hyvin, ei ongelmia. voiko olla että pumppu ei käy koko ajan tyhjäkäynnillä, siis miten ecu sitä ohjaa, mielestäni se pätkii tyhjäkäynnillä..
niin ja vielä lisäys, linja tehty tankista 8mm letkulla , kirkas suodatin välissä, pumppu ja sit ruiskuun tietty. sen huomasin että jostain syystä suodattimeen tulee välillä paljon ilmaa.. ?? siis kuplia
Tuolta http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Index.html löytyy ER:n korjaamokäsikirjat joista voisi olla apua(petepoika @ Joulu. 11 2009,13:58) kirjoitti
Taivas saa odottaa
itse asiassa mulla on kirja, en mä ilman sitä olisi saanut mitenkään tekniikkaa vaihdettuakaan.. jees sitä tutiskelen joka ilta keksiäkseni jotain uutta, mutta mulla loppuu kohta ideat, niin siksi pyysin neuvoa..
Fuel Pressure (High Pressure Line):
Right after Ignition Switch ON 323 kPa (3.3 kgf/cm², 47 psi) with fuel pump running
After 3 Seconds from Ignition Switch ON 265 kPa (2.7 kgf/cm², 38 psi) with fuel pump stopped
With Engine Idling 333 kPa (3.4 kgf/cm², 48 psi) with fuel pump running
tää on se kohta mitä olen miettinyt.. eikös toi meinaa että käynnissä 3,33 baria? voiko se johtua tuosta, siis 0,3 barin heitosta? ja sitten jos on 3barin pumppu , saako sen muutettua regulaattorilla 3.3 bariin kylläkin tuoton hieman pienentyessä??
Minkälainen bensanpainesäädin systeemissä on? Sehän paineen säätää eikä bensapumppu. Oletko mitannut bensanpaineita?(petepoika @ Joulu. 11 2009,13:15) kirjoitti
no nyt sain toimimaan kun laitoin pienen pumpun eteen, ruisku pumppu ei jaksanut ottaa suoraan tankilta asti..
innostuin liian nopeasti, ei vieläkään toimi täysin kunnolla, mutta jo paremmin
unohdin ilmoitella, nyt toimii oikein hyvin.. ja kaikille tiedoksi ketkä vaan uskaltaa, er6sen tekniikka kestää oikein hyvin nämä melkein 20 asteen pakkaset, siis päivittäisessä ajossa ollut pari viikkoa, eikä muu jäädy kun nenän pää..