Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Juups elikkäs tälläinen ongelma olisi kysymyksessä jotta.
    Pyörä käy vain ja ainoastaan ryypyllä, alkuun kun kone kylmä ei kestä ottaa kierroksia ollenkaan vaan tukehtuu.
    kun antaa aikansa käydä ryypyllä kestää jo ottaa kierroksia, mutta noin 4500-5500rpm kohdalla tulee ns nykäsy ja taas lähtee kierrokset nousuun??? mikä vikana?

    alkujaan pyörässä oli ongelmana kohojen jumittuminen mikä taas aiheutti sen että ylivuotoputkista vuoti bensaa.
    tämä vika saatiin korjattua kohojen liikutelulla sekä carburator cleanerilla.
    kaasutinta ei ole siis täysin avattu ja puhdistettu, mutta voiko vika sijaita jossain muualla kun käy noin?

    voiko vika olla esim laturissa?

    Toropeukalo
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  2. #2
    oiskohan cleaner irroittanut roskia ja nyt on suuttimet tukossa. Pura ja putsaa kassarit.
  3. #3
    onkos mitään muita vaihtoehtoja?
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  4. #4
    Varmaankin osittainen tukos kaasarissa/letkussa/suodattimessa.
    Ei taida olla oikotietä onneen, tarkista tankista lähtien letkut ja suodattimet, jos mitään ei löydy=kaasarijumppaa.

    Itellä Trumpassa vähän tuollaista oli, kun ed. omistaja oli laittanut liikaa bensansuodattimia, keksintö toimi hyvin vain täydellä tankilla, kun oli painetta letkussa.



    Ps. outoa, että tuo taas kovemmilla kiekoilla toimii normaalisti... Tarkista sitten tulpat vielä.



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  5. #5
    Eli taitaa mennä vuoden alusta sit kaasari purkuun tulpat on kans tarkastettu ja ne on kyllä kunnossa.

    vois varmaan suoriltaan vaihtaa ne polttoaine letkut kans niin olis ainaki varmuudella neki auki sit heti niin ei tarvi epäillä mitenkään. Voi ku olis vaan tuotaa aikaa paljon :/
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  6. #6
    Nonii tulikin otettua vähän ennakkoa tapaukseen nyt on kaasari irroitettu pyörästä.

    Nyt vielä odotella hetkoisen aikaa ja jollekkin ammattitaitoisemmalle kaverille kaasarin puhdistukseen ja lyödä hilppeet takaisin kiinni, ja toivoa että se nyt sit toimis
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  7. #7
    No jos sait ne itse sieltä irti purettua, niin miksei puhdistus onnistuis kanssa. Kaasari kerrallaan kohokammio ja luistin kansi auki, romut ulos ja putsailua sekä paineilmalla kanavat puhtaaksi. Elä sorki millään rautalangalla. Kaasari kasaan ja seuraavan kimppuun. Ei se mitään rakettitiedettä ole, ihmisen tekemiä vehkeitä. Vaihda samalla kohojen neulaventtiilit ja kammion tiivisteet. Valmiita settejä saat tarvikekaupoista.
  8. #8
    Lainaa (jmhonka3 @ Joulu. 21 2009,10:53) kirjoitti
    No jos sait ne itse sieltä irti purettua, niin miksei puhdistus onnistuis kanssa. Kaasari kerrallaan kohokammio ja luistin kansi auki, romut ulos ja putsailua sekä paineilmalla kanavat puhtaaksi. Elä sorki millään rautalangalla. Kaasari kasaan ja seuraavan kimppuun. Ei se mitään rakettitiedettä ole, ihmisen tekemiä vehkeitä. Vaihda samalla kohojen neulaventtiilit ja kammion tiivisteet. Valmiita settejä saat tarvikekaupoista.
    No kyllähän tuo saattaisi onnistua, mutta mielummin otan asiat varman päälle kun en ole noita sorkkinut ennen sisältä. Mopo iässä sen verran ruuvannut että pois osaa ottaa jne mutta sit tuo puhditus niin taidan jättää väliin.

    Minkä hintaisia on nuo neulaventtiilit sekä kammiontiivisteet??
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  9. #9
    Nyt on kaasari purettu ja puhdistettu, tukossahan se oli ja pahasti.

    kanavat muutamasta tukossa ja paskaa myös sekä kohokammion tiivisteet vuoti. No nyt töistä hakemaan/tilaamaan uudet tiivisteet sekä uudet tulpat.


    toivotaan nyt sit että toimii ku lyödään palikat takas kiinni.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  10. #10
    Mikäettei toimis, tuosta saat itselles mukavan Joululahjan, ja itseluottamus vaan lisääntyy, ihmisten (pienten & keltaisten) tekemiä keksintöjä nää vaan on... *
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  11. #11
    jeps, oli kyl hyvä joululahja että sen sai auki nyt ainaki :P vielä ku saa ens vuoden alussa ne kohokammion tiivisteet niin pääsee lyömään pyörän nippuun uudestaan

    Nyt lievä masennus ku menee talliin niin pyörä aivan paloina sielä, mut eiköhän se kesään mennessä kuntoon tule.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  12. #12
    Jatketaan ny samaan postaukseen samasta mopottimesta, eli nyt pyörä saatu nippuun ja palikat paikalleen.

    Ei nyt kyllä tykkää musta ei yhtään, pienellä virta avustuksella lähtee vasta käyntiin, ei jaksa omalla akullansa käynnistyä.
    Saa käyntiin joo ja ottaa nykyään kierroksia ku on vähän lämmennyt, mutta räkii pakarista ku nostaa kierroksia, eikä meinaa oikeen ilman ryyppyä käydä vieläkään. Olisko säädöt vituillansa vai mitä? purkamis/putsaamis operaatiossa ei saatöruuveihin koskettu.

    Mikä perkele tuossa laitoksessa on, se vihaa mua ylikaiken :S auttakaa ny avutonta, mitä tosta voi vielä tarkistaa? tulpatkin on vaihdettu.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  13. #13
    Lainaa (TheDuck @ Maalis. 16 2010,15:16) kirjoitti
    Jatketaan ny samaan postaukseen samasta mopottimesta, eli nyt pyörä saatu nippuun ja palikat paikalleen.

    Ei nyt kyllä tykkää musta ei yhtään, pienellä virta avustuksella lähtee vasta käyntiin, ei jaksa omalla akullansa käynnistyä.
    Saa käyntiin joo ja ottaa nykyään kierroksia ku on vähän lämmennyt, mutta räkii pakarista ku nostaa kierroksia, eikä meinaa oikeen ilman ryyppyä käydä vieläkään. Olisko säädöt vituillansa vai mitä? purkamis/putsaamis operaatiossa ei saatöruuveihin koskettu.

    Mikä perkele tuossa laitoksessa on, se vihaa mua ylikaiken :S auttakaa ny avutonta, mitä tosta voi vielä tarkistaa? tulpatkin on vaihdettu. *
    Onkos seosruuvit kohillaan? Niin tai tuli mieleen että onko siinä mahdollisesti kalvot kunnossa?



    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  14. #14
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 16 2010,15:30) kirjoitti
    Niin tai tuli mieleen että onko siinä mahdollisesti kalvot kunnossa?
    Itse aikoinaan särin kalvot VF750 Hondasta samalla metodilla. En jaksanut purkaa kaasareita, vaan laskin CarburettorCleaneriä läpi. Kävihän se vähän aikaa, mutta kun kliinerin pehmentämät kalvot petti, loppui se ilo.
    Kallis virhe, en tee toista kertaa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  15. #15
    Kyllä kalvot näytti aivan ehjiltä kun se auki oli, eikä kaverikaan niissä mitään vikaa huomannut vaikka noiden kanssa enemmän pelannut.

    Seosruuveista en mene takuuseen, taitaa kyl vaan päästä helpommalla ku vie sit liikkeeseen nyt kevään mittaan, piru ku ei jaksa tapella tuon kanssa. :/ Ennemmin tekis nyt mieli ampua kuuhun.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  16. #16
    Lainaa (Pave. @ Maalis. 16 2010,20:55) kirjoitti
    Miten muuten putsasit? Käytitkö ultraäänipesuria vai ihan perinteisesti vaan liuottimilla ja paineilmalla?
    Joskus vaan tahtoo tuolla jälkimmäisellä tavalla käydä niin, että sinne jää jonnekin pieneen reikään sitä p*skaa mitä ei näe ja kaasarit ei toimi toivotulla tavalla..... siis mikäli nuo kalvot todellakin on ehjät?
    Perinteisellä tavalla liuottimilla sekä paineilmalla, tai kaveri ne putsas. Mut kyllä sit katsottiin tosi tarkkaan että joka paikka on auki ja liikkuu ja voi hyvin.

    Ja kalvot kyllä mielestäni ovat ehjät ei niissä mitään poikkeavaa kyllä näkynyt.

    en kyllä tiedä enää miksei tuo toimi, saa kyllä mennä huoltoon että ammattimies kattoo. Mut ihmetyttää vain tuo ku ei meinaa käynnistyä kunnolla, ja sit räkii yms
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  17. #17
    Lainaa (TheDuck @ Maalis. 16 2010,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Pave. @ Maalis. 16 2010,20:55) kirjoitti
    Miten muuten putsasit? Käytitkö ultraäänipesuria vai ihan perinteisesti vaan liuottimilla ja paineilmalla?
    Joskus vaan tahtoo tuolla jälkimmäisellä tavalla käydä niin, että sinne jää jonnekin pieneen reikään sitä p*skaa mitä ei näe ja kaasarit ei toimi toivotulla tavalla..... siis mikäli nuo kalvot todellakin on ehjät?
    Perinteisellä tavalla liuottimilla sekä paineilmalla, tai kaveri ne putsas. Mut kyllä sit katsottiin tosi tarkkaan että joka paikka on auki ja liikkuu ja voi hyvin.

    Ja kalvot kyllä mielestäni ovat ehjät ei niissä mitään poikkeavaa kyllä näkynyt.

    en kyllä tiedä enää miksei tuo toimi, saa kyllä mennä huoltoon että ammattimies kattoo. Mut ihmetyttää vain tuo ku ei meinaa käynnistyä kunnolla, ja sit räkii yms
    Kyllä nyt veikkaisin vahvasti niitä seosruuveja,vääntää vaan kiinni ja sitten pari kierrosta auki jokasta. Kyllä siitä se oikea säätö sitten löytyy. On nimittäin ollut omassa kawassa ihan samat oireet ja sillä korjaantui.



    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  18. #18
    Ja ne seos ruuvithan on sielä kohokammion sisällä eikös? vai oonko nyt ihan hakoteillä??

    en kyllä taida ite lähteä säätämään niitä enää :S ammun kuuhun koko mopon sit, kyllä ne pienet keltaiset miehet on ollu ikeitä mua kohtaan ku on tuollaisen rakentanut
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  19. #19
    Eikös niitten pitäisi olla siinä ulkona neljä kappaletta, hieman piilossa mutta pitäisi näkyä kun vähän kurkkaa.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  20. #20
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 19 2010,10:11) kirjoitti
    Eikös niitten pitäisi olla siinä ulkona neljä kappaletta, hieman piilossa mutta pitäisi näkyä kun vähän kurkkaa.
    joo no siis sielä pohjassa on jotkin säätöruuvit kyllä mutta niihin ei ole koskettu ollenkaan kyseisen puhdistus operaation aikana.

    Eli voiko vika olla enää sitten siinä?
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  21. #21
    Onko akku kunnossa ja täynnä, lataako? Tuliko kaikki piuhat yms. kiinni kasauksessa? Toimiiko bensahana, kalvo rikki/täynnä paskaa? Tuleeko tankista lisää paskaa järjestelmään? Ei se mopo itkemällä korjaannu, käy ensin bensalinja läpi, ja jos ei auta, sitten sytytyksen kimppuun.
  22. #22
    Lainaa (TheDuck @ Maalis. 19 2010,10:15) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 19 2010,10:11) kirjoitti
    Eikös niitten pitäisi olla siinä ulkona neljä kappaletta, hieman piilossa mutta pitäisi näkyä kun vähän kurkkaa.
    joo no siis sielä pohjassa on jotkin säätöruuvit kyllä mutta niihin ei ole koskettu ollenkaan kyseisen puhdistus operaation aikana.

    Eli voiko vika olla enää sitten siinä?
    Mikähän vuosimalli on nyt kyseessä? Omassa kawassa ruuvit oli siellä ylhäällä ilmanputsarin kurkkujen välissä.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  23. #23
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 19 2010,11:42) kirjoitti
    Mikähän vuosimalli on nyt kyseessä? Omassa kawassa ruuvit oli siellä ylhäällä ilmanputsarin kurkkujen välissä.
    -91 mallin tapaus on kyseessä, joo no pitääpä koittaa kurkata näkyiskö siinä kurkkujen vieressä ne säätöruuvit.

    Akku on täynnä ja ottaa ainaki normi laturilla virtaa vastaan, en ole mitannut pyörä käynnissä että lataako silloin.

    Hana pelittää ja antaa bensaa kyllä, mutta siitä en ole tietoinen lykkääkö se paskaa tankista.
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  24. #24
    Lainaa (TheDuck @ Maalis. 19 2010,10:15) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 19 2010,10:11) kirjoitti
    Eikös niitten pitäisi olla siinä ulkona neljä kappaletta, hieman piilossa mutta pitäisi näkyä kun vähän kurkkaa.
    joo no siis sielä pohjassa on jotkin säätöruuvit kyllä mutta niihin ei ole koskettu ollenkaan kyseisen puhdistus operaation aikana.

    Eli voiko vika olla enää sitten siinä?
    Mikä puhdistus tällainen on?

    Ainakin ne mitä itse olen aukonut, on tullut auottua viimistä suutinta myöten, ja kyllä ne sen jälkeen on saanut pelittämään. Putsaaminen on kohtuu turhaa, jos se ainut kanava joka on tukossa jätetään putsaamatta!
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  25. #25
    Lainaa (ts18056 @ Maalis. 19 2010,15:17) kirjoitti
    Lainaa (TheDuck @ Maalis. 19 2010,10:15) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 19 2010,10:11) kirjoitti
    Eikös niitten pitäisi olla siinä ulkona neljä kappaletta, hieman piilossa mutta pitäisi näkyä kun vähän kurkkaa.
    joo no siis sielä pohjassa on jotkin säätöruuvit kyllä mutta niihin ei ole koskettu ollenkaan kyseisen puhdistus operaation aikana.

    Eli voiko vika olla enää sitten siinä?
    Mikä puhdistus tällainen on?

    Ainakin ne mitä itse olen aukonut, on tullut auottua viimistä suutinta myöten, ja kyllä ne sen jälkeen on saanut pelittämään. Putsaaminen on kohtuu turhaa, jos se ainut kanava joka on tukossa jätetään putsaamatta!
    Just näin ja ne pohjassa olevat "säätöruuvit" voisi olla tyhjennysruuvit ?
    Pakko sanoa: ei pitäis tehdä jos ei osaa... Ja jos ei osaa niin opettelis edes kunnolla.
  26. #26
    Lainaa (jr66 @ Maalis. 19 2010,23:11) kirjoitti
    Lainaa (ts18056 @ Maalis. 19 2010,15:17) kirjoitti
    Lainaa (TheDuck @ Maalis. 19 2010,10:15) kirjoitti
    Lainaa (nato26 @ Maalis. 19 2010,10:11) kirjoitti
    Eikös niitten pitäisi olla siinä ulkona neljä kappaletta, hieman piilossa mutta pitäisi näkyä kun vähän kurkkaa.
    joo no siis sielä pohjassa on jotkin säätöruuvit kyllä mutta niihin ei ole koskettu ollenkaan kyseisen puhdistus operaation aikana.

    Eli voiko vika olla enää sitten siinä?
    Mikä puhdistus tällainen on?

    Ainakin ne mitä itse olen aukonut, on tullut auottua viimistä suutinta myöten, ja kyllä ne sen jälkeen on saanut pelittämään. Putsaaminen on kohtuu turhaa, jos se ainut kanava joka on tukossa jätetään putsaamatta!
    Just näin ja ne pohjassa olevat "säätöruuvit" voisi olla tyhjennysruuvit ?
    Pakko sanoa: ei pitäis tehdä jos ei osaa... Ja jos ei osaa niin opettelis edes kunnolla.
    Kyllä mä nyt vielä tiedän mikä on kaasarin tyhjennys ruuvi ja mikä on säätöruuvi, ja eikös tää foorumi oo täälä sitä varten että tällen tauno voi kysyä neuvoa asioista??

    Ja sit ku sitä kysyy niin saa pelkkää vittuilua kiitokseksi, on siinä kans reilua sakkia
    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.
  27. #27
    Jos avaat uudestaan kaasarit, niin vie ihmeessä ultraäänipesuun.
    Epäilen vieläkin olevan jotain tukossa tai tankista tulee lisää skeidaa.

    Se hanakin kannattaa korjaussatsilla uudestaan kasata, niin varmasti toimii ja menee kuitenkin jossakin vaiheessa korjaukseen
    (ehkä jo lähiaikoina, kun on tuota ikääkin jo jonkun verran).
    Ei ole iso kustannus.

    Toivottavasti ei ole kalliit kalvot...



    Honda Valkyrie SuperCharged
  28. #28
    Hei

    En tieda kavoista vittuakaan, mutta oli pakko kirjoittaa kommentti.

    Kun huoltaa omaa pyoraa niin kannattaa hankkia se korjaus kirja ja pyydella neuvoja foorumilta kun epailyttaa jokin tai tarvitsee apua. Eihan naita juttuja muuten millaan opi. Muiden vittuilut voi mielestani jattaa omaan arvoonsa.

    Halulla oppia ja karsivallisyydella paasee pitkalle. Tsemppia hyva siita tulee.

    (sori, mut aakkoset puuttuu nappaimistosta )
  29. #29
    Tuossa mallissa taitaa olla vielä se alipaine bensahana. Kannattaa tarkistaa myös se ettei ole tukossa...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (ookke @ Maalis. 20 2010,12:50) kirjoitti
    Tuossa mallissa taitaa olla vielä se alipaine bensahana. Kannattaa tarkistaa myös se ettei ole tukossa...
    Kyllävain tuossa on juurikin tuo alipaineella toimiva malli, sen kyllä voisi kans ottaa auki ja tsekkailla miten se toimii ja onko sielä jotain skeidaa sit.

    Mut se vähän ihmetyttää miks se tarvii apuja siihen käynnistykseen, se voi tosiaan olla niistä seosruuveista kyse. Tarttis kyl tilailla se korjausopas niin eiköhän sieltä löydy sit faktaa aika paljon asiasta ku asiasta.

    Ja tokihan se ultraäänipesu olis ollu kova sana, mutta toivo oli kova että olis toiminu noinki mutta ei se mun tuurilla tietenkään toiminu. Tarttee ny taas katella koska on aikaa laitella sitä ja pakertaa sen kans taasen. Toki se on muutenkin menossa öljynvaihto huoltoon ja kuristukseen ku emännällä on vielä vajaa
    tehoisen kortti että saa se ajella sit. :P

    P.S nyt oli muuten paljo parempi fiilis lukea foorumia taasen ku oli asialliset kommentit.



    Kawasaki ZZ-R 600D -91 (Ex)
    Älä huoli vituiksi se menee kumminki.