Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 266:sta
    Myöntääkö mikä / mikään yhtiö kaskovakuutusta erikseen? Eli liikenne toiseen ja kasko toiseen? Nordeassa ei ainakaan voi olla pelkkää kaskoa.
    Itsellä aktia on selvästi halvin.
    Pyörä ktm 690 smc, kotipaikka Espoo, ikää 31 vuotta.

Bonukset 60/70

Liikenne 210 euroa vuodessa
    Kasko 200 euroa vuodessa

Turvassa aikaisemmin liikenne 400 euroa ja kasko 450 euroa.
    Hornet 600-> VTR1000F-> Z750-> Voskhod 150cc-> CBR600F-> VTR1000F-> VN1500 Classic-> 690 SMC- TL1000R
    Uusimmassa Autoliiton Moottori lehdessä (12/2009) oli isohko juttu eri MP vakuutuksista. Pyörän tyyppi, iskutilavuus, teho/painosuhde, kuskin ikä ja asuinpaikkakunta tuntuvat vaikuttavat kovasti vakuutuksiin ja erittäin vaihtelevasti eri yhtiöissä. En ainakaan pystynyt itse tuon perusteella sanomaan mikä yhtiöistä on edeullisin, mikä kallein. Kaikki kiinni noista eri osatekijöistä. Omat vakuutukset pistän ainakin tiukkaan uudelleen arviointiin, koitan niputtaa keskittämällä mahdollisimman edeullisen kokonaispaketin, josko sais samalla jotain selkoo noiden kattavuudestakin.
    (poistettu tili)
    Kyllä vertailu on vaikeaa. Osaksi koska tuotteet ei ole ihan samat, mutta muutenkin, kun noita muuttujia on niin monta. Toisten vakuutuksiin vertailu on hyödytöntä.

Ja joillain yhtiöillä on tapana tarjouksella hankkia uusia asiakkaita, hintaa nostetaan sitten. Joskus se nousee jo heti, eka lasku ei olekkaan sama kuin tarjous. Joskus vaihtelin Nordeasta Pohjolaan ja takaisin. Aina se toinen oli edullisempi. Nyt on Turvassa. Siellä ainakin lasku oli yhtä tarjouksen kanssa, ja ylimääräiset maksut hyvitettiin pyytämättä kun mopo myytiin. Hinnaltaan ei paljon eronnut Nordeasta, mutta toisaalta 30v nuoremmalla, samassa osoitteessa asuvalla kuskilla ero oli tosi suuri, turvan eduksi.

Energia ei ole riittänyt noiden kaskojen sisältöjen vertailuun.
    Myönnän, että tämä on vaikea laji. Kirjoitukset ovat myös järkeviä, mutta niissä on yksi puute: Ei tunneta suomalaisen vakuutusjärjestelmän eroa, EU-alueella, muiden maiden vastaaviin.

Joka vuosi alkaa myös tämän kirjoittelu, jossa todistellaan yhtiöiden "tarjousten" merkittäviä eroja. Se on ikään kuin maksettu mainos ja perustelu sille, että nykyinen vakuutusjärjestelmä voi sellaisenaan jatkua. Vakuutusyhtiöiden lobbaus toimii. Harva vaivautuu ottamaan selvää, kuka on esim. ”vakuutustutkimuksen” tekevän tahon omistaja.

Kun nyt vakuutusmaksut ovat selvästi nousemassa, olisi edunvalvonnan paikka. Ei vaan ole oikein tahoa, joka tähän pystyisi. Nyt jokainen on omillaan ja siltä pohjalta ei kannata uskoa mihinkään muuhun, kuin omaan laskuun ja sen itselle selvitettyihin perusteisiin. Esim. nettilaskurit ovat tässä suhteessa vitsi, niin kuin ovat aina olleet.
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (mikkoyli @ Joulu. 10 2009,23:51) kirjoitti
    Itellä oli vakuutukset Tapiolassa, mutta he nostivat 8-12% tänä vuonna, huononsivat omaedun 17%:sta 13%:iin ja nyt ilmoittivat uusista korotuksista 7-15% ensi vuodelle. Saman tien vaihdoin yhtiötä ja sainkin heti halvemmat Fenniasta. Kellä on Tapiolassa niin huudattakaa uudet yhtiöt heti. Maksoin jo ennen korotuksia n. 6000 Eur/v vaikka olen itse ainoa joka ajaa vehkeillä kun vaimollakaan ei ole korttia eikä jääratavehkeet olleet ollenkaan vakuutettuja. Kun asuin Saksassa niin 999 Ducatin vakuutus oli vain parisataa euroa vuodessa ja siellä on kuitenkin aivan eri nopeudet, liikennetiheys ja rosvot verrattuna meihin eli kyllä meillä rahastetaan oikein kunnolla. Pitääköhän miettiä että ajaisi ilman vakuutuksia.
    Ihan offtopic

Kyllähän ne jäärata vehkeetkin pitäis olla vakuutettu,
    mikäli niillä ajaa...
    Hassuna kuriositeettinä voisin mainita, että joskus vakuutuksen lopulliseen hintaan näyttää vaikuttavan myös henkilö, joka vakuutusehdotuksen laskee.

Pyysin Aktialta tammikuussa tarjouksen mopooni ja sain nopeasti heiltä sähköpostia: 501 euroa.

Aiemmin tällä viikolla lähetin samanlaisen pyynnön Veritaksen asiakaspalveluun, kun en ollut tietoinen Veritaksen ja Aktian fuusiosta. Tuloksena sain toisen tarjouksen (Aktialta) täysin samoilla ehdoilla, mutta eri henkilön allekirjoituksella: 476 euroa.

Molemmat tarjoukset ovat tällä hetkellä voimassa. Helppo arvata kumpaan otan yhteyttä.

P.S Saavatko vakuutusvirkailijat provikkaa tehdyistä vakuutuksista? Sehän selittäisi (?) tämän keissin.
    Siitä ali missä aita on matalin
    Ennen oli Tapiolassa kaikki vakuutukset ja nyt kilpailutin yhtiöt. Yksi oli niin ylivoimainen, ettei muut päässeet edes lähelle. Johtunee pitkälti minun tapauksessani ainakin siitä, etteivät ainoana vakuutusyhtiönä ota huomioon teho/paino suhdetta. Eli Pohjantähti.

Keskittämisellä, tinkaamisella ja pienellä venkaamisella sain molempiin pyöriin maksimi bonarit (60% liikenne / 70% kasko). Maksettavaa tulee vuodessa about 600 euroa / per vuosi / pyörä. Ei paha
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011

Olen maksanut jo vuosia kaikki vakuutukset Tapiolaan, ei ole ollut halua kilpailuttaakaan, laiskuuttani varmaan (liikaa rahaa, hah). Hyvää palvelua olen yhtiöstä saanut, korvausasioissa ei ole tarvinnut lafkan kanssa asioida. Nyt uuden pyörän hankittuani kävin kysymässä IFistä tarjouksen, ja muut vakuutukset melko samanhintaisia mutta mopon vakuutuksissa yli 300e eroa Tapiolan eduksi, joten taidan edelleen pitää vakuutukset siellä. Pohjolan tarjouksen voisi OP:n asiakkaana käydä kuulemassa mutta kun ei niitä bonuksia niin hirveästi ole jotta luulen ettei toinna mitä noilla laskureilla olen vertailua tehnyt. Ja Tapiolasta olen saanut pirun hyvää asiakaspalvelua joka sekin painaa vaakakupissa... Mopon vakuutus sellanen 700-750e seisonta-ajaton, mopo 231kg, 105kW, kuski 32v. Mikkeli. Ifissä vastaava vakuutus 1098e... bonukset 50/70. Pohjantähden laskurillakin yli 800:n. Halpa vai kallis, en tiedä mutta pitäytynen edelleen Tapiolan asiakkaana. Napsuttelinpa vielä Turvan ja Fennian laskureilla, hurjia lukuja tarjoaa... vajaa 900 Turvassa ja Fenniassa lähemmäs 1200e. Noh, onpa nyt vertailtu ja todettu ettei tointane vaihtaa. Katellaan nyt vielä Lähivakuutuksen tarjous, pyydetty...

Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
    Noniin.

EDIT.

Tapiolan setä otti yhteyttä, mutta ainakin toistaiseksi hintasyistä rikastutan Pohjolaa.

Kiitos vielä sille .ORG -Tapiolan -sedälle yhteydenotosta. Tosi hyvää palvelua

Good to the bone
    ...
    Tästä tulikin mieleen laittaa kyselyä menemään... Nykyinen vakuuttaja If, pyörä XX, paikkakunta Kuopio, ikä 38v, mies, bonukset 35%/ 70% + jotain liiton alennuksia. *

Ympärivuotinen vakuutus 778e (liikenne ja kasko). Ja tuosta S-Bonusta 5%. *

http://xxmeeting.fi/
    IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
    Lainaa (jmheik @ Tammi. 20 2010,12:54) kirjoitti
    Myöntääkö mikä / mikään yhtiö kaskovakuutusta erikseen? Eli liikenne toiseen ja kasko toiseen? Nordeassa ei ainakaan voi olla pelkkää kaskoa.
    Tapiola ei ainaskaa anna esim. pelkkää kaskoa. Tulipa tossa kysyttyä.
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
    Lainaa (pikkukara @ Helmi. 11 2010,15:32) kirjoitti
    Hassuna kuriositeettinä voisin mainita, että joskus vakuutuksen lopulliseen hintaan näyttää vaikuttavan myös henkilö, joka vakuutusehdotuksen laskee.

Pyysin Aktialta tammikuussa tarjouksen mopooni ja sain nopeasti heiltä sähköpostia: 501 euroa.

Aiemmin tällä viikolla lähetin samanlaisen pyynnön Veritaksen asiakaspalveluun, kun en ollut tietoinen Veritaksen ja Aktian fuusiosta. Tuloksena sain toisen tarjouksen (Aktialta) täysin samoilla ehdoilla, mutta eri henkilön allekirjoituksella: 476 euroa.

Molemmat tarjoukset ovat tällä hetkellä voimassa. Helppo arvata kumpaan otan yhteyttä.

P.S Saavatko vakuutusvirkailijat provikkaa tehdyistä vakuutuksista? Sehän selittäisi (?) tämän keissin.
    Itsellä aivan vastaavanlainen tilanne kun hain vakuutusta pyörään pari vuotta sitten. Sain Turvasta puhelimesta hyvän tarjouksen, mutta koska moottoritilavuus oli merkitty väärin otin heihin uudestaan yhteyttä. Kun vakuutus laskettiin uusiksi, niin se olikin yllättäen laskenut vaikka kasko oli täysin sama *

Kyllä noissa vakuutuksissa näyttäisi olevan hurjia eroja sen mukaan mikä pyörä sinulla on, kuskin ikä, paikkakunta ja teho/painosuhde.
    Itsellä kevyesti halvin vakuutus löytyi Turvasta ja he korvaavat vielä ratalipatkin + Turva on tiettävästi ainoa yhtiö jossa liikennevakuutus nousee 10% vuodessa, muissa 5%.
    Kuitenkin nyt kun on pari vuotta mennyt, niin voisi kysyä tarjouksia eri yhtiöiltä. Epäilen suuresti että kukaan pystyy Turvan hintoihin minun kohdallani, mutta ei kilpailuttamisella mitään häviä.
    Kawasaki Z750 -06
    www.saapalvelu.fi
    Lainaa (Snowi @ Helmi. 16 2010,16:00) kirjoitti
    Turva on tiettävästi ainoa yhtiö jossa liikennevakuutus nousee 10% vuodessa, muissa 5%.
    Tapiolassaki nousee tua liikennevak. poonukset 10% jos mopo o 140 vrk:ta tai yli vuodes vakuutuksis.
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
    Pyörässä pienet tehot ja vanha luuska, pelkkä liikennevakuutus 246€ ympärivuotinen. Kaskoa ei ole eikä tule, turhasta on turha maksaa. Yhtiönä If.
    Muut ei päässeet edes lähelle. Normi seisonta-ajallinen oli jotain yli 1200/ vuosi joten ei ollut vaikea valinta.
    Pyörä 105kw/210kg ja 2008 käyttöönotettu
    Mies 37 / Pori
    Tapiola
    Liikenne (60%) + kasko (70%) + lisälunastusturva
    n. 325e + n. 305e + n. 95e = vuodessa n. 725e.

Mitä olen muita kysellyt, niin en pidä pahana. Tuossa ei ole huomioitu seisonta-aikaa 1-31.10.2010. Muuna aikana vuodesta saa ajaa vapaasti.

Ensi vuodeksi bonukset nousee 70/70 (jos en töpeksi) ja pudotan pois tuon lisälunastusturvan, jolloin vuosimaksuksi jää n. 600e (+ tulevat korotukset tietty).

Retired
    Ducati MTS1000 62kW 213kg maksan nyt 558€ vuodessa 70% bonukset kaskossa ja liikennevakuutuksessa, ja sellaisia keskittämisetuja yms alennuksia Fenniasta. Paljon tai vähän, en kaikkea tiedä, mutta Tapiolan kokonaistarjous talouden kaikista vakuutuksista oli huonompi, ja myös tuo Pohjolan laskuri antoi kalliimman hinnan keskittämisedullakin. Iffillä olin aiemmin, siitäkin päästiin alaspäin.

Sensijaan CB350 -72 Hondan liikennevakuutuksen seisonta-ajalla perusmaksu on 1400€ ilman bonareita! Siihen sain 20% bonusta ja ajoa max kuukausi, jos yleensä otan sen ajoon, että ei se hirveästi vuodessa maksa. Tuo perusmaksu on silti täysin käsittämätön 160kg/36hp pärrälle. Tuolle tarttis jotain tehdä, antaisiko joku yhtiö merkittävästi halvemman seisonta-ajallisen vakuutuksen? Pohjolan systeemi sanoo vuosivakuutukseksi 796€, että se siitä ainakin.
    - musti -
    Mulle oli halvin IF..

Mies vm. 84, kokemäki
    Pyörä vm. 51, 30kW, 260 kg

Viime keväänä soitin että nyt tarvis seisonta-aika lopettaa niin täti kysyi että katotaanko toi ympärivuotisen vakuutuksen hinta kun meiltä saa nykyään sellasia: 187euroa

ei se seisonta-ajallinenkaan kallis ollu, 41euroa / kk

osakaskokin on mutta en muista hintaa, täyskaskoa ne ei suostunut myymään..
    <p>www.riversidekustomday.com</p><p>riversidehobos.blospot.com</p>
    Kyllä vakuutusten kilpailuttaminen kannattaa, mutta kuinka monella on vain pyörä vakuutettuna, itse lopetin yhden vakuutushinnan tuijottamiseen ja keskityin kokonaishintaan koska hinta on eri jos on paljon muitakin vakuutuksia! mulla on nyt IF issä vakuutukset jossa pyörä ei taatusti ole halvin, mutta mm.Turva ja Tapiola tarjosivat "taatusti halvempaa hintaa" sanoin että lähettäkää koko läskistä tarjous niin katotaan! Tapiolasta sanotiin, että "ei pysty tolla rahalla" ja 2vkoa sitten Turvasta tuli s-posti jossa sanotiin "etten edes viitsi laittaa tarjousta"

Itselläni on vakuutettuna talo, talli, 2 autoa, mp, mopo, 3 lasta, koira ja 2 henkivakuutusta!! kokonaishinta se mulle on kuintenkin tärkein!!

Ilmeisesti en maksa liikaa
    Muijaani voit arvostella, pyörääni et
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 11 2009,00:11) kirjoitti
    Ympärivuotinen vakutuutus, Jyväskylä,1000cc, 125kW, 204kg, 39v, kasko+liikenne,omavastuu 160e, ympärivuotinen vakuutus 550e/v
    Missä toi on? Onko paljonki bonuksia? *
    IFillä olis ollu jopa kallein vakuutus vaikka olisin saanu liiton alennukset ja vielä alennusta ku on ossuuskaupalla töissä, niin ei oikeen hotsittanu.
    No mullahan vaikuttaa myös se että olen nainen, enkä ole kovin kauaa harrastanut tätä lajia *
    Mutta ei mulle paljoo kerry maksuja ku otin Lähivakuutuksesta seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen. Isolta se summa vuodessa tuntuu mut halvemmaks se mulle tulee ku ympärivuotinen.

Eteenpäin osuuskauppaväen viitoittamaa tietä...

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (ELssA @ Helmi. 19 2010,13:11) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 11 2009,00:11) kirjoitti
    Ympärivuotinen vakutuutus, Jyväskylä,1000cc, 125kW, 204kg, 39v, kasko+liikenne,omavastuu 160e, ympärivuotinen vakuutus 550e/v
    Missä toi on? Onko paljonki bonuksia? *
    IFillä olis ollu jopa kallein vakuutus vaikka olisin saanu liiton alennukset ja vielä alennusta ku on ossuuskaupalla töissä, niin ei oikeen hotsittanu.
    No mullahan vaikuttaa myös se että olen nainen, enkä ole kovin kauaa harrastanut tätä lajia *
    Mutta ei mulle paljoo kerry maksuja ku otin Lähivakuutuksesta seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen. Isolta se summa vuodessa tuntuu mut halvemmaks se mulle tulee ku ympärivuotinen. *
    Laitoin sulle privaa...
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (hra1150 @ Joulu. 10 2009,21:53) kirjoitti
    Vakuutuksessa keskeistä on ei niinkään hinta, vaan minkälaisen turvan hinnalla saa. Vakuutuksen idea?

On olemassa yhtiöitä, jotka ovat halpoja ja tarinan mukaan eivät sitten korvaakaan mitään. Toiset sitten ovat kalliimpia, mutta rahalle saa jotain vastinetta. Asiallisen kohtelun ja korvaukset mukisematta jne...

Pakollisissa liikennevakuutuksissa ei paljon eroja liene. Maksavat saman ja korvaavat muiden vahingot. Kaskon kohdalla kyse on enemmän luottamuksesta vakuutusturvaan *kuin muutaman euron hinnanerosta. Jos ei ole sellaisesta kiinnostunut, ei kannata ostaa sitä halpaakaan.

edit: typoja
    Eikös ne pakollisen liikennevakuutukset ehdot ole ihan samat joka yhtiössä? Korvattavuus summat ja ehdot on sitten erilaisia kaskoissa ja muissa lisävakuutuksissa. Ne pienellä printatut jorinat, mitä ei tule koskaan vakuutusta tehdessään luettua, mutta vakuutusyhtiö kyllä sitten varmasti lukee sen vahingon satuttua.
    Murjaanien kuningas!
    Aktia oli aivan selkeästi halvin, kun viime syksynä kilpailutin. En taida viitsiä keväällä kilpailuttaa, kun se on satavarmasti edelleen halvin. Käsittääkseni syynä uuden yhtiön asiakkaiden haaliminen. Vertailuna if oli vailla kuutta tuhatta euroa vuoden vakuutuksista. Se on aina ollut kallein, en ymmärrä miten joillakin se on vertailuissa halvin vaikka olisi mitä keskittämisalennuksia.
    Tervehdys vaan kaikille!
    Olen,seurannut,tehnyt vakuutuksia,kilpailuttanut eri vakuutusyhtiöitä.
    Täällä hetkellä K a i k k i vakuutukset Lähivakuutuksessa!(Tosin en tiedä kuinka kauan)?
    Elikkä kokemusta on. *Vakuutusasiat/vakuutukset,sellainen,peikkometsä,viidakko,ne eivät selviä tässä foorumissa. *Mikä tänään on näin,huomenna jo MUUTTUNUT! Mm maksut nousseet. *Uskomatonta,mutta totta. Seuraamalla,vaatii viitseliäisyyttä,voi "säästää". Korvausasiat,siinä toinen viidakko. Eli "säästää"vakuutusmaksuissa,vak.yhtiö "säästää"korvauksissa! * Loppua tässä vakuutusviidakossa ei näy,lupauksista huolimatta! Mutu,että loppupelissä asiakas (ME), kuitenkin maksaa,niin tai näin! *

Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
    Vakuutukset olen kilpailuttanut parin vuoden välein.
    Koko nippu,korvaussummat,omavastuut,ehdot jne. mukaan mutta kaikki mitä joutuu itse maksamaan on mustattu.
    Saa vakuutusasiamies laskea ihan tosissaan kun ei tiedä mikä todellinen vuosimaksu on. *
    Helppohan se on laskea pari euroa pienempi tarjous jos on paperilla valmiina tiedot mitä kilpailijan vakuutukset maksaa.
    Viimeiset vuodet on vakuutukset olleet Turvassa - tyytyväinen olen ollut ja viime kesän jälkihoitokin sujui oikein mallikkaasti.

"manaatin raivolla eteenpäin"

-07 K1200GT
    IF ylivoimaisesti halvin omalle mopolle ympärivuotinen liikennevakuutus, tosin IFllä oli kaksinkertanen kasko autolle kuin muilla, valittamalla sai alaspäin.
    KTM 690SM
    Lainaa (Calypso @ Helmi. 20 2010,01:54) kirjoitti
    IF ylivoimaisesti halvin omalle mopolle ympärivuotinen liikennevakuutus, tosin IFllä oli kaksinkertanen kasko autolle kuin muilla, valittamalla sai alaspäin.
    Mikä mopo kyseessä ja mitä maksaa vuodessa? Liikennevakuutuksen hinnassa ei suuria eroja ole yhtiöiden kesken.
    Joo tainnut jotain If:llä tapahtua viime aikoina ku sieltä sain omaan pyörään Honda Hornet 600cc cm 99 halvimman tarjouksen. 400€ Nordealla muistaakseni n. 650€, Turvassa n. 500€ siis pelkkä liikennevakuutus kyseessä.
    Lainaa (tentai @ Helmi. 19 2010,23:43) kirjoitti
    Vakuutukset olen kilpailuttanut parin vuoden välein.
    Koko nippu,korvaussummat,omavastuut,ehdot jne. mukaan mutta kaikki mitä joutuu itse maksamaan on mustattu.
    Saa vakuutusasiamies laskea ihan tosissaan kun ei tiedä mikä todellinen vuosimaksu on. *
    Helppohan se on laskea pari euroa pienempi tarjous jos on paperilla valmiina tiedot mitä kilpailijan vakuutukset maksaa.
    Viimeiset vuodet on vakuutukset olleet Turvassa - tyytyväinen olen ollut ja viime kesän jälkihoitokin sujui oikein mallikkaasti.
    Juurikin näin kannattaa toimia! Itse käytän samaa mallia! Nykyisin Busassa pohjantähti selvästi edullisin.
    Liikenne-bonus 25% + kasko 60%(täydet), kaikki 926euroa.
    Honda nsr 125- 01
    Honda cb 900f hornet- 04
    Suzuki Hayabusa- 06
    "Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa"
    "Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen"
  30.  
    Hei,

näyttää että vakuutuksissa on selkeästi kunnon hinta erot.
    Itse olen vasta hankkimassa omaa lelua.
    Olen ostamassa MV Agusta f4 1000cc 2005 ale 1200km ajettua.
    Olen ennen ajanut prätkällä mutta Belgiassa jossa asuin, silloin vakuutukset olivat noin 400€ vuodessa.

Minulla ei ole bonareita kun siellä olin prätkäkerhossa tai liitossa joten saimme alennuksia vakuutusyhtiöiltä.

Toimme monta prätkää yhteen vakuutusyhtiöön ja he antoivat meille alennukset.

Onko suomessa semmoista tapaa? siis kerho/liittojen kautta
    saada alennuksia?

Vakuutus on varmaan ihan posketon tähän unelmaan, täytyy kyllä kunnolla kilpailuttaa.

Jos teillä on noista litoista tai kerhoista tietoa niin please infoa.

terv,
    m
    Kawa Z750 1983, suzuki GSX-S750 2018
Sivu: 4 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen