Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 266:sta
    Moro.
    Olen tällä hetkellä Veritaksen asiakas, maksan vakuutuksia GSR 600 73kw -06:seen n. 650€/vuosi. Toinen vuosi, 24v vanha ja asun Turussa.

Olen nyt katellut muiden vakuutusyhtiöiden läpi, jos löytyis jotain halvempaa.

Olen OP asiakas, ja silti Pohjola pyysi 1300€/vuosi. Näin myös Nordea, ja Turva.

Miten ne voi pyytää yli tuplat enemmän? Kuka ikinä laittais vakuutukset näihin yhtiöön??

Mitäs teillä?
    Suzuki GSR -06 -> Kawasaki Zx6-RR -05.
    if on aina ollut halvin pyörälle vaikka en saa sieltä mitään keskittämisalennuksia..autossa taas päinvastoin tapiola on meikäläiselle halvin
    Pyörät If:ssä (tähän asti halvin ympärivuotiselle vakuutukselle)
    Mutta noi autot harkitsen siirtämistä johonkin muualle.
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
    katsos paljon toi KLIKS. antaa tulokseksi antaako saman kun yhtiö tarjosi..?
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Juuri tänään kävin siirtämässä MP:n liikennevakuutuksen ja osakaskon Pohjolasta Lähivakuutukseen kun tarjous oli tasan 20% alhaisempi eli maksettavaksi jäi 488 euroa /vuosi. Jostain varmaankin olisi saanut vieläkin halvemmalla, mutta pyrin suosimaan noita yhtiöitä, joilla konttori paikkakunnalla.

Kuski -70, pyörä -94, 750 cc, 53 kw, 240 kg ja bonuksia 25%.

Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    Lainaa (jamas @ Joulu. 10 2009,18:41) kirjoitti
    suurinpiirtein.

Voisitte myös mainita syntymävuosi ja pyörän koko.
    Vertailin kesällä kaikki vakuutusyhtiöt kun Zetan ostin ja edullisin miltei ylivoimasestikin oli Aktia (eli entinen Veritas).

Pohjola/OP:ssa olen ollut vuosia asiakasomistaja jäsen ja Asuntolainat,Visat ja kaikki vakuutukset oli Pohjolassa.

Tarjouskierroksen jälkeen huomasin että pelkästään moottoripyörän osalta hinta oli n.300/vuosi halvempi Aktiassa kuin Pohjolassa.
    Pohjolan täti ei ollut uskoa korviaan kun kerroin heille Aktian tarjouksesta.
    Ei vain pystynyt tarjoamaan yhtä halvalla.
    Niinpä lähti vakuutukset Pohjolasta Aktiaan...
    -09 Z750
    Lainaa (DerClown @ Joulu. 10 2009,19:07) kirjoitti
    suurinpiirtein.

no kyllähän tuo alkuperäinen kyseliä mainitsi 600cm3 ja 24v siitä kai jokainen osaa synt.vuoden laskea.. mopon paino vain puuttui...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Lainaa (GreenZ @ Joulu. 10 2009,19:16) kirjoitti
    Vertailin kesällä kaikki vakuutusyhtiöt kun Zetan ostin ja edullisin miltei ylivoimasestikin oli Aktia (eli entinen Veritas).

Pohjola/OP:ssa olen ollut vuosia asiakasomistaja jäsen ja Asuntolainat,Visat ja kaikki vakuutukset oli Pohjolassa.

Tarjouskierroksen jälkeen huomasin että pelkästään moottoripyörän osalta hinta oli n.300/vuosi halvempi Aktiassa kuin Pohjolassa.
    Pohjolan täti ei ollut uskoa korviaan kun kerroin heille Aktian tarjouksesta.
    Ei vain pystynyt tarjoamaan yhtä halvalla.
    Niinpä lähti vakuutukset Pohjolasta Aktiaan...
    Jep itse olin ihan sammassa tilanteessa, OP-pohjola pyysi viime vuonna minut "kokoukselle" missä pohjola-täti koetti saada minut vaihtamaan aktiasta pohjolaan, ja ei millään meinannu uskoa kun sanoin että akitalla n. 600, ja te tarjoatte 1300, en usko että vaihdan.

Juuri soitettu IF:ille, ne tarjos 1100, vieläkin melkein puolet enemmän? mikä tässä nyt oikein mättää?

Lainaa (jamas @ Joulu. 10 2009,19:40) kirjoitti
    suurinpiirtein.

no kyllähän tuo alkuperäinen kyseliä mainitsi 600cm3 ja 24v siitä kai jokainen osaa synt.vuoden laskea.. mopon paino vain puuttui...
    jo eli teidän kaikkien s.vuosi ja pyörät kyselin. ;)
    Lainaa (DerClown @ Joulu. 10 2009,19:42) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Joulu. 10 2009,19:40) kirjoitti
    suurinpiirtein.

jo eli teidän kaikkien s.vuosi ja pyörät kyselin. ;)
    ookke... väärinkäsitys..luulin että, tässä paneudutaan topikin aloittajan ongelmaan...
    Lainaa (DerClown @ Joulu. 10 2009,18:30) kirjoitti
    Moro.
    Olen tällä hetkellä Veritaksen asiakas, maksan vakuutuksia GSR 600 73kw -06:seen n. 650€/vuosi. Toinen vuosi, 24v vanha ja asun Turussa.

Olen OP asiakas, ja silti Pohjola pyysi 1300€/vuosi. Näin myös Nordea, ja Turva.

Miten ne voi pyytää yli tuplat enemmän? Kuka ikinä laittais vakuutukset näihin yhtiöön??

Mitäs teillä?
    Käytäppä hakua, kyseisestä aiheesta löytyy paljon juttua.
    Aina on johtopäätös ollut: kilpailuta aina kaikki yhtiöt, mikään yhtiö ei ole halvin joka pyörällä.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    Nordeassa FJR-07, 105kW/270kg, kuskimallia-63, Bonus -25%, Tampere, Liikenne 653€, tossa mukana keskitys etc. alennuksia. Täyskasko ei nyt voimassa talvella, joten sen tarkkaa hintaa en muista (oisko ollu n. 350€-400€), mutta osakasko on 23€. Kysely menossa myös tuolta aktiasta, katotaan mitä tarjoavatten, edellisessä pyörässä ei ollut kovin isoja eroja (VT750) eri yhtiöiden välillä. FJR osalta en ole vielä ehtinyt, (tuli Lokakuussa), kilpailuttamaan, noihin laskureihin ei tosiaan voi luottaa, usein pystyvät tinkimääm puhelimessa / paikan päällä vielä hinnoista jos uhkaa vaihtaa firmaa, varsinkin jos muitakin vakuutuksia samassa nipussa. Kannattaa muuten aina vaihtaa talveksi osakasko päälle säästö oli jotain 180€/5 kk.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Itse kilpailutin kesällä Ifin jaTapiolan välillä, pyörä meni Ifiin ja autot jäi Tapiolaan. Nyt kiitän ja kumarran, täyskasko vaihtuu talveksi osakaskoon.
    -ikuinen testaaja-
    En tiiä suostuuko kaikkissa yhtiöissä vaihtamaan kaskon tilaa kesken vakuutuskauden, mutta ainakin Nordessa se onnistui. Päälle sen saa keväällä sähköpostilla / nettipankissa milloin haluaa, ja astuu voimaan heti ! Tuo muutos kaskon heikennykseen vaati nettipankissa varmennuksen. Kannattaa varmistaa omasta yhtiöstä jos aikoon täyskaskon pyörään ottaa, koska tuo on aika hyvä säästö.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Vakuutuksessa keskeistä on ei niinkään hinta, vaan minkälaisen turvan hinnalla saa. Vakuutuksen idea?

On olemassa yhtiöitä, jotka ovat halpoja ja tarinan mukaan eivät sitten korvaakaan mitään. Toiset sitten ovat kalliimpia, mutta rahalle saa jotain vastinetta. Asiallisen kohtelun ja korvaukset mukisematta jne...

Pakollisissa liikennevakuutuksissa ei paljon eroja liene. Maksavat saman ja korvaavat muiden vahingot. Kaskon kohdalla kyse on enemmän luottamuksesta vakuutusturvaan *kuin muutaman euron hinnanerosta. Jos ei ole sellaisesta kiinnostunut, ei kannata ostaa sitä halpaakaan.

edit: typoja

Ihvi (IF) halvin. Kilpailutin asunnon, auton, tapaturmat, mopon, prätkän yms. Kaikilla yhtiöillä. Ja kyllä toi (IF) ottaa sen keskittämisen huomioon..
    Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
    Mä taas ihmettelen miten on mahdollista, kuinka kallista vakuuttaminen onkaan Iffillä ja Pohjolassa?
    Tuo on totta, ja mitä vanhempi peli / harvinaisempi malli, sen vaikeampaa on korvaushinnan määrittely, uudemmissa se ei ehkä niin iso ongelma, koska niiden lunastushinta on helpompi määritellä. Itsellä kokemus viimevuodelta, kun poika romutti uuden moponsa(haarukka solmussa + katteet ruvilla), jolla ajettua vasta muutama sata kilsaa, Nordeasta tuli ainakin uusi mopo mukisematta, 150e omavastuun jälkeen, korvausarvio oli jotain 500-1000€ välillä (uusi n. 3000€).
    Lainaa (lepi @ Joulu. 10 2009,20:54) kirjoitti
    Moro.

Mitäs teillä?
    Aina on johtopäätös ollut: kilpailuta aina kaikki yhtiöt, mikään yhtiö ei ole halvin joka pyörällä.
    Aivan ja eniten vaikuttaa asuinkunta!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 10 2009,22:07) kirjoitti
    Moro.

Mitäs teillä?
    Tai oikeastaan teho/kokonaispaino *
    Ja nekin vaikuttaa eri tavalla yhtiöiden välillä.

ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    Lainaa (lepi @ Joulu. 10 2009,22:14) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 10 2009,22:07) kirjoitti
    Moro.

Mitäs teillä?
    Tai oikeastaan teho/kokonaispaino *
    Ja nekin vaikuttaa eri tavalla yhtiöiden välillä.
    näin näyttää olevan, ehkä Aktialla sitten myös nousee kovasti jos pyörä on isompi, kun se muilla pysyis suunnilleen samalla hintatasolla?
    Itellä meni seuraavasti, kun kyselin täs syksyllä ekaan prätkään vakuutuksia.

Mies
    31 v.
    Tampere
    FZ6-N, 2006
    72KW
    207kg
    Ei aikaisempaa vakuutusta

Kysyin hinnan täyskaskon kanssa ja niin että vakuutus voimassa koko vuoden.

IF:
    Liikenne 789e * * *Kasko 697e * * Yht. 1486e

Pohjantähti:
    Liikenne 656e * * *Kasko 752e * * *Yht. 1408e

Tapiola:
    Liikenne 682e * * *Kasko 466e * * *Yht. 1148e

Pohjola:
    Liikenne 678e * * *Kasko 539e * * *Yht. 1217e

Aktia:
    Liikenne 427e * * *Kasko 260e * * *Yht. 687e

Kaikissa vakuutuksissa omavastuu kaskoon 150-300e. Ei oo vaikee arvata mistä ite otin ja omavastuu kaskossa 250e. IF:llä oli poikkeuksena kaskossa parkkipaikka vakuutus vaimikäsenyoli, eli jos joku peruuttaa tai muuten kolhii ajoneuvolla sun prätkää parkissa niin se korvaa tämän. Tätä ei ilmeisesti muilla yhtiöillä ole.
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
    Itellä oli vakuutukset Tapiolassa, mutta he nostivat 8-12% tänä vuonna, huononsivat omaedun 17%:sta 13%:iin ja nyt ilmoittivat uusista korotuksista 7-15% ensi vuodelle. Saman tien vaihdoin yhtiötä ja sainkin heti halvemmat Fenniasta. Kellä on Tapiolassa niin huudattakaa uudet yhtiöt heti. Maksoin jo ennen korotuksia n. 6000 Eur/v vaikka olen itse ainoa joka ajaa vehkeillä kun vaimollakaan ei ole korttia eikä jääratavehkeet olleet ollenkaan vakuutettuja. Kun asuin Saksassa niin 999 Ducatin vakuutus oli vain parisataa euroa vuodessa ja siellä on kuitenkin aivan eri nopeudet, liikennetiheys ja rosvot verrattuna meihin eli kyllä meillä rahastetaan oikein kunnolla. Pitääköhän miettiä että ajaisi ilman vakuutuksia.
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Ympärivuotinen vakutuutus, Jyväskylä,1000cc, 125kW, 204kg, 39v, kasko+liikenne,omavastuu 160e, ympärivuotinen vakuutus 550e/v
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Tapiolassa 30% + 70% 888 € lunariturvalla. 750cc, 110kw, 199 kg, 31 v. Bonuskertymä 10 pinnaa vuodessa tapiolassa ja turvassa, se on tärkeä etu itselleni.
    Tämä oli halvin kilpailuttaessa reilu vuosi sitten ja IF oli ylivoimaisesti kallein. Täytyy kevään aikana laittaa tarjoupyyntöjä menemään koko paletista.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
    Lainaa (lepi @ Joulu. 11 2009,07:37) kirjoitti
    Tapiolassa 30% + 70% 888 € lunariturvalla. 750cc, 110kw, 199 kg, 31 v. Bonuskertymä 10 pinnaa vuodessa tapiolassa ja turvassa, se on tärkeä etu itselleni.
    Tämä oli halvin kilpailuttaessa reilu vuosi sitten ja IF oli ylivoimaisesti kallein. Täytyy kevään aikana laittaa tarjoupyyntöjä menemään koko paletista.
    Myös Tapiolassa 30% + 70% 660€, 1000cc, 99kW, 240kg, 24v. Sillon kans reilu vuosi sitten kun kilpailutin yhtiöt nii kaikki vakuutustädit ja -sedät jäi pyörittelemään silmiään mulle kun sanoin, että Tapiolassa nousee bonukset 10 pinnaa vuodessa. Sanoivat lähes joka puljussa että se on mahdotonta kunnes lykkäsin niille paperin nokan alle missä se selvästi seisoi Ja IF oli mullakin ylivoimaisesti kallein vaihtoehto. Reilusti yli kaksinkertainen hinta verrattuna Tapiolaan. Pohjolassa antoivat muistaakseni suunnilleen 1000€/vuosi tarjouksen ja koittivat käännyttää mua asiakkaakseen kosiskelemalla niiden osuuspankin bonuksien käyttömahdollisuuksia vakuutusten kanssa. Eivät millään meinanneet uskoa, että vaikka kuinka voisin käyttää OP-bonuksia vakuutusten maksamiseen ja säästäen siinä sen 20% välivedon mikä lähtee summasta jos nostaa rahan suoraan tilille, niin persnettoo tulee mulle silti n. 300€ vuodessa jo pelkästä MP-vakuutuksesta Tällä hetkellä kaikki vakuutukset, urheiluvakuutusta lukuunottamatta (IF), mulla on Tapiolassa ja tosi tyytyväinen oon ollu. Taas alkuvuodesta vois laittaa kans kilpailutusrallin käytiin vaikka tuskin taaskaan vaihdan yhtiötä mikäli muista puljuista tulee samanlaisia tarjouksia kun viimeks.
    Normaalin ihmisen unentarve on keskimäärin 10 minuuttia lisää.
    Kyllä se vaan *niin on, että kaikki yhtiöt kannattaa käydä läpi tarjouskierroksella. Hintaerot ovat joissain todella suuria ja saavutetut säästöt useita satoja euroja, joten tunnin lisävaiva kilpailutukseen ei ole niin ratkaiseva.

Tässähiukan mitä keväällä itse kävin läpi:
    Triumph Daytona -09.
    Bonarit liikenne: 25%, kasko 70%, ikä 31, asuinpaikka Espoo.

Pohjantähti *1081€.
    Turva *1228€.
    Lähivakuutus * * 1636€.
    Pohjola *1643€, keskittämisasiakkaalle 1461€.
    Fennia *1934€, tässä on jo kaikki keskittämis ym alet vielä mukana!

Ja topikki kokonaisuudessaan:
    Ilmaa vakuutuksien hinnoissa

Ja aiheesta on keskustelua täällä todella paljon, useampi topikki joka kevät ja syksy.
    Google/.org/vakuutukset

Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
    Tuosta Aktian halvasta hinnasta osan selittää se, että ens. vuodella 30% alennus jos olet asiakas. Siitä eteenpäin 10%.

Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  30.  
    Jännästi heittelee nuo hinnat, kyllä minäkin viime keväänä taas kerran kilpailutin vakuutukset sekä autolle että mopolle, mukana kisassa olivat Aktia, Sampo, If ja Fennia, mopo (Fjr 1300) pysyi Fenniassa ja auto siirtyi If.istä Fenniaan. Paikkana Kuopio
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen