Joo, tää on pääsyy miksi jäin Turvaan.(Keizi @ Joulu. 11 2009,16:22) kirjoitti
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
IF:ssä on Bläkkärin vakuutukset.Vuosimaksu siis ymp.vuotinen bonuksilla:kasko 70% liikenne 45% 936e,mutta on siellä muitakin vakuutuksia eli kai siitäkin jotain alea vähän saa.Tulis jo KEVÄT.....![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
-08 kilpailutin vakuutukset. IF halusi tällöin n. 3000 Eur. vuoden vakuutuksista. Suunnilleen samat vakuutukset Pohjantähdessä n. 1000 Eur. Arvatkaa kumman valitsin?
Tapiola hoiti autoni kolariasian todella hyvin. Auto lunariin. Parin viikon päästä oli rahat tilillä uuden vastaavan mukaan samoilla varusteilla asennettuna. Luulin että joutuu tappelemaan, kun autoon oli pultattu kaikenlaista härpäkettä. Harvemmin tulee ylistettyä mitään yritystä, mutta ainakin minulla Tapiola on rankattu aika korkealle.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Tuli syksyllä hommattua tuoreempi peli vanhojen kaveriksi. Mean Streak 1600 -07. Laitoin ostohetkellä vakuutukset Ifiin, kun vanhat pyörät olivat liikenteellä ja osakaskolla *satasen luokkaa puolen vuoden ajolla 70% bonareilla.
Meinasin lentää perseelleni kun eka lasku tuli Ifiltä, liikenne 70% bonareilla 1014 e ja isokasko 1570 e vuosi, vakuutustyyppi seisonta-ajallinen. Soitto samantien Pohjolaan ja puhelimessa hämmästyksekseni siellä ympärivuotinen liikenne samiolla bonuksilla 201 e vuosi ja isokasko 219 e vuosi.
Ifillä ei edes löytynyt sivuilta mitään laskuria vakuututusmaksuille, toisin kun Pohjolan sivuilta löytyy.
Kohtelu on näköjään melko erinlaista millä pyörällä on liikenteessä
Ifille ja *
Pohjolalle tässä tapauksessa.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Ei ne näköjään vieläkään ymmärrä sitä pikkuseikkaa, että ihmisillä on yleensä muutakin vakuutettavaa kuin mopo taikka auto ja maksutulo ihan jotain muuta kokonaisuudessaan. Joukossa saattaa olla jopa jokunen yrittäjäkin jolloin se tulo vielä kasvaa. Itse en vakuutuksiani laskureista katsele vaan keskustelen hommasta joko konttorissa tai vanhanaikaisemmin vakuutusasiamiehen kanssa. Kaikki vielä kirjallisesti yhtiön edustajan allekirjoittamana ja maksulappuja odottelemaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Kuinka monen vakuutusyhtiön kanssa käyt asiasi läpi esimerkiksi kerran vuodessa? Minusta noita hintoja kannattaa alustavasti kysellä puhelimessa/laskureissa, ja sen jälkeen poiketa muutamaan lupaavimpaan mestaan. Suosittelen kaikkia kynnelle kykeneviä käymään konttoreissa, koska ainakin omalla kohdalla on syntynyt jopa 200euron säästöt vuodessa ajoneuvoa kohti verrattuna puhelimessa tehtyihin laskelmiin.(aj@ @ Joulu. 12 2009,12:54) kirjoitti
UGH
Katupyörät Aktiassa :
ZZR1200 selvästi edullisin muihin nähden, Pojan DT125 cc huomattavasti edullisempi kun muilla. Kummassakin myös Kasko jossa erityistä plussaa muihin yhtiöihin nähden. Varmaan sisällössä on eroja, mut normaaliajossa kadulla korvaa samat kun muilla.
Sitten Taas Kisapelit on If:ssä Ktm 450EXC ja Ktm 65sx joiden maastoajoneuvovakuutus oli hankittaessa ( 2v sitten)edullisimmat, nykytilannetta en tiedä ?![]()
KTM - Ready To Go
Sen verran tähän ikään tarjouksia kyselleenä, pääsääntöisesti mitä halvempi kasko, sen huonommin korvaa.
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Juurikin pakollisen liikennevakuutuksen hinnoissa on suuriakin eroja, jopa 25 - 30 % pyörästä riippuen.(hra1150 @ Joulu. 10 2009,21:53) kirjoitti
zx10r
Jaa ettei ole eroja. Olen saanut liikennevakuutuksen hintoja väliltä 400-1000 € samalle pyörälle.(eeroolli @ Joulu. 12 2009,23:27) kirjoitti
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Pitää myös muistaa että kaikki yhtiöt ei korvaa jos kippaat radalla. Tämä nyt ei tietystikää kaikkia motoristeja koske mut itse ku käyn sillotällö radal nii pitää olla sellane vakuutus joka korvaa jos käy jotai
Turva yhtiönä:
23v
Pori
Kawa 6r -06
Liikenne 40%
Kasko 70%
960e/v
636 -06
Liikennevakuutuksessa niitä hinnaneroja ei oikeasti juurikaan ole yhtiöiden välillä... keskimäärin ;) Yksittäisen kuluttajan osalta hintaerot voivat kyllä olla suuriakin riippuen siitä, miten kukin yhtiö on määritellyt hinnoitteluperusteet, ts. keneltä ne kustannukset peritään. Koska hinnoitteluperusteissa on yhtiöiden välillä suuria eroja, niin vertailu on nykyisin todella hankalaa.
Nämä erilaiset hinnoitteluperusteet (ts. tariffitekijät) ovat melko uusi juttu ja koska tällaisesta ei ole ollut aiempaa kokemusta / tilastoa, on hinnoittelu mennyt joillakin yhtiöillä poskelleen (=> suuria hinnankorotuksia seuraavana / seuraavina vuosina).
Edellä mainitusta johtuen hinnat saa selville vain siten, että kukin kysyy itse kustakin yhtiöstä tarjouksen. "Ällistyttävän" kallis tarjous saattaa johtua myös siitä, että oikeastaan yksikään yhtiö ei halua asiakkaaksi pelkän moottoripyörän vakuuttajaa ja alennuksia ei kaskoon tipu.
Suzuki Intruder M800 K9 **For Sale**
Kyselin juuri vakuutusta pyörääni Honda VFR 750F - 96
74kw , 236kg.
Ukkeli vm. 1972 ja asuinkunta Espoo.
Halvin tarjous jonka löysin oli IF:in liikenne + osakasko = 677€
Honda VFR 750 F -96
Yamaha FJR 1300A -04
Joo kieltämättä hinnoittelussa kannattaa olla tarkkana, kun hinnat tuntuvat vaihtelevan yhtiöittän aika rajusti. Ittellä haitari oli 1000€ - 2500€ Tapiola oli edullisin ja IF kallein.
Mopo CB1000R vm-08
92 kW ja 217 kg
Mopoilija 30 vee ja Rauma
Pohjantähti:
liikenne 35pistettä ja kasko 60pistettä
yht. 850e
R1 -07, 34v, Kuopio
Yamaha R1 -07
Kilpailutin keväällä pyörän ja auton vakuutukset.(DerClown @ Joulu. 10 2009,18:30) kirjoitti
Pyörälle halvin oli If ja autolle (BMW) Turva.
Älä nyt noin tarkkaan kerro, auton merkin kyllä viitsit kertoa mutta et pyörästä mitään?? Nuo hinnat vaihtelee eri pyörien välillä niin paljon että kannattaa merkki/malli mainita.(MotorArse @ Joulu. 21 2009,20:39) kirjoitti
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
esim. forssa 29v. honda cbr-91 liikennevakuutus pohjolassa 200e/v kalliimpi mitä lähivakuutuksessa.
lähivakuutuksessa saa vaihtaa koska vaan läpi vuoden täyskaskosta osakaskoon ilman mitään kuluja.
ifissä sitten taas joutuu maksamaan ns. vuoden loppuun vakuutuksen.
eli ifissä olin ottanu toukokuussa täyskaskon ja olisin halunnut vaihtaa sen osakaskoon joulukuussa niin olisin joutunut maksamaan seuraavaan toukokuuhun täyskaskon ja sitten erikseen osakaskon päälle joten jäi vaihtamatta, meni koko vakuutusyhtiö vaihtoon...
nyt lähti lähivakuutuksessa toinen vuosi, selvästi halvimmat vakuutukset ainakin mulla...![]()
CBR pc25 91/96
Oulu, Suzuki RF600R -95, 73kW, 220kg.
Ikä 25v ja If:ssä liikennevakuutus ~280 €.
Aikaisemmin palstalla mainittu Pohjolan laskuri antoi keskittäjäedun kanssa liikennevakuutukselle 508 €. If siis 45% halvempi!
Suzuki RF600R
Pyysinpä minäkin tarjouksen lähivakuutuksesta ja liikennevakuutus
halpeni 485e:sta 330€:oon.Bonuksia 35% ja mopo gsf 1250 asuinpaikka
pikku kaupunki.
mulla ympärivuotinen If:ssä, oli halvin, auto taasen vaimolla Tapiolassa jossa halvin ku kaikki muut keskitetty sinne. Pyörän vakuutuksissa oli yhtiöiden ero useita satoja euroja..joten kaikki pyörät ollu If:ssä
Tero Eskelinen
Sama täällä kuin veikkellä, Lähivakuutuksen, IF:in ja Pohjolan välillä Lähivakuutuksella edullisin ympärivuotinen liikenne+kasko, tosin asiaan voi vaikuttaa että muutkin vakuutukset siellä, ainakin kaskon bonuksen sain suoraan samaksi kuin autossa.(veikke @ Joulu. 22 2009,08:41) kirjoitti
Liikennevak. *234 e/v * 50% bonus
Laaja kasko * 149 e/v * 70% bonus
Pyörä 750 cc vm -98 *54kw 240 kg, kuski 54v äijä keskikokoisesta varsinaissuomalaisesta kaupungista.
Vielä noista korvauksista, pyörän takia ei ole tarvinnut (toistaiseksi) mitään hakea, mutta muissa asioissa korvaukset tulleet moitteettomasti vaikka vakuutusmaksut edullisemmasta päästä!
Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
Pyöränä toimii 2008 vuosimallinen 10r Kawa
IF:ssä pyysivät
Seisonta-ajallinen vakuutus 465e/kuukausi
Seisonta-ajaton 2800e/vuosi
Pohjantähden tarjous
Seisonta-ajallinen 212e/kuukausi
Seisonta-ajaton 1081e/vuosi
edit:typo
When you told your insurance company there was a NINJA in your garage, did they ask if he frightens the neighbors?
Kawasaki ZX 10R 2008
Pyörä Varadero 1000 69kw/243kg vm-06
Mies 46v/Helsinki
IF:ssä seisonta-ajallinen 1500e/v
ympärivuotinen liikenne+täyskasko 840e/v
Liikenteessä bonus 20 ja kaskoon sai 70.
Omavastuu 150 e
sisältää keskittämis- ja järjestöasiakas alennukset
Joku tuossa mainitsikin, että seisonta-ajaksi vain osakasko, joka on IF:issä125e/v. Tällöinhän tuon seisonta-ajallisen kustannus pienenee huomattavasti.
Itse ostin pyörän juuri joulukuussa ja laitoin sen seisonta-ajalliseen ja seisonta-aika päättyy huhtikuun paikkeilla. Maksan siis vain osakaskoa tuohon asti. Sitten kun otan pyörän laitumelle niin vaihdan ympärivuotiseen. Se on kylläkin siitä eteenpäin jatkuva tila, eli siis tuo 840e/vv- talveksi vaihdan täyskaskon osakaskoon; sen tulevaa vaikutusta en vielä tiedä.
Omaani lisään vielä tuon aiemmin mainitun suht hyvän pointin, jotta korvaako yhtiö ja mitä korvaa.
Itselle on IF korvannut aina kaiken mahdollisen muksujen ikunanrikkomisista autotuhoihin mukisematta ja nopeasti ovat asiat hoitaneet.
(en ole IF:ssä duunissa...)
T7
mul o 2002 malline fzs 600 oisko sii 70kw ja painaa 210 kg. ite oon 34v ja asun mynämäel. liikennevakuutuksen hinta haitari oli kyl huima 20 boonuksel 445€-610€, ne o kuiteski samoj tuattej jokasel virmal. Toi liikennu vakuutus o koko vuoden pääl ilman seisontaa. itellä on tapiolassa missä liik.vak. kasvaa 10% vuodes jos on 140pvää tai yli moppe vakuutukses tai joteski tollee ja hinnaks tais olla 470€.
Katsos Martta Tarzanin käsivartta.
nyk. Z750 -2004
ex. FZ6-S *-2006
ex. *FZS600 -2002
ex. AR125 -1984
ex. Suzuki S1 -1990
Hiukan hukassa taidan olla kun vilkuilen tän ketjun viestejä.
Noiden numeroiden, painojen, ikävuosien, asumapaikkojen, pyörätietojen yms tietojen vilskettä täällä on hiukan vaikea yhteismitallistaa.
Mulla oli prutkuvakuutus aikanaan Lähivakuutuksessa. Sitten tuli Pohjolan "vuosivakuutus". Lähivakuutuksen kesävakuutus oli likimain sama kuin Pohjolan koko vuosi. No, olen ollut Pohjolassa siitä alkaen.
Onko Aktian Pohjolaa puolta halvempi vertailukelpoinen Pohjolan tai toisen tuplahintaisen kanssa. Eli samoilla perusteilla saisi Aktiasta sáman vakuutusturvan.
Halvin on halvin vain maksutilanteessa. Vakuutusyhtiö mitataan vasta kun vahinko sattuu.
If on minulla totaalisessa boikotissa sekä yksityisvakuutuksissa että firman vakuutuksissa. Muutama vuosi sitten (euroajan alkupuolella) Ifin vakuutustarkastajat oikein miesvoimalla talloivat pienen yrittäjäfirman korvausvaatimuksen yli. Kyse oli hiukan yli tonnin korvauksesta ja siitä mitä huolimaton aloitteleva vakuutusmyyjä oli vakuutussuojasta kertonut.
Olin palavereissa pelkästään kuuntelemassa. Lopussa totesin ihvin kavereille, että teillä ei poijaat riitä kyky arvioimaan mitä tuo teille numeroina tulvaisuudessa merkitsee. Pieniähän ne silakat joulukaloiksi.
Tämä ei ole haaste kenellekään vaan kysymys vertailun tasavertaisuudesta.
Eli hyvää uutta vuotta monille eli kaikille lukeville.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Kaskojen osalta hyvä ja erittäin aiheellinen kysymys.(FJ20 @ Tammi. 01 2010,16:23) kirjoitti
Näitä keskusteluja lukeneena olen vain sangen vakuuttunut, ettei valtaosa ihmisistä kykene ymmärtämään aineettomien tuotteiden eroja vaikka ne ilmenevät heidän äidinkielellään kirjoitetuista vakuutusehdoista.
Ehtoja ei useinkaan lueta vaan mielummin kuvitellaan erilaisia asioita, jotta voidaan tarpeen tullen pettyä ja kokea tulleensa petetyksi. Joskus taas yritetään lukea, mutta luetun ymmärtäminen ei riitä, jotta ymmärrettäisiin mitä on sovittu. Itse en ainakaan pidä kovin järkevänä ihmistä, joka solmii sopimuksen tutustumatta sopimuksen ehtoihin tai ymmärtämättä ehtoja, mutta omaa siitä huolimatta vahvan käsityksen solmimansa sopimuksen sisällöstä.
On ilmeisesti paljon järkevämpää vain jälkeenpäin kirjoitella nettiin mielikuvitustarinoita yhtiön mielivallasta vaikka korvattavat tapahtumat ovat olleet sovittuna jo sopimuksen tekohetkestä lähtien ja maksuttomat muutoksenhakutiet olemassa. Ala vielä siinä määrin säädelty, ettei kuluttajia kohtaan kohtuuttomiksi katsottavia ehtoja voida edes pätevästi kirjoittaa vaan kohtuuttomat ehtokohdat ovat mitättömiä.
Itse olen ihmetellyt, miten Stockkalta ostettaessa kenkistä täytyy maksaa esim. 599 euroa, kun Tokmannista saa kengät hintaan 9,99 euroa. En pysty käsittämään, että kengissä olisi eroa tai liikkeet tavoittelisivat erilaista asiakaskuntaa. Onkohan liikkeillä edes oikeutta hinnoitella tuotteet haluamallaan tavalla.
Mites on onnistunut tuossa kokovuosivakuutuksessa tuon kaskon alentaminen hirvi -palo -varkaus vakuutukseksi talven ajalle? Itselläni vakuutukset Pohjantähdessä ja niillä ainakin aika tyly mielipide tuohon asiaan, eli sanoivat suoraan että jos rupeaa laskemaan aina talveksi niin näkyy sitten keväällä korotettuna uuden kaskon hinnassa ja kun tarpeeksi monesti niin tekee niin yhtiö ei enään edes myönnä vakuutuksia.
Ei vauhti kuolemaa tee, vaan ajovirhe.