Syksyllä meni "reippaassa" ajossa tiellä tulppa pimeeksi. Vaihdoin molemmat tulpat ja n.2000 - 3000 kilometrin jälkeen radalla eilen meni jälleen tulppa. WTF?!?
Onko yleistä Tellulle ja onko mitään tehtävissä, jotta noita ei jatkossa menisi samaa tahtia? Voiko toi johtua esim. viallisesta puolasta tms.?
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
Ruiskunsäädöt metsähallituksen puolella on ainakin 1 hyvä keino saada kone polttamaan kekäleitä tasaiseen tahtiin - onko sinne puolelle tehty jotain muutoksia ennen ongelman ilmenemistä?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Itsellä oli kerran samallainen pyörä ja siinä muistaakseni johtu siitä kun kävi laihalla,mutta se on korjattavissa helpolla kun suzukin boksia voi säätää ja samalla loppuu se nykiminen 3000-4500 rpm.
Tattista! Tarttee siis käyttää toi jossain tohtorilla, että saa säädöt kohdilleen. Vituttaa ku jäi eilen 2 vuoroa ajamatta ton takia ja tänään joutu hakee pyörän kärryllä...
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
no en takuuta anna, että heittämäni ´diagnoosi´ oli oikea, se on vain yksi vaihtoehto ja muitakin on.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kävin ostamassa uudet tulpat. Tulpan valmistajan taulukko antoi eri tulpan, kuin suzukin. Otin sitte sen mitä suzuki ilmoittaa (ihan eri tulppa, vain yksi kärkikin). Tulpat kiinni -> kone toimi minuutin normaalisti ja sit alkoi taas pätkiminen. Lisäksi palaa öljy / vesi valo ja näytössä lukee F I. WTF?!? Lisäsin vettä lisää (katteita purkaessa vähän tulee ulos) ja hetken oli valo pois, mutta hetken päästä alkoi taas palamaan.
No, nyt meen hakemaan kaupasta uudet tulpat jälleen ja toivottavasti lähtee niillä taas hetkeks pelittää. Mut mites toi F I valo? Mitä se meinaa?
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
Se on fuel injection valo eli ruiskun merkkivalo.. Eli voisi siis olla että koneen säädöt aivan sekasi ja sen takia tulppiaki rikkoo...
Edit: Tai no se valo on nuo aikaisemmat mutta antaa siinä näytössä lisä infoa mikä vika kyseessä... Ja veden pinnasta tellu ei tainnut edes narista vain lämmöistä.
Jos tellu on yhtään gikserini kaltainen niiltä osin, niin normitilassa näkyy vain tuo valo ja kirjaimet "FI". Pyörän saa "dealer mode" tilaan, jolloin näytössä näkyy varsinainen vikakoodi. Löytyykö huoltomanuaalia?
Aprilia Tuono '05
GSX-R 1000 K1
Honda CB750 Nighthawk '93
Suzuki GS125 '87
PV50 '85
Dealer modessa näytti C 14 vikaa. RM Heinolla kertoivat sen olevan kaasuläpän tms. vika koodi.
Kävin nyt hakemassa vielä ne uudet tulpat ja katon mitä se niillä sanoo ja sitte lähtee tellu romuttamolle tai huoltoon jos ei pelitä.
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
Suzukin katalogi ilmoitti RM Heinon mukaan CR8E tulppia ja niillä toi pätkiminen ja vikavalon palaminen alkoi. Tänään laitoin CR9EK, jotka NGK:n mukaan sinne kuuluu. Nyt pelittää normaalisti. Kai toi silti tarttee säädättää, ettei jatkossa pala tuikut näin nopeesti.
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
Noilla tulpilla ei muuta eroa ole kuin lämpöarvo. Ysi on kylmä tulppa ja kasi kuuma. Tuon ylemmän pitäisi ilmeisesti olla myös CR8EK, niin ainankin Suzukin virallinen jälleenmyyjien varaosaohjelma sanoo.
Toi CR8E on ainakin yks kärkinen ja CR9EK on tuplakärkinen, mutta toki myös lämpöarvo on eri. Aiemmin tossa pyörässä oli CR8EK, joka hajos.
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640
Jaa jos se oikeasti oli CR8E niin sitten en sano enään mitään ^-^ Tosin itse olen ymmärtänyt että noiden monielektrodi tulppien ideana on pidentää tulpan käyttöikää, mutta voin olla väärässäkin.
Edit: Vilasin vielä servise manuaalia niin siellä tarjotaan CR9EK:ta
^ Ok tattista. Ihme juttu, kun eri lähteet suosittelee eri tulppaa. Mutta parempi nyt varmaan vaan pitää noi CR9EK:t siellä.
GSX-R 1000 K8, KXF 450, DUKE II 640