elikkä olen vaihtamassa pyörääni(honda vf750 magna-94) isompia suuttimia koska vaihdoin putket laserin putkistoon.. ja lisä tehon toivossa ainakin alakieroksille!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Elikkä haluaisin tietää kokemuksia eri valmistajien suuttimista kaasari vehkeissä? * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Ja kiitos vastauksista jo etukäteen
Seuraapa tämän saitin ohjeita cv-kaasareiden säätöön.(kylnäio @ Joulu. 09 2009,15:53) kirjoitti
Alipainekalvokaasareiden säätö menee takaperoisesti:
1. ensin paras pääsuutin (kahvan asento 7/8 - tuppi nurin)
2. neulan muoto ja korkeus (kahva 1/2 - 7/8)
3. pilot suutin ( 1/4 - 1/2 )
4. seosruuvi (tyhjäkäynti - 1/4)
S'oon siinä. Tätä ohjetta noudattaen Wäinönkin kaasarit tuli tikkin.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Kaasareita ei säädetä moottorin kierrosluvun mukaan vaan kaasukahvan asentoon perustuvana. Katsos kahvan kääntäminen vaikuttaa kaasarin läpän/luistin liikkeen ohessa polttoainesyöttöpiirin vaihtumisen (seosruuvi, pilot suutin, luistineula ja -putki, pääsuutin).(kylnäio @ Joulu. 14 2009,22:28) kirjoitti
Eri piirit toimivat eri alueilla limittäin. Alipainekalvokaasarin säätö aloitetaan sopivan pääsuuttimen valinnalla ja valinta suoritetaan ajamalla suurimmalla vaihteella ja kaasukahva aivan auki. Perstuntuman oppiminen kestää...
Jos motti röpöttää niin pääsuutin on liian iso ja jos taasen kiihtyvyys paranee hieman kaasua hölläämällä niin pääsuutin on liian pieni. Tätä(kin) mittaus- ja säätötapaa joutuu toistamaan. Seosmittari helpottaa ja tietenkin dynopenkki eliminoi ajolenkit.
Aiemman viestini murtoluvut merkkaavat kaasukahvan asentoa.
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä
Beta 350 RR kannonkiertäjä
Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN 2000
Osta suutinsarja ko. pyörään jos löytyy niin mukana tulee kaikki tarpeellinen.Sen jälkeen viet pyörän ja tarvikkeet johonkin paikkaan jossa on myös Dyno niin pääset kaikista helpoimmalla-tulee kerralla säädettyä kuntoon?Vaparin tarviit kyllä lisäksi jos haluat irti kaiken mitä saatavissa on.Omaan entiseen kaasari 750 Suzukiin tuli 12hv lisää ja vääntöä 25% paljon matalammilla kierroksilla.Ei kai niillä suuttimien valmistajalla niin suurta merkitystä voi olla?Säätäjällä enneminkin ,korvakuulolta menee varmaankin metsään!
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Ei se välttämättä mene niin,että suuttimia on isonnettava putken vaihdon myötä.Monesti käy niin et on pienennettävä hengityksen parannettua,muuten "röpeltää",tukehtuu,tai jopa ei käynnisty.... Omasta kokemuksesta...
Perustuu siihen että ilmaa kulkee enemmän läpi vapaammin..
Yamaha xv 1100 Virago
Honda xl 600v Transalp
Honda cbr 600
Kawasaki LTD 450
BMW K100 rs
Suzuki GS450
Tunturi Super Sport
Tunturi Maxi
itse pistin pienempaa kuin mita suutinsetin ohjeet suositteli. penkissa myohemmin selvis etta aika nappiin meni. hiukka oli liian rikkaalla mutta niin vahan ettei kantsinu yrittaa parantaa
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-