Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Olen ostanut ratapyöräksi 2008 mallisen R6:sen ja harkitsen nyt katalysaattorin poistoa. Onko joku tutkinut tai onko tietoa miten välipala alkukäyrän ja vaimentimen välille kannattaisi tehdä, jottei alkuperäiset virtaukset ainakaan huonontuisi.

    Tiedän, että saisi halvalla käytettyjä putkia sun muuta mutta silti harkitsen tätä katin poistoa.
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  2. #2
    Jasminin R6R:n putkisto modattiin JTM-Motorsilla ja siitä on ollut tarkoitus tehdä kotisivuillemme (www.vararikkoracing.fi) juttukin, mutta saamattomuuttani en ole vielä aikaiseksi saanut. Siinähän on kolme kattia ja keskiäänenvaimennin. Poistimme ne ja siirsimme lambdan uuteen putkeen. Pyörä penkitettiin ennen ja jälkeen muutoksen. Seoksille ei tarvinnut tehdä mitään. Teho ja vääntö hiukan nousivat, vaikka meillä oli tavoitteena saada siitä vain sääntöjen mukainen B600-luokan kisoihin. Nyt sillä on kausi ajettu ja ajetaan seuraavakin. Tyytyväinen Jasmin tuohon muutokseen on ollut.

    Laitanpa tuon jutun teon kotisivuille taas asialistalle. Siitä on aika hyviä kuviakin.

    - Jyrki
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  3. #3
    Kiitos tiedosta. Olisi todella hienoa jos saisi nähdä kuvia. Teitte siis Y-palan katin tilalle ilman mitään suurempia laskelmia ja hyvin toimi?
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  4. #4
    Lainaa (sumppu @ Joulu. 08 2009,12:15) kirjoitti
    Kiitos tiedosta. Olisi todella hienoa jos saisi nähdä kuvia. Teitte siis Y-palan katin tilalle ilman mitään suurempia laskelmia ja hyvin toimi?
    Ensimmäiset katit on 4-2:een kollektorin jälkeen. Nuo kollektorit oli tehtävä uudet. Putki menee kahtena keskipönttöön, jossa yhtyvät (2-1:een)ja virtaavat kolmannen katin läpi takaisin keulaan päin. Siitä jälleen käännös ja sivusta pihalle. Eli nuo kollektorit on tehtävä uudet. Minä en niistä mitään tiedä, mutta JTM-Motorsin Jarmo Matinniemi tuntuu tietävän. Hän se teki kaikki muutokset.

    Minulla ei ole työkoneella kuvia eikä käppyröitä, valitettavasti. Niistä näkyy alusta loppuun putken muokkaaminen suht hyvin. Kun on vielä samasta penkistä ennen ja jälkeen muutoksen dyno-käppyrät niin lopputuloskin on petua vahvempaa *.

    Useamman tunnin sitä joutui ammattimieskin tekemään, joten on siinä hiukan hommaa. Kyllä se hyvä on käyttää penkissä muutoksen jälkeen, jos kuitenkin vetää laihalle, vaikka Jarmon mukaan suurimmalla osalla ei ongelmia tule. Jos menee laihalle, ni sit Commanderi ja säätö.

    Kuvia ja juttu tulee muutaman viikon sisällä kotisivuille. Meidän webmaasteri on kuukauden kiinassa, ni pakko odottaa, prkl.....
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  5. #5
    jään odottamaan kuvia!
    Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
  6.  
  7. #6