Ilmeni tässä viikonloppuna seuraavanlainen ongelma:
Käynnistyi suht. koht hyvin mutta kävi kuin traktori.
Tunnustelin pakoputkia: 1 ja 2 lämpeni mutta 3 ja 4 kylmät.
Oma diagnoosi oli: ei tule kipinä. Tulpat vaihton ja tarkistin vielä johdot, ei auttanut. Vaihdoin sytyspuolat ristiin jos auttaisi diagnoosin tekemiseen. Jos 1 ja 2 olisi nyt ollut kylmät niin ehkä puolassa vika. Mutta, mutta nyt kävi kaikki pytyt mutta huonosti. Tukehtuu kaasua antaessa.
Kysymys kuuluu: Voiko akku tai lataus puolella olla joku vika?
Koska konehan vaatii kipinää enemillä kierroksilla ja jos lataus ei sitä anna niin eihän se käy.
Mopo on Honda CBX 550F ja ihan perinteinen 4-pyttyinen Honda.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Kokeile tyhjentää kaasarit, mulla Blackbird teki samaa ja em. toimenpiteellä tuli kuntoon. Sama homma oli muuten naapurin Banditissa jokunen aika sitten.
-Harri-
No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
XX
Kaasareiden bensatulo kohokammioon taitaa olla yhteinen 3 ja 4 pytyissä, joten siltä puolen kattoisin onko tukoksia jne..
Ja kumikurkut ehjät.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Itselläni teki samaa kun oli bensapumppu rikki 600 cebarissa. jos tuosta löytyy sellainen. Itseasiassa pumppu oli huollettavissa: pääty auki ja sieltä kärkien puhdistus niin jo toimi.
Honda cbr 600F -> Kawasaki zx 9r
Kokeilin mittaa sitä latausjännitettä pyörän käydessä vaikka kävikin huonosti. Latasi alle 11V. Kävi jo pelko perseessä että jos se latauksensäädin on kaputt.... No kuitekin vaihdoin eka laaturin hiilet (kuluneet jo service limitin alle) ja pistin vielä pyörä vanhukselle uuden akun.
Nyt lataa melkein jo 14V.
En tiedä oliko vika tässä mutta nyt mopo ainakin käy nätisti, ottaa kierroksia nätisti eikä ole enää täys molopää.
Vähän vielä epäillyttää noi sytytyspuolat.
Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
Mielipide...
Vannomatta paras mutta veikkaisin että tuossakin puolajärjestely on sama mikä valtaosassa ainakin vanhempia japseja.
Eli 1 puola sylintereille 1 ja 4 ja toinen puola sylintereille 2 ja 3. Eli jos puola kenkkuilee niin silloin pois pelistä ovat joko laitimmaiset 2 sylinteriä tai vastaavasti 2 keskimmäistä.
Tuo korjaamasi latausongelma mielestäni selittää ongelmasi hyvin. Puolat ovat saaneet alle 11V jännitettä jolloin se on säkästä kiinni mikä pytty sytyttää, jos mikään. Heikolla kipinällä on menty. Ne sylinterit jotka toimivat tuossa tilassa, niissä on ollut palamisen suhteen tähtien asennot just kohdallaan muilta osin.
Omassa Sevenfifty -92 alkoi käynti pätkiä viime syksynä hieman samalla lailla; kaikki pytyt eivät olleet halukkaita mukaan. Huoltomiehen vinkistä hankin uudet tulpanhatut ja ongelmat poistuivat... Melko halpa kokeilu *![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05