Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 234:sta
  1. #31
    Lainaa (ssanttu @ Joulu. 05 2009,15:16) kirjoitti
    Ja jos se ilma sieltä styroksin sisltä pakenee niin mitä tulee tilalle ... ulkoilmaa!
    No mitenhän käy jos ilmaa täynnä oleva huokoinen aine menettää sen ilman? Se menee kasaan, ei sinne mitään tule tilalle. Samalla se menettää kyvyn vaimentaa eli mennä kasaan. Onpas ihmeellistä. Siksihän käytetty kypärä on sisäkooltaan suurempi kuin uusi.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  2. #32
    Lainaa (jamas @ Joulu. 05 2009,15:36) kirjoitti
    Arain porukka ei ilmeisesti ole kaivellut talon sokkeleita auki kun tuommoisia höpisee...
    No tuskinpa on kaivellut(saahan ne parempaa palkkaakin )
    Mut ei se styroksi miksikään mene muutamassa vuodessa, saavatpahan myytyä kypäröitä...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  3. #33

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Oliskohan siltä toimittajalta mennyt sanat ilma ja liima seikaisin? Hollannissa Arain Euroopan päämajassa pidetyissä koulutuksissa ainakin on kerrottu kyseessä olevan liiman vanhenemisesta. Valmistaja takaa liimauksen kestävyydeksi 5 vuotta.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  4. #34
    Vaihtakaa fyllingit routastyroksiin. Tavallinen lattialaatu voi hapertua jo 30-50 vuodessa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #35
    Kun nyt Araista on kyse, niin tässä omat kokemukset: Arai Quantum,10 kesää käytössä. Sisukset, poski-leuka osat irrotettavat. Päälaki-niska toppaukset kiinteästi kiinni, liimaukset kestäneet.

    Leuan alaosan muovisuikale (joka kiertää kypärän ulkokuorta) irtosi kuoresta. Pyysin tätä liimaamaan Arai huoltopäivillä Tuusmotorissa. Edustajan vastaus oli, että kuori vaatii niin erikoisliimaa, ettei onnistu Suomessa, kypärä lähetettävä Hollantiin liimattavaksi. Ja paskat :kakskomponentti araldiittia ja hyvin on pysyny 2kesää.

    Kaksi silkkihuppua on nyt käytetty riekaleiksi, niitä on kuitenkin helpompi pestä kuin sisuksia. Sisusmateriaali on pehmeästä pinnastaan huolimatta ehjä joka kohdasta. Hihna on eniten kulunut, kun kiristys kohdistuu 2D lenkeissä samaan kohtaan lähes aina. Kaikki ilmastointi räppänät ehjät (7kpl). Visiiri alkuperäinen, vaihtokunnossa.

    Yhteenvetona sanoisin, että kallis oli ostaessa, mutta erittäin laadukas ja materiaaleissa ei ole tingitty. Korvatulppia joutuu käyttämään, sekä alle +10asteen keleillä kypärä on jostain syystä vilpoisa. Edeltävä Shoei oli selvästi lämpimämpi.

    Mitähän eristettä ne siellä Syvärillä käytti?
    FLHTCUSE4
  6. #36
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 05 2009,16:59) kirjoitti
    Oliskohan siltä toimittajalta mennyt sanat ilma ja liima seikaisin? Hollannissa Arain Euroopan päämajassa pidetyissä koulutuksissa ainakin on kerrottu kyseessä olevan liiman vanhenemisesta. Valmistaja takaa liimauksen kestävyydeksi 5 vuotta.
    No siihen en osaa sanoa, ei tuossa jutussa puhuta sanallakaan liimasta, katoin kyl sen kun luin noita sun aikasempia viestejä...eikö täältä nyt löydy jotain kemistiä selittämään styroksin vanhenemisprosessi, ei riitä nyt timpureitten sokkeli analyysit..

    Edit. tässä---->



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  7. #37
    1-2v välein on vaihtunut. syy on vanhaan kypärään tympääntyminen vaikka mitään vikaa niissä ei ole ollut. vanhat ovat yhä satunnaisessa käytössä ja apukypärinä.



    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  8. #38
    Hankin syksyllä uuden Shoein kypärän, ja kohta mälläsin pyörän naurispeltoon.. pitänneekö vaihtaa? Ei kuitenkaan asfaltin kautta menty. Pehmyttä mutamultanauris peltoa vain kynnetty. Ihan ehjäksi jäi, pääkin
  9. #39
    Tuossa tapauksessa kyllä itse vaihtaisin ihan varmuuden vuoksi. Kuitenkin iskua vaimentaa kuoren lisäksi sisäosan styroxit. Jos ne ovat ottaneet iskua (painuneet), on kypärä täyttänyt tehtävänsä.

    Sitäpaitsi kypärän taitaa korvata liikennevakuutus



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  10. #40
    Vaihettu on kolmen vuoden välein noin suurin piirtein
    alkaa haista vaikka pesisi
    Kun kukaan ei enää huomaa sinua minuutesi haihtuu.
  11. #41

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (jamas @ Joulu. 05 2009,18:27) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 05 2009,16:59) kirjoitti
    Oliskohan siltä toimittajalta mennyt sanat ilma ja liima seikaisin? Hollannissa Arain Euroopan päämajassa pidetyissä koulutuksissa ainakin on kerrottu kyseessä olevan liiman vanhenemisesta. Valmistaja takaa liimauksen kestävyydeksi 5 vuotta.
    No siihen en osaa sanoa, ei tuossa jutussa puhuta sanallakaan liimasta, katoin kyl sen kun luin noita sun aikasempia viestejä...eikö täältä nyt löydy jotain kemistiä selittämään styroksin vanhenemisprosessi, ei riitä nyt timpureitten sokkeli analyysit..

    Edit. tässä---->
    No jaa, ei pitäis lähteä huhupuheiden mukaan ja jokanen ajakoon millä kypärällä haluaa. Tuo Nainen joka meillä asuu on kertonut paljoin muutakin millaisia testejä siellä Hollannissa on tehty ja näytetty "nimettömille" kypärille. Jokainen ajakoon kypärällä mihin luottaa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  12. #42
    Lainaa (jamas @ Joulu. 05 2009,18:27) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 05 2009,16:59) kirjoitti
    Oliskohan siltä toimittajalta mennyt sanat ilma ja liima seikaisin? Hollannissa Arain Euroopan päämajassa pidetyissä koulutuksissa ainakin on kerrottu kyseessä olevan liiman vanhenemisesta. Valmistaja takaa liimauksen kestävyydeksi 5 vuotta.
    No siihen en osaa sanoa, ei tuossa jutussa puhuta sanallakaan liimasta, katoin kyl sen kun luin noita sun aikasempia viestejä...eikö täältä nyt löydy jotain kemistiä selittämään styroksin vanhenemisprosessi, ei riitä nyt timpureitten sokkeli analyysit..
    Ei se styrkkä mihinkään vanhene, mutta saattaa painua linttaan ajan mittaan. Siihen auttaa uudet fyllingit, hiusten kasvatus tai paksumpi kypärähuppu. Muovin vanheneminen vaatisi taas joko korkean lämpötilan, tai uv-säteilyä. Koska potat ovat yleensä uv-suojattuja, eikä lämpötilakaan pääse käytännössä koskaan yli +45:n, on vanheneminen hyvin hidasta.
    Valmistajan takaaman ajan lyhyyteen on kaksi syytä:
    - He haluavat myydä kypäriä mahdollisimman paljon
    - Aika tarkoittaa pahinta mahdollista skenaariota, ts hiekka-aavikon poika, joka käyttää kypärää joka päivä vuoden ympäri.
    Jos lämpö- ja uv-kuorman sovittaa Suomen olosuhteisiin, menee potta pois muodista jo noin 10 vuotta ennen käyttöiän ylittymistä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  13. #43
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Ainakin mulle suurempi ongelma on kypärän naarmuuntuminen, haju ja muut esteettiset ongelmat. Tarkoitus olisi vielä ensi kesä ajaa tuolla potalla, mutta jos sopiva potta tulee sopivaan hintaan vastaan, niin saatan investoida. Loppujen lopuksi olen kohta käyttänyt enemmän rahaa visiireihin kuin itse kypärään, joten uuden kypärän hommaaminenkaan ei enää tunnu niin pahalta.

    Jokainen tietysti käyttää sellaista kypärää, kuin itse haluaa, mutta ainakin allekirjoittanut on valmis satsaamaan siihen enemmän rahaa. As said, kypärä pään mukaan. Mun pää on niin pehmeä, että kypärän on paree olla hyvä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #44

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Juutana @ Joulu. 06 2009,14:31) kirjoitti
    Jokainen tietysti käyttää sellaista kypärää, kuin itse haluaa, mutta ainakin allekirjoittanut on valmis satsaamaan siihen enemmän rahaa. As said, kypärä pään mukaan. Mun pää on niin pehmeä, että kypärän on paree olla hyvä.
    Ajovarusteet on väärä paikka säästää rahaa joten parasta laitetaan mitä rahalla saa. En ole kuullut kenenkään sanoneen kaatumisen jälkeen että harmittaa kun meni kallis kypärä ja ostavan jonkun halvan tilalle. Hinta ei ole aina laadun ja turvallisuuden tae, mutta kyllä silläkin joku korrelaatio on.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  15. #45
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 05 2009,11:26) kirjoitti
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Joulu. 04 2009,22:43) kirjoitti
    Mä ainakin vaihdan potan joka toinen kesä ihan sen takii, et se vaan alkaa "haisee" ja uus on aina "kiva" *
    Huppu? Hiusten pesu? Eri kypara viemarissa sukelteluun? * * *
    -pesen hiukseni joka päivä
    -en tykkää hupusta
    -enkä sukella viemäreissä....

    Täällä moni on todennut saman, että se kypärä nyt vaan alkaa haisee, kun tarpeeks kauan sitä käyttää....
    Onko herra Gospelilla jotain mun kirjotuksia vastaan...
    Ja sitäpaitsi mehän kannatetaan kypäräkauppiaita...(me jotka halutaan se potta vaihtaa sillon tällön *)
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  16. #46
    Kypärä vaihtoon noin parin vuoden välein.

    Lähinnä sen takia, että välillä posket on paksummat(siis omat) ja välillä ohuemmat.

    Ja uudemmat kypärät on nätempiä ja mukavempia kuin vanhat. Sisukset ei kulu mihinkään muutamassa vuodessa, varsinkaan kun käytän kypärähuppua kelillä kuin kelillä.

    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  17. #47
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Joulu. 06 2009,21:21) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Joulu. 05 2009,11:26) kirjoitti
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Joulu. 04 2009,22:43) kirjoitti
    Mä ainakin vaihdan potan joka toinen kesä ihan sen takii, et se vaan alkaa "haisee" ja uus on aina "kiva" *
    Huppu? Hiusten pesu? Eri kypara viemarissa sukelteluun? * * *
    -pesen hiukseni joka päivä
    -en tykkää hupusta
    -enkä sukella viemäreissä....

    Täällä moni on todennut saman, että se kypärä nyt vaan alkaa haisee, kun tarpeeks kauan sitä käyttää....
    Kunnon kypärän ostaa kerralla, että saa irrotettavalla sisustalla. Eipä ole moinen enää ongelma, kypärä tuntuu pesun jälkeen kuin uudelta.

    edit. jos ulkonäköön on kyllästynyt niin aina voi sitten maalauttaa jotain mukavaa.



  18. #48
    Piti oikein käydä suorittamassa vertaileva haistelu...

    Vanhempi kypärä hupun kanssa käytetty, pari kertaa vuodessa pesty -04 Arai (Tour-X).
    Verrokkina uusi, käyttämätön, samanlainen.

    Ei tuo vanha kyllä miltään kummalliselta haissut
    Kohtuu samalta kuin uudempikin, huomattavasti miedommin tosin.
  19. #49
    Kilometrejä on viime vuosina tullut 30 tkm vuodessa ja sen vuoksi kypärä vaihtuu 2-3 vuoden välein. Tuppaa visiirimekanismit yms. kulumaan ja kyllä sisustakin alkaa kulua ja "tuoksua" vaikka käytänkin aina kypärähuppua.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  20. #50
    Lainaa (Tsc @ Joulu. 05 2009,18:18) kirjoitti
    Kun nyt Araista on kyse, niin tässä omat kokemukset: Arai Quantum,10 kesää käytössä. Sisukset, poski-leuka osat irrotettavat. Päälaki-niska toppaukset kiinteästi kiinni, liimaukset kestäneet.

    Leuan alaosan muovisuikale (joka kiertää kypärän ulkokuorta) irtosi kuoresta. Pyysin tätä liimaamaan Arai huoltopäivillä Tuusmotorissa. Edustajan vastaus oli, että kuori vaatii niin erikoisliimaa, ettei onnistu Suomessa, kypärä lähetettävä Hollantiin liimattavaksi. Ja paskat :kakskomponentti araldiittia ja hyvin on pysyny 2kesää.

    Kaksi silkkihuppua on nyt käytetty riekaleiksi, niitä on kuitenkin helpompi pestä kuin sisuksia. Sisusmateriaali on pehmeästä pinnastaan huolimatta ehjä joka kohdasta. Hihna on eniten kulunut, kun kiristys kohdistuu 2D lenkeissä samaan kohtaan lähes aina. Kaikki ilmastointi räppänät ehjät (7kpl). Visiiri alkuperäinen, vaihtokunnossa.

    Yhteenvetona sanoisin, että kallis oli ostaessa, mutta erittäin laadukas ja materiaaleissa ei ole tingitty. Korvatulppia joutuu käyttämään, sekä alle +10asteen keleillä kypärä on jostain syystä vilpoisa. Edeltävä Shoei oli selvästi lämpimämpi.

    Mitähän eristettä ne siellä Syvärillä käytti?
    Pistin omaan quantumiini joskus saman mustan kumilistan kiinni sikaflexillä.Hianosti näkyy pysyneen kiinni,kun otin saman potan vaihteluks käyttöön taas tänä kesänäkin. Lasikuituhan ei juuri vanhene tai pilaannu muuten kuin kolhimalla tai saattamalla ruhjeen kautta vettä sekaan pidemmän ajan.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  21. #51
    Oma Arai lähtee neljännelle ajokaudelle, ulkokuori on oikeastaan täysin virheetön. Visiirikin on alkuperäinen ja hyväkuntoinen vielä. Pehmusteet varmaan tulee vaihdettua ennen kevättä vielä niin hyvä tulee. En tollasta 800-900euron kypärää ihan joka vuosi raaski vaihtaa, kun ei se omasta mielestä oo miksikään mennyt. Pari kesää vielä ajellaan, sitten se onkin Arain vaihtoväli suositus täynnä ja hommataan uusi.
    R1 -08
  22. #52
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Joulu. 06 2009,21:21) kirjoitti
    Täällä moni on todennut saman, että se kypärä nyt vaan alkaa haisee, kun tarpeeks kauan sitä käyttää....
    Itsellani kun on rivi kyparoita tuossa hyllylla, eika vanhinkaan (7v, kerran pesty sisalta) ole alkanut haisemaan.

    Lainaa kirjoitti
    Onko herra Gospelilla jotain mun kirjotuksia vastaan...
    Tuntuu olevan antipatiaa vain silla puolella. Anteeksi taas kerran, etta edes rohkenin vastata mitaan muuta kuin "kylla neiti, olette ehdottoman oikeassa kuten aina olette olleet ja tulette jatkossakin olemaan".

    Ja mita tulee mainintaan viemarisukelluksesta kyparan kanssa, joku muu ehka ymmarsi etta kyseessa saattaa olla "iltauutisten loppukevennys" eika vakavissaan esitetty kysymys.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  23. #53
    Lainaa (vetomies @ Joulu. 06 2009,10:14) kirjoitti
    Lainaa (jamas @ Joulu. 05 2009,18:27) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Joulu. 05 2009,16:59) kirjoitti
    Oliskohan siltä toimittajalta mennyt sanat ilma ja liima seikaisin? Hollannissa Arain Euroopan päämajassa pidetyissä koulutuksissa ainakin on kerrottu kyseessä olevan liiman vanhenemisesta. Valmistaja takaa liimauksen kestävyydeksi 5 vuotta.
    No siihen en osaa sanoa, ei tuossa jutussa puhuta sanallakaan liimasta, katoin kyl sen kun luin noita sun aikasempia viestejä...eikö täältä nyt löydy jotain kemistiä selittämään styroksin vanhenemisprosessi, ei riitä nyt timpureitten sokkeli analyysit..
    Ei se styrkkä mihinkään vanhene, mutta saattaa painua linttaan ajan mittaan. Siihen auttaa uudet fyllingit, hiusten kasvatus tai paksumpi kypärähuppu. Muovin vanheneminen vaatisi taas joko korkean lämpötilan, tai uv-säteilyä. Koska potat ovat yleensä uv-suojattuja, eikä lämpötilakaan pääse käytännössä koskaan yli +45:n, on vanheneminen hyvin hidasta.
    Valmistajan takaaman ajan lyhyyteen on kaksi syytä:
    - He haluavat myydä kypäriä mahdollisimman paljon
    - Aika tarkoittaa pahinta mahdollista skenaariota, ts hiekka-aavikon poika, joka käyttää kypärää joka päivä vuoden ympäri.
    Jos lämpö- ja uv-kuorman sovittaa Suomen olosuhteisiin, menee potta pois muodista jo noin 10 vuotta ennen käyttöiän ylittymistä.
    No nyt tuli sitten se kerta, kun olen täysin samaa mieltä kanssasi. Myyjien ja valmistajien hömppää tuo nopea vanheneminen. *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  24. #54
    Kymmenisen vuotta on ollut vanhempi Nolan käytössä ja ei haise, (enkä muuten käytä edes kypärähuppua)ei myöskään mennyt muun takia vaihtoon kuin sen, että mekanismist väsyivät ja emäntä väsyi siihen, et olis pitänyt lähtee osia hankkimaan.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  25. #55
    Lainaa (harald73 @ Joulu. 07 2009,11:59) kirjoitti
    No nyt tuli sitten se kerta, kun olen täysin samaa mieltä kanssasi. Myyjien ja valmistajien hömppää tuo nopea vanheneminen. *
    En väitä että asia ei olisi näin (takaa jatkuvan myynnin) mutta on varmaan aika harvoja tuotteita jossa valmistaja valehtelee näin päin, yleensä se on just että, meidän tuote ei vanhene koskaan ja kestää ydinsodan...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  26. #56
    Tullut ½ huolimattomasti hommattua niin pottia kuin nahkapukujakin. Jos saa halavalla (vrt. S.Vilen´) niin silloin saattaa jäädä jotain käteen. Kumpiakin noin 4 kpl.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  27. #57
    Olen vaihtanut kypärää noin viiden vuoden välein. Kilometrejä kertyy vuosittain aika paljon, joten kyllä tuon ajan jälkeen käytön jäljetkin jo näkyvät kypärässä. Aihe on muutenkin ajankohtainen, sillä olen juuri vaihtamassa Arain Astroa Viperiin.
    Yamaha FJR1300A -13, BMW R1200GS -09 ja BMW F650GS -01
  28. #58
    Juu, jos enemmän ajaa, niin 5 vuotta kyllä alkaa olla varsin passeli vaihtoväli jo ihan yleisen naarmuisuuden ja kuluneisuuden takia - vaikka kusettaisivatkin, eikä ne mystilliset styroksit oikeasti kävisikään maatumaan...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #59
    Jotain 10 - 15 vuotta ollut tää nykyinen. Istuu hyvin päähän, ei viitsi vaihtaa.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  30.  
  31. #60
    Kummallisen styroksin on Arai keksinyt; 7 vuotta säilyttää ominaisuudet, mutta sen jälkeen alkaa ominaisuudet heiketä ja ilma paeta rakenteesta...
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen