Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Tervehdys!
    Jostain syystä uutta pyörää miettiessäni on tuo VFR 800 VTEC ruvennut kiinnostamaan luvattoman paljon, mielellään vielä ABS-versiona. Koskaan en ole moista peliä päässyt ajamaan, mutta ulkonäöltään miellyttää silmää, ja muutenkin tuntuisi olevan sopivan oloinen pyörä.

    Mitäs vuosimallikohtaisia eroja VFR:n on tullut tuosta -02 vuodesta eteenpäin? Käsittääkseni silloin on tullut tuo nykyisen mallinen versio myyntiin(?). Muitakin ominaisuuksia ja mielipiteitä otetaan mielenkiinnolla vastaan!
    Pitäisi varmaan jossain käydä ainakin koeistumassa tuommoinen vehje, että näkisi miten se sopii n.188cm kaverin alle... Sitten voisi ruveta haaveilemaan lisää...
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  2. #2
    VFR800 vm-00 (eli VTEC:istä edellinen) on mielestäni edelleen yksi parhaita sporttourereita ikinä. Erittäin hyvin ainakin meikäläisen lapaseen istunut pyörä. VTEC:in moottorinluonteen kaksijakoisuus jakaa myös mielipiteet.

    Eli kannattaa varmaan käydä koeajamassa molempia (en tosin muista, saako tuohon vanhempaan absit - ne on matkapyörässä ilman muuta suositeltavat).
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    VFR ja XX omistaneena suosittelen harkitsemaan myös Triumph Sprint 1050 malleja. Tehokkaampi, vääntävämpi, ergonomialtaan ja varusteiltaan parempi+ voitti saksalaisten tourintesteissä bemarin ja VFR:n.

    Minulla on mittaa sentilleen saman verran.



  4.  
  5. #4
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vuoden '02 jälkeen on tullut oikeastaan vain vuoden '06 päivitys ruiskuun (uudet suuttimet ja ECU-boksi) ja VTECin ohjaukseen. On siellä jotain hyvin pientä muutosta ollut muulloinkin, lähinnä elektroniikkapuolella. Kuitenkin hyvin samanlainen laite se on ollut koko ajan. Ainakin '02-mallissa on kaikenlaista pientä ärsyttävää kaasussa, joita on hieman oiottu jo '03-mallissa. PC3:lla saa jonkun verran parannusta, mutta toimintamatka tippuu matka-ajossa satasella per tankki. VTEC-kynnyksen ympäristön saaminen toimivaksi voipi olla hankalaa. Ainakin omassani se meni pieleen ja peli muuttui suorastaan vaaralliseksi ajaa jos kynnyksestä meni yli "väärällä" kaasunasennolla.

    Muuten laite on pomminvarmaa japanilaista tekoa, hyvin huoleton ja pitkäikäinen peli, jossa kilometreillä ei ole kummoista merkitystä. Tyyppivikoja ei ole, ruiskun toiminnassa on tosin joukko "tyyppiominaisuuksia", joita on puitu enemmänkin esimerkiksi Bikersoraclen VFR-osiossa. Takarenkaan vaihto ja ketjujen säätö on hyvin helppoa. Omaani sain alta alle -vaihdon aina samaan hintaan kuin irtovanteelle. Huolloista kallein on 48 tkm ja toiseksi kallein 24 tkm, joskin niiden hintaa kompensoi halvat ja helpot pikkuhuollot, joiden vuoksi tokko kannattaa pyörää huoltoon viedä. Öljynvaihto on vielä helppoa, mutta öljynsuodattimen vaihtaminen on jo "vähän" työläämpää, katteita saa purkaa jonkun verran. Sulakerasiat ovat VFR:n todellinen aivopieru, ne löytyy etusivukatteen*alta niin että katteita saa purkaa naama hiessä. Ja ABS-mallissa ne on vielä jaettu kahteen osaan, eli pääsee purkamaan molemmin puolin. (Nimim. "reissussa purkutöitä tehnyt", vaikkei vikaa sieltä löytynytkään)

    Tankillisella matkaa taittuu 400 km maantieajossa. Täyskuormalla alkaa tehot käymään vähiin, muuten riittää kohtuu hyvin. VFR on nykypyöriin verrattuna himpun yläpainoinen, joskin ajossa sillä ei ole niin merkitystä. VFR:ää on helppo viedä, ja radalla jalkatapit alkaa raapimaan jo melko aikaisessa vaiheessa.

    VFR:ään tuli ABSit '02, ja mun mielestä ne kannattaa ottaa, vaikka VFR:n DCBS-systeemi on varsinkin kuivalla asfaltilla melko haluton lukkiutumaan muutenkin.
    1000