Nyt menee jo juupas-eipäs-juupas-eipäs -tasolle...
Toisena esimerkkinä satasen vauhdissa henkilöauton repsikka jostakin aivan käsittämättömästä syystä
a) vetää käsijarrusta
b) nappaa virta-avaimen lukosta
c) käy käsiksi kuljettajaan,
jonka seurauksena ollaan lepikossa katollaan. Savun hälvettyä ollaan taas käräjillä ja nimike on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Kyllä. Eikä ilmeisesti ollut lähelläkään törmäystä poliisin kanssa. Kaikki hyvin.(hra1150 @ Joulu. 04 2009,13:46) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Noin skarrpina varmaan ymmärrät että ko. Mopoilijan nopeus on voitu mitata ylikulkusillalta tai vastaan tulevasta autosta. Pysäyttäjänä on voinut olla väärään suuntaan ramppia ajava poliisiauto jonka kohdalla nopeus on saattanut olla jopa alle sallitun.(hra1150 @ Joulu. 04 2009,13:46) kirjoitti
Nimim. Kokemusta on piihovin kohdalta.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mistään noista ei saa mitään rangaistusta. Jos taas lepikko raikaa, silloin voi tulla syyte, mikä on tosin sekin helppo välttää toteamalla, että "oho".(perttuvv @ Joulu. 04 2009,14:15) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Repsikka ei selviä "oholla" kun sillä ei ole mitään asiaa kajota kulkupelin hallintalaitteisiin. Samoin rekan alle tahallaan ajavan on aika vaikea selittää "oholla" hallinnan menetystä, kun hallinnan menetys pääsääntöisesti tarkoittaa sitä, että kulkupeli menee eri suuntaan kuin mihin pyörät pyörii. "Ohon" tueksi pitäisi löytyä jarrutus-, luisto- tai muita jälkiä. "Oho" selityksen tyrmää myös se todennäköisesti henkiin jäänyt rekkakuski, joka sanoo vastaantulijan kääntäneen hänen kaistalleen just kohdalla.
Noi pari esimerkkiä oli muuten elävästä elämästä ja nimikkeenä oli nimenomaan törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Rangaistuksia en muista, mutta taisi mennä päiväsakoilla...
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
No joo, olkoon, kunhan väänsin. Rikosnimike pitäisi muuttaa: "törkeä ajo-oikeuden vaarantaminen" olisi parei.(Juutana @ Joulu. 04 2009,14:35) kirjoitti
Vai niinkö meinaat. Jyrkkää on tietämys. No, ehkäpä olet ollut minua useammin virkavallan ´asiakkaana´, joten paha mennä varsinaisesti kiistämäänkään.(vetomies @ Joulu. 04 2009,13:57) kirjoitti
Vaan ehkäpä ne on joskus myös vähän tapauskohtaisia juttuja? Mm. tällaiseen luonnehdintaan törmäsin interwebin ihmeellisessä maailmassa:
http://www.laki24.fi/liik-ti....en.html
"Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen on kysymyksessä silloin, jos liikenneturvallisuuden vaarantamisessa huomattavasti ylitetään sallittu enimmäisnopeus, ryhdytään ohittamaan näkyvyyden ollessa turvalliseen ohitukseen riittämätön tai ohituksen ollessa muutoin kielletty, laiminlyödään liikenneturvallisuuden vaatima pysähtymis- tai väistämisvelvollisuus, taikka muulla näihin rinnastettavalla tavalla rikotaan liikennesääntöjä. Lisäksi edellytetään, että rikos on omiaan aiheuttamaan vakavaa vaaraa toisen hengelle tai terveydelle. Minimi törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta on 30 päiväsakkoa ja vankeutta voidaan tuomita enimmillään kaksi vuotta. Ajokieltoa tulee yleensä vähintään puoli vuotta."
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
En väitä, ettei laki noin sanoisi mutta väitän, että sitä tulkitaan niinkuin kuvasin. Jos kolaria ei satu, on äärimmäisen harvinaista eli käytännössä mahdotonta, että ko vaarantamisesta saisi syytteen muissa kuin ylinopeus/keulankytkemis"rikoksissa". Jokainen on varmasti huomannut saman asian: mitä tahansa saa tehdä, jos sen tekee tikkarinopeutta alhaisemmalla nopeudella.(pecha @ Joulu. 04 2009,15:15) kirjoitti
Ei nuo koheltajat minua ahdista, mutta on kohtuutonta, että abstraktin vaaran aiheuttamisesta rangaistaan kovemmin kuin todellisen vaaran aiheuttamisesta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eli hirvionnettomuuksien määrä ei kasva, vaan onnettomuuksien seuraukset ovat vakavammat. Puhuu aidasta vaikka tarkoittaa aidanseivästä.(pecha @ Joulu. 04 2009,10:56) kirjoitti
Ei varmaan tullu kenellekään yllätyksenä, että kovemmasta vauhdista kolisee kovempaa, mutta onnistuit tuostakin yksinkertaisesta asiasta kirjoittamaan romaanin.
Superbike #7
Tämän pitäisi kyllä maalaisjärjellä ajatellen sulkea pois se mahdollisuus, että kesäyönä tyhjällä motarilla ajettu ylinopeus, edes kova sellainen, olisi törkeää liikenteen vaarantamista.(pecha @ Joulu. 04 2009,15:15) kirjoitti
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ennemmin se osoittaa ajoneuvon suhteellisen riittävää suorituskykyä.(Fibanacci @ Joulu. 04 2009,11:39) kirjoitti
![]()
Superbike #7
Aivan. Harvemmin "pojat" seisoskelee keskellä ajorataa motarilla tutkaamassa. Jos sen tekisivät, heitä pitäisi syyttää, ja rangaista liikenteen vaarantamisesta.(Juutana @ Joulu. 04 2009,14:35) kirjoitti
Mutta eiko se ollut niin etta nopeuden kasvaessa reaktioaika pienenee n² ja nain ollen vaistot ja jarrutukset ovat nopeampia ja tehokkaampia ja taten riski pienenee?(Nitrous @ Joulu. 04 2009,15:32) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Ei, silloin syytetään jokaista ohiajanutta murhan yrityksestä.(Needle @ Joulu. 04 2009,15:40) kirjoitti
Superbike #7
Nuo taisi olla tuota legendaarista fysiikkaa ralliautoilevan lossikuskin suusta, joka nyt tuntui olevan muutenkin elämästä irrallaan. Itse en ole ainakaan vielä onnistunut moottoripyöräillessä kumoamaan fysiikan lakeja.(GoSpel @ Joulu. 04 2009,15:42) kirjoitti
Superbike #7
No pahus. Nyt meni koulutusohjelma uusiksi...(Nitrous @ Joulu. 04 2009,15:45) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Saa kysyä ja vastaan ihan siitä mielenkiinnosta miten se tähän liittyy(Needle @ Joulu. 04 2009,13:07) kirjoitti
Olen varmaan joskus silloin kun olin itsekin alaikäinen mutta siitä on parikymmentä vuotta aikaa niin ei voi muistaa. Olen saattanut ostaa joskus 18 vuotiaana 17 vuotiaalle kaverille mutta siitä on niin paljon aikaa, että rikoksena se on vanhentunut jo ajat sitten. Meinaan jos meinasit rikosilmoituksen tehdä. Vanhempana en ole, enkä aio välittää enkä tarjota alaikäisille alkoholia.
GSF1200S
Ei, en ole tekemässä ilmoitusta. Asia ei kiinnosta siltä osin, ajattelin vain että oletko sinä oikea ihminen puhumaan piittaamattomuudesta. Nyt selvis, että se siitä *(Fibanacci @ Joulu. 04 2009,16:03) kirjoitti
Sori offtopic
Jatketaas aluperäisestä asiasta ->
Ja POLIISI sanoo...(Nitrous @ Joulu. 04 2009,15:32) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Osoittaa todellista lojaaliutta, kun täällä ollaan huolissaan, että jos joku täysin itselle tuntematon ajaa päin hirveä Tre-Hki -motarilla tai vieläpä ylinopeudella!![]()
![]()
Tai sitten nuo pelkääjät ovatkin huolissaan niistä hirviparoista?![]()
636 -> 998
The voices made me do!!!(Arwidson @ Joulu. 04 2009,12:11) kirjoitti
![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Vakuutusmaksut nousee kun tulee vainajia ja loukkaantuneita eli ihan puhtaasti itsekkäistä syistä tässä huolissaan ollaan... muuten en välitä vaikka joku kohlo ittensä tappaa *(Eki- @ Joulu. 04 2009,16:26) kirjoitti
![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Epäilemättä joo. Tiesitkö muuten, ettei hirvivahinkoja korvata liikenne- eikä kaskovakuutuksista? Jos vakuutusyhtiö väittää korvaavansa hirvivahingon se tarkoittaa, että he provisiota vastaan hakevat valtionkonttorista korvauksen sinulle.(perttuvv @ Joulu. 04 2009,17:23) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Valtiokonttori ei muuten sitten enää korvaa hirvivahinkoja kenellekään. Alla linkki...
http://www.valtiokonttori.fi/Public/...ontentid=32098
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Hyvä ylinopeus ja hyvä rangaistus. Tilaus jätetty ajamalla ko. nopeutta ja tilaus täytetty. *On paljon muutakin, mitä voi tehdä kieltojen vastaisesti ja mistä voi olla muille vaaraa tai olla olematta ja mistä kiinni jäädessä rangaistaan. *Paljon on näitä väärin ymmärrettyjä lapsia, joita ei saisi mistään rangaista vaan kaikkea pitäisi saada tehdä ja itse arvioida lainsäätäjän kannan vastaisestikin, mikä on oikein ja mikä väärin. *Saksan moottoriteihin usein vedotaan nopeuksien kohdalla ja unohdetaan, että vapaita nopeuksia sielläkin ajetaan vain osalla moottoriteitä ja muualla ylinopeuksiin suhtaudutaan hyvinkin tiukasti. Nyt vain uudelleen kokeilemaan nopeuksia ja kun tulee ehdotonta vankeutta, niin tänne vain kauhistelemaan![]()
Kuitennii kiire kikkarille hakee nallekarkkei mammalle kehannu sanoo.![]()
hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
Oho. Nyt kyllä sitten vakuutusmaksut hyppää pilviin, jos joku Hämeenlinnan moottoritiellä kolaroi hirven kanssa. Onneksi ei ole kotipaikka tuon tien varrella. Joudun etsimään uhkakuvia muualta.(perttuvv @ Joulu. 04 2009,17:33) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
No, onhan niitä useita kymmeniä kuolemaan johtaneita hirvikolareita vuosittain, sekä varmasti satoja lievempiä. Ihan puhtaasti rahallisessakaan mielessä ei mikään merkityksetön asia.(vetomies @ Joulu. 04 2009,18:07) kirjoitti
Tervemenoa vaan kokeilemaan varsinkin prätkällä, kumpi jää kakkoseksi, kun tulee osumia. Puhumattakaan jos sattuu olemaan joku "warp speed" veto kesken.
Sinivuokkojen sivuilla muuten näytti olevan tällaista epäilemättä aivan valheellista propagandaa aiheesta:
"Käytetty ajonopeus vaikuttaa suoraan riskiin joutua hirvikolariin. Riski loukkaantua hirvikolarissa kasvaa erittäin jyrkästi ajonopeuden noustessa. Henkilöautolla ajetuista, kuolemaan johtaneista hirvikolareista 75 prosentissa on nopeus ollut vähintään 100 km/h. Nopeusrajoitus on ylittynyt selvästi joka kolmannessa tapauksessa."
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
No ei nyt ihan.. 2006 3kpl.. 2007 5kpl....2008 4kpl... useita kyllä muttei sentään kymmeniä, tosin yksikin on liikaa.(pecha @ Joulu. 04 2009,19:15) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Olis kyllä pitäny panna linnaan ja kuohia varalta.
"Liikenteen vaarantaminen tyhjällä tiellä" on sitä, että liikennevakuutuksesta joudutaan korvaamaan Jopi Jalkapuolen loppuelämä onnettomuuden sattuessa, Jopin koko loppuelämän ajan.
Kaahaaja siis vaarantaa vakuutusyhtiön tulostavoitetta, ja siitä pitää yhteiskunnan rangaista.
Kaikki me vakuutuksenottajat kauhistelemme kalliita vakuutusmaksuja ja samalla ihannoimme näitä "vetomiehiä tai kaahareita". Ei kun linnaan tuollaiset yhteiskunnan viholliset, se on pari euroa kuussa halvempaa, kuin rullatuolipotilaan hoito.
Toinen vaihtoehto onkin sitten siellä saunan takana.
22cal patruuna ei paljoa maksa, ja jos valtiolla ei ole varaa, voin osallistua talkoisiin.
Kiinassa on muuten niin, että yhteiskunnan tuomitsemien rikollisten aiheuttamat kulut menevät surevien omaisten maksettaviksi, rauha sielulle ja patruunan hinta sukulaisilta valtiolle.