Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 197:sta
  1. #1
    Aika rajulta tuntuu toi tuomio jos ei muuta rikettä kuin ylinopeus...

    linkki
    zx-6r -05
  2. #2
    No sakkohan tossa on ylitykseen+törkeään liik.vaarantamiseen nähden aika pieni 20pv. Toi ehdollinen tuomio on sit makuasia jos nyt ei yritä elää 100% nuhteetonta elämää eikä ole poliisikouluun hakemassa, niin sehän nyt ei vaikuta normaali elämään mitenkään kunhan nyt sen ajan ja koeajan yrittää elää ihmisiksi.. koskahan tuo on tapahtunut? ei vaan selviä muuta kun kortti vuoden lopussa takaisin, eniten itseään tossa se kortin lähtö koskettaisi työasiat kun mutkistuu sen myötä aika lailla...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  3. #3
    Noihin (ehdollisiinkin) tuomioihin saattaa kyllä törmätä muihinkin työpaikkoihin hakiessa kuin liikenteeseen liittyvissä. Valitettavasti.



    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Ei muuta kuin onnea ja menestystä. Tosin tuomio on liian lälly.
    Onhan se nyt häpeä, kun joku pyytämällä pyytää sanktiota, site annetaan tuommonen näennäistuomio.
    On se niiiin väärin!
  5. #5
    Jos toi on tapahtunut esim kesäiltana/yönä käytännössä tyhjällä motarilla, niin tuomio on täysin kohtuuton. Muissa olosuhteissa se on vain kohtuuton. Ei jaksa nyt kaivaa mistään mitään pedofiiliraiskaajajuttuja, mutta näkeehän tuon nyt perssilmällä, ettei tuossa mitään järkeä ole.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  6. #6
    Tässä taannoin kun oli keskustelua Suomen historian suurimmasta pedofilia tapauksesta, niin siinäkin lapsenraiskaajat pääsivät ehdollisella

    Oikeus ja kohtuus!


    636 -06
  7. #7
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (C-A-D @ Joulu. 03 2009,06:48) kirjoitti
    Noihin (ehdollisiinkin) tuomioihin saattaa kyllä törmätä muihinkin työpaikkoihin hakiessa kuin liikenteeseen liittyvissä. Valitettavasti.
    Juurikin näin. Ulkomaan komennukset jäävät usein vain haaveeksi, sillä asumis/työlupaa on vaikea saada jos rikosrekisterissä on merkintöjä yhtään mistään. Onneksi nuo lievemmät sentään katoavat nykyään muistaakseni viidessä vuodessa. Joka tapauksessa Itse maksoin mielummin kovat päiväsakot ja kärsin ajokiellon kuin että olisin ottanut rekisterimerkintöjä. Jokainen tietysti tavallaan.

    Muistelen jutun olleen kesällä täälläkin ja silloisessa uutisessa mielestäni annettiin ymmärtää, että veto oli tehty tyhjällä tiellä. Suhteeton rangaistus, ei voi ymmärtää.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  8. #8
    Parempi olisi ollut ajaa kunnolla karkuun, olisi säästynyt rahat ja merkinnät...
  9. #9
    Rangaistuksilla ei ole suhteellisuudentajua. Vankeustuomio kuullostaa kovalta. Emme kuitenkaan tiedä kaikkea:

    a. Kun rajoitus oli 120, kyseessä oli moottoritie.
    b. Uutinen ei kerro muista olosuhteista juuri mitään.
    c. Emme tunne tuomitun muuta mahdollista rikostaustaa ollenkaan.
    d. Emme tunne tuomitun poliisille raportoitua ajohistoriaa ollenkaan. Ts. Haluttiinko henkilö ottaa kiinni (ja tuomita), koska oli valitettu jo aiemmin?

    Noin yleisesti, vankeustuomio on aina PAHA! Vaikka se annettaisiin ehtoollisena. On melko järjetöntä, jos pahoinpitelystä selviää sakoilla ja moottoripyörällä jopa pelkästään "itsensä vaarantaen" saa ehdollista.

    Noh, LP:n pitää keksiä itselleen tehtävää JA oikeussalien tarvitsee saada joskus maksaviakin asiakkaita.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  10. #10
    Aivan päätöntä touhua. Taas saatiin maahan yksi uusi kriminaali, oikeussalissa väkisin synnyttämällä.

    -hh-

    PS. Onhan tuossa mahdollisuus, että on aiheuttanut myös vaaraa ajamisellaan. Tosin jutussa ei siitä mainita halaistua sanaa. Vain siitä, että ajoi ripeästi.
  11. #11
    Aika lievä rangaistus...
    Johan tuota voi pitää presidentin murhayrityksenä ja terrorismina. Kivitystuomiot takaisin!
    Honda CBF600S
  12. #12
    Ihan vertailun vuoksi:

    Sakkoja

    5 kk ehdollista

    Jotenkin tuntuu ettei ylinopeus ole ihan yhtä paha...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

    Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
    Sananl. 31:6
  13. #13
    Heh Vkaks!

    Tuo "naispari"-uutisen linkittäminen kävi myös mielessä! Melko hilpeää näin jälkikäteistarkastelussa, mutta jos vetäjään verrataan niin kuka mahdollisesti vaaraa enemmän on aiheuttanut...
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  14. #14
    Lainaa (Anatooli @ Joulu. 03 2009,11:33) kirjoitti
    jos vetäjään verrataan niin kuka mahdollisesti vaaraa enemmän on aiheuttanut...
    Tämä vetomies aiheutti kamalia traumoja kukkiksille ja murhayrityksiä pelkääville liikennepoliiseille. Moottoripyörähän on paljon järeämpi ase, kuin pari pientä veistä. Jos moottoripyörällä ajaa kokonaisen tietäylittävän koululuokan läpi, tulee paljon uhreja. Sen sijaan, jos kahdella puukolla huitaisee pari kertaa, on vaikeaa saada vastaavaa uhrilukua aikaan. Täytyy myös huomioida, ettei puukolla varustautuneen lesbon heiluminen aiheuttanut poliiseille pelkoa murhayrityksistä.

    Polttopullo sen sijaan olisi sekin varmasti ollut suutari, eikä kyseessä ollut mikään oikea vaara, koska pullo ei vielä palanut ja koko tapahtuma on osoitus vain hieman liian raisusta huumorista. Sen sijaan vetomiehen oli tarkoitus niitata se kokonainen moottoritietä ylittänyt koululuokallinen lapsia ja pari opettajaa, mutta poliisi esti aikeet ottamalla vetiksen parempaan talteen.

    Ok. Asiallisemmin. Vetiksen rangaistus saattaa olla kova tai oikea, en osaa arvioida sitä, mutta suhteessa joihinkin muihin, niistä muista saa liian vähän rangaistusta.
  15. #15
    Eipä juuri yllätä tuo tuomio. Suomen "oikeus"laitos on vitun kieroutunut paska. Tämän sain huomata itsekkin vähänaikaa sitten. Sisäänpäin lämpenevää hyväveli *toimintaa koko hela hoito... mutta, taas pelastettiin maailmaa viestin alkuperäis jutussa *

    ...taidan ottaa ruotsin kansalaisuuden ja muuttaa kööpenhaminaan...
  16. #16
    Nyt kun näistä tuomioista oli juttua, niin tämä ei rangaistusta sopii tänne joukkoon. Edelleen kyse on yksittäisestä tapauksesta, mutta en kuitenkaan pysty ymmärtämään. Vaikeat olot, mutta tollakin ukolla olisi ollut aika pitkä aika oppia se viittomakieli. Tai vaikka ei olisi oppinut, niin ei se taida fillaristin syy olla ollut. Jos nyt jostain syystä sitten pitäisi sääliä, niin olisivat tuominneet ja huomioineet jotenkin rangaistuksessa nuo.
  17. #17
    Toi uutinen vois osuu omalle kohdalle. Mopo kulkee ton verran, ja ikä ja paikkakin (melkein) osuu. *

    Onse nii vitu hianoo ku oikeus voittaa!! *



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #18
    Lainaa (tsj @ Joulu. 03 2009,12:21) kirjoitti
    Nyt kun näistä tuomioista oli juttua, niin tämä ei rangaistusta sopii tänne joukkoon. Edelleen kyse on yksittäisestä tapauksesta, mutta en kuitenkaan pysty ymmärtämään. Vaikeat olot, mutta tollakin ukolla olisi ollut aika pitkä aika oppia se viittomakieli. Tai vaikka ei olisi oppinut, niin ei se taida fillaristin syy olla ollut. Jos nyt jostain syystä sitten pitäisi sääliä, niin olisivat tuominneet ja huomioineet jotenkin rangaistuksessa nuo.
    Tästä voi vain olettaa, että jos omat asiat eivät ole kunnossa, saa toiselle tehdä mitä vain..... mul on paha olla-työnnämpä tuosta toisen auton alle.
    ns normaali ihminen olisi saanut tuosta tempusta vähintään tapon yrityksen ja tuomittu siitä.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  19. #19
    Taas kerran en malta olla kyselemättä, että onko jollekulle ollut salaisuus, että ylinopeustuomiot ovat isoja? Ajoiko tämän tarinan tunari kenties vahingossa tuota nopeuttaan vai mikä tässä porukkaa riipii?
    Minusta tuomioiden raskaus on tiedossa ja valinta on kaasukahvassa. Tyhmää valittaa, kun vapaaehtoisuudesta on kyse.
    Yhteiskunta vaan haluaa liikenteen pysyvän raameissaan ja kun muita pidäkkeitä, kuin sanktiot, ei ole, on pakko käyttää sanktioita. Jollekin raiskauksille on muitakin pidäkkeitä...vai tunnustaako joku, että juuri sanktioitten pienuuden takia olisi pakottava henkilökohtainen houkutus lähteä pikkasen raiskailemaan tuonne kylänraitille?



  20. #20
    Samalla logiikalla oikeudenmukaisemmat sanktiot pikkuisesta pyrähdyksestä (= ei mistään) torjuvat yhtä tehokkaasti tikkareissa olevien alinopeutussuositusten korvaamisen oikealla nopeudella.
    Dixi et animam levavi
  21. #21
    Tsj:n pasteama "ei rangaistusta"-juttu oli tähän yhteyteen vallan hieno.

    Siis jos vetomies olisi ollut riittävän tyhymä JA aiheuttanut oikeaa vahinkoa, olisi jäänyt tuomitsematta. Niin, ajokortinkin olisi voinut pitää sehän on kansalaisoikeus jos ei aja ylinopeutta.

    Hivenen jäi vielä vaivaamaan, että onkohan sillä Tsj:n jutun henkilöllä ajokortti...

    Mutta asiaan. Em. Tsj:n jutun henkilö oli ilmeisesti "ymmärrystä vaille". Sitä iltapskalehti ei tietenkään viitsinyt kertoa, koska jutulta olisi pudonnut pohja pois.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  22. #22
    Lainaa (tsj @ Joulu. 03 2009,12:21) kirjoitti
    Nyt kun näistä tuomioista oli juttua, niin tämä ei rangaistusta sopii tänne joukkoon. Edelleen kyse on yksittäisestä tapauksesta, mutta en kuitenkaan pysty ymmärtämään. Vaikeat olot, mutta tollakin ukolla olisi ollut aika pitkä aika oppia se viittomakieli. Tai vaikka ei olisi oppinut, niin ei se taida fillaristin syy olla ollut. Jos nyt jostain syystä sitten pitäisi sääliä, niin olisivat tuominneet ja huomioineet jotenkin rangaistuksessa nuo.
    Jutusta: "Oikeus katsoi, ettei häneltä voida vaatia samanlaista huolellisuutta kuin tielläliikkujilta yleensä."

    Minkä v***n takia sitten saa siellä liikkua? Taidanpa, seuraavan kerran ku on paha krapula ja v***taa, niin piestä jonkun. Sanon sitten oikeudessa että en ollut oppinut seisomaan käsillä pienenä. Mut naapurin kaverit osas. *
    Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
  23. #23
    Koko maassa on reippaasti alle 1000km moottoriteitä.

    Ne on yleensä rakennettu moottoriteiksi sen takia, että niillä on liikennettä aika paljon, ja voisivat muuten ruuhkautua paljon pahemmin.

    Koska niillä on liikennettä verrattain paljon, myös virkavallan voi olettaa olevan läsnä kyseisillä tienpätkillä.

    Jos siis tulenpalavasti haluaa esimerkiksi päästä käräjille vastaamaan edesottamuksistaan, narahtamisen riskiään voi korottaa menemällä moottoritielle kaahaamaan. Onko se sitten ´oikein´ tai ´väärin´, että sielläkin on valvontaa, siihen en ota kantaa, mutta valvontaa siellä on.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #24
    Tuntuis että moottoritiellä, varsinkin yöllä, on turvallisempaa kaahata kuin taajamassa. Vaikka siellä onkin valvontaa ja muuta liikennettä.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  25. #25
    Lainaa (Teppoman @ Joulu. 03 2009,13:59) kirjoitti
    Tuntuis että moottoritiellä, varsinkin yöllä, on turvallisempaa kaahata kuin taajamassa. Vaikka siellä onkin valvontaa ja muuta liikennettä.
    Moottoritie ja taajama eivät ole ainoat vaihtoehdot. Rata varmaankin kaikista paras, mutta joillekin kuulemma liikaa viitseliäisyyttä vaativa.

    Seuraavaksi paras lienee joku oikeasti todella vähän liikennöity tienpätkä, jolla on hyvä näkyvyys, eikä katveeseen jääviä risteyksiä.

    Yöllä kaahaamisissa on aina omat lisäriskinsä, mm. siksi koska näkyvyys on heikompi, ja monet elukat tykkää liikkua pimeällä. Esimerkiksi Hki-Tampere motarilla on aina välillä aamuöisin hirviä päässyt juoksentelemaan aidan sisäpuolelle.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #26
    Lainaa (pecha @ Joulu. 03 2009,14:07) kirjoitti
    Yöllä kaahaamisissa on aina omat lisäriskinsä, mm. siksi koska näkyvyys on heikompi, ja monet elukat tykkää liikkua pimeällä. Esimerkiksi Hki-Tampere motarilla on aina välillä aamuöisin hirviä päässyt juoksentelemaan aidan sisäpuolelle.
    Aina välillä? Itse ajan hml-motaria töihin joka arkipäivä. Olen ajanut jo 6,5 vuotta ja kerran olen nähnyt hirven aidan sisäpuolella. Ja yleensä tuo näkyy jo kilometrin päähän, sen verran avointa on maasto aidan sisäpuolella.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  27. #27
    Lainaa (pecha @ Joulu. 03 2009,13:55) kirjoitti
    Koska niillä on liikennettä verrattain paljon, myös virkavallan voi olettaa olevan läsnä kyseisillä tienpätkillä.
    Pitää kyllä kärjistää. Tyhjällä moottoritiellä ei ole paljoa liikennettä. Sen sijaan ruuhkassa päiväkodin tai koulun suojatien liepeillä on. Tai töiden päättyessä lähes minkä tahansa suojatien kohdalla. En valitettavasti ikinä ole nähnyt poliisia valvomassa saati ohjentamassa huomautuksin tai sakoin sellaisia ajoneuvojen kuljettajia, jotka eivät anna jalankulkijan käyttää laillisia oikeuksiaan.

    Mielestäni voisi olettaa virkavallan olevan läsnä kyseisissä paikoissa, sillä siellä on liikennettä, välinpitämättömyyttä ja inhimillisen kärsimyksen vaaraa huomattavasti enemmän.

    Ja ennen kuin vedät palkokasvin nenään, haluan sanoa, että kyllä motareillakin pitää olla valvontaa.
  28. #28
    Lainaa (wekkuli @ Joulu. 03 2009,14:13) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 03 2009,14:07) kirjoitti
    Yöllä kaahaamisissa on aina omat lisäriskinsä, mm. siksi koska näkyvyys on heikompi, ja monet elukat tykkää liikkua pimeällä. Esimerkiksi Hki-Tampere motarilla on aina välillä aamuöisin hirviä päässyt juoksentelemaan aidan sisäpuolelle.
    Aina välillä? Itse ajan hml-motaria töihin joka arkipäivä. Olen ajanut jo 6,5 vuotta ja kerran olen nähnyt hirven aidan sisäpuolella. Ja yleensä tuo näkyy jo kilometrin päähän, sen verran avointa on maasto aidan sisäpuolella.
    Huom. aamuöisin. Eräs tuttu (motoristi itsekin) ajaa työkseen täysperävaunullista, elintarvikkeita Etelä-Suomen kauppoihin, ja siksi liikkuu noilla teillä paljon öiseen aikaan.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Joulu. 03 2009,14:07) kirjoitti
    Lainaa (Teppoman @ Joulu. 03 2009,13:59) kirjoitti
    Tuntuis että moottoritiellä, varsinkin yöllä, on turvallisempaa kaahata kuin taajamassa. Vaikka siellä onkin valvontaa ja muuta liikennettä.
    Moottoritie ja taajama eivät ole ainoat vaihtoehdot. Rata varmaankin kaikista paras, mutta joillekin kuulemma liikaa viitseliäisyyttä vaativa.

    Seuraavaksi paras lienee joku oikeasti todella vähän liikennöity tienpätkä, jolla on hyvä näkyvyys, eikä katveeseen jääviä risteyksiä.

    Yöllä kaahaamisissa on aina omat lisäriskinsä, mm. siksi koska näkyvyys on heikompi, ja monet elukat tykkää liikkua pimeällä. Esimerkiksi Hki-Tampere motarilla on aina välillä aamuöisin hirviä päässyt juoksentelemaan aidan sisäpuolelle.
    Kyllä se niin taitaa olla, että Suomessa on todennäköisempää kuolla salamaniskuun kuin kuolla hirvikolarissa hirviaitojen välissä.

    Turku-Hki moottoritien väittäminen runsasliikenteiseksi yöaikaan on jo niin koominen kommentti ettei siihen voi oikeastaan kommentoida mitään. Itse laskisin tuon motarin yöaikaan paikaksi joka on "todella vähän liikennöity tienpätkä, jolla on hyvä näkyvyys, eikä katveeseen jääviä risteyksiä." Näistä "tajunnan räjäyttävistä" ylinopeuksista huolimatta eipä taida moottoritiellä viikatemies pahemmin niittää satoa.

    Poliisin on vaan kivempaa istua siellä levikkeellä lämpöisessä maijassa mutustellen donitsia ja kahvia särppien kuin mennä keskusta-alueelle puhalluttamaan, sakottamaan punaisia päin ajamisesta, ylinopeudesta taajamassa tai ajokieltoalueella ajelemisesta. Kaupungissa joutuu tekemään oikeita töitäkin ja satunnaisesti joutua menemään väliin tappelun nujakoihin...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  30.  
  31. #30
    Lainaa (pecha @ Joulu. 03 2009,14:19) kirjoitti
    Lainaa (wekkuli @ Joulu. 03 2009,14:13) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Joulu. 03 2009,14:07) kirjoitti
    Yöllä kaahaamisissa on aina omat lisäriskinsä, mm. siksi koska näkyvyys on heikompi, ja monet elukat tykkää liikkua pimeällä. Esimerkiksi Hki-Tampere motarilla on aina välillä aamuöisin hirviä päässyt juoksentelemaan aidan sisäpuolelle.
    Aina välillä? Itse ajan hml-motaria töihin joka arkipäivä. Olen ajanut jo 6,5 vuotta ja kerran olen nähnyt hirven aidan sisäpuolella. Ja yleensä tuo näkyy jo kilometrin päähän, sen verran avointa on maasto aidan sisäpuolella.
    Huom. aamuöisin. Eräs tuttu (motoristi itsekin) ajaa työkseen täysperävaunullista, elintarvikkeita Etelä-Suomen kauppoihin, ja siksi liikkuu noilla teillä paljon öiseen aikaan.
    Menin ennen tätä syksyä joka toinen aamu töihin klo 4-5, elikkäs olen ajanut tuota väliä klo 3-5 välillä säännöllisesti.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen