Tarkoitin kaikkia, ei pelkästään mp-kolareita.(jamas @ Joulu. 04 2009,19:39) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
kyllä noissa luvuissa on ihan kaikki..... 2005 oli sitten enemmän 12kpl..(pecha @ Joulu. 04 2009,20:07) kirjoitti
PS. ja mitä minä tässä höpisen.. *katso itse TÄSTÄ
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Johan se on 4 pv ollut noin.(perttuvv @ Joulu. 04 2009,17:33) kirjoitti
Ei ole tuostakaan täysin harmittomasta pyrähdyksestä saatu rangaistus mitenkään vertailukelpoinen oikeisiin rikoksiin, joissa oikeasti tehdään jotain konkreettista haittaa jollekin.
Sivistyneissä maissa tuomari olisi jo oikeutetusti lynkattu.
Dixi et animam levavi
Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä sen perusteella, että 75% on ajettu yli satasta, mutta nopeusrajoitus on ylittynyt joka kolmannessa tapauksessa.(pecha @ Joulu. 04 2009,19:15) kirjoitti
Joko kaikki kolarit sattuvat moottoritiellä, tai poliisi valehtelee. Valitse oma vaihtoehtosi.
Tosin täysin ajonopeudesta riippumatta hirvikolareita voidaan vähentää tehokkaasti vähentämällä hirvikantaa. Sopiva hirvikannan koko on sellainen, että se tuottaa petoeläinkannalle riittävän määrän ruokaa vuosittain, eli käytännössä noin 5000 nutipäätä riittäisi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Eiko muka Suomessa saa ajaa 100 muualla kuin moottoritiella?(vetomies @ Joulu. 05 2009,10:09) kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Mites matematiikka pelaa?(GoSpel @ Joulu. 05 2009,11:29) kirjoitti
Ja ei - ei kai saa ajaa yli satasta muualla kuin muutamalla moottoritien pätkällä?
636 -> 998
Miten luetun ymmartaminen pelaa?(Eki- @ Joulu. 05 2009,15:14) kirjoitti
Kysyin, eiko saa ajaa 100. En, eiko saa ajaa yli 100.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
vähän ohi kysymyksen, mutta missä maassa saa ajaa yli 100 muualla kun motarilla? kai jossaa mut en tiä..(GoSpel @ Joulu. 05 2009,15:49) kirjoitti
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
No mitenkä sulla luetunymmärtäminen:(GoSpel @ Joulu. 05 2009,15:49) kirjoitti
(vetomies @ Joulu. 05 2009,10:09) kirjoitti
636 -> 998
Ainakin Namibiassa 120 aina kun tie on paallystetty. Jopa sorateita 120. Zimbabvessa myos 120 kaksikaistaisia teita.(jamas @ Joulu. 05 2009,15:52) kirjoitti
Kai niita Euroopassakin.
Edit: Niin, unohtui, meilla on myos 120 kaksikaistaisia teita.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
(Eki- @ Joulu. 05 2009,16:25) kirjoitti
Ilmeisesti parempi. Jos 75% vahintaan 100 ja kolmasosa selvasti yli sen. Jos mielestasi esimerkiksi 101 on selvasti yli 100, niin ole hyva, jatka.kirjoitti
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Poliisin mukaan liikenneturvallisuus on parantunut huomattavasti 1km/h keskinopeuksien laskun myötä (uutisista), niin onhan tuokin nyt selvästi yli satasen.(GoSpel @ Joulu. 05 2009,16:32) kirjoitti
636 -> 998
Ruattissa... vai joko ovat sielläkin vaihatneet rajotuksia.. 70-90-110...(jamas @ Joulu. 05 2009,15:52) kirjoitti
Vähällähän tuo on päässyt...
Mutta mikä olisi ollut sitten sopiva rangaistus?
Taivas saa odottaa
Koska kunniamaininta muiden huomioonottamisesta (koska ei vaarantanut muita) ei ole kai lain mukaan mahdollinen, niin ilmeisesti olis pitänyt sitten huomautuksella päästää. Samalla olis pitänyt tuomioistuimen toki pahoitella kun tällaisella asialla vaivaavat kunnon kansalaista joka ilmeisen vahingossa ylinopeutta oli ajanut, pahaa tarkoittamatta. Sattuuhan sitä vahinkoja kaikille.(BlackCat @ Joulu. 05 2009,18:07) kirjoitti
GSF1200S
On sitä näköjään sivistyneitäkin valtioita vielä olemassa.(GoSpel @ Joulu. 05 2009,15:28) kirjoitti
![]()
Dixi et animam levavi
Aurauskeppien välissä pysyminen sillä pätkällä voi tosiaan olla haasteellista reilummissa nopeuksissa, koska monet mutkat ovat ulkokaarteeseen päin kallellaan.(pecha @ Joulu. 03 2009,15:32) kirjoitti
En ymmärrä miten ihmeessä tuollainen tiesuunnittelu on läpäissyt mitkään tarkastukset - eritoten, kun siihen aikaan jolloin se rakennettiin, oli vielä vapaat rajoitukset Suomessakin. Tuollainen pitäisi myös lukea törkeäksi liikenteen vaarantamiseksi.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Isot pojat ovat kertoneet että kyllä senkin pätkän voi pitkälle yli kahta markkaa ajaa. Sekä parikymmentä vuotta vanhalla sierralla että kyykkypyörällä. Tiedot ovat luotettavasta lähteestä...(AXP @ Joulu. 06 2009,13:48) kirjoitti
Tietääkseni silloin kun tuo rakennettu on jouduttu kustannussyistä huomioimaan enemmän maaston muotoja. Siinä lienee suurin syy ko. tienpätkän omituiseen syheryisyyteen. Sitäpaitsi onhan se ehdottomasti Suomen hauskin moottoritien pätkä...![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Moi kaikki. Itsellä nyt aloitusviestin kaltainen tilanne. Kerrottakoon heti alkuun että tilillä on muutaman vuoden takaa autoilun alkuhuumassa hankittu törkeäksi liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi tuomittu ylinopeus.
Vajaa kuukausi sitten pääsin pitkästä aikaa ajelemaan kun sain pyörän lainaksi kaverilta. Innostuneisuuttani ja typeryyttäni avasin kaasua helvetin typerässä paikassa, eli taajamassa, 40km/h -alueella.
Kyseessä suora kadunpätkä jolla hyvä näkyvyys kauempana olevan "mäen nyppylän" päälle asti. Oli kuiva poutakeli ja kadulla ei ollut muuta liikennettä (paitsi nyppylän takaa tuleva MP-poliisi). Tein siis siinä kadulla nopean kiihdytyksen, jonka jälkeen jarrutin vauhdin normaaliksi ja käännyin ensimmäisestä risteyksestä oikealle (ennen nyppylää, jonka päälle poliisi tuli juuri sopivasti kun kiihdytin). Poliisi kääntyi perään ja laittoi jouluvalot vilkkumaan. Kävi ilmi että oli juuri sopivasti saanut tutkattua sen mun alle 100m nyppäsyn, lukemat oli 108 km/h. Olin murtunut.
Kortin se tietenkin otti heti, mutta oli kovin ymmärtäväinen tyyliin "sattuuhan sitä" ja "sulla oli todella huono tuuri". Kirjotti sitten ystävällisyyttään (yhdestätoista) ilta kahdeksaan asti ajoaikaa. Lapussa lukee jotakuinkin näin: "Tutkalla mitattu nopeus 108km/h 40 km/h alueella. Ajoi yksin, kuiva poutakeli, vähäinen liikenne. Kiihdytti voimakkaasti jonka jälkeen otti vauhdin pois."
Tänään tuli sitten postia käräjäoikeudesta. Kihlakunnansyyttäjä vaatii mulle tuomiota törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, vähintään vuoden kestävää ajokieltoa, sakkorangaistusta, sekä EHDOLLISTA VANKEUTTA.Teko oli syyttäjän mielestä "omiaan aiheuttamaan vaaraa toisten hengelle ja terveydelle."
Pykälissä sanotaan että törkeänä liik.vaar. voidaan tuomita vain mikäli on aiheuttanut muiden hengelle tai terveydelle vaaran mahdollisuuden, oman hengen vaarantaminen ei täytä tunnusmerkkejä.
En siis ole mielestäni aiheuttanut edes vaaran mahdollisuutta muille, kun ei siellä ees ollut ketään. Lähimpänä se MP-poliisi joka tuli jostain kaukaa edestä eikä edes sen kanssa tultu "vastakkain", vaan käännyin ennen sitä. Eli jos mut tosta tuomitaan niin kyseessä on täysin hypoteettinen (oikea termi?) vaarantaminen. Eli mielestäni todellista vaarantamista, tai edes vaaran mahdollisuutta ei ole tapahtunut. Mistä hyvästä siis törkeä vaarantamis -syyte?
Tästä tullaan taas siihen että voiko omassa pihassakaan enään hakata halkoja kun siinähän on aina se täysin hypoteettinen mahdollisuus että naapurin kakara juoksee kirveen alle?
En tiedä olenko jo kyllin korostanut sitä kuinka typeränä pidän itsekin tuota taajamassa tapahtunutta nyppäystä, mutta myöhäistä itkeä kun on jo kurat puntissa jne.
Mitäs muut olette tällasesta mieltä? Onko muilla vastaavasta kokemuksia?
On.Itse aikoinaan 195 satasen alueella ja ja
Kun on noin iso ylitys,tulee aina syyte törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja menee käräjille.Sinne kandee mennä paikalle ja kysyä neuvoa kokeneemmalta,vaikka lakimieheltä,mitä sanoa ja miten.Kysy yv:nä lisää,jos kiinnostaa,niin kerron,miten caseni meni ja eteni oikeudessa silloin.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Joo, törkee vaarantaminen. Vaikka olisi tyhjä peltosuora ilman liittymiä niin siihen voi aina teleporttautua äiti lastensa kanssa ja täten olet aiheuttanut välitöntä vaaraa sivullisille.
Nää liikenteen rangaistukset ei ole kyllä yhtään missään linjassa muiden "rikosten" kanssa. Törkeä pahoinpitely joka ihan oikeasti aiheuttaa kuoleman vaaran on ihan suklaata verrattuna siihen että repäset sekunniksi vaikka hytin pystyyn.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
No huhu, aika kova tuomioNiin kuin tässä vähän, tyhjällä tiellä, sitten ymmärtäisin täysin jos olisi hirveä liikenne.
Niin täällä on välillä mitä ihmeellisimpiä tuomioita, lakeja. Jostain mitättömästä saa linnaa ja jostain oikeasti pahasta, saa korkeintaa ehdonalaista.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ei ole linjassa nämä liikenteen rangaistukset. Syyte on älyttömän kohtuuton ja kannattaa hankkia asiantuntija-apua, että ehdonalaisuus ei menisi läpi. Siitä kun taitaisi jäädä toisenlainen merkintä.
<p>.</p>
Mielestäni todella tehokas tapa pistää miehen asenteet ja ajotavat kondikseen. taatusti ei kahteen vuoteen hurjastele, kun seuraavan kerran tapahtuu(kun saa kortinsa takasin), niin häkki heiluu.![]()
^ Jep, syyttäjäthän voi aina vaatia, toisaalta on sitten ennakkotapauksia. Joku harrastunut varmaan löytää tuolle caselle virallisemmankin dokumentin...
Kaiken järjen mukaan, kakkoskuskin toimiessa järkevästi välttyy ehtoolliselta.
<p>.</p>
Tyypillistä IS-uutisointia "Saa pitää korttinsa" = kaverilla ollu kortti kuivumassa toukokuusta elokuuhun, sai sen takaisin. Eli ajokieltoa oli ollut jonkin aikaa jo...
Toivotaan että menee jonkun logiikan mukaan seuraamukset. Saa meinaan piestä grillijonossa kaverin aika huonoon kuntoon että saa ehdollista...
Moto Guzzi Breva 750