Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Elikä v...ttaa kuin pientä hampaatonta oravaa, pähkinää katsellessa

    Ihmettelin bensan tuoksua jo pitempään ajellessani ja nyt selvisi syykin. Eilen pihalle ajaessa huomasin bensavuodon ja lisää tutkiessani huomasin toisen muovisista valkoisista liittimistä murtuneen ja ruiskivan tosissaan bensaa.

    Hyvä että ei ajaessa ole saannut kunnon roihua aikaiseksi...olisi ollut näky

    Onko kellään kokemusta moisesta?

    Pyörä on 2002 sprint RS ja kilometrejä 32tkm.

    En voi vaan ymmärtää kuinka sellainen liitin voi murtua...helvetti.

    Jeesatkaa jos joku tietää...
  2. #2
    Tuo on ihan ominaisuu, ihme että noinkin pitkälle pääsit. Vaihda metallisiin ni ei tuu enää onkelmaa. Ite vaihdoin Daytonaan heti uutena tuollaiset metalliset.

    Aiheesta aikasemmin:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....ittimet

    Tuosta on myös Trumpalla takaisinkutsu, pitäs mennä takuuseen uudet.

    Täältä lähtis tämmöset:
    http://www.rideteamtriumph.com/sprint_rs.htm





    Ducati Diavel Dark
  3. #3
    Eli valtuutettu huolto saa tehtaalta rahat takaisin?

    Mulla oli viime keväänä tuossa samassa liittimessä myös vuoto ja vein sen liikkeeseen, josta sen ostinkin ja jossa vain vaihtoivat uuden tiivisteen...

    Sivu runkopalkki on saanut mokomasta vuodosta ikuiset jäljet...voisko senkin sisällyttää johonkin takuuseen, kun eivät vaihtaneet uutta liitintä, tehtaan suosituksen mukaisesti..???

    V....ttaa kun pitäisi mennä jussia viettämään pyörällä, mutta nyt sekin näyttää epätodennäköiseltä

    Valaiskaa mua viisaammat, koska pääni on kuin paine astia ja järki tottelee lähinnä kämmenillä viittomista jonkun poskille
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Ei jumalauta mitä toimintaa huoltoliikkeeltä!

    Älä vaan sano että on merkkihuolto?! Noista liittimistä on ollu takaisinkutsukampanja joskus vuonna 2005 ja ne pitäis olla silloin jo vaihdettu uusiin kestävämpiin. Jos liike ei tästä mitään tiedä, niin huonosti menee...

    Ilman muuta bensavuodon jäljet korjaukseen valmistajan piikkiin. Jos merkkiliike väittää jotain muuta, niin puhuvat paskoo.

    Jos homma ei toimi, niin jälleen kerran yhteys kuluttajaneuvontaan ja lausunnon kanssa asioimaan kyseiseen puljuun.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  5. #5
    No nyt on liitin vaihdettu....Olipa homma kaivertaa sitä kierteen loppupäätä puukolla pois, kun ei muuten lähteny

    Nyt siinä on taas muovinen liitin, mutta sehän lähtee siitä heti kun saan tilattua metalliset tilalle.

    Pyöräkin tottelee kahvaa herkemmin, kun ei imaise samalla ilmaa jostain murtumakohdasta

    Loppukaudesta runkokin maalataan bensa valumien jäljiltä

    Taitaa jussikin mennä huonosta ilmasta huolimatta nostellessa kättä tölkillisellä jos toisella
  6. #6
    Joopa joo, Daytonan kulmaliittimet on vaihdettu joskus kolme-neljä vuotta sitten. Tankissa on siis ne alkuperäiset muoviset, ainoastaan kulmat on alumiinia. Nyt intoutui toinen liitin vuotamaan. O-rengas on huonona. Paikallisesta autotarvikeliikkeestä löytyi ainakin lähelle samoilla mitoilla viton-o-renkaat. Saa nyt nähdä sopivatko paikoilleen vuotamatta.
    Tuli nyt sitten samalla mieleen, että mikähän tuo tankissa oleva kierre on, vai 1/4 tuumanen? Onhan noita vastaavanlaisia pikaliittimiä nimittäin muunkinlaisia. Tallin naapurissa olevan hydraulifirman hyllystä löytyy vaikka minkälaisia, mutta pitäisi nyt vaan alkuun tietää tuo tankkiin tulevan osan kierre, ettei turhaan tule niitä liittimiä irti väännettyä...



  7. #7
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  8. #8
    On ne CPC:t, Ducateissa on samanlaisia.

    tuotekoodit on LCD10004 (tankki) ja LCD23006 (liitin).
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
  9. #9
    Hetken piti liittimet uusilla o-renkailla. Ilmeisesti sain kuitenkin hieman telottua toista tankissa olevaa muovista liitintä, joka nyt sitten intoutui vuotamaan uudelleen.
    Suomen pikaliittimeltä löytyy koodilla LCD10004 liittimet hyllystä, mutta tietysti kahdella eri kierteellä... Nyt siis pitäisi vielä tietää onko kierre 1/4 NPT vai BSPT?



  10. #10
    Kliks

    Omia kokemuksia tästä samasta aiheesta *
    1300cc Suzuki
  11. #11
    Lainaa (veeäm @ Syys. 04 2009,11:04) kirjoitti
    Nyt siis pitäisi vielä tietää onko kierre 1/4 NPT vai BSPT?
    No kun brittimoposta on kyse niin BSPT on se oikea. Ainakin Daytonassa oli BSPT.
    Ducati Diavel Dark
  12. #12
    Lainaa (NewmanRS @ Syys. 04 2009,12:25) kirjoitti
    Lainaa (veeäm @ Syys. 04 2009,11:04) kirjoitti
    Nyt siis pitäisi vielä tietää onko kierre 1/4 NPT vai BSPT?
    No kun brittimoposta on kyse niin BSPT on se oikea. Ainakin Daytonassa oli BSPT.
    Oikeassa olet, BSPT se on, ainakin 19 kierteen nousun perusteella. Sellaisia sitten maanantaina tilaamaan...
  13. #13
    Lainaa (veeäm @ Syys. 05 2009,11:58) kirjoitti
    Lainaa (NewmanRS @ Syys. 04 2009,12:25) kirjoitti
    Lainaa (veeäm @ Syys. 04 2009,11:04) kirjoitti
    Nyt siis pitäisi vielä tietää onko kierre 1/4 NPT vai BSPT?
    No kun brittimoposta on kyse niin BSPT on se oikea. Ainakin Daytonassa oli BSPT.
    Oikeassa olet, BSPT se on, ainakin 19 kierteen nousun perusteella. Sellaisia sitten maanantaina tilaamaan...
    1/4"NPT kierretapilla lähti puhtaaksi ainakin minulla.
  14. #14
    Lainaa (Homeboy @ Syys. 14 2009,10:35) kirjoitti
    Lainaa (veeäm @ Syys. 05 2009,11:58) kirjoitti
    Lainaa (NewmanRS @ Syys. 04 2009,12:25) kirjoitti
    Lainaa (veeäm @ Syys. 04 2009,11:04) kirjoitti
    Nyt siis pitäisi vielä tietää onko kierre 1/4 NPT vai BSPT?
    No kun brittimoposta on kyse niin BSPT on se oikea. Ainakin Daytonassa oli BSPT.
    Oikeassa olet, BSPT se on, ainakin 19 kierteen nousun perusteella. Sellaisia sitten maanantaina tilaamaan...
    1/4"NPT kierretapilla lähti puhtaaksi ainakin minulla.
    Se on 1/4" BSPT, 19 kierrettä tuumalla. Tossa sun NPT-tapissa on yks vähemmän. Ei tunnu paljolta, mutta kun kierrekammalla liitintä katsot, ei 18 kierrettä tuumalle istu ollenkaan. Mutta hyvä jos silti lähti puhtaaksi...
  15. #15
    Tilasin metalliset bensaliittimet, enää ei pelkoa liittimien hajoamisesta. http://www.triumph1.com/images/TTFKD.jpg
  16.  
  17. #16
    Paljonko kärsit liittimistä ja mistä tilasit ?

    -M