Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 49:sta
    Mitä mieltä olette Tompan autonaveista (Nordic XL, skandinavia XL, Europa XL) mopoissa (tietenkin vedeltä suojatuissa koteloissa)? Joissakin malleissa on Bluetooth valmius, tarkoittaako se langatonta yhteyttä kypäräpuhelimeen vai tarvitaanko piuhat?
    Et saa ääniä kypärään, osta vaan se kallis Raider.

Nimim. testannut

Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Sittenhän on Becker Crocodile, myöskin säänkestävä, ja edullisempi kuin Tompan tai Garminin vastaavat.
    Dirty Nasty Furriner
    Norminavi säänkestävään kotelooon....semmonen jossa on kuulokeliitäntä.
    tarpeeks iso näyttä (5 tuumaa) niin ei tartte kuulokkeita. taajamanopeuksilla kuulee ilmankin ja maantiellä ehtii vilkuilla näyttöä.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Hassua, että olen tullut toimeen jo vuosia Garmin Questin pienellä ruudulla ilman ääniä sekä autolla, että pyörällä. Autossa olisi äänet käytössä, mutta en ole sitä käyttänyt juuri koskaan. Jos näyttö on pyörässä esim. mittariston tasalla, pystyy sitä aivan hyvin ajossa vilkuilemaan.

Ääniä enemmän kaipaisin mahdollisuutta katsella karttaa hieman reitillä eteenpäin, jotta reitin valinta vauhdissa olisi helpompaa. Omassa Garmisissa kun häipyy pikkutiet näkyvitä, kun zoomaa ulospäin, ja kartan rullaaminen eteenpäin on niin tahmeaa, ettei sitä oikein voi ajossa harrastaa.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Jos sulla on auto Tomtom jo valmiina ei ole mielestäni syytä hommata kallista Raideria. Hommaat sille vaan kunnon kotelon ja "kynnen" hanskaan ja menoks. Kotelo voi tosin joskus huurtua, puhelin ominaisuuksia et voi käyttää navista ja äänet saat vain johdolla tai ns. ilmaletkulla.
    R1250GS
    Lainaa (Staga @ Marras. 28 2009,23:05) kirjoitti
    Sittenhän on Becker Crocodile, myöskin säänkestävä, ja edullisempi kuin Tompan tai Garminin vastaavat.
    +1. On puolet halvempi kuin kilpailijat. Ainut puute on että et saa ääniä kypärään. Jouduin vaihtamaan reissun päällä tomtomin one autonavista siihen kun tomppa sanoi sopimuksen irti. Siihen asti yritin pärjäillä virittelemällä muovipussia tompan päälle kun satoi. Pekkeri pitää hyvin vettä ja toimii kuin buikki.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
    Tompan bluetoothilla varustetusta autonavista pitäisi saada ääni Scalan Q2 headsetiin, koska siinä on sisäänrakennettu radio. Itse en kuitenkaan ole onnistunut siinä, joten piuhalla olen kuunnellut opastukset. Muuten toimii ihan ok mopossakin, mulla ollut tankkilaukun karttataskussa. Ei siitä kyllä mitään näe, johtuen asennosta mutta ääniopastuksilla mennään. Eikä se nyt hirveän arka sille kosteudellekaan tunnu olevan.
    Minusta äänet (langattomasti) kypärään ovat kaupunkiajossa ehdottomat.
    Itse olen senverran hidas kuski, että kaistojen valinnat ja liikenteen seuraaminen on hankalaa, kun samalla pitää lukea (auringon häikäisevää) navia.
    Helppoa on sensijaan kunnella, "käänny sinnejatänne".
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
    Niin, tuo bluetooth autonavissa ei tarkoita, että otat opasäänet ulos, vaan liität kännyn puheluita varten (HF-laitteeksi).
    Eipä se johto minua ainakaan ole haitannut ollenkaan. Mitä nyt joskus huomaat unohtaneesi irroittaa sen ollessasi jo parin metrin päässä pyörästä....
    Lainaa (Pete2 @ Marras. 30 2009,09:44) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Marras. 28 2009,23:05) kirjoitti
    +1. On puolet halvempi kuin kilpailijat. Ainut puute on että et saa ääniä kypärään.
    Käytä tavallisia langallisia kuulokkeita?
    Hanki Garmin Nuvi 500. Vedenpitävyys sama kuin Zumoissa(et tarvii mitään kömpelöä koteloa tai rumaa suojapussia), mutta hinta murto-osa.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (SenioRR @ Marras. 30 2009,12:50) kirjoitti
    Hanki Garmin Nuvi 500. Vedenpitävyys sama kuin Zumoissa(et tarvii mitään kömpelöä koteloa tai rumaa suojapussia), mutta hinta murto-osa.
    Sellaista käytetty reissussa. toimii
    Pitää vaan musitaa ladata usein. Ei kestänyt akku.
    Kun kukaan ei enää huomaa sinua minuutesi haihtuu.
    Lainaa (Joopajee @ Marras. 30 2009,21:47) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Marras. 30 2009,12:50) kirjoitti
    Sellaista käytetty reissussa. toimii
    Pitää vaan *musitaa ladata usein. Ei kestänyt akku.
    Ainakin Tompan One:en verrattuna Garminissa tuntuis akku kestävän kauemmin. Mutta mulla aika vähän kokemusta tuosta vielä, joten
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Ei sitä akkukestoa tarvii ku vetää sähköt pyörästä!!! Äänet on hyvä olla jos ajelee vieraassa kaupungissa, muuten ei sitäkään tarvii.. Saattaa vaan alkaa ärsyttää ku ei oo sekuntiakaan hiljaa jos oikein pitää mutkitella. "käänny vasemalle, sitten oikealle. käänny oikealle....

VIDUTTAAA!!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
    Mulla Raiderissa ainakin on äänet kytketty pois, olimpa missä kaupungissa tahansa... enemmän vituttaa kuunnella tuota jo mainittua, käänny oikealle, käänny oikealle, käänny nyt oikealle tekstiä koko ajan.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
    Lainaa (ilkka75 @ Joulu. 01 2009,10:36) kirjoitti
    Mulla Raiderissa ainakin on äänet kytketty pois, olimpa missä kaupungissa tahansa... enemmän vituttaa kuunnella tuota jo mainittua, käänny oikealle, käänny oikealle, käänny nyt oikealle tekstiä koko ajan.
    Mullekkin kävi ennen noin: vasemmalta ohi...
    Viime kesän Norjan reissulla satoi joka päivä, Tomtom one oli pannarin pleksissä kiinni, ilman mitään suojapussia ja hyvin kesti.
    Mullakin on TomTom One, halvin mahdollinen, Bags Connectionin tankkilaukun päällä olevassa sille tarkoitetussa roiskevesitiiviissä kotelossa. Vähän peittää mittaristoa mutta on homma toiminut hyvin näin jo monta vuotta. Virrat pyörän töpselistä ja rinnalla tupakansytkärilaturi tankkilaukussa kännykkää varten. Tosin kaverit nakupyöräilijät haukkuu mun pyörää konttoriksi...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Joo, äänet pois. Ajoin Ruotsissa maantietä äänet päällä mutta kun oli suoraa niin hiljaista oli. Kun sitten yhtäkkiä akka kirkaisi
    korvaan KÄÄNNY SEUR... niin meinasin mennä ojaan ku pelästyin niin mau perkeleesti...
    T7
    Lainaa (wesba @ Marras. 28 2009,22:57) kirjoitti

Nimim. testannut
    No kyllä saa äänet kypärään. Ittellä tom tom one ensimmäisiä malleja ja pelittää hyvin. Minigrip pussi vain päälle sadekelillä alta pussi auki ei vedä huuruun. Niin, että on hyvä ja edullinen setti.
    rengas
    reissuun pitäisi lähteä ja ei ole muuta kuin tuo tom tom xl . siinä ei ole kuin yksi liitin ,eli miten siitä saisi äänet korvaan ?Auringon paisteella ihan toivoton näkymään
    Lainaa (seventy fife @ Kesä. 17 2010,10:09) kirjoitti
    reissuun pitäisi lähteä ja ei ole muuta kuin tuo tom tom xl . siinä ei ole kuin yksi liitin ,eli miten siitä saisi äänet korvaan ?Auringon paisteella ihan toivoton näkymään
    Ei saa. Ellei alaa tekee jotain kolvailuja sisuskaluihin.
    KTM 690SM
    Lainaa (Sjuggen @ Marras. 29 2009,10:59) kirjoitti
    Hassua, että olen tullut toimeen jo vuosia Garmin Questin pienellä ruudulla ilman ääniä sekä autolla, että pyörällä. Autossa olisi äänet käytössä, mutta en ole sitä käyttänyt juuri koskaan. Jos näyttö on pyörässä esim. mittariston tasalla, pystyy sitä aivan hyvin ajossa vilkuilemaan.

Ääniä enemmän kaipaisin mahdollisuutta katsella karttaa hieman reitillä eteenpäin, jotta reitin valinta vauhdissa olisi helpompaa. Omassa Garmisissa kun häipyy pikkutiet näkyvitä, kun zoomaa ulospäin, ja kartan rullaaminen eteenpäin on niin tahmeaa, ettei sitä oikein voi ajossa harrastaa.
    Sama vika.
    Tomtommin r1:ssä oli niin onneton korvakuuloke ettei ole tullut käytettyä. Ei juuri haittaa äänen puute, kun silloin tällöin vilkuilee näyttöä. Useampikaistaisilla teillä (yhteen suuntaan yli 3 kaistaa), ääniohjaus olisi jonkin verran avuksi.
    ääntä ei sitten saa korvaan tuosta tomppa xl , mutta on tuo
    päivä näkyminen toinen ongelma ?? Olen rakennellut siihen sivu/päälis varjoa vaan ei tahdo kunnolla tai ollenkaan näkyä . Pilvisellä säällä ei mitään ongelmaa .Pitäisikö sittenkin hakea kaupasta mp käyttöön takoitettu vehje ?? Seppo
    Lainaa (seventy fife @ Heinä. 02 2010,21:09) kirjoitti
    ääntä ei sitten saa korvaan tuosta tomppa xl , mutta on tuo
    päivä näkyminen toinen ongelma ?? Olen rakennellut siihen sivu/päälis varjoa vaan ei tahdo kunnolla tai ollenkaan näkyä . Pilvisellä säällä ei mitään ongelmaa .Pitäisikö sittenkin hakea kaupasta mp käyttöön takoitettu vehje ?? Seppo
    Laitan kuvia miten olen ongelman ratkaissut Tom Tom Onen kanssa (Aivan ensimmäisiä tomppia mihin olen tän rakennellut) Hyvä ratkaisu moneen asiaan kuka autonavien kanssa pelaa moottoripyörässä.Telineestä en voi ottaa kuvia pyörä huoltoliikkeessä, kun haen kotiin palaan asiaan kuvien kera.

Kuvista jäi aikas isoja, en saanut pienennettyä..

rengas
    Lainaa (wesba @ Marras. 28 2009,22:57) kirjoitti

Nimim. testannut
    Kyllä muuten äänet saa kypärään. Täytyy vaan olla käsiä asian hoitamiseen. Niin että edullista tom tomia vaan modaamaan pyörään. Kyllä se siitä lähtee.
    rengas
  30.  
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Rengas @ Helmi. 15 2011,15:53) kirjoitti
    Kyllä muuten äänet saa kypärään. Täytyy vaan olla käsiä asian hoitamiseen. Niin että edullista tom tomia vaan modaamaan pyörään. Kyllä se siitä lähtee.
    Viittikkö kertoa että miten saat äänet kypärään, rupes kiinnostamaan ?
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen