Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Terve, tiedustelisin olisko kellään tietoa pystyykö vuosivakuutuksen katkasee, eli jos esim omistaa kaks pyörää niin voiko toisesta katkasta vakuutukset eli laittaa ns. seisontaan samallalailla niinkun auton vai pitääkö kilvet viedä pois ennenkun saa vakuutukset kokonaan pois... Itselläni on vakuutukset IF:ssä ja vakuutuksena on vuosivakuutus.

Btw, olisko kellään tietoa järjestetäänkö tänävuonna jotain mp-messujen tapasta tapahtumaa...?
    minä ainakin voin laittaa vakuutukset pois talveksi ja sit jos viellä ajokaudella(ajokaudeks on määrätty 1.4 - 31.10) tulee seisokkia väh.30 päivää niin saaa heti hyötyä vakuutuksista. vakuutusyhtiö on kyllä Turva että en tiedä miten ne sitten tuolla if:ssä toimii.
    Kysy TUOLTA ja katso TUOLTA
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
    ooorrait... ei viittis kahta pyörää pitää vakuutuksessa, tulee aika kalliiks
    Lainaa (hiiri^ @ Marras. 28 2009,12:35) kirjoitti
    minä ainakin voin laittaa vakuutukset pois talveksi ja sit jos viellä ajokaudella(ajokaudeks on määrätty 1.4 - 31.10) tulee seisokkia väh.30 päivää niin saaa heti hyötyä vakuutuksista. vakuutusyhtiö on kyllä Turva että en tiedä miten ne sitten tuolla if:ssä toimii.
    Siis meneekö tuo niin turvassa että jos seisottaa vaikka 1.4 -> 25.4 niin et hyödy mitään kun 30 päivää putkeen ei täyty?

Mulle neuvottiin että kannattaa pitää pyörä ajossa tuon talvikauden ajan koska vakuutukset ei sillon maksa mitään, jos sattuukin ajokelit. Ja seisonta vasta 1.4 lähtien jos pyörän ottaa sitten ajoon vasta huhtikuun loppupuoliskolla.. Mutta jos pitää olla 30vrk putkeen niin eihän tosta mitään hyötyä sitten ole, päinvastoin
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Pyörän voi laittaa seisontaan, vaikka vakuutusyhtiö sanoisi mitä. Tämä onnistuu käyttämällä ns liikennekäytöstä poistoa, eli viemällä kilvet konttorille ja hakemalla keväällä uudet. Jos haluaa säilyttää samat kilvet, pitää ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen konttorille.
    Tuo ei tietenkään kannata aivan lyhyissä jaksoissa, mutta laskemalla sekin selviää.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (vetomies @ Marras. 28 2009,13:24) kirjoitti
    Pyörän voi laittaa seisontaan, vaikka vakuutusyhtiö sanoisi mitä. Tämä onnistuu käyttämällä ns liikennekäytöstä poistoa, eli viemällä kilvet konttorille ja hakemalla keväällä uudet. Jos haluaa säilyttää samat kilvet, pitää ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen konttorille.
    Tuo ei tietenkään kannata aivan lyhyissä jaksoissa, mutta laskemalla sekin selviää.
    Joutuuko pyörästä viemään kilven jos tekee liikennekäytöstä poiston? Autosta ei ainakaan tarvitse.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
    Lainaa (TeroT @ Marras. 28 2009,13:44) kirjoitti
    Joutuuko pyörästä viemään kilven jos tekee liikennekäytöstä poiston? Autosta ei ainakaan tarvitse.
    Näin olen itsekin ymmärtänyt että pyörän kilpi täytyisi palauttaa. Jotenkin ristiriitainen käytäntö, koska autosta ei tarvitse kilpiä palauttaa aivan kuten kirjoitit.

Aikaisemmin sekä harrasteauton että pyörän sai seisontaan helposti vain soittamalla vak. yhtiöön.

Nykyään auton kilvet saa pitää, mutta rek. ote printataan uusiksi sekä keväällä ajoon ottaessa että syksyllä seisontaan laittaessa ( aivan h*lvetin järjetöntä + maksaa 10,20 per/kerta )

Pyörä homma on niin hämärä että meillä molemmat pyörät tällähetkellä 12kk liikennevakuutuksen piirissä, en tosiaan jaksa joka syksy palauttaa kilpeä konttorille.
    Soittelin kyllä tässä syksyllä pohjantähteen, sieltä saa vielä vanhan mallin vakuutuksen jonka saa talveksi poikki, mutta se jäi kun laskeskelin että 6kk pohjantähdessä ei ole sen halvempi kuin 12kk tapiolassa 70% bonareilla...
    Lainaa (jyk4 @ Marras. 28 2009,13:07) kirjoitti
    Siis meneekö tuo niin turvassa että jos seisottaa vaikka 1.4 -> 25.4 niin et hyödy mitään kun 30 päivää putkeen ei täyty?

Mulle neuvottiin että kannattaa pitää pyörä ajossa tuon talvikauden ajan koska vakuutukset ei sillon maksa mitään, jos sattuukin ajokelit. Ja seisonta vasta 1.4 lähtien jos pyörän ottaa sitten ajoon vasta huhtikuun loppupuoliskolla.. Mutta jos pitää olla 30vrk putkeen niin eihän tosta mitään hyötyä sitten ole, päinvastoin
    Ymmärtääkseni menee noin, koska itse kun seisotan toista pyörää 1.10 - 30.4, niin sekin merkittiin kahtena eri seisontana 1.10-31.10.2009 ja 1.4-30.4.2010.
    Mulla on Ifissä ja muistaakseni kun vakuutusta ottaessa asiaa kysyin, niin seisottaminen kannattaa vain jos ei aja kuin pari kuukautta vuodessa. If vakuutusehdoissa sanotaan:

"Ajoneuvon liikenteestä poistoissa maksunpalautusta ei
    anneta
    – vakuutuksista, joiden hinnoittelu perustuu vuodenaikahinnoitteluun"

Eli jos haluaa seisottaa pitää ottaa erilainen vakuutus jonka hinnoittelu on ilmeisesti sellainen, ettei se kannata kuin lyhyillä ajokausilla, kuten muistelen vakuutustädin sanoneen.

edit.
    Tuossahan onkin vuodelta 2008 vertailua. Siitä ilmenee, että tosiaan 6kk ajoajalla on seisonta-ajallinen vakuutus kalliinpi kuin vuodenaikahinnoiteltu. Siis ainakin ifillä, en katsonut muita. Vähän hämää tuossa taulukossa kun bonukset vaihtelee tuotteiden välillä.
    http://www.autoliitto.fi/testit_....smaksut

GSF1200S
    Lainaa (zpete @ Marras. 28 2009,14:03) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Marras. 28 2009,13:07) kirjoitti

Ymmärtääkseni menee noin, koska itse kun seisotan toista pyörää 1.10 - 30.4, niin sekin merkittiin kahtena eri seisontana 1.10-31.10.2009 ja 1.4-30.4.2010.
    Näin myös Tapiolassa. Laotoin seisontaan 1.10,2009 ja otan käyttöön 1.5.2010 ja seisontaa on vain lokakuun ja huhtikuun verran.
    Lainaa (Fibanacci @ Marras. 28 2009,15:22) kirjoitti
    Mulla on Ifissä ja muistaakseni kun vakuutusta ottaessa asiaa kysyin, niin seisottaminen kannattaa vain jos ei aja kuin pari kuukautta vuodessa. If vakuutusehdoissa sanotaan:

"Ajoneuvon liikenteestä poistoissa maksunpalautusta ei
    anneta
    – vakuutuksista, joiden hinnoittelu perustuu vuodenaikahinnoitteluun"

Eli jos haluaa seisottaa pitää ottaa erilainen vakuutus jonka hinnoittelu on ilmeisesti sellainen, ettei se kannata kuin lyhyillä ajokausilla, kuten muistelen vakuutustädin sanoneen.

edit.
    Tuossahan onkin vuodelta 2008 vertailua. Siitä ilmenee, että tosiaan 6kk ajoajalla on seisonta-ajallinen vakuutus kalliinpi kuin vuodenaikahinnoiteltu. Siis ainakin ifillä, en katsonut muita. Vähän hämää tuossa taulukossa kun bonukset vaihtelee tuotteiden välillä.
    http://www.autoliitto.fi/testit_....smaksut
    Ittelläni on vakuutukset IF:ssä ollu pitkään ja tietääkseni siellä ei ole kuin kahdenlaisia vakuutuksia, eli ympärivuotinen ja se perinteinen vanha seisonta-ajallinen (mikäli ei ole ihan juuri muuttunut). Ja tuo seisonta-ajallinen on ihan sama kuin se on ollut jo vuosikymmeniä... mulle viimeeksi kun tehtiin laskelmia, niin yli 5kk vuosittainen pyörän liikenteessä olo tuli halvemmaksi ympärivuotisella vakuutuksella ja seisonta-ajallisella tuli halvemmaksi kun ajoi vähemmän kuin 5kk.
    Honda CBR1100XX
    Lainaa (vetomies @ Marras. 28 2009,13:24) kirjoitti
    Liikennekäytöstä poistoa ei sitten lain mukaan saa tehdä vakuutuksesta johtuvista syistä ja yleensä liikennekäytöstä poiston tekemisen yhteydessä pitää antaa selvitys tuosta muusta erityisestä syystä miksi L-luokan ajoneuvo otetaan pois liikennekäytöstä.

Lainaa kirjoitti
    Ajoneuvolaki 64 §, 2 momentti
    ...
    Liikennekäytöstä poistoa koskevaa ilmoitusta ei voi tehdä L-luokkaan kuuluvasta ajoneuvosta. Ilmoitus voidaan kuitenkin tehdä, jos ajoneuvo on vaurioitunut, anastettu, viety ulkomaille tai siirtynyt kunnan omistukseen ajoneuvojen siirtämisestä annetun lain nojalla taikka ajoneuvon käyttö liikenteessä tai muualla on muusta erityisestä syystä kuin vakuutukseen liittyvästä syystä estynyt.
    ...

Ajoneuvolaki
    Mulla on kaksi pyörää Ifissä. Kummassakin on perinteinen vakuutus seisonta-ajalla. Vanhempi pyöristä on ollut viimeiset kolme vuotta seisontavakuutuksessa, ja ei siitäkään kilpeä ole mihinkään tarvinnut toimittaa. Olen pariin otteeseen tiedustellut ympärivuotisen vakuutuksen hintaa, joka on ollut n.150 € vuodessa kalliimpi, kun ajokauden pituus on n. 5 kk.
    Onkos joku kokeillut Pohjolassa seisottamista?

Lainaa kirjoitti
    Liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto autoille
    Autojen seisonta-aika on marraskuussa 2007 korvattu uusilla rekisteröintitapahtumilla: liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto. Auton väliaikaisesta käyttämättömyydestä tehdään rekisteröinti-ilmoitus ajoneuvorekisteriin, josta tieto välitetään Pohjolaan vakuutuksen käsittelyä varten. Erillistä ilmoitusta ei siten tarvitse Pohjolaan tehdä.

Liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto ovat maksullisia rekisteröintitapahtumia. Omistaja tai haltija voi käydä tekemässä ilmoituksen katsastusasemien lisäksi useimmissa Pohjolan konttoreissa.

Liikennekäytöstäpoiston aikana auto on käyttökiellossa ja ajoneuvoveron maksuvelvollisuus päättyy.

Seisonta-aika moottoripyörille
    Moottoripyörillä, moottorikelkoilla, mopoilla ja matkailuperävaunuilla säilyy nykyinen seisonta-aikakäytäntö. Autoturvasopimukseen sisältyvissä vakuutuksissa on vuodenaikahinnoittelu ja seisonta-aikailmoitusta ei tarvitse tehdä.
    Pohjolan sivuilta kun voi ilmoittaa seisottamisen alkamisesta ja sieltä löytyy vaihtoehtona myös moottoripyörä!

Pohjolan seisonta-aika ilmoitus
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Lainaa (DizzySpell @ Joulu. 17 2009,19:44) kirjoitti
    Onkos joku kokeillut Pohjolassa seisottamista?

Lainaa kirjoitti
    Liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto autoille
    Autojen seisonta-aika on marraskuussa 2007 korvattu uusilla rekisteröintitapahtumilla: liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto. Auton väliaikaisesta käyttämättömyydestä tehdään rekisteröinti-ilmoitus ajoneuvorekisteriin, josta tieto välitetään Pohjolaan vakuutuksen käsittelyä varten. Erillistä ilmoitusta ei siten tarvitse Pohjolaan tehdä.

Liikennekäytöstä poisto ja liikennekäyttöön otto ovat maksullisia rekisteröintitapahtumia. Omistaja tai haltija voi käydä tekemässä ilmoituksen katsastusasemien lisäksi useimmissa Pohjolan konttoreissa.

Liikennekäytöstäpoiston aikana auto on käyttökiellossa ja ajoneuvoveron maksuvelvollisuus päättyy.

Seisonta-aika moottoripyörille
    Moottoripyörillä, moottorikelkoilla, mopoilla ja matkailuperävaunuilla säilyy nykyinen seisonta-aikakäytäntö. Autoturvasopimukseen sisältyvissä vakuutuksissa on vuodenaikahinnoittelu ja seisonta-aikailmoitusta ei tarvitse tehdä.
    Pohjolan sivuilta kun voi ilmoittaa seisottamisen alkamisesta ja sieltä löytyy vaihtoehtona myös moottoripyörä!

Pohjolan seisonta-aika ilmoitus
    Eikös tuo niin ollut, notta seisottaa voi, mutta talvella seisottamisen taloudellinen hyöty on olematon, kun maksut painottuu kesään/ajkokauteen. Tietty ajokaudella seisottaminen palkitaan.
    <p>2002-2014</p>
    Mulla on pyörä ollut "seisonnassa" loppukesästä sattuneesta syystä, ja kilvet ovat kiinni pyörässä, ei niitä tarvitse mihinkään viedä. Eli pyörässä ei ole liikennevakuutusta ja kaskostakin on tuntuvat alennukset, kun suojaa säilytyksen aikana mahdollisilta varkaudelta, ilkivallalta, palolta jne., mutta ei tietysti silloin jos sillä ajaisi. Vakuutukseni ovat IF:ssä. Mulla on ympärivuotinen vakuutus, ja alennuksia ei tietysti kauheasti pelkästään talvikuukausilta tulisi.

t.Tonza
    <p><span style="color: rgb(0, 255, 255);">Hugo:&quot;</span><span style="color: rgb(255, 0, 255);">Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!</span><span style="color: rgb(0, 255, 255);">&quot;</span></p>
    Liikennekäytöstähän poistoa ei ole pyörälle mahdollista tehdä ellei ole osoittaa akelle hyviä perusteluita ja tähänkin todettiin että arvioitu käytöstä poisto täytyy olla yli vuoden luokkaa. Lisäksi kilvet täytyy konttorille käydä kippaamassa.

Itsellä pyörä ollut talvet tapiolan kautta seisonnassa vanhaan tyyliin, eli ajokausi on 1.4.-31.10. ellei itse sitä sitten halua muuttaa. Talvella vakuutusmaksut tosiaan ovat pieniä, eli 45e luokkaa muutamalta kuulta, mutta kesäkauden laskut tuleekin isompina, ollessaan tosin koko ajokaudelta täyskaskon kanssa 750e joka on ainakin omasta mielestä ihan mukiinmenevä hinta kiloselle kyykylle.
    Moto Morini Corsaro
  19.  
    Täällä taitaa sotkeutua nyt kaksi eri asiaa:

1. Jos auton haluaa seisontaan, niin sille täytyy tehdä ns. liikennekäytöstä poisto (ja vastaavasti liikennekäyttöön otto, kun päättyy), joka on rekisteröintitoimenpide, joka katkaisee automaattisesti verot, eikä liikennevakuutusmaksua peritä ko. ajalta. Kilpiä ei tarvitse palauttaa. Rekisteröintimaksun vuoksi ei yleensä kannata, ellei poisto kestä vähintään kuukauden.

2. Jos moottoripyörän haluaa seisontaan, niin tämän voi tehdä joissakin tapauksissa yhtiöstä ja vakuutuksesta riippuen. Mikäli pyörälle on valittu ympärivuotinen (tai jatkuva, millä nimellä sitä kutsutaankin) vakuutus, seisontaan laittaminen ei välttämättä ole mahdollista. Tämä ei siis ole rekisteröintitoimenpide.

Pyöränkin toki voi poistaa rekisteristä, mutta se ei ole seisontaan laittamisen vuoksi tarpeellista. Jos pyörä poistetaan rekisteristä, täytyy kilvet toimittaa samalla rekisteröintitoimipaikkaan.

Ake - rekisteröinnistä
    Edit: Niin, kuten linkin takaa ilmenee, ja aiemmin todettiin, niin pyörillä rekisteristä poistolle on rajoituksia.

Suzuki Intruder M800 K9 **For Sale**