[QUOTE= (Juhis @ Marras. 30 2009,14:13)]Vakiona on hieman parempi/hauskempi. Putkiviritteisenä taas uudempi motti on jo paremman tuntuinen.(pecha @ Marras. 29 2009,22:51) kirjoitti
Supermoto
No ihan tuolleen pikaisesti tsekattuna, visuaalisesti ilmeisten erojen ja mainitsemiesi erojen lisäksi K5:ssä ja K7:ssa on keskenään eroavaista mm. runkonumeron alkuosat, päärungot, lohkot, sylinterikannet, venttiilikopat, männät, kiertokanget ja öljypohjat. Kampurat on yhteneväiset, ja saattaapi olla myös tankin S-kirjaimet, vaan ei sitten paljon muuta... *(jaulis @ Marras. 30 2009,14:14) kirjoitti
eli kyllä tuossa välissä vaan tapahtuu ihan täydellinen mallimuutos, myös teknisesti (kuten myös tapahtuu K7 ja K9 välillä). Vielä paljon vähäisemmilläkin muutoksilla on kamppeita usein markkinoitu "tekniikaltaan täysin uusina".
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Jotenkin tuntuu noi muutaman prossan teho/vääntö vertailut tonnikyykyissä että, hmm..., että lyönkö hidastelevaa läppäriä 10 vai 11kg hienosäätölekalla.
Ota "hienompi". Menee ihan varmasti tarpeeks.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Itse kallistuin 06 rykköseen 07 sijaan. Jotkut puhuivat ettei 07 rykkösellä voi kutosella ajaa 80km/h, en tiedä missä vika on mutta itsellä se onnistuu täysin luontevasti. Tiedä sitten esiintyykö sitä ainoastaan 07:ssa. Toinen syy miksi kallistuin yamahaan on 10tkm huoltoväli, kun taas gixussa se taitaapi olla 6tkm. Mitään huonoa sanottavaa ei yamahasta mieleen tule, eikä myöskään gikseristä, koska kokemusta ei ole. Yamahalla kun itse ajan, suosittelen tottakai sitä (05,06 tai 09) niillä ajaneena..
636
Niinpä, paperillahan kaikki on uutta ja hienoa. Käytännössä nuo menee silti hienosti aivan saman muotin alle.(pecha @ Marras. 30 2009,14:49) kirjoitti
![]()
Supermoto
Itse kyllä unohtaisin tuon kymppitonnin huoltovälin jampussa jos yhtään enempää tykkää vinguttaa... Jokainen tietysti tyylillään.(JessoR1 @ Marras. 30 2009,15:09) kirjoitti
Supermoto
No ei se nyt ihan helpolla tunnu kyllä menevän jakeluun. Okei, voidaan sopia, että ne on oikeasti ihan samanlaiset, mutta niissä nyt vain sattuu olemaan vähän erilaiset katteet, rungot ja moottorit.... ja samalla logiikalla K1 ja K9-mallit on nekin keskenään ihan melkein ´samanlaiset´*(jaulis @ Marras. 30 2009,15:10) kirjoitti
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Höpöhöpö, aivan hyvin riittää että 10tkm välein huollattaa, normaaliajossa. Kylhän niitä öljyjä voi vaihdella vaikka tonnin välein, eriasia onko siitä mitään hyötyä.(jaulis @ Marras. 30 2009,15:15) kirjoitti
636
Jep, hieman hitaasti menee jakeluun. Syynä varmaan se että olen aina ollut hieman huono oppimaan, varsinkin kun opastetaan valmiilla tekstillä/nippelitiedolla suoraan jostain tuoteselosteesta/huoltovihkosesta, tai vaikka opastetaan mopojen ominaisuuksista suoraan biken testeistä... Niitä tarinoita osaan lukea itsekin. *(pecha @ Marras. 30 2009,15:32) kirjoitti
*
Unohdit muuten tärkeimmän, eli ensiasennusrenkaat bt-14 jotka päivittyivät bt-15. Niissä oli kuitenkin se isoin ja tuntuvin parannus. Myös jousitus muuttui hieman paremman tuntuiseksi ja varsinkin sähköisesti säätyvä ohjausiskari, joka muutti hieman mallien välistä ajettavuutta pienemmissä nopeuksissa ja jonka vaikutuksen jopa jokainen tuntee.
Saataa tosin nuokin hurjat erot jäädä huomaamatta jos pelkästään vihkosesta mopoilee...
Supermoto
Normaaliajossa/touringissa riittää varmasti hienosti... Tosin kuka ajaa noilla ns.normaaliajoa. *(JessoR1 @ Marras. 30 2009,15:37) kirjoitti
Aika myrkkyä noille on tuntunut kuitenkin olevan pidemmät siivut takarenkaalla yms.vinguttaminen, mutta ratakäytössä kuitenkin tuntuvat kestävän hienosti... Mistä lie johtuu.
Parista -06 rykkösestä on täälläkin perällä vaihdettu alakerran laakereita jo ennen 20 tkm... Tuskin se pahaksi on vaikka öljyt välissä vaihtaa, itse ainakin vaihtaisin. Jopa ilmanputsarille alkaa olemaan kymppi liikaa, melko hyvin tukossa yleensä jo 4-5tkm jälkeen.
Supermoto
Katsoin mainitsemani pienenpienet eroavaisuudet Suzukin varaosaohjelmasta.(jaulis @ Marras. 30 2009,15:57) kirjoitti
Ja vielä lisäselvennyksenä, kun tuntuu olevan hahmottamisvaikeuksia: silloin, kun runko, runkonumero, lohkot, sylinterikannet, jne ovat uusia, niin moottoripyörämallit eivät tuosta enää yhtään enempää muutu kahden perättäisen vuosimallin välillä - taikka sitten muuttuu jo koko mallinimi.
Tiedän kyllä, että varsinkin kyykyistä löytyy moniakin pelkästään markkinamiesten keksimiä ´täysin uusia´ malleja. Tämä 06>07 muutos kuitenkaan ei ole yksi niistä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ilmanputsarin vaihtoväli on muuten huoltokirjan mukaan ihan jotain muuta: 40k(jaulis @ Marras. 30 2009,16:11) kirjoitti
Mitä alakertaremontteihin tulee, niin ilmeisen monessa tapauksessa kyse on sitten kuitenkin siitä kuuluisasta keulimisesta eli koneen ei-matalimmassa kohdassa ja vieläpä moottorin etuosassa oleva öljypumppu vetäsee sutia. Laakerit tykkää tunnetusti pyöriä kuivana. En minäkään kyllä saa vuodessa kymppitonnia pyörään, joten öljynvaihtoväli on luonnostaan alempi eikä se tosiaan varmasti mitään haittaakaan.
Vielä tuosta 07:n 80km/h ongelmasta sen verran, että mielestäni siinä on sinällään voimaa tarjolla kutosellakin ihan nyt vaikkapa ohitukseen riittävästi. Ongelma on ajamisen vaikeus, mikä lienee lähtöisin vakioputkesta ja vakiomoottorinohjauksesta. Voi hyvin olettaa, että 04-06 ja 09 käytös on erilaista, joskaan en itse niillä ole ajanut. Penkittämättäkin tosiaan tuntee, että tuossa kohtaa koneen pienikin käyntinopeuden muutos heittää rajua mutkaa käppyrään. 50rpm lisää alamäessä ja tehoa onkin samalla kaasun asennolla niin paljon enemmän, että pyörä kelaa itsekseen vauhtia pitkästi yli satasen. Sama päinvastoin ylämäessä tai tuulenpuuskassa. Vitosella tehokäyrä lienee tuossa nopeudessa lineaarinen, joten ajaminen sillä tuntuu 80km/h vauhdissa normaalilta. En tosiaan ole edes ajatellut, että pyörällä olisi pakko voida ajaa kutosella 80km/h, kun sitä ei nykyautoillakaan voi oikein tehdä. Laiskan pitää päivittää softa ja putki tai ajaa maantiellä vain 70km/h tai 110km/h.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tekee tuohon rykköseen tosissaan hyvää, kun laittaa kokoputkiston ja commanderin. *(mjtee @ Marras. 30 2009,20:39) kirjoitti
![]()
Muuttuu heti radikaalisti paremmaksi, ihan kaikkeen ajoon.
Supermoto
Mulla on tuo -08 rykkönen ja täytyy sanoa, jotta saa siitä ihan maukkaan laittamalla y-putken ja sliparit + kommari. Tietysti säätäjän osuuskin ratkaisee ja tässä tapauksessa se oli Mr. Siukola , joten silläkin lienee osuutensaEi se kuuluisa alavääntö giksun tasoa ole, mutta roll-on testeissä olen kaverin k5:lle pärjännyt ihan kiitettävästi, vaikka painokin mulla on 20kg enemmän. Susna oli myös varustettu pelkällä sliparilla. Molemmat kelpo pyöriä, mutta pitkänä kuskina pidän ronesta enemmän, myöskin ulkonäkö miellyttää silmää enemmän.
massa vehkeitä. Mitään japseja ei kumpaakaan. Yamaha sentään miesten pyörä kun on kunnon kokoinen
.! Voisin ostaa uuden bmw:n taas. Joulu lahjaksi
! Tehot riitäis kyllä japseissakin molemmissa jos saisi. On meillä kikseri ollutkin talossa vähän aikaa vaimon käytössä. Naisille sopivaa kokoa
.
Kun kukaan ei enää huomaa sinua minuutesi haihtuu.
Ei välttämättä alavääntöön liity, mutta kyllä R1:n kone oikeasti on ihan "riittävä". Itsellä on -08 rykkösessä todellakin ainoastaan katalysaattorit poistettu vakioputkista ja komentaja asennettuna, mutta kyllä tuolla pärjää ainakin kokoputkiviritteisille kilpailijoille. Koneen rukkauksen lisäksi itsella takaratas on +2 ja eteen vaihtelen -1 tai -2 ratasta, mutta tuskin muissakaan alla mainituissa vakioratastusta on. Paikallisella radalla (snetterton) on leveää takasuoraa ennen aika tiukka mutka ja siitä lähtee monesti monia tonnisia vieri vieren "tuppinurin". Loppunopeus huitelee siinä 250-270 välillä, joten mielestäni kuvaa aika hyvin koko kierrosalueen tehoa. Tätä rataa tuli viime kesänä tahkottua, joten jonkinlaista statistiikkaakin ruuhkaisella radalla jo sai. Ajot ovat aina olleet aina ihan normiratapäiviä kilpipyörillä, eikä mitään ammattilaismenoa.
Tuloksena kuitenkin, että uusien bleidien ohi pääsen yleensä kiihdytyksessä, suitsa on muistaakseni aika samassa (menee siis "jarrulle", jos ohi aikoo), mutta Kawasakit (09?) ovat yllättäneet. Erot ovat kuitenkin olleet ihan marginaalisia ja varmasti riippuneet yleensä paljon enemmän kaikesta muusta kuin moottorista. Ei siinä mikään ole ikinä ollut aivan paska ja toinen aivan ylivoimainen.
Jos muuten alaväännön puute alkaa häiritsemään, niin voi aina vaihtaa pienemmälle *.
Harrikka
En tiedä onko huono mutta 07-mallin R1n ostin radalle. Gixerikin on ollut ajossa ei huonoa sanottavaa siitäkään. Yamaha vaikuttaa laadukkaammalta?
Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
Nyt olis kiikarissa r1 -05 liikkeen kautta vaihto. Parikymmentätonnia ajeltu ja rahoitusliikkeeltä ostaneet, huoltokirjaa ei ole tallessa. Liike tehnyt 20tonnin huollon ja uusineet takakiekon.
Ota nyt selvää, ko katsomaan ei pääse..
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Jos 20t ajetussa pyörässä ei löydy huoltohistoriaa, edellinen omistaja/edelliset omistajat lienee olleet huithapeleita joko huoltojen suorittamisen tai dokumenttien säilyttämisen suhteen. Vaikea tietää, kumman.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
niinpä, no pitää nukkuu yö ja yrittää perustella itelle, miks silti hankkii sen..
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Paljon pyytävät?(mijumu @ Joulu. 21 2009,21:06) kirjoitti
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Menis tuo rr vaihos ja 2500E. Miltäs kuullostaa?
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
äkkiseltään onko mitään eroja r1 04-05??
Olis meinaan 04 pyöräkin kiikaris..
<p>KTM640 Nykyinen</p><p>exät Z1000, R1, 600RR, Monstrer</p><p> </p>
Ymmärtääkseni ei ole 04 vs 05 eroa. Tietyllä lähdekritiilillä tuosta saa ihan hyvää faktaa: Wikipedia "Yamaha R1"
Välirahan sopivuus riippuu ihan yksilöstä. Huoltokirjan puuttuminen ei ole ainakaan plussa. Nähdä ja käyttää tuo pitäisi ainakin - mieluummin myös ajaa - ennen lopullista ostopäätöstä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ilmanputsari ehdottomasti huollettava(mikäli vaahtomuovia) esim. 3tkm-5tkm välein, varsinkin jos joutuu vähääkään pölyisissä olosuhteissa ajamaan. Kyllä se alkaa jo tehoonkin vaikuttaa, jos se putsari alkaa olla oikeasti likainen+ saattaahan se imeä paskaakin läpi. Öljyt yhtä tiheään.
Eihän sillä ole vaikutusta 10-15tkm ajetussa pyörässä miten sitä huoltaa, 50-60tkm ajetussa jo on, ja viimeistään sitten se huoltoväli näkyy siinä kestääkö se pyörä 80tkm vai 120tkm.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R