Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Juu eli oli tos mosa levällään ja nyt nipussa ja hävis kipinä kokonaan Startti napista kun painaa niin se solenoidi vaan napsahtaa ja bensapumppu pyörii mut ei tuu kipinää eikä startti pyöri. Kaikki piuhat kyl on kateltu ja pitäs kyl olla kiinni. Oisko kellään mitään vinkkiä heittää mistä lähtis vikaa ettimään Ja vuosi malli on 91
  2. #2
    Mittaa ny vaikka ekaks mitä akun napajännite o sillon ku painat starttinappulaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #3
    Juu ei akussa mitään vika oo se on uus ja täynnä!
  4. #4
    Lainaa (jama78 @ Marras. 25 2009,12:45) kirjoitti
    Juu ei akussa mitään vika oo se on uus ja täynnä!
    No paljoko oli akun napajännite o sillon ku painat starttinappulaa?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    Tuleeko sinne startille virtaa kun starttaa?
  6. #6
    Jollei moottori pyöri startatessa, niin eihän sitä kipinää tule.

    Onko kaikki piuhat varmasti (oikein) kiinni??

    Onko sekä moottorin ja rungon maa piuhat kunnossa?
  7. #7
    No eipä tuu startille virtaa kun starttaa, koneen maa sun muut piuhat on kiinni!! Ja eihän tuu kipinää jos ei kone pyöri(ton mä kyl itekki tajuun)! Mut yhdistämällä sen startin releen navat saa koneen pyörimään eikä sillonkaan tuu kipinä!! *Niin ja akun jännite ei muutu mikskään startti nappia painamalla rele ja bensapumppu vaan huutaa!! Ja on laitettu lisä maita koneeseen ja runkoon ei apua!!



  8. #8
    Lainaa (jama78 @ Marras. 30 2009,12:09) kirjoitti
    No eipä tuu startille virtaa kun starttaa, koneen maa sun muut piuhat on kiinni!! Ja eihän tuu kipinää jos ei kone pyöri(ton mä kyl itekki tajuun)! Mut yhdistämällä sen startin releen navat saa koneen pyörimään eikä sillonkaan tuu kipinä!! *Niin ja akun jännite ei muutu mikskään startti nappia painamalla rele ja bensapumppu vaan huutaa!! *Ja on laitettu lisä maita koneeseen ja runkoon ei apua!!
    Eli toisin sanoen se ohjausvirta sytytykselle ja releelle on "poikki" jostain?
    (Jos kerran bensapumppu lähtee pyörimään niin virtalukko se ei voi olla?
    Eikä vissiin koneen tappokytkin ton kaavion perusteella?)

    Palaako vapaavalo?

    Toimiiko sivujalan tappokytkin?

    Tos vielä tollaset jos ei satu jo oleen:
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/Kawasaki_VN1500_87-99/



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Juu vapaa valo palaa ja tallan kytkin on katottu ja ohitettukin kertaalleen
  10. #10
    Lainaa (jama78 @ Marras. 30 2009,19:07) kirjoitti
    Juu vapaa valo palaa ja tallan kytkin on katottu ja ohitettukin kertaalleen
    Eli sit vika on joko diodissa tai junction boxissa olevassa (8)starter circuit relay:ssä?
    (Jos kerran itse starttirele(14) toimii hyppylangalla; ts startti saa virtaa/alkaa pyörii?)

    Mittaa diodi eka, eiks se oo aika "yleinen" kärähdyksen kohde(?).

    Ja jos se on ok, niin sit ohita hyppylangalla toi (8) ja ja paina starttinappii, ja jos kone starttaa nii nyppää se hyppylanka pois. Vika on sit siin (8):ssa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #11
    Juu täytyy huomenna taas katella mut kiitti ohjeista niin ja mites toi diodi pitäs mittaa?



  12. #12
    Lainaa (jama78 @ Marras. 30 2009,21:57) kirjoitti
    Juu täytyy huomenna taas katella mut kiitti ohjeista *niin ja mites toi diodi pitäs mittaa?
    Baut kaikista halvoistaki yleismittareista pitäis löytyy dioditestaus. Mittarissa on yleensä se diodinuolen kuva siin valintakehällä.
    Eli diodi irti moposta ja:
    Estosuuntaan mitatessa mittari näyttää ääretöntä, ja myötäsuuntaan yleensä diodin kynnysjännitettä eli esim noin 0.5V..0.7V. Eli sillon se on kunnossa.

    Ja jos oot epävarma tuloksesta, tai mittarissa ei satu oleen diodimittausta, niin mittaus vastusmittauksella:
    http://koti.mbnet.fi/~juhaka/kompmit.htm#diodi
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #13
    Juu eli missähän päin se diodi sijaitsee kun en löydä sitä mistään! Eikä ihma vaik sitä ei ois ollenkaan ku näyttää olevan tää peli täynnä ryöstäjiä ja semmosia mukavia teippi liitoksia!! Täytyy vissiin soittaa kavreille vaan et tulee hakee romunsa pois ja antaa olla
  14. #14
    No lähtihän se tulille!! Eli piti painaa samalla stratti nappia kun yhdisti sen startin releen! Eli eikoöhän se rele oo kuitnkin paskana ei yhdistä siellä sisällä
  15. #15
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 01 2009,08:14) kirjoitti
    Juu eli missähän päin se diodi sijaitsee kun en löydä sitä mistään! Eikä ihma vaik sitä ei ois ollenkaan ku näyttää olevan tää peli täynnä ryöstäjiä ja semmosia mukavia teippi liitoksia!! Täytyy vissiin soittaa kavreille vaan et tulee hakee romunsa pois ja antaa olla
    Tos sen pitäis olla:
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/Kawasak...7-99/diodi.PNG
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #16
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 01 2009,10:28) kirjoitti
    No lähtihän se tulille!! Eli piti painaa samalla stratti nappia kun yhdisti sen startin releen! Eli eikoöhän se rele oo kuitnkin paskana ei yhdistä siellä sisällä
    Starttireleen vai starttipiirin releen?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #17
    startti rele siis ilmeisesti!!
  18. #18
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 01 2009,20:22) kirjoitti
    startti rele siis ilmeisesti!!
    Siin starttireleessä pitäis olla keltainen punaraidallinen johdin, niin mittaa sen ja maan välinen jännite sillon ku painat starttinappulaa; pitäis olla jotain ~11,5v.
    Niin sillo vika siin starttireleessä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  19. #19
  20. #20
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 02 2009,07:15) kirjoitti
    Juu 11.3 näytti mittari!
    Sit tietty kannattaa viel mitata ett starttireleen valkosen, ja mustan keltaraidallisen johdon välillä on ~12V jännite sillo ku mopossa on virrat päällä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #21
    Juu noissa on jännite koko ajan oli virrat päällä tai ei Ja onko se diodi semmonen releen näkönen ja kokonen mötikkä kun en muuta löydä tolta paikalta vai onko se vaan semmonen komponentti ku diodit yleensä?? Jos on niin ei sitä taida sit tässä romussa olla ollenkaan
  22. #22
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 03 2009,07:25) kirjoitti
    Juu noissa on jännite koko ajan oli virrat päällä tai ei Ja onko se diodi semmonen releen näkönen ja kokonen mötikkä kun en muuta löydä tolta paikalta vai onko se vaan semmonen komponentti ku diodit yleensä?? Jos on niin ei sitä taida sit tässä romussa olla ollenkaan
    Joo, mä lähinnä funtsin ett jos joku sille starttireleelle tuleva johto ois "poikki" nii eihä se rele sit toimis vaikka ehjä oliski.
    Ton kuvan perusteella se diodi näyttäis olevan semmonen releennäkösesti koteloitu:
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/Kawasak...7-99/diodi.PNG
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #23
    Kyl siellä on tommonen mötikkä mikä kuvassa mut siihen tulee kolme liitintä! Ton sähkökuvan mukaanhan siihen vaan tulee ja lähtee yks piuha ja eikös se ton mukaan oo maan välissä kai!!??
  24. #24
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 03 2009,12:46) kirjoitti
    Kyl siellä on tommonen mötikkä mikä kuvassa mut siihen tulee kolme liitintä! Ton sähkökuvan mukaanhan siihen vaan tulee ja lähtee yks piuha ja eikös se ton mukaan oo maan välissä kai!!??
    Joo, se taitaaki olla vilkkurele, ts kuvassa virhe.
    Mut kokeileppas ettii tommosta pientä mustaa mötikkää johtojen päästä jostai keskivaiheilta mopoo:
    http://www.ip.fi/~scuuba....ess.png



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #25
    Juu toi löyty mut toi mun mittaus taito?? vaikka ohjeet niin en aivan varma!! Ehkä kunnossa?!?!?!?!
  26.  
  27. #26
    Lainaa (jama78 @ Joulu. 03 2009,14:59) kirjoitti
    Juu toi löyty mut toi mun mittaus taito?? vaikka ohjeet niin en aivan varma!! *Ehkä kunnossa?!?!?!?!
    Pakko se o kunnossa olla jos starttinappulaa painaessa starttireleen keltainen punaraidallinen johtoon tuli 11.3V, ts diodi nappas sen kynnysjännitteensä verran pois jännitteestä.

    Voithan sä mitata sitä diodia silleenkin ett se on kiinni siin mopossa, ja ku painat starttinappii, niin diodin piuhojen välillä pitäs olla jotain 0.7V.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."