Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
    Niin, äänenvaimentimet ovat pikipilkkujen peittämät. Lähteekö piki millään dynamiittia miedommalla aineella?
    Durty Nelly's Boys
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JukiW @ Marras. 24 2009,21:06) kirjoitti
    Niin, äänenvaimentimet ovat pikipilkkujen peittämät. Lähteekö piki millään dynamiittia miedommalla aineella?
    Sylki ja sokeripala on vanha, mutta toimivaksi havaittu konsti.
    Superbike #7
    Lainaa kirjoitti
    Sylki ja sokeripala on vanha, mutta toimivaksi havaittu konsti.
    Komppaan, hyvin toiminut vanha konsti
    Bandu 1250S -07

Nassukirja
    WD-40 sillä lähtee sekunnissa ;)
    BMW K1200S
    Kaasarinpuhdistusaine on kans aika hyvää myrkkyy millä puhdistaa ainakin metalliosia. Lähti pikipilkut vikelästi etuiskareista.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Joku hämärä muistikuva oli tuosta sokerista, aloitetaan sillä.
    Durty Nelly's Boys
    Pikihän lähtee vaikka tärpätillä, ellei ole vielä täysin kärvähtänyt kiinni.
    Mulla oli pikeä ja myöskin kokemattoman kyytiläisen aikaansaamia palaneita kengänpohjan jälkiä, kokeilin vaikkas mitä mutta ylläri oli että tavallinen voiteleva contact cleaner pienen hankaamisen avustamana poisti kaikki töhnän pintaa naarmuttamatta
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
    Mä käytän ihan tavallista autovahaa. Kun ne skeidat (ketjujen heittämä "piki") pesee riittävän usein vahalla, ei mitään isoja könttejä pääse syntymään. Ja jos ei em menettely tehoa, avaan asetoni- tai tinneripullon. Sen käsittelyn päälle taas vaha, ja avot!

Mä en aio pilata oman pyöräni kromisia äänenvaimentimia *millään sokeripalalla, se on aivan... näpertelyä... *

Kiillottamiseen sitten taasen Farecla G10 tai karkeampi. Silläkin muuten lähtee todella helposti p pois pakarin pinnalta.
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Saippua PataPata. Hyväksi havaittu keino kaikille metalli pinnoille, ei naarmuta niin kauan kun saippuaa riittää.
    Lainaa (Masa @ Marras. 25 2009,11:54) kirjoitti
    Mä käytän ihan tavallista autovahaa. Kun ne skeidat (ketjujen heittämä "piki") pesee riittävän usein vahalla, ei mitään isoja könttejä pääse syntymään. Ja jos ei em menettely tehoa, avaan asetoni- tai tinneripullon. Sen käsittelyn päälle taas vaha, ja avot!

Mä en aio pilata oman pyöräni kromisia äänenvaimentimia *millään sokeripalalla, se on aivan... näpertelyä... *
    Lainaa (Masa @ Marras. 25 2009,11:54) kirjoitti

Kiillottamiseen sitten taasen Farecla G10 tai karkeampi. Silläkin muuten lähtee todella helposti p pois pakarin pinnalta.
    Sokerihan onkin tunnetusti kovaa myrkkyä Itte oon ainaskin putkien alkukäyriä puhdistanut pikipiskoista ihan mattoveittellä kevyesti vedellen enkä oo kromiin pienintäkään naarmua saanut.
    Sokerihan on myrkyistä kauheinta!Hampaatkin sulaa suuhun siitä myrkyllisestä tiedä mutta aika karkeeta se on vaikka kostuttaa!en itsekkään alumiini änkkäriäni menis sillä hieromaan!
    YZF1000R
    Asetoni, lähtee aivan varmasti mutta vie myös kiillon, eli tarttee kiillottaa jollain vahalla sen putsin jälkeen. Pyyhi heti putsauksen jälkeen märällä rätillä, ja kiillotus jollain vahalla perään. Muuten ruostuu kun se aine vie kaiken rasvan ja suojan siitä pinnasta. Jää helposti laikukkaaksi.

Kiillotus: Autoglym metal polish. Toimiva aine ja taatusti taas kiiltää.

Sinolilla lähtee myös, ja on sitten vähän hellävaraisempi vaihtoehto.
    Teettää vähän enempi töitä, mutta...? Samat jälkitemput kannattaa myös tehdä tälle aineelle. Suosittelen ennemmin tätä, ja se on myös sit halpaa n. 5 e./ltr.

Se patapata on huonoin, raapii kromipinnan ja vie kiillon pian lopullisesti, ainakin kromiputkista.

Murjaanien kuningas!
    Ja kannattaa muistaa että sinolia voi kaadella myös itsellekkin siinä hinkkaamisen lomassa vai voiko?
    YZF1000R
    Lainaa (JOLLI @ Marras. 26 2009,18:58) kirjoitti
    Ja kannattaa muistaa että sinolia voi kaadella myös itsellekkin siinä hinkkaamisen lomassa vai voiko?
    Tallinlattialle vaan istumaan ja käyttää huuhteluhommaan reilusti saarenmaata ja keskiolutta kyytipojaksi. Käyttöaika kuukaudesta kuuteen kuukauteen, ja sitten varmasti putkista saa lähes jo kaukoputken, ja taatusti on terve puna äijälläkin käkättimessä.
    Murjaanien kuningas!
    Lainaa (JOLLI @ Marras. 26 2009,18:58) kirjoitti
    "Puliukko on kansanomainen nimitys rappioalkoholistille, tai viranomaisten dokumenteissa termillä päihdevammainen. Sana puliukko tulee ruotsinkielisestä polityrgubbe, viittaen rappioalkoholistien tapaan etsiä päihtymistä kaikista saatavilla olevista tuotteista, mm huonekalukiilloitusaine, "pulituuri" tai "puli" jossa kiilloittavat (puleeraavat) aineet olivat spriihin liuotettuja. Muita korvaavia juomia on ollut ns. "tenu", eli denaturoitu etanoli joita esiintyi eri nimikkeillä; T-sprii, Sinisprii, Sinol, Lasol ym. sekä erilaiset partavedet ja colognet, joita puliukot saivat eri tekniikoilla "juomakelpoisiksi". Puliukko on usein yhteiskunnasta kokonaan pudonnut henkilö, jolla ei esimerkiksi ole asuntoa, ja sosiaaliset kontaktit rajoittuvat lähinnä toisiin alkoholisteihin ja poliisiin. Puliukot lukeutuvat yleensä I-tyypin alkoholisteihin, joissa ei esiinny II-tyyppiin omaista aggressiivisuutta."

Ks myös:
    http://www.saarelat.org/Funny_stuff/Wapun_juomat.htm
    http://www.lasol.fi/ktt_lasol/Sinol_100.PDF

Sinolissa on 1-5% isopropanolia:
    http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0554.htm
    http://fi.wikipedia.org/wiki/LD50
    LD50-arvo suun kautta rotalla: ~5g/kg.
    LD50-arvo ihon kautta kaniinilla: ~13g/kg.

Ett jos tosta jotain veikkais, niin 100kg äijän 50% tod näk tappaa 500g annos isopropanolia, eli noin 6,36dl.
    Eli jos kittaa 10-60 litraa sinolia kerralla, niin kuolis 50% tod näk isopropanolimyrkytyksen. Tosin 10-60 litraa pirtuu ehtii tappaa kyl ennemmin. :]

Ja 2% metyyliketonia:
    http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0179.htm

Ja 2% metyyli-isobutyyliketonia:
    http://kappa.ttl.fi/kemikaalikortit/khtml/nfin0511.htm

Ett kyllähän sitä juo, mutta ei se hyvää ole.

"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Niin eikös se käy hyvin sillein että aamulla suodattaa sinolin ruisleivän läpi ja sit illalla mopoo rassaillessa kun tulee nälkä niin syö sen leivän nami nami!hyvää ja halpaa mummun ja papan kesämökin lähellä asu joskus aikoinaan semmonen pulsu että kesällä se kaato tentun ruisleivän läpi ja pakkasella valutteli sen rautakankea pitkin mut ei se kyllä sitä tehnykkään kun yhen kesän ja talven!sen ruumis ei varmaan mätäne koskaan sen verran hyvin on kyllästetty!
    YZF1000R
    Lainaa (JOLLI @ Marras. 26 2009,21:24) kirjoitti
    Niin eikös se käy hyvin sillein että aamulla suodattaa sinolin ruisleivän läpi ja sit illalla mopoo rassaillessa kun tulee nälkä niin syö sen leivän nami nami!hyvää ja halpaa mummun ja papan kesämökin lähellä asu joskus aikoinaan semmonen pulsu että kesällä se kaato tentun ruisleivän läpi ja pakkasella valutteli sen rautakankea pitkin mut ei se kyllä sitä tehnykkään kun yhen kesän ja talven!sen ruumis ei varmaan mätäne koskaan sen verran hyvin on kyllästetty!
    Kyllä mä vielä edelleen vielä lähestyisin hommaa tuolla saarenmaalla.

Tai oikeestaan mitäpäs tuota noita mokomia pakoputkia viitsii ruveta edes hinkkailemaan. Turhanpäiväisiä elvistely hommia. Ei ne paskat siinä pakarissa vaikuta mitenkään mopon kulkuun.
    Tässähän on nyt pitkä talvi aikaa kasvatella partaa ja hankkia itselle terve puna käkätimeen ja hankkia mukava kiilto poskiin että otsaan.

Tankkia voi myös paukutella sopivasti lommolle mahan kohdalta keväällä jos ei kädet meinaa ylettää enää ratille, tai sitten hommata pitemmät kopterisarvet?

Valmiiks denaturoitu äijä heti keväästä, ja oitis valmiina ens kesän seikkailuihin.

Eiköhän lähetä siitä liikkeelle?
    Murjaanien kuningas!
    Mikä materiaali on kyseessä? Kromattu teräs, kiillotettu ruostumaton teräs vai alumiini?
    Onko pinta peilikiiltävä vai matta?

Peilikiiltävään ruostumattomaan teräkseen en ainakaan suosittele mitään hankaavia aineita, sama koskee kromia. Elikkäs kaikki sokeritpalat ja patapadat kannattaa unohtaa.

Peilikiiltäville pinnoille:
    Autoglymin metal polish:sta olen kuullut pelkkää hyvää, joten kannattaa kokeilla.
    Toinen vastaava aine on Mequiar's nxt all metal polysh,
    http://www.meguiars-store.fi/product...products_id=51, jota itse olen käyttänyt paljon ja ollut tyytyväinen. Sisältää oman "vahan", joka suojaa pintaa. Tosin vaimentajat lämpenevät sen vertaa, ettei vahasta ole juurikaan hyötyä.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
    Mä kun luulin, että alkuperäinen kysyjä meinas hakea kaupasta uudet putket, joihin on kiinnitetty yksi uusi Thunderbird? Ei kai nyt uusissa huiluissa jo pikitahroja ja jos vanhoissa vaihtoon menevissä, mitä väliä?

Ai niin anteeksi, asiaan, tärpättiä olen käyttänyt auton kylkiin. Sitten löytyy niitä tarkoitukseen pyhitettyjä kalliita erikoisaineita, joista ei kokemusta ja melkein kaikkea paitsi asetonia ja hiekkapaperia kannattaa yrittää jos ei muuten lähde.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Lainaa (trj @ Marras. 27 2009,16:07) kirjoitti

Tai oikeestaan mitäpäs tuota noita mokomia pakoputkia viitsii ruveta edes hinkkailemaan. Turhanpäiväisiä elvistely hommia. Ei ne paskat siinä pakarissa vaikuta mitenkään mopon kulkuun.
    Tässähän on nyt pitkä talvi aikaa kasvatella partaa ja hankkia itselle terve puna käkätimeen ja hankkia mukava kiilto poskiin että otsaan.

Tankkia voi myös paukutella sopivasti lommolle mahan kohdalta keväällä jos ei kädet meinaa ylettää enää ratille, tai sitten hommata pitemmät kopterisarvet?

Valmiiks denaturoitu äijä heti keväästä, ja oitis valmiina ens kesän seikkailuihin.

+1 Keski-Suomessa osataan tarviskin käydä joku vkl tuolla eteläisessä naapurivaltiossa lataamassa Transportteri viinaksia täyteen niin menee talvi rattosasti
    YZF1000R
    Lainaa (666 @ Marras. 27 2009,17:20) kirjoitti
    Mikä materiaali on kyseessä? Kromattu teräs, kiillotettu ruostumaton teräs vai alumiini?
    Onko pinta peilikiiltävä vai matta?

Peilikiiltävään ruostumattomaan teräkseen en ainakaan suosittele mitään hankaavia aineita, sama koskee kromia. Elikkäs kaikki sokeritpalat ja patapadat kannattaa unohtaa.

Peilikiiltäville pinnoille:
    Autoglymin metal polish:sta olen kuullut pelkkää hyvää, joten kannattaa kokeilla.
    Toinen vastaava aine on Mequiar's nxt all metal polysh,
    http://www.meguiars-store.fi/product...products_id=51, jota itse olen käyttänyt paljon ja ollut tyytyväinen. Sisältää oman "vahan", joka suojaa pintaa. Tosin vaimentajat lämpenevät sen vertaa, ettei vahasta ole juurikaan hyötyä.
    Juu tuota autoglymin kiilloketta oon itse käyttänyt kromi osiin.

Suunniteltu käytettäväksi vain metalliin, EI maalattuihin tai tms. käsiteltyihin pintoihin!

Pakkauksen kokoon nähden on yllättävän riittoisaa ainetta. Muistaakseni maksoi jotain n. 10 egee tuubi ??
    Hankaus pesusienellä, aluksi kannattaa koittaa ensin sillä sileemmällä puolella. Jos ei pelitä niin sitten siirtyy siihen karkeempaan puoleen.
    Pyörivällä liikkeelle kevyesti hangaten.
    Tekee ihan just niinkuin ohjeessa sanotaan.
    Toimiva aine oikeeseen kromiin, eikä siis sovellu siihen kiinalaiseen muovin paskaan, siihen mikä saattaa kauempaa näyttää erehdyttävästi kromilta.
    Alkuputsaus paskaisempiin hiluihin kannattaa tehdä pyyhkimällä jollain noista aineista: tärpätti, sinol tai asetoni?

Asetonia ei missään nimessä saa käyttää millekään maalatuille tai lakatuille pinnoille!
    Asetonia vain ja ainoastaan oikealla kromille ja pelkästään koviin metalliseos osiin!!!

Muuten on kiilto pois, ja myöskin pysyy poissa ihan lopullisesti! Se on niin kova liuotin että "Polttaa" ja sulattaa maalin että muovin, ja menee huokoisista "silumiini" osista läpi.

Murjaanien kuningas!
    Lainaa (trj @ Marras. 28 2009,17:04) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Hankaus pesusienellä, aluksi kannattaa koittaa ensin sillä sileemmällä puolella. Jos ei pelitä niin sitten siirtyy siihen karkeempaan puoleen.
    Jos halutaan säilyttää täysin naarmuton peilikirkas pinta, niin sieni kannattaa melkein jättää pois. Muuten kyllä pelittää hyvin, varsinkin runsaan pesuaineen kera.

ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
    Jossain uudehkossa mp-lehdessä oli vinkki, josta en ole aiemmin kuullut. Eli jarrunesteessä kasteltu rätti tahran päälle ja antaa vaan vaikuttaa, niin pitäisi irrota.
    Omat pikitahrani olen poistanut WD 40:sellä hyvällä menestyksellä. Tehoaa paljon paremmin kuin vaikkapa tärpätti, asetoni, tai tinneri.

1300 Gessu
    Lainaa (JOLLI @ Marras. 28 2009,11:17) kirjoitti

+1 Keski-Suomessa osataan tarviskin käydä joku vkl tuolla eteläisessä naapurivaltiossa lataamassa Transportteri viinaksia täyteen niin menee talvi rattosasti
    Juu, ja noi reissumajoituksetkin löytyy helposti ja saa mukavasti sellasta extremeä matkalle kun ottaa reilusti noita pakoputken kiillotusvermeitä ja liemiä tarpeeksi matkaan.

Ja jos ei huvita alkaa kiillottelemaan sitä pakaria tuolla reissunpäällä, niin sitten voi käyttää ne aineet ihan toisinkin:

Kuset housussa herätys aamulla putkasta, veneen alta, joskus jopa pääsee jonkun paikallisen keikkaruusun hellään huomaan
    ...tai ...
    tutkimattomia ja ah! aina niin uudestaan ja täysin ennalta arvaamattomiahan ne on aina olleet tämänkin herran tiet?

Reissut pitää olla niinkuin kindermuna, että ei koskaan tiedä mitä löytyy sisältä.

Tässäpä olis aimo annos tätä kiillotusvinkkiä.
    Murjaanien kuningas!
    Lainaa (J@ck @ Marras. 29 2009,18:39) kirjoitti
    jarrunesteessä kasteltu rätti tahran päälle ja antaa vaan vaikuttaa
    Sopii myös maalipinnan likatahroille!lika lähtee kun nappi housusta kannattaa kokeilla
    YZF1000R
    Lainaa (harald73 @ Marras. 27 2009,17:55) kirjoitti
    Mä kun luulin, että alkuperäinen kysyjä meinas hakea kaupasta uudet putket, joihin on kiinnitetty yksi uusi Thunderbird? Ei kai nyt uusissa huiluissa jo pikitahroja ja jos vanhoissa vaihtoon menevissä, mitä väliä?

Ai niin anteeksi, asiaan, tärpättiä olen käyttänyt auton kylkiin. Sitten löytyy niitä tarkoitukseen pyhitettyjä kalliita erikoisaineita, joista ei kokemusta ja melkein kaikkea paitsi asetonia ja hiekkapaperia kannattaa yrittää jos ei muuten lähde.
    Juu, on se TB vielä vakaassa harkinnassa. Saas nähdä nyt.
    Durty Nelly's Boys
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JOLLI @ Marras. 29 2009,22:03) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Marras. 29 2009,18:39) kirjoitti
    jarrunesteessä kasteltu rätti tahran päälle ja antaa vaan vaikuttaa
    Sopii myös maalipinnan likatahroille!lika lähtee kun nappi housusta kannattaa kokeilla
    Tällasten vinkkien kanssa kannattaa olla aika varovainen, joku vielä tietämättömyyttään irrottaa lian lisäksi maalit. Siis vähän tähän tyyliin.
    Superbike #7
  30.  
    Lainaa (JOLLI @ Marras. 28 2009,11:17) kirjoitti

Mä kävin jo pariviikkoo sitte. 1300€:lla tarttu matkaan noita viinaksia ja toivotaa et juhannuksee asti pärjäis, tai edes kevääseen Eipä ton jälkee paljoo selviä päiviä ookkaa ollu, syksyn ja kevään väliki tuntuu vaa yheltä yöltä kun ei välistä muista mtn...
    --GsxR:iä--