Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Millaisia poppakonsteja tai ulosvetimiä olette käyttäneet laakereiden ulosvetämiseen? Nyt pitäisi irroittaa neulalaakeri, mikä tuntuu olevan todella tiukassa...
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
    Olen tehnyt itse.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
    Voiko sen hakata muusiksi?
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
    Kaasupolttimella lämpöö laakeriin ja ympäristöön, ja vaikka kylmäspreillä sit kylmää laakeriin.
    Tai hitsaa siihen muutama pultti kiinni, ja liukuvasaralla niistä pulteista.
    Tai sopiva putki kokonaan läpi, ja hitsaat laakerin kiinni siihen putkeen, ja sen jälkeen vaan naputtelet sitä putken päätä sieltä toiselta puolen.
    Jos et haluu biltsukasta hakee 89e ulosvedinsarjaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
    Lainaa (TunturiTT @ Marras. 23 2009,22:22) kirjoitti
    Olen tehnyt itse.
    Minkälaisia?
    Elä ja anna muiden roudata.
    Lainaa (andestone @ Marras. 24 2009,07:23) kirjoitti
    Olen tehnyt itse.
    Minkälaisia?
    Mulla on pari perusvetäjää tossa omassa tallissa, otan kuvaa illalla.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
    Olen tehnyt itse.
    Samoin, kymppimillisestä kierretangosta yleensä, siihen sopivat päät kohteen mukaan, ja sitten vaan kiertää. Linkun neulalaakereita viimeksi irrottelin, ei ihan helppo mutta onnistui kyllä. Tasainen veto on parempi kun hakkaaminen, lämpöä ja irrotusöljyä tietysti vähän mukaan.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Kierretankoa ja siihen sopivia hylsyjä. Eli toiselle puolella sen verran isoja holkkeja että mahtuu laakeri tulemaan läpi. Toiselle puolelle sit hylsy/holkki. Ja sit vain mutterit päihin ja vääntöjä.

Jos ei ole kierretankoa niin viilapenkin leukojen väliin voi laittaa kanssa. Vaarana on vain, että perus biltemat hajoilee kun on laakeri vähän tiukemmassa.
    Kuvat keksinnöistä, joilla saa ohjauslaakerijumppaa helpotettua, kiinnostaisivat täällä. Lähinnä ulkokoolien asentaminen (kartiorullalaakerissa on pirun ohut seinämä siellä leveämmässä päässä kartiota) ja alalaakerin pois ottaminen/uuden paikalleen houkuttelu ilman väkivaltaa voisivat onnistua paremmin jollain ulosvetäjän tyyppisellä apuvälineellä kuin kaiken maailman putkilla ja muilla meisseleillä naputtamalla. Jos tässä päätyy sorvauttamaan jonkun kierretanko+prikka-tyyppisen ratkaisun, niin toimivista materiaalivahvuuksista ja välyksistä olisi kiintoisaa saada vähän osviittaa asiaatuntevimmilta.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    "yks tapa on tietty, jos laakeria ei tarvi ehjänä pitää. rikkoo sisäkoolin ja ulkokooliin hitsaa sisäpintaan migillä palkoa, antaa jäähtyä ja pikkasen jollain nyppäsee, niin nousee pois (hitsipaljo puristaa sitä koolia kasaan ja avot)"

Kuulostaa aika näppärältä kikalta.

Pari muutakin:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1325821
    http://www.matkaendurot.net/forum....=128537

"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11.  
    Kiitoksia. Pitää viikonloppuna väkästellä, että saa osat maalaamoon.
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org