Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Lainaa (J@ck @ Marras. 29 2009,18:46) kirjoitti
    Jos jotain mopoa vielä joskus säädätän, niin Bikefox on ainoa vaihtoehto - vaikka matkaa 600 km onkin. Tartteeko enempää kehua..? *
    Todistetusti hinnallisesti Ykkönen mutta...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  2. #32
    Lainaa (scuuba @ Marras. 26 2009,20:57) kirjoitti
    Lainaa (JarkkoV @ Marras. 26 2009,20:25) kirjoitti
    Lainaa (nopo @ Marras. 26 2009,20:15) kirjoitti
    tekeekös toi lambaada anturi pieniä korjauksia seoksiin?
    Lamdatunnistin mittaa putkiston alkupäässä tai katissa pakokaasun happipitoisuutta. Happipitoisuus riippuu seoksen laadusta. Tunnistin lähettää tiedon ECU:un joka suorittaa tarvittavat muutokset seoksen suhteessa.
    Ja jos kyse on PCV:ään liitettävästä ("autotune") laajakaista lampaasta, niin ko lammas määkii PCn kautta niit seoksia kohdilleen. Eli ei tarvi erillistä penkitystä. Vaan AFR-karttaan syötetään haluttu AFR per rpm per kaasunasento (ja jos haluaa niin +per vaihde per sylinteri).
    http://www.powercommander.com/downlo...des/AT-200.pdf
    Tuo on vain suuntaa antavaa säätöä varten hyvä ja jos kelit muuttuu rankasti. Jokainen pyörä on yksilö ja jokin tietty lukittu AFR arvo koko rpm/tps alueelle ei välttämättä ole se parhain vaihtoehto optimi vääntö ja tehokäyrää ajattelen ja pyörän viriastetta kahtoen.

    Paras lopputulos saadaan aina kun on oikeasti osaava dyno operaattori säätämässä mopedia joka tietää mihin seosarvoon kannattaa tähdätä, ja säätää täten osakaasu ja täyskaasu alueet kuntoon. Autotune voidaan jälkeenpäin pistää päälle loggailemaan ja ylläpitämään haluttuja arvoja reaaliajassa.

    Mulla muutos oli aivan järkyttävä kun nollakarttasella commanderilla olin ajellut ties kuinka pitkään, ja syksyllä sitten kävin Onlyfastin pajalla pistämässä vehkeet iskuun. Tuntu kirjaimellisesti jälkeenpäin että olis ollu isompi moottori alla. *
    GSX-R 600 K4 <-- R.I.P
    <a href="http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/20308" target="_blank">
    GSX-R 600 K6 </a> <-- Soon to be gone
    -------------------------------------------------------
    Incoming: -11 Husaberg FS570 Black Edition
  3. #33

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (maKe| @ Joulu. 01 2009,21:39) kirjoitti
    ...Paras lopputulos saadaan aina kun on oikeasti osaava dyno operaattori säätämässä mopedia...
    Jep. Ja osaava säätäjä pystyy säätämään vasteen sellaiseksi kuin asiakas haluaa. Esimerkiksi katupyörässä ja ratapyörässä tavoite voi olla hyvinkin erilainen.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  4. #34
    Onko hajua, paljon ko pc ja säädätys about maksais?
  5. #35
    Lainaa (p0ss3| @ Heinä. 02 2010,15:38) kirjoitti
    Onko hajua, paljon ko pc ja säädätys about maksais?
    Kysy tuolta:
    http://www.moto-seinajoki.fi/service_booking.php

    Heillä on Tuning Link pelit ja pensselit tuohon penkissä tapahtuvaan Commanderin säätöön.

    Tuota saat laitteen ja säädön.
    .
  6. #36
    Lainaa (p0ss3| @ Heinä. 02 2010,15:38) kirjoitti
    Onko hajua, paljon ko pc ja säädätys about maksais?
    Pelkkä säädätys 200-350e paikasta riippuen, yleensä tuppaa maksamaan yli 300e.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  7. #37
    Lainaa (p0ss3| @ Heinä. 02 2010,15:38) kirjoitti
    Onko hajua, paljon ko pc ja säädätys about maksais?
    PC3 + säätö 500-600 erkkiä.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  8. #38
    Nostellaanpa vanhaa ketjua kun on ruvennut asia mietityttämään. Sen verran vähän oon ollut tekemisissä asian kanssa joten pakko kysyä.

    Oon ostamassa uutta käytettyä pyörää itselleni. Ei ihan heti meinannu mieleistä löytyä. Kun se vihdoin löytyi oli kyseisessä yksilössä akran koko putkisto, pc3 ja vapaavirtaussuodin.

    Ongelma on että en välttämättä edes halua näitä päivityksiä pyörääni. Pyöränä olisi XX joten en koe että siihen tarvitsee yhtään lisää tehoa.
    Mitä olette mieltä onko pc:stä ja putkista jotain haittaa pyörän kestävyydelle yms?

    Pyörään saa mukaan alkuperäiset osat. Mietin että jos otan pc:n pois ja vaihdan putkiston alkuperäiseen niin onko kaikki palautunut ennalleen?
    En penkityksistä ja siinä tehtävistä säädöistä tiedä tarkalleen. Käsittääkseni säädöt tehdään vain pc:n kautta?

    Mielipiteitä jätänkö commanderin vai palautanko kaiken alkuperäiseen?
    XX
  9. #39
    Lainaa ilpe kirjoitti Katso viesti

    Pyörään saa mukaan alkuperäiset osat. Mietin että jos otan pc:n pois ja vaihdan putkiston alkuperäiseen niin onko kaikki palautunut ennalleen?
    Kyllä, kun poistat PC:n ja vaihdat putket alkuperäisiin, pyörä on silloin noilta osin alkuperäinen. Alkuperäinen ruisku toimii orginaali- asetuksin PC:n poiston jälkeen.

    Mikäli pyörää halajat alkuperäiseen kuosiin, vaihda putket orgiskamoihin, ja säädätä PC sitten uudelleen.
    Vakiopelikin saa kyllä hyötyä joissain tapauksissa noista PC:n säätömahdollisuuksista. Sillä saa siloiteltua pois nuo saastevaateiden synnyttämät vääntökuopat yms ja joissain tapauksissa saattaa poltto-aineen kulutuskin tippua.
  10. #40
    Sinuna antaisin niitten osien olla paikoillaan. Powercommanderin etuihinhan kuuluu myös se että osaavan säätäjän käsissä teho- ja vääntökäyrät on saatu ajajaystävällisemmiksi (lue: tehokäyrä nousee suoraviivaisesti kierrosluvun kanssa ja vääntökäyrä on korkealla jo matalista kierroksista alkaen). Kun pyörä menee esim. matka-ajossa korkeammalla väännöllä myös polttoainetta kuluu vähemmän. Jos laitat pyörän alkuperäoseen kuosiin saatat huomata että pyörän luonne muuttuu huonompaan suuntaan. "Just my two cents"
    Honda CBR 1100 XX -99
  11. #41
    Kiitoksia vastauksista

    Ostin nyt kyseisen pyörän ja ajoin sillä ekat 140km. Pyörä tuntuu mielestäni hyvältä niin kuin XX aina ennenkin. Ei yhtään haitannut ajoa PC tai tehoputki (vaikka putkesta ei sedät taida tykätäkkään.) Bensan kulutus on ainut mikä huolettaa. Tähänkin saadaan varmistus kun ollaan muutama tankillinen ajettua.
    Ekat kilsat alkoi vajaalla tankilla. Mittari näytti yli puoltaväliä kun lähin ajamaan. 140 km myöhemmin mittari vilkutti tyhjää. Tankkasin täyteen ja sinne meni noin 18 litraa. No pelkkää mutua mutta alkuoletus on että bensaa menee enemmän kuin toivois.

    No tämä jääköön nähtäväksi. Ajatuksena ajaa tankillinen PC:n kanssa ja sitte tankillinen ilman. Sen jälkeen nähdään vasta mitä asialle oikeasti kannattaa tehdä.
    XX
  12. #42
    Soppaa menee juuri sen verran kuin on tarpeenkin..... jos asiat ovat kohdallaan..... PUNKT !

    Toisekseen.... ammattitaitoinen "säätäjä" ruuvaa pelin PC:llä siehen kuosiin, että
    se toimii hyvin ja pukkaa sen myötä "tarkoituksellisen" hyvät teholukemat pahveihin.

    Ei vaan jaksa ikinä olla ihmettelemättä sitä sankkaa joukkoa... jolle luokassa "200 bhp"
    0.5 .- 1.0 bhp aiheuttaa ejakulaation senkin kustannúksella... että peli toimii kuin sen
    kuuluisan junan huussi .

    Käsi sydämelle.... ja munille.. ...... kuka ilmoittautuu idän tietäjäksi huomaamaan.....
    koska pelistä "puuttuu" JOPA 5bhp..... 200 bhp:n pinnassa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #43
    Muistaa pitää myöskin se, että katuajossa ollut pyörä yleensä piristyy muutamalla dynovedolla pari heppaa ihan ilman säätämistäkin, kun puhaltaa karstat pois kitusista. Tätä lumevaikutusta ei monikaan osaa ottaa huomioon, kun vertailee ennen ja jälkeen tuloksia.

    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Soppaa menee juuri sen verran kuin on tarpeenkin..... jos asiat ovat kohdallaan..... PUNKT !
    Koneessa on jokin ongelma, jos se kuluttaa pintakaasulla huomattavasti enemmän bensaa kuin vakiona. Eri asia tietenkin on, jos on esim vaihdettu paljon kireämmät nokat, jotka eivät toimi kunnolla alakierroksilla. Ajovastusten voittaminen 100km/t vauhdissa vaatii saman tehon kuin ennenkin, joten hyötysuhde on jostakin syystä heikentynyt jos vaatii siihen enemmän polttoainetta.
    Viimeksi muokannut: B12; 06.06.2012 klo 11:14.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  14. #44
    Lainaa ilpe kirjoitti Katso viesti


    Bensan kulutus on ainut mikä huolettaa..
    Minä vaihdatin tonnikasisataseen "ämmään" orggisputket ja poistin commanderin, niin kulutus putosi n. 1l/100km

    Vääntö ja herkkyys säilyi, kun rikastutin hieman omaa boxia
    XT1200Z
    M1800R2
  15. #45
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Soppaa menee juuri sen verran kuin on tarpeenkin..... jos asiat ovat kohdallaan..... PUNKT !

    Toisekseen.... ammattitaitoinen "säätäjä" ruuvaa pelin PC:llä siehen kuosiin, että
    se toimii hyvin ja pukkaa sen myötä "tarkoituksellisen" hyvät teholukemat pahveihin.

    Ei vaan jaksa ikinä olla ihmettelemättä sitä sankkaa joukkoa... jolle luokassa "200 bhp"
    0.5 .- 1.0 bhp aiheuttaa ejakulaation senkin kustannúksella... että peli toimii kuin sen
    kuuluisan junan huussi .

    Käsi sydämelle.... ja munille.. ...... kuka ilmoittautuu idän tietäjäksi huomaamaan.....
    koska pelistä "puuttuu" JOPA 5bhp..... 200 bhp:n pinnassa .
    Ei siellä huipputehossa huomaakaan. Monissa pyörissä (esim 200hp:n bemarissa) suurin hyöty saavutetaankin keskikierroksilla, jossa voiman lisäys (teho/vääntö) voi olla lähelle 10%, huipulla vain 1hp, siis tehoputkella. Kyllä sen hyvin huomaa, kun noilta kierroksilta lähtee avaamaan. Eli ajettavuus paranee.
  16. #46
    Streetfighteriin tuli putki- ja ecuvaihdolla huipputehoa lisää vain 7hv, mutta alueella 6000-9000 lähes 15 hv. Se kyllä tuntuu. Lisäksi veto on helpommin hallittavissa, eron huomaa radalla hyvin. Merkillistä kyllä killeri alentaa tehoa tällä alueella vajaan 1 hv eli alle mittaustarkkuuden.

    Tehtaan ecussa on omat lambdat, eikä pyörällä ajettu ennen dynotusta. Saattaa olla että ratapäivän jälkeen käppyrät voisivat olla paremmatkin, kun ecu on ehtinyt korjailla asetuksia. Kulutuslukemia en ole sen kummemmin tarkistellut, mutta radalla näyttää menevän reilut 10l/100km.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #47
    Lainaa ilpe kirjoitti Katso viesti
    Nostellaanpa vanhaa ketjua kun on ruvennut asia mietityttämään. Sen verran vähän oon ollut tekemisissä asian kanssa joten pakko kysyä.

    Oon ostamassa uutta käytettyä pyörää itselleni. Ei ihan heti meinannu mieleistä löytyä. Kun se vihdoin löytyi oli kyseisessä yksilössä akran koko putkisto, pc3 ja vapaavirtaussuodin.

    Ongelma on että en välttämättä edes halua näitä päivityksiä pyörääni. Pyöränä olisi XX joten en koe että siihen tarvitsee yhtään lisää tehoa.
    Mitä olette mieltä onko pc:stä ja putkista jotain haittaa pyörän kestävyydelle yms?

    Pyörään saa mukaan alkuperäiset osat. Mietin että jos otan pc:n pois ja vaihdan putkiston alkuperäiseen niin onko kaikki palautunut ennalleen?
    En penkityksistä ja siinä tehtävistä säädöistä tiedä tarkalleen. Käsittääkseni säädöt tehdään vain pc:n kautta?

    Mielipiteitä jätänkö commanderin vai palautanko kaiken alkuperäiseen?

    Tähän palatakseni: En vaihda mitään pois. Tänään pääsi vähä pitempään ajamaan melko monipuolisia teitä. Keskikulutus oli n 6,5. Eli oli turha huoli bensan kulutuksesta. Totesin myös sen että kun yksi palkki kaheksasta bensamittarissa oli kulunut oli tankista hävinny melkein 10l tavaraa, Commanderi tuntu myös melko hyvältä eli tasaiselta.
    XX
  18. #48
    VFR:ssä esiintyi tasakaasulla tietyllä kierroslukualueella (3500-4500 rpm, eli juuri sellaiset matka-ajokierrokset) todella ärsyttävää nykimistä. Oletan, että ECU käytti tuolloin lambdoja sopan säätämiseksi mahdollisimman laihaksi. Slipareiden asennuksen jälkeen ongelma vain paheni.

    Power commander tuli kuitenkin asennettua samalla kertaa sliparien kanssa. Dynossa en pyörää käyttänyt, mutta löin PC:iin jenkkifoorumilta löytämäni Cozye-kartan (tarkoitettu mopon US-versiolle, eli euro-mopoon liian laiha) ja Dynojetin euro-version yhdistelmän ja käytös parani huomattavasti. Kun vielä pari naksua rikastutin seoksia pienillä kaasunavauksilla juuri noilla 3000-4500 kierroksilla, niin ah, nyt on tasainen meno läpi kierroslukualueen. Perstuntuma sanoo, että kulutuskin kasvoi, mutta arvioiden vain n. 0,5 l / 100 km.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  19. #49
    Kertokaas viisaammat, että mistä otan vaihde/nopeus signaalin PCV boksille? Pyöränä cb1000r -09. Olis tarkoitus säätää joka vaihteelle oma kartta tuossa heinäkuun puolella.

    Edit: Case closed, piuha löyty "pienellä" googlauksella.. Bazzaz pdf. oli apu
    Viimeksi muokannut: Velmu84; 14.06.2012 klo 01:27.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  20.  
  21. #50
    Tuli hommatti SC60 CB1000R. Pyörässä valmiiksi Power Commander V ja tarkoitus olisi asentaa quickshifteri. Nopeasti kun vilkaisin PC:n manuaalia, niin tuossahan on valmiiksi tulopaikat shifterin anturille. Kysymys kuuluukin siis, että saanko kotikonstein käyttöönotettua tuon quickshifterin, jos lataan Dynojetin softan, vai kannattaako mennä säätöäjä tekevälle pajalle teettäämään jobi?
    CB1000R -11
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12