Joku näytti jo tilanneen messuilta. Miten pärjännee vertailussa esim Schuberthin C3:sta vastaan. Tarkoituksena olisi hankkia avattava potta kypäräpuhelimella. Melutasosta harvemmalla lienee tietoa vielä. Mutta messuilla hypistelleet, miten muu Nolanin laatu ?
Täällä olis kanssa kova kiinnostus kuulla kokemuksia. Voi kun istus päähän kuin X-Lite 701.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Innolla odotin, että pääsen messuilla tuota hypistelemään. No pääsihän sitä ja oli kyllä pettymys. Jotenkin heiveröisen oloinen oli..en itseasiassa vaivautunut edes sovittamaan.. Sitähän sää kysyit
Mutta Shoein Neotec vakuutti kovasti, toki eri hintaluokassa nuo painivat. Turvallisuuteen en ota kantaa.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Mäkin sitä käpistelin, eikä se mun mielestä heiveröiseltä tuntunut - kevyeltä kylläkin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Tänään eka pikku lenkki heitetty 104:lla. Ja hyvältähän se tuntui, ei huurtunut ja oli melko hiljainenkin.
Äsken kävin postista hakemassa B4 bluetooth härvelit. Sohvalla testattuna ainakin toimii hienosti.
Paitsi verkkolaturi taitaa olla sökö? Usb piuhalla lataa mutta verkkolaturin kanssa ei tapahdu mitään.
Noh, huomenna täytyy soitella stormille, eiköhän se siitä selviä.
Testasin ja tuota kypärää messuilla, ja muuten se vaikutti hyvältä, mutta koon puolesta tuo malli ei sitten sopinutkaan päähäni. Muistaakseni se, jossa oli ne radiot viritetty soimaan N-com -systeemin kautta, oli kokoa XXL ja oli aivan liian iso päähäni. Kun taas XL-koko olisi tiukkuuden osalta ollut passeli, mutta leuka otti kunnolla kiinni, eli tässä tuli omalta kohdalta vastaan se sama ongelma, joka mulla on lähes jokaisessa testaamassani avattavassa potassa. Mitään mikrofonia puomin päässä olis ihan turha yrittää tuohon väsätä, tai sitä tikkaria saisi pitää ajossa suussa![]()
Itselläni on nyt käytössä Nolanin N102 ja muistaakseni kokoa XL. Päädyin tähän, koska se oli ainut sopivan kokoinen, jossa leuan ja kypärän väliin jäi edes hajurako. Nyt kolmen vuoden käytön jälkeen pehmusteet ovat antaneet sen verran periksi, että potta ei enää tiukka ole, mutta ei vielä liian löysäkään. Alussa kyllä posket olivat vähän lommolla lenkin jälkeen =) , mut niin se kait pitääkin.
Tehdasvisiiri pinlockilla on tässä N102:ssa hyvä, mutta ainuttakaan tarvikeosana ostamaani pinlockia en ole saanut kunnolla asennettua, niin että väli olisi tiivis tai pysyisi pidempää tiiviinä. Tarvike visiireillä N102 on kuin akvaariossa ajaisi. Hengitys höyrystyy aluksi pinlockin alle visiiriin, josta se sitten pikkuhiljaa imeytyy myös pinlockin ja visiirin väliin. Efekti on kuin linja-autossa, jossa vesi heiluu kahden ikkunan välissä :/
<p><span style="color: rgb(0, 255, 255);">Hugo:"</span><span style="color: rgb(255, 0, 255);">Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!</span><span style="color: rgb(0, 255, 255);">"</span></p>
Harmi ettei ole enempää tullut "koe tuloksia", huomenna tarkoitus käpistellä ja kokeilla omaan kuuppaan. Vahvasti ostomielellä, empä tiedä mitä sitten jos ei passaakkaan... avattava kuitenkin pitäis olla.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Ja Stormilta tulossa uusi verkkolaturi.
Vielä kun loppuisi toi vesisade niin pääsee testailemaa bluutuuttia tositoimissa.![]()
...tuossahan näyttää olevan speksit sellaset, että olisi ittellekki ollu vaihtoehtona eli siis avattavuus ja sisäpuolinen aurinkosuoja.
En muista, kokeilinko toissa keväänä myös Nolania, mutta muutampia avattavia kyllä ja valitettavasti myyjä sai myös tuon C3:n päähäni ja se vaan tuntui heti "omalta" ja istui ns. "kuin hanska".
Kallishan se lähtöhinnaltaan oli ja maahantuojalla oli (ja on kait vieläki?) ohjeet hinnoittelusta, eli liikkeillä ei kauhiasti mahollisuutta vaikuttaa tuohon hintaan. Joskin vastaan tulivat kuitenkin ja päätin sen ostaa.
Otsikon mukasen lähtöhinta on varmasti kiinnostava (vrt Schuberth C3), joskin se istuvuus tietysti on pääkohtasta ja seleviää ainoasthan kokkeilemalla.
Jos olisin nyt ostamassa, niin testaisin ehottomasti tämän mallin myös.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Kertokaapa kokemuksia, verraten tuohon Schubert C3:een ja etenkin Nolan n103:een, joka itsellä tällä hetkellä.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
juu jotenkin lelumpi toi 104 kuin shoei neotec..
eli päädyin shoein leiriin! mattamustana tietty..!!![]()
Honda CB 1300 -08
SUZUKI BANDIT 1216 T -97
Kävin testailemassa bluetooth systeemiä. Hyvältä ostokselta vaikuttaa, ainakin vielä. Puhelut kuului selvästi +120km/h vauhdissa vaikka ajelin tulpat korvissa. Radiokin toimi hienosti mutta äänenvoimakkuus saisi olla radiossa hieman kovempi, ainakin jos käyttää korvatulppia. Kyllä siitäkin selvän saa mutta motarilla joutui pitämään volumet tapissa.
Mp3/navi ja "bike to bike" on vielä kokeilematta eli jatkoa seuraa kunhan kaveri saa hommattua bluetooth vehkeet kypäräänsä.![]()
Onko jo tullut käyttäjä kokemuksia, entä bt B4 puhelimesta.
Honda CBR1100XX Super Whitebird
SS1000 CBR1100XX ennätysajo.
www.xxmeeting.fi
Tänään tai huomenna saan pluutuutti navigaattorin. Samoin kaverille pitäisi tänään posteljooni tuoda kypäräpuhelimet nolaniin. Viikonloppuna pääsee testailemaa kunnolla noita vehkeitä.
Radiota olen nyt testaillut noin 1000km, turhan herkästi alkaa radio etsimään parempaa taajuutta kanavalle vaikka vielä kanava kuuluu ihan hyvin. Onko se AF toiminto vai mikä sen tekee.. 1-2 sekunnin ärsyttävä katkos aina kun se sen tekee. Ainakin kun täällä korvessa ajelee.![]()
N104 nyt hetken aikaa ollut käytössä, oikein tyytyväinen olen. Vielä pitää tuo B4 N-Comi tuohon hommata niin saa ration ja puhelimen kuulumaan.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Minä olen myös aika tyytyväinen kypärään. Valmistaja kehuu kaikkein aikojen hiljasimmaksi. Ei tuonyt kauhean hiljainen ole. Tietty mulla on herkät korvat.
En hommannut tuota Nolanin omaa puhelin- järjestelmää (kallis, säästin varmaan väärästä paikasta), vaan Scala Raiderin, joka on toiminut moitteetta. Ainut miinus puoli oli se, että jouduin uhraamaan kypärän aurinkovisiirin, koska Scalan mikkipuomin pituuden takia jouduin tälläämään laitteen suoraan aurinkovisiiriä säätelevän vivuston päälle.
Oikeastaan ainoastaan siinä kohdassa oli ainut paikka saada se kiinni, koska taaempana kypärän alareunaa kiertävä kovapintainen muovikehys sen kun leveni, eikä asentamiseen tarvittavaa rakoa ei enää löytynyt.
No, käytän muutenkin melkeimpä aina vahvuuksilla olevia aurinkolaseja ajaessani, joten ei tämä nyt niin kauhea uhraus ollut. Olishan se kyllä kieltämättä makeen näköistä ajaa sen aurinkovisiirin kanssa ja ehkä katu-uskottavuuskin lisääntyisi edes hitusen
Tosin, en tykännyt visiirin väristäkään.....
Plussana kypärässä on sen näkökentän laajuus![]()
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Tulihan tuo ostettua, kuten keväällä täälläkin tuumailin...
Hiljaiseksi en menisi kehumaan, samaa meteliä pitää minun mielestä kuin 3v vanha Richan ( sama kuori kuin Airoh sv55s) avattava.
Vaihtaessa melkein vauhdista kypärästä toiseen, hyväksi havaitsin kanssa tuon näköalan, sitä nolanissa riittää. Jopa siinä määrin että hymyt ajellessa on parasta pidellä pyllyn puolella, ettei tule leimatuksi jonkin sortin hörhöksi. Ainakin minulla koko kasvot ovat näkösillä.
Ajan myötä vasta käytössä huomannut että leukalenkki lähtee kypärässä jotenkin liian läheltä kaulaa, pitää asetella kunnolla ettei ala painamaan leukaperiä ja silti silloin tällöin aiheuttaa tuskaa. Asia joka olisi pitänyt huomata ennen ostopäätöstä.
Samoin kypärästä puuttu rillipäisille "aisakäytävä" toppauksista, vanhassa n.200 eskon Richassa oli tämäkin.
Ei ihan paska kypärä, mutta välillä olen kironnut että olisi pitänyt kiertää ja kokeilla vielä useampia malleja. Se kun vaan ei täällä "kehitysalueella" ole mahdollista ilman 300km:n kauppa reissua.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Juu, päivitin vehkeen joku aika sitten. Radion toiminta parani huomattavasti.
Miten muilla toimii puhelut kypärän kanssa? Mulla paritettuna iPhone4 + TomTom 2nd + Nolan. Joskus menee hermot puheluiden kanssa.
Välillä toimii hienosti mutta joskus tomtom "kadottaa" kypärän tai iPhonen tai molemmat. Puhelut kuuluu joskus hienosti ja välillä kukaan ei saa selvää mun höpötyksistä. En tiedä sitten onko vika navissa, kypärässä vai iPhonessa.
"Bike to Bike" toiminto toimii oikein loistavasti ja akkukin kestää koko päivän.
Viimeksi muokannut: Mikko76; 08.06.2012 klo 20:49.
Nyt kun on enempi ajanut 104 kanssa, niin hyvin on pelittänyt B4 ja Nokia N8. Puhelut toimii hyvin ja kuulema hyvä toi ääni vaikka ajais kypärä avattunakin. Musiikki ja sen ohjaus puhelimen kautta ei ongelmia. Puhelimen navikointi äänet ei toimi kuin Base tilasssa, en ole päässyt kokeilee toimiiko bike to bike tilassa. Radio toimii taajamissa hyvin ja valtaväylillä isoimmat asemat (ruotsi kuuluu aina) Akun kesto hyvä ja voi ladata ajonaikanakin.
Hiljaisuudesta, tuulen äänet pääsee sisään ehkä liiankin helposti tuosta aurinkovisiirin hallintavivun aukosta ja tuo ylimääräistä jokseenkin voimakasta suhinaa. Itselleni tuli ostettua Moto Safe suojaimet ja niissä noi keltaiset paikoillaan. Tuulen suhinat loppu ja samalla parani puhelimen äänet (toihan on tietty yksilöllistä). Korkea visiirin aukko tosi hyvä ainaskin XX:llä ajellessa, huomattavasti mukavampi kun 102:ssa. No heinäkuun alussa lisää kokemusta kun lähdetään pitemmälle lomareissulle ja accuweather:n mukaa vettä olis luvassa koko reissulle![]()
Honda CBR1100XX Super Whitebird
SS1000 CBR1100XX ennätysajo.
www.xxmeeting.fi
Itse liityn tyytyväisten käyttäjien joukkoon, kypärä on loistava ja hiljainen. N-comissa radio on loistava ja pelaa paljon paremmin kuin scala riderissa, ainoa ISO miinus on että ei saa paritettua vanhan scala riderin kanssa (b2 ja G4).
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Minuu häiritsee huikan sama asia, eli koko pläsi on näkösällä ja olenkin tuumaillut jotain kikkoja sen asian muuttamiseksi. Joko tummempaa visiiriä (pinlock?) sisäpuolelle, tai sitten yrittäis saada visiiriin alareunaan tummalla kontaktimuovilla (jos pysyy) kaistale, ettei kaikki näe, kun puhun yksikseni, tai Scala Rideriin.
Edit: Ostan Stormilta uuden visiirin, jonka lävitse ei komeat kasvoni näy![]()
Viimeksi muokannut: Tonnijammu; 11.06.2012 klo 14:22. Syy: Ratkaisin asian
HAYABUSA -12/ko -14
ex:BMW K1200R -08
ex:KTM 990 SupermotoT 2010
ex:FJR 1300 -02
ex:FZR 1000 -89
"Yeah, you're a legend in your own mind."
Nyt viimeaikoina on toi nostomekanismin lukitus alkanut reistaamaan, joskus saa montakin kertaa rykiä lukitusta auki ennenkuin etuosa suostuu nousemaan ylös. Saako tuota itse säädettyä vai kannattaako käyttää huollossa suosista?
Suzuki GSX 1250FA -14
Edelliset pyörät:
Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
+ kevarit joskus nuorena
Kyllä tuota varmaan itsekkin säädettyä saa, itse kyllä koittaisin ensin josko moinen vaiva takuun piiriin kuuluisi.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Tänään iteljooni kiikutti uuden peilivisiirin Nolaniin. Viikonloppuna koeajolle.
Mikrofonin tuulisuoja lensi Baltian reissulla jonnekin eikä Stormin kautta saa uusia. Täytyy askarrella joku uusi vaahtomuovipallero mikkiin.![]()
No nyt se otti ja mykisty N-Com B4:sen mikki. Aluksi ääni vaimeni mutta mikrofonin rassailulla / heiluttelulla ääni toisinaan palasi normaaliksi.
Sunnuntaina lopetti mikrofoni toimintansa kokonaan ja on edelleen mykkä.
Vajaa 500km tuli ajettua reilussa (kaato) sateessa, tiedä sitten onko sillä vaikutusta. Kyllä kai nuo hieman kosteuttakin kestää.
Odotellaan Stormilta vastausta ja toivotaan että tuosta jonkun sortin takuu löytyy.![]()
Ja sieltähän se vastaus tulikin. Hyvä Storm!![]()
Ainakin yksi tarkistamisen arvoinen kohta tulee nyt mieleen. Muutamassa yksilössä on irronnut näppäimistöltä lähtevä johto, joka tulee kiinni johtoon jossa on mikrofoni, kuulokkeet ja itse yksikkö. Tämä on mahdollista tarkistaa niin, että avaa kypärän alalistan takaosassa olevan kuusiokoloruuvin. Tämän jälkeen lista irtoaa taaksepäin ja samalla hieman kypärästä poispäin vetämällä. Kyseessä on litteä vähän datakaapelilta näyttävä johto, jota voi kokeilla painaa syvemmälle.
Kyseistä piuhaa heiluttelin ja painelin ja nyt muutaman puhelun verran testattu, ja sehän toimii taas.![]()