Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Yx coveri tossa kyselee, että onko onnistuneita Etelä-Euroopan reissuja esim. R1:llä tai Firebladella? Luulisi, että tankkilaukun saa kumpaankin mopoon ja takapenkille saanee rullakassin irtohihnoilla kiinni? Jos moiseen hankkisi vielä vaikka Laminar-Lipin tms, niin jonkinmoista "roiskesuojaakin" voisi sateella saada?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  2. #2
    Mites GSX-R1000? Samaa kategoriaa? Kuinka eteläksi?

    KiloGikseri, Bueli ja Xtx reisunpäällä. Sanoisin, että <span style='font-size:7pt;line-height:100%'>ONNISTUU!</span>
    Syteen tai saveen ja pubiin...
    ______________________
    Honda VFR 800 VTEC
    Buell XB12S (sold)
    Kawasaki ZX6R (sold)
  3. #3
    saattaapihan tuo onnistuakin........

    http://www.sjaaklucassen.nl/
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Tänä kesänä Bladella heitin pari pitempää keikkaa. Ensimmäinen kesti parisen viikkoa ja käytiin välimeressä uimassa. Ilometrejä tuli n. +7000 ja toisella keikalla käytiin viikonloppureissulla Espoosta Nordkappiin. Norjan keikalla oltiin n. 4 vuorokautta ja matkaa tuli aika tarkkaan 4tkm.

    Kamat mulla on kulkeneet cargobagissa apukuskin paikalla ja sen lisäksi olen pitänyt joko reppua tai muutaman litran pikalukitteista Bags-Connectionin DayPackiä. Pieneen tankkilaukkuun menee kätevästi kamera, lompsa ja luottokortti päällitaskuun tietulleja varten.

    Sateen sattuessa on yleensä ajettu sateessa, jolloin kaikki kamat kastuu läpi joskus. Jos ei muuten niin kortsupuvun hihasta tai jostain pukkaa läpi. Toisaalta tämänkokoinen apassi ei minkään sporttipyörän katteiden taakse mahdu, joten en ole jaksanut alkaa kikkailemaan "touring"-pleksiä enempää.

    Eräs kaveri oli samalla reissulla kuukauden Rykkösen kanssa. Hyvinhän tuollakin romut matkassa näytti kulkevan. Miinuspuolelle täytyy laittaa iltaisin hotellihuoneessa vallinnut myskinen miehentuoksu kun pari viikkoa mehustuneet ajokamat levitettiin kuivumaan. Matkaan ei siis mahdu niitä perinteisiä lepolasseja, koko vaatekaapin sisältöä tai huvilatelttaa, mutta kun kyseessä oli ajoloma, niin eipä niitä kaivannutkaan.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  5. #5
    ei, kyllä nyt pitää ostaa oikein matkapyörä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  6. #6
    http://www.sjaaklucassen.nl/eng.html

    Ei, R1:seen ei saa mitenkään tankkilaukkua, satulalaukkua tai mitään muutakaan laukkua kiinni puhumattakaan mistään tavararullista eikä sillä voi ajaa kerralla yli 50 kilometriä tai sen kone räjähtää käyttökelvottomaan kuntoon.

    Tai sitten voi Googlettaa
  7. #7
    Lainaa (Juutana @ Marras. 16 2009,14:50) kirjoitti
    ...joten en ole jaksanut alkaa kikkailemaan "touring"-pleksiä enempää.

    Eräs kaveri oli samalla reissulla kuukauden Rykkösen kanssa. Hyvinhän tuollakin romut matkassa näytti kulkevan. Miinuspuolelle täytyy laittaa iltaisin hotellihuoneessa vallinnut myskinen miehentuoksu kun pari viikkoa mehustuneet ajokamat levitettiin kuivumaan. Matkaan ei siis mahdu niitä perinteisiä lepolasseja, koko vaatekaapin sisältöä tai huvilatelttaa....
    Nyt tuli aisaa! Juuei matkaan oteta lepolässyjä yms. Olen reissannut FJR:llä ja K1200S:llä eli lehmien koko näyttää olevan pienenemässä? Parin viikon reissulla tarvitsee aikas vähän kamaa, ellei halua snobbailla. Takapenkki on varattu rullakassille ja tankkilaukkuun loput. Takalaukku on riesa 120+ vauhdeissa eli kamat tulee mahtua noihin kahteen tilaan; sivulaukkuja ei sporttiin saakkaan.

    190 senttinen haluaa pikkasen sään suojaa eli Laminar Lip lienee suht sopiva vaihtoehto? Hajut hotellissa ovat must! Ilman niitä moporeissu ei ole moporeissu!
    Kiitos vastauksista.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  8. #8
    viime kesänä reissu cannesiin 675 daytonalla. takalaukkuna famsan seat bag ja IXS:n pikku tankkilaukku sadekamoille, lompakolle ja puhelimelle.

    tavaroista joutuu tietty tinkimään, mutta jos ei edellämainittu miehinen haju hotellihuoneessa haittaa niin ei varmasti ongelmaa pyörävalinnassa.
  9. #9
    Todellakin sporteilla matkaan! Se ei ole mies eikä mikään, joka ei yksillä kalsareilla kuukautta elä. Jos on kahdet mukana, niin voi pitää päivittäin puhtaita. Mahdollisimman vähän vaan tavaraa matkaan. Euroopassakin on pesuloita, mikäli tuli jollekin yllätyksenä. Jopa enemmän kuin täällä meillä, niitä voi käyttää, mikäli myskinen tuoksu alkaa häiritsemään. Meitä ei alkanut, ennenkuin kärpästen määrä alkoi olla rasittava...
    Yamaha XJ 600 -98 -> Ducati ST2 -02 -> Honda VFR -07 ->
    * * * * * * * * * * * * * * * Kawasaki ZX-10R -09

    * * * * * * * * * * Jawa 175cc vm.1957 kunnostusprojekti
  10. #10
    Pari kertaa on tullut käytyä välieuroopan kukkuloilla toverin kanssa, toverin matkalehmä on Ducato 1098S ja tarvittavat matkailutarvikkeet ovat kulkeneet ilmeisen kätevästi repussa. Noin 5000-6500 km per reissu.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  11. #11

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Pari reissua on tullut Alppien etelkäpuolelle Firebladella tehtyä. Takasatulan päällä pehmeä takalaukku eikä mitään muuta. 2-3 viikon kamat mahtuu hyvin tuohonkin. Tankkilaukkua en halua missään nimessä pilaamaan ajonautintoa. Takalaukkuun muutamat sukat, T-paidat, yksi ohut pitkähihainen, joku paksumpi pitkähihainen, tennarit, hygieniavälineet, kartat yms. Pyykkiähän voi pesettää hotellissa ja tuollaista pientä nyssäkkää ei ajessa huomaa baanalla eikä serpentiineillä.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  12. #12
    Mahtaak Rykkösen yläputket aiheuttaa ongelmia pehmonyssykän kanssa takapenkillä?
  13. #13
    Lainaa (Köpi @ Marras. 16 2009,17:05) kirjoitti
    Mahtaak Rykkösen yläputket aiheuttaa ongelmia pehmonyssykän kanssa takapenkillä?
    Kuumeneekohan ne rykkösen putket enemmän kuin Vifferin LeoVincet? Ne ei ainakaan ole pehmyt laukkua häirinnyt. Pari kuukauden reissua putket punaisina olen tehnyt...
    Yamaha XJ 600 -98 -> Ducati ST2 -02 -> Honda VFR -07 ->
    * * * * * * * * * * * * * * * Kawasaki ZX-10R -09

    * * * * * * * * * * Jawa 175cc vm.1957 kunnostusprojekti
  14. #14
    Jammun FZ 6:lla parin nyssykän kanssa 7500 km, Multistradalla yhden ison kanssa pikkusen vähemmän. Ensi kesänä olisi tarkoitus
    vetäistä nakulla GT Ducatilla saman verran. Kaverin Muscle Rod tunnetaan myös erinomaisen suojan antavana matkapyöränä, vai miten se nyt oli. Edelleenkin: reissu vaatii vain asennetta, tärkeintä on liike eikä päämäärä (Bernstein). Matkaa suunnittelemaan siitä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  15. #15
    Lainaa (Köpi @ Marras. 16 2009,17:05) kirjoitti
    Mahtaak Rykkösen yläputket aiheuttaa ongelmia pehmonyssykän kanssa takapenkillä?
    Ei haittaa, jos et mitään kankaan tapaista sido suoraan änkkäriin kiinni. Rykkösen putket on ihanat, kun ajelet 30-40 asteen helteessä mateluvauhtia. Opit huomaamaan sen.

    Jos takalaukku on matkustajan penkillä, se ei aiheuta rajoituksia vauhtiin. Saksassa voi vetää niin paljon kun naru antaa kahvassa periksi.

    Tankkilaukku, jos sellaista tarvii, niin niin pieni kuin mahdollista. Noi perinteiset haitarilaukut vie kyllä ajomukavuuden.

    Tonniset rykköset, bladet, kikserit on mun mielestä parhaita matkapyöriä alpeilla ja silloin ei kannata pilata ajomukavuutta isoilla pakaaseilla.


    Jyrki
  16. #16
    Lainaa (ttuttu @ Marras. 16 2009,13:59) kirjoitti
    Yx coveri tossa kyselee, että onko onnistuneita Etelä-Euroopan reissuja esim. R1:llä tai Firebladella?
    Noillahan se vasta onnistuukin, matka joutuu ja hymy säilyy huulilla. Ainoa huono puoli, että joutuu tankkaamaan tunnin välein. Tosin ajotyyli voi vaikuttaa hieman asiaan..
    Olen pyörinyt Etelä- ja Keski-Euroopassa eri kokoisilla pyörillä ja poikkeuksetta on aina ollut mukavampaa kuin autolla.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  17. #17
    Pari kaveria on laittanut kyykkyihin normi takalaukun pulttaamalla sen läpi takapenkistä joka ajaa "telineen" asian siten. Eli muuta kuin sopiva takalaukku ja jostain ylimääräinen penkki ja pultilla läpi niin tulee mukavasti mukana eikä tarvi miettiä sitomista sen kummemmin.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  18. #18
    Itse tullu käytyä kerran kroatiassa ja kerran espanjassa ja "matkapyöränä" toimi k7 750 gsx-r

    Molemmilla kerroilla reissu kesti 2 viikkoa ja sen mittaselle reissulle ei tarvitse paljoa tavaraa.
    Valitsee esim vaihto vaatteiksi sellaisia vaateita jotka voi tietyssä vaiheessa pyykätä (eli laittaa roskiin) tai pyykätä voi majapaikan lavuaarissa. Matkassa oli normaali reppu sidottuna takasatulaan kiinni ja tankkilaukku (baanalla 250km/h ja hyvin pysyy reppu ja tankkilaukku kiinni).

    Ja paikat puutuu alussa, mutta kun pitää päivämatkat järkevinä max 400-500km niin ei ole ongelmia.
    Baanalla ja ruuhkissa on miellyttävämpää ajaa sportilla ku "matkalehmällä"
  19. #19
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (hantsei @ Marras. 16 2009,23:28) kirjoitti
    Matkassa oli normaali reppu sidottuna takasatulaan kiinni ja tankkilaukku (baanalla 250km/h ja hyvin pysyy reppu ja tankkilaukku kiinni).
    Samansuuntaisia kokemuksia. Matkavauhtina 220-250 saksan läpi ja kaikki romut pysyivät pehmeissä laukuissa nätisti. Tankkaaminen on tosiaan ikävää kun sitä joutuu tekemään 40 min välein, mutta toisaalta pitää kuskin paremmin virkeänä kun pakollisia muutaman minuutin taukoja tulee tarpeeksi usein.

    Passoilla tosiaan tonnarin vääntö ja teho ja sporttipyörän ketteryys on niin upeaa herkkua etten enää muulla sinne halua lähteä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  20. #20
    Hyvin sportti matkantekoon soveltuu. Viime kesänä kävin pohjois-Italiassa 10r:llä. Matkaa kertyi kahden viikon aikana noin 6000 km. Reissu alkoi vieläpä SS1000-ajolla Tukholmasta Tanskan kautta Stuttgartiin. Matkatavarat kulki kahdessa varustesäkissä, jotka olivat irtoremmeillä kiinni matkustajan penkin päällä.
    *Nautinto oli ajaa saksassa baanaa (paitsi sateella kun takanen lipsuu) ja alpeilla serpentiinejä. Puolan maanteintä en suosittele sporttipyörälle. *
    zx-10r -04
  21. #21
    hyvin pääsee menemään,tankkilaukku ja rulla taakse..ja eipä kun menoksi..
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  22. #22
    Silloin kun oli vielä kilvellinen pyörä kiersimme kaveriporukalla eurooppaa kyykyillä. Matkassa oli niin 916 Ducati kuin 1000 gsx-r. Yksi ihminen pärjää tankkilaukulla ja mahdollisesti pehmeillä sivulaukuilla tai takasatulan päälle laitettavalla laukulla. Lukittua niitä ei saa kunnolla mutta jotain viritystä pystyy kehittämään irroittamisen estämiseksi.
    Onneksi luuserit ovat jo luovuttaneet.
  23. #23
    " Puolan maanteintä en suosittele sporttipyörälle. "

    Höpö höpö ! Saanen esittää eriävän mielipiteeni;

    Kyllä Baltian kautta pääsee mukavasti Eurooppaan myös (kilo)kyykyllä.
    Minulla viime kesän reissu kulki läpi pohjois-Puolan - pikkutiet mukaanlukien- Augustow-Kętrzyn-Gdansk-Swinoujscie- Saksa jne.

    Matka eteni varsin sutjakkaasti ...paikallisten maastureittein
    tai motoristien perässä peesaillessa
    Kaikki varusteet, tankkilaukku ja pehmeä takalaukku satulan päällä, kulkivat hyvin mukana. Takalaukku hihnoilla satulan alta
    kiinni ja hihnojen kiinnityslukot vahvistin vielä nippusiteillä.
    No problem.
  24. #24
    viime kesänä ducati streetfighterillä puolan kautta itävaltaan 3viikkoo 4500km...8 litran b-conectionin tankkilaukku jossa oli sadevehkeet,navi,ja ISO kamera....25 litran kriegan selkäreppu jossa vähän vaihto vaatteita,yllättävän vähällä tulee toimeen, Minimalismi rules !! jos tarvii tavaraa kuljettaa nii sit autolla

    emännän ducatissa b-conectionin 60 litran takalaukku pelkääjän pallilla, se on hemmetin hyvä ja toimiva systeemi
    yamaha fzr1000-90,suzuki gsx600r-96, suzuki bandit1200-98,honda x11-00,benelli tnt caferacer 1150-05,
    ducati monster s4rs testaretta-07,suzuki b-king-08,ducati streetfighter-09 ,ducati multistrada 1200-10, ducati diavel-11, KTM adventure 1190-13
  25. #25
    Paha sanoa sportti matkailusta mutta jos tavaramäärä ratkaisee, niin se on miehestä kiinni. Aika pieneen menee noi ihan pakolliset kamat. Asenne se ratkaisee.
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  26. #26
    Tuli ajettua piikkisellä cbrrällä viime vuonna 4000km reissu ihan kohtuullisella lastilla 2 päällä yms

    http://picasaweb.google.fi/jukkaprok...nlandTrip2009#

    Minun mielestä se on enemmän asenteesta kiinni kuin pyörästä! Tänä kesänä lähtee 10tkm euroopan tourinki ja pyöränä sama matkajuhta, tosin 4vuotta uudempi
    Jukka

  27.  
  28. #27
    Kesällä 2002 kiertelin eurooppaa viitisentuhatta kilsaa VTR1000F:llä, joka nyt ei ole ehkä eniten kyykky ajoasennoltaan mutta ei myöskään mikään matkailua vartavasten tehty kuormajuhta. Lisäksi pieni tankki ja janoinen V-twin hidasti kavereiden matkantekoa kun kokoajan multa loppui bensat ekana. Hyvinhän se silti meni (jopa alpeilla, kaasarikoneella ). 9:n päivän reissuun tarvittavat vähäiset matkatavarat (järjestelmäkameroineen) mahtuivat hyvin tällaiseen Givi Speedpackiin. Lukittava kansi, 36-litraa tavaratilaa laajimmillaan (pehmeä alaosa laajenee ja painuu kasaan tavaramäärän mukaan) ja remmeillä kiinni takasatulaan. Rumahan se on, mutta ihan käytännöllinen kompromissi kiinteästi asennettavien laukkujen ja tavararullien välille, ja muotoilun ansiosta ilman pyörteily selän takana rauhoittuu huomattavasti vauhdin kasvaessa.

    Minulle ei enää ole omalle mustalle (ja naarmuiselle) laukulleni käyttöä joten jos jostain löydän sen avaimet niin voisin kuvitella myyväni sen halvalla. Givi ei enää ymmärtääkseni valmista noita, joten voivat olla vaikeat löytää uusina.

    /MarcusB

    PS. Minä en välttämättä suosittelisi mitään kaljakorin kokoista tankkilaukkutornia pidemmille reissuille. Ne kun eivät varsinaisesti paranna pleksin takana tapahtuvaa ilmavirtausta, ovat riesa tankatessa eivätkä mahdollista kunnollista kyykkyasentoa jos vaikka autobaanojen pitkissä siirtymissä mennään oikeasti lujaa (vaikkei tällä pötsillä mitään motogp-asentoja muutenkaan harrasteta). Muitakin mielipiteitä toki voi asiasta olla, mutta itselleni tankin päälle sopii mieluiten vaan karttalaukku jonne saa tietullien lipukkeet ja analogiset navigointivälineet.



    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"