Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Onko kellään kokemuksia miten mahtaa onnistua tommonen projekti? Pyörä on vuosimallia -01 400 EXC. Ollut joskus punakilpisenä kun on hämeenlinnan tullista jonkunnäkönen todistus. Vilkut ja muut hilppeet tuli mukana että ei tarvis kun ruuvata kiinni. Paljonkohan mahtaa maksaa ja onnistuuko kuinka helpolla?
    honda 1100 xx
  2. #2
    Hankalaa mutta kenties mahdollista.

    Tuolla matkaenduro foorumilla aiheesta linksu

    Eli siis sun täytyy pystyä todistamaan AKE:lle että se peli todellisuudessa on otettu käyttöön 2001 muuten sitä käsittellään kuin uutta 2009 mallia, jolloin se 2001:n CoC paperi ei enää riitä. Hyvässä lykyssä se punakilpipaperi riittää tähän todisteluun, kysy katsastuskonttorilta.
    Coc kupongin saat maahantuojalta, valmistajalta,TUV:ilta tai sitten katsastuskonttori hankkii sen, saattaa maksaa jopa 150€
    Rekisteröintikatsastus on 100-200€ ja sitten päälle tulee vielä verot muutaman satkun.
    Ja sitten pitäis vielä kuristaa se peli niillä heti uutena mäkeen heitetyillä osilla CoC paperin mukaiseksi *eli vain muutaman kW:n tehoiseksi. Toisaalta tätä se katsuri tuskin ymmärtää edes tarkistaa.



    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  3. #3
    Lainaa (tipi111 @ Marras. 13 2009,12:54) kirjoitti
    Onko kellään kokemuksia miten mahtaa onnistua tommonen projekti? Pyörä on vuosimallia -01 400 EXC. Ollut joskus punakilpisenä kun on hämeenlinnan tullista jonkunnäkönen todistus. Vilkut ja muut hilppeet tuli mukana että ei tarvis kun ruuvata kiinni. Paljonkohan mahtaa maksaa ja onnistuuko kuinka helpolla?
    3 vuotta sit mulle sanottiin maahantuojan kautta ettei onnistu , itel oli 02 400 ja jos satut jollain keinolla saamaan kilpiin niin verot samat ku uudessa . harmi ku muutenkin loppu ajaminen/inspiraatio niin ei sit tullut tutkittua asiaa enempää et onko tosiaan noin vaan myytiin pois ja ostaa suoraan kilvetty peli ja sit suht uus punakilpi
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  4. #4
    Ei se voi noin hankalaa olla. Tullipaperit jos on, ei pitäisi olla hätää jos kyseisen mallisia pyöriä on joskus kilvitetty Suomen liikenteeseen. Eli pyörän mallin täytyy olla tyyppihyväksytty Suomen tieliikenteeseen. Katsastusmies osaa tämän kertoa kun menet pyörän papereiden kanssa konttorille.

    Paperit tulee olla kunnossa jotta voi tullata, omistajuus täytyy pystyä todistamaan (en tiedä tarvitaanko Suomen sisällä katkeamaton omistajaketju, voi olla.)

    Katsastus täytyy tietenkin sitten vielä läpäistä ja sitä varten tulee olla erinäisiä papereita joita jos ei ole, voi olla hankala jälkikäteen hankkia.

    Millä perusteella tulisi uuden pyörän verot? Juuri tullattiin Espanjasta tuotu -07 125 EXC ja veroa tuli reilut 300€. Eli ei todellakaan uuden mukaan. En ymmärrä miksi pyöräsi jotenki poikkeaisi.
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  5. #5
    Siis nyt käsitellään ns punakilpistä pyörää joka on mallia 2001. Pyörää ei siis ole missään vaiheessa rekisteröity mihinkään maahan joten AKE pitää sitä uutena pyöränä jonka täytyy täytyy täyttää nyt voimassa olevat saaste yms määräykset.

    Mikäli pystyt todistamaan esim just sillä punakilpi paperilla että pyörä on otettu oikeasti (edes kilpailu) käyttöön vuonna 2001 pitäis rekisteröinnin onnistua 2001 malliseksi jolloin mennään sillä 2001:n CoC kupongilla. Käytäntö on vaan ilmeisesti ollut horjuvaa siltä osin mitä tuohon (kilpailu)käyttöönoton todisteluun tarvitaan. Se että pyörästä sokeakin näkee että sillä on rymytty vuosia metsässä ei AKE:lle kelpaa.

    Mitään ongelmaa ei olis jos se peli olis joskus ollut jossain maassa kilvissä (ja todisteena siitä edes kopio em maan rekisteriotteesta), silloin käyttöönotto päiväksi tulis automaattisesti alkuperäinen pvn ja vaatimukset olisivat sen pvm mukaiset.

    Selvittelin tätä huvikseni oman 2006 TE HVA:n tiimoilta ja totesin homman turhan hankalaksi.

    Avain asia on just se käyttöönoton todistaminen, eli alkup. kysyjän kandeis nyt marssia konttorille ja kysyä jos sen punakilpipaperin perusteella sais k-otto pvm todistettua. Maahantuojilla ei oo kauheeta intoa avittaa asiassa ne myy mieluusti uusia pyöriä siitä ne saa katetta Se CoC niiden pitää nylkyrihintaan kirjoittaa ei muuta.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  6. #6
    Okka. Tuosta en tiedä mitään. Voipi olla noinkin. En ihmettelisi tässä maassa
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
  7.  
  8. #7
    Niin, tässä maassa toimittaessa järjellä ja tosiasioilla ei ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa miten ajoneuvoja katsastetaan ja verotetaan.