1. Norja on ihan tuossa päivämatkan päässä, se riittää..
2. Germania & Baijerin alue, mitäpäs muuta !
3. Itävalta Tirolin alue paras, Hohe Tauern (Gg) !!
4. Italian pohjoisosat todella huippua (etelä-Tirol)
5. Italian yläosat mutta koilliseen (Dolomites)
6. Sveitsi jyllää kyllä 6-0, ei mahda mitään !
7. Slovenia se on ihan "must" ! Kaunista edullisesti !
8. Ranskan Savoie, niin laajalti ....
9. Ranskaan mutta alemmas elikkäs Pyreneet !
10. Espanja Sierra Nevada ehdottomasti !
kyllähän se ruksi meni dolomiiteille, mutta ei toi Sveitsikään kauas jää.
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Sveitsi tietenkin...kokonaisuus ratkaisi.
Jotenkin tuo Ranska natsaa. Itse asiassa Sveitsi, Italia ja Slovenia käyvät. Saksassa on lähes pakko ajaa, eli kiertoajeluna Pyrenit, Etelä-Ranska, Pohjois-Italia, Sveitsi ja Saksan kautta kotiin. Viime
vuonna vähän muuteltiin ja jäi Pyrenit väliin, mutta pois tultiin Italia, Slovenia, Itävalta ja Saksa akselilla. Ensi kesänä toivottavasti taas tuo ensimmäinen vaihtoehto Atlantin rantoja myötäillen alas.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Sveitsiinn suosittelen menoa siellä on upeat maisemat.![]()
Suzuki GSX-R 600 -04
Honda CBR 1000 RR -07
Jos pakko valita vain yksi niin kyllä se rasti Dolomiiteille menee *![]()
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
Ääni Dolomiiteille... Sveitsi on jees, mutta ruoka vetää ruksin Italian suuntaan. (jollain on pakko tehdä eroa hyville vaihtoehdoille).
Yamaha XJ 600 -98 -> Ducati ST2 -02 -> Honda VFR -07 ->
* * * * * * * * * * * * * * * Kawasaki ZX-10R -09
* * * * * * * * * * Jawa 175cc vm.1957 kunnostusprojekti
Livignon liepeille olisin uudestaan lähdössä, kaikki lähellä ja alue on verovapaata aluetta.
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Dolomiitit ehdottomasti.
Ja toisinpäin Seppo Räty mukaillen: Ranska on paska maa!
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
No olihan vaikea valinta, pistin sitten äänen Slovenialle. Dolomiitit olis kaiketi toisena, Espanjasta en osaa sanoa kun en ole käynyt.
Vaikee niitä on paremmuusjärjestykseen pistää, erilaisia mestojahan ne on keskenään.
Mutta, moni on Dolomiiteilla käyny Sellan rundin ja Giaun, *onko esim. alempi osa Canazeista tai Arabbasta etelään tuttua? Esim. Forcola Staulanza-Passo Duran-Agorgo-Passo Rolle-Passo Valles-Passo Di San Pellegrino-Canazei on upee reitti...samoin Passo Manghen kohti Levico Termeä ja Rovereton itäpuolinen alue kaikkine "pikku-passoineen", upeita teitä mieletön määrä.![]()
Vähän samaa kuin Ranskan Alpeilla, suunnalla Verdonistä itään ja kaakkoon...![]()
Samoin Itävallassa on hurja määrä upeita matalammalla kulkevia *hienoja teitä joita suurin osa jengistä ei ole ajanut koskaan. Hienoa seutua on mm. Slovenian rajan pinnassa Mariborista länteen Itävallan puoleinen alue, mm. väli Lawamund-Eibiswald ja siitä aina bikerkämppärille Route 69:lle saakka...ja siitäkin vielä etiäpäin aina motarille asti *![]()
Itävallassa myös hienoa seutua on Mariazellin ympäristö(Grazista koilliseen jonkun matkaa). Mahtavia mutkateitä, ja kuuluisa ja perinteinen bikerien kohtaamispaikka Kalte Kuchl-majatalo alueen keskiössä taukopaikkana.
Kohta 11. Radallemutkaa päivään riittävästi eikä tarvi alpeille asti lähteä.
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Italian ja Sveitsin Alpeilla tuli joskus takavuosina pyörittyä aika taajaan... ja aivan samaa mieltä kuin moni muu, elikkä Alpit on mielenkiintoinen alue kokonaisuutena, eikä varmaankaan ole mahdollista löytää sellaista yhtä aluetta, mikä olisi "paras". Mielipiteitä sellaisesta varmaan on monilla.
Eniten itselläni on tullut motoiltua seudulla, jonka noin-suunnilleen kulmapisteet on Ranskan puolella Albertville ja Annecy, Sveitsissä Chur ja St.Moritz, ja Italiassa Lecco ja Aosta. Keskittyen eritoten Milanon pohjoispuolella olevien Como- ja Maggiore-järvien rantamille, ympäristöön, ja niistä hieman pohjoiseen sekä länteen.
Tämä(kin) seutu on kyllä vähintään yhden reissun arvoinen, vaikkei erityisen huokeaa aluetta olekaan noin matkustelumielessä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Alpit ovat kokonaisuutena aivan upea alue, jollaista ei ole muualla maailmassa.Minua vetää erityisesti Itävallan Alpit; jopa talvella. Tammikuussa vedän sukset jalkaan Obertauernilla. Kesällä suuntaan tod. näk. samoille paikoille? Toki pari keskitysleiriä pitää käydä bongaamassa.
Vielä puuttuu muutama "kokoelmasta".
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Jovvain...(ttuttu @ Marras. 13 2009,12:43) kirjoitti
Osu ja upposi !Juurikin näin mitä ttuttu tuossa haastaa ! Eli itsellänikin aikoinaan alpit tulivat laskettelun (Monoski) takia tutuiksi mm: Sölden kun piti nähdä uudelleen pärrällä, samoin St´Anton, Ischgl, Zell ám See, Kaprun jne. .kuten sitten ranskan: Les´Deux Alpes, L Alpe-D´Huez, Meribel, Val D Isere, Curcheval, jne mitä niitä nyt olikaan....
![]()
Talvella ne on todellakin![]()
11.oisko tänne
Voi morientes mikä reitti..
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Hyi helvattu.
Ei kauheasti tee mieli kaahata tuommoisella baanalla. Mukavia kuulalaakereita näkyi paikoin. Sadevesi kun vie mennessään hienomman aineksen, niin jäljelle jääneet isommat kivet ovat tosi pirullisia. Kerran menin vastaavaa tietä alas ja oli jyrkkä kohta, jossa ei ollut kuin nyrkin kokoisia kiviä, joiden kanssa sitten rullasin alaspäin. Ei ollut yhtä korkealla, mutta jyrkkä rinne vieressä. Kyllä oli paniikki lähellä, kun ei ollut mopo ohjattavissa ja kurvi lähestyy...
Dixi et animam levavi
Jäis toi reitti bladella ajamatta... Koko videon ajan vain odotin että milloin mutkan takaa tulee joku gouda matkailuautonsa kanssa.(Ohjaustehostin @ Marras. 15 2009,11:37) kirjoitti
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Voi veljet ja siskot olipa kerrakseen hienoo, tosin nykyisellä matkalehmällä (1300s) ei välttämättä kiva, mut gessu alle ja menoksi jo vot paremmasta väliä.(Ohjaustehostin @ Marras. 15 2009,11:37) kirjoitti
Pari kesää sit tupla X tuli Bosniassa ajettua vähän samallaista , mut lopulta piti uukkari tehdä kun alakate raapi kiviä ja jotenkin tuntui , että sitä pyörää ei ollu tarkoitettu tapeilta ajettavaksi.
Mutta olihan kokemus sekin, tosin korkeudet ei ollu yli 2 tonnin.
Kyllä alpit kauttaaltaan on sydämmen viennyt kesällä pyörällä ja talvella suksilla. Sveitsisä ehkä tiestö parhaammasta päästä, mut mitä väliä maisemat on jees kaikkialla yli 2 tonnisissa.